11/3/18

Απειλή για τον ελληνικό τουρισμό η ανάκαμψη της τουρκικής αγοράς

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Το ελληνικό περίπτερο στη διεθνή τουριστική έκθεση ITB Berlin, που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο.
Ο ξύλινος δούρειος ίππος του τουρκικού οργανισμού τουρισμού στην κεντρική είσοδο του εκθεσιακού κέντρου του Βερολίνου, όπου διεξάγεται η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή έκθεση τουρισμού, η ITB, αντιπροσωπεύει ίσως με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη μία από τις δύο σοβαρότερες απειλές για τον ελληνικό τουρισμό. Οι περισσότεροι από τους ξενοδόχους που βρίσκονται στο Βερολίνο εκτιμούν πως τα όρια ανταγωνιστικότητάς τους ενόψει και της επανάκαμψης της ζήτησης τουρκικών προορισμών έχουν εξαντληθεί. Υψηλή φορολογία και ασφαλιστικές εισφορές, τέλος διαμονής, αυξημένος οριζοντίως ΦΠΑ και φόροι αλληλεγγύης και λοιπές επιβαρύνσεις έχουν εξανεμίσει κάθε περιθώριο μείωσης των τιμών.
Και αυτά, τη στιγμή που οι μέχρι πρότινος απόντες ανταγωνιστικοί μεσογειακοί προορισμοί, όπως η Τουρκία αλλά και η Αίγυπτος και η Τυνησία, επανακάμπτουν δριμύτεροι και με επιθετικές τιμολογιακές πολιτικές. Αυτή, άλλωστε, η υπερφορολόγηση είναι και η δεύτερη σοβαρή απειλή.

«Στηριζόμαστε στις καλές σχέσεις με τους πελάτες και στη βέλτιστη δυνατή ικανοποίηση των επισκεπτών μας, προκειμένου να μπορέσουμε το 2019 να κρατηθούμε σε παρόμοια επίπεδα με τα φετινά», εξηγεί στην «Κ» γενικός διευθυντής μεγάλου ελληνικού ομίλου.

«Τα μηνύματα από τη Γερμανία είναι θετικά για φέτος με τις κρατήσεις ανοδικές αλλά τις τιμές πιεσμένες και τους πράκτορες επιφυλακτικούς όταν πάμε να ανοίξουμε τη συζήτηση για την επόμενη σεζόν», προσθέτει έτερος διευθυντής πωλήσεων μεγάλης ελληνικής ξενοδοχειακής αλυσίδας.

Ομόλογός του ερωτηθείς από την «Κ» για τις κρατήσεις, απαντά αποστομωτικά: «Δεν είμαστε βοσκοί να μετράμε πρόβατα, ούτε πρόβατα για να μας αρμέγει το κράτος». Πράγματι η Ελλάδα χρειάζεται καλύτερα περιθώρια κέρδους για να γίνουν βιώσιμες νέες επενδύσεις από υπάρχοντες και δυνητικά ενδιαφερόμενους ξενοδόχους, ώστε να αναβαθμίσει το συνολικό προσφερόμενο προϊόν και να μπορεί, παρέχοντας προστιθέμενη αξία, να ενισχύσει τα έσοδα από τον τουρισμό. Ηδη, ο κορεσμός πολλών ελληνικών προορισμών από τα πλήθη επισκεπτών που αφήνουν περιορισμένα, ή και καθόλου, έσοδα για τις ευρύτερες τοπικές κοινωνίες, έχει αρχίσει να γίνεται θέμα συζήτησης.

Στη φετινή ITB Berlin περισσότερα από δέκα πάνελ και μια ολόκληρη ημερίδα αφιερώθηκαν στο φαινόμενο του «overtourism». Η μεγάλη συγκέντρωση επισκεπτών στην ίδια πόλη, την ίδια στιγμή που επιβαρύνει υπερβολικά τις τοπικές υποδομές και το περιβάλλον, δοκιμάζει τις αντοχές της τοπικής κοινωνίας και υπονομεύει τη συνολική εμπειρία των ίδιων των επισκεπτών. Κορυφαίοι παράγοντες από ευρωπαϊκές πόλεις με έντονα τέτοια προβλήματα, όπως το Αμστερνταμ, η Βαρκελώνη και το Ντουμπρόβνικ, επισήμαναν πως έχουν πάψει πλέον να προωθούν τον τουρισμό και έχουν στραφεί στη διαχείριση των ροών του, επιβάλλοντας μάλιστα συχνά περιορισμούς και τέλη προκειμένου να στρέψουν τη ζήτηση σε ποιοτικότερες αγορές επισκεπτών και να προστατεύσουν τον χαρακτήρα των πόλεών τους. Το φαινόμενο δεν είναι βέβαια άγνωστο στην Ελλάδα, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση τη Σαντορίνη. Σύμφωνα με το 60% των συμμετεχόντων στη σχετική ημερίδα της ITB Berlin, το φαινόμενο του overtourism είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που θα απασχολήσει την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια.
Καθημερινή

2 σχόλια:

  1. Ας γίνουν επιτέλους επαγγελματίες, παρέχοντας σωστό service και καλές τιμές. Όταν τα πράγματα πάνε καλά δεν υπολογίζουν τίποτα και σηκώνουν στα ύψη τις τιμές. Όταν τα πράγματα γίνονται άσχημα, αρχίζουν τα παράπονα και επικαλούνται τον "πατριωτισμό" των Ελλήνων τουριστών που στις "καλές εποχές" του φτύνουν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Ελληνικό τουριστικό προιόν έχει ξεφύγει κατά πολύ από το αντίστοιχο Τούρκικο ή το Αιγυπτιακό ή το Μεσανατολικό. Δικαιούται να έχει σαν στόχο τα υψηλά εισοδήματα και όχι την μάζα. Ατό έγινε με επαγγελματισμό από την συντριπτική πλειοψηφία των Ελληνικών επιχειρήσεων. Οι συγκρίσεις πλέον πρέπει να γίνονται με την Ιταλία την Ισπανία και την Γαλλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.