22/4/18

Η Ιστορία της Ελληνικής βιομηχανίας αυτοκινήτου (και η εξόντωση της από το κρατικιστικό μοντέλο της Μεταπολίτευσης

(σημ. Φιλίστωρος: ένα πολύ ενδιαφέρον οδοιπορικό για την, παντελώς άγνωστη σε πολλούς, Ιστορία της Ελληνικής βιομηχανίας αυτοκινήτου και την αργή εξόντωση της από την κρατικοδίαιτη λαίλαπα της Μεταπολίτευσης και την ΕΟΚ που κατήργησε τους προστατευτικούς για τα εγχώρια προϊόντα, δασμούς εισαγωγής. Θαυμάστε την αξιέπαινη και συγκινητική προσπάθεια που είχε γίνει στην Ελλάδα κατά το πρόσφατο παρελθόν με μηδενικά κεφάλαια και ανύπαρκτη τεχνογνωσία....) 
Ο Νίκος Θεολόγου, μηχανικός αυτοκινήτων στην Αμερική (που βρίσκεται εκεί σαν μετανάστης), επιστρέφει στην Ελλάδα και δημιουργεί την εταιρεία του. Μεταξύ 1918 και 1920, σχεδιάζει και κατασκευάζει ένα ελαφρύ όχημα, που χρησιμοποιεί κινητήρα μοτοσυκλέτας τύπου PIERCE 750cc.  Ταυτόχρονα αρχίζει την εισαγωγή σασί από FORD του 1920 και ξεκινά την κατασκευή φορτηγών και λεωφορείων.
Στα μέσα της δεκαετίας του '20 αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από τους «ΤΟΥΡΝΙΚΙΩΤΗ» στην Αθήνα και την «BOUHAGIER» στην Πάτρα, που επίσης κατασκευάζουν φορτηγά και λεωφορεία και μη αντέχοντας κλείνει.
Για τη συνέχεια IstorikATHEMATA

2 σχόλια:

  1. η μακροβιοτερη ελληνική επιχείρηση είναι μόλις 70 ετών. Οι Έλληνες επιχειρηματίες δεν καταφέρνουν να εμφυσησουν το όραμα τους στους απογόνους τους που πουλάνε, ξεκοκκαλιζουν διαλυουν τις επιχειρήσεις που βρήκαν.
    Δυστυχώς οι αυτοκίνητοβιομηχανιες θέλουν χρήμα, χρόνο και πολύ υπομονή για να προχωρήσουν.
    Γνωρίζετε ότι μέσα στα 10 χειρότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών φιγουραρουν η BMW, η FIAT και η PEUGEOT? Οι αυτοκίνητοβιομηχανιες μαθαίνουν από τα λάθη τους?
    Ότι η δομή του τραπεζικού συστήματος, εκτός από τη γραφειοκρατια του πελατειακου κράτους καταστρέφει όχι μόνο την αυτοκίνητοβιομηχανια αλλά και οποία άλλη βιομηχανία, γιατί βρήκε εύκολο χρήμα στα στεγαστικά δάνεια.
    Μεγάλη συζήτηση....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απελπισία με έπιασε διαβάζοντας όλο το άρθρο στην πηγή του .... και φυσικά ξεχωρίζουν οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της ΠΑΣΟΚαρας του 1984-1985 που έθαψαν την οποιαδήποτε προσπάθεια κατασκευής Ελληνικού αυτοκινήτου ...

    Αν έχουν τσίπα οι πωλητικοί μας θα πρέπει να βρουν και να ομαλοποιήσουν την διαδικασία έγκρισης τύπου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.