24/3/18

1821 η ανεκπλήρωτη Επανάσταση – Τα σημερινά διδάγματα

Παντελής Σαββίδης
Η επέτειος της Εθνικής Ανεξαρτησίας θέτει το ερώτημα πού οδηγείται το κράτος που δημιουργήθηκε 197 χρόνια πριν. Για ορισμένους το ερώτημα είναι ακόμη πιο διαλυτικό. Χρειάζεται το κράτος αυτό; Οι συμπολίτες που θέτουν το τελευταίο ερώτημα –αν και κατέχουν εξέχουσες θέσεις στον δημόσιο βίο και οι αντιλήψεις τους ως ένα βαθμό κυριάρχησαν ιδεολογικά στα στρώματα των διανοουμένων–, παρόλο που αποβλέπουν σε μια αποσύνθεση του ελληνικού εθνικού κράτους δεν προτείνουν τίποτε για να το αντικαταστήσει.
Αν είχαν πειστική εναλλακτική πρόταση ενδεχομένως να γινόταν αποδεκτή.
Οι μορφές των κρατών αλλάζουν στην Ιστορία. Τα εθνικά κράτη είναι σχετικά πρόσφατα φαινόμενα. Εκείνο που διατρέχει την Ιστορία είναι τα έθνη και οι εθνότητες. Οι επιβιώσεις τους είναι μακρόχρονες, και  όποιος τόλμησε να τις αμφισβητήσει χάθηκε από τον ορίζοντα των γεγονότων λες και τον κατάπιε μια μαύρη τρύπα.
Δυστυχώς τα πρωταρχικά ερωτήματα της δημιουργίας του νεοελληνικού κράτους υπάρχουν και σήμερα και περιστρέφονται γύρω από την αγωνία: Ποιο είναι το κράτος που θέλουμε; Και πώς διασφαλίζουμε την ύπαρξή του; Η απάντηση στις λεπτομέρειες της φαίνεται να είναι περίπλοκη για έναν λαό όπως ο ελληνικός που αρνείται να υποταγεί στους νόμους μιας συντεταγμένης πολιτείας, ίσως γιατί, παρά τη χρησιμότητά του, το ελληνικό κράτος ποτέ δεν απέκτησε την αποδοχή του. Και δεν την απέκτησε διότι οι νομοθέτες του ακόμη και σήμερα δεν νομοθετούν με βάση το κοινό καλό αλλά το ημέτερο συμφέρον. Και στις περιπτώσεις αυτές είναι δύσκολο να απαντήσεις στο εάν η υπακοή στους νόμους είναι πολιτική αρετή.
Η μορφή, λοιπόν, του κράτους, ακόμη αναζητείται. Αναζητείται, όμως, και ο τρόπος διασφάλισης της ύπαρξής του. Η παγκόσμια Ιστορία (αλλά και η ελληνική) έχει αποδείξει ότι τα κράτη και οι λαοί παραμένουν ελεύθεροι και ανεξάρτητοι βασιζόμενοι στις δικές τους δυνάμεις. Εμείς ακόμα ζητούμε από τους συμμάχους να διασφαλίσουν την ύπαρξή μας. Ίσως και να λειτουργεί γενετικά μέσα μας η Ναυμαχία του Ναβαρίνου. Αλλά από τότε μέχρι σήμερα υπήρξε πληθώρα περιπτώσεων που έπρεπε να μας οδηγήσουν σε μια αναθεώρηση των συμμαχικών μας ιδεοληψιών.
Η επιμονή και η αντοχή μας τα πρώτα δύο χρόνια της Επανάστασης μας βοήθησαν ώστε να προστρέξουν οι δυνάμεις της εποχής σε συμπαράσταση. Το ελληνικό κράτος δημιουργήθηκε από τη συμμαχική τότε βοήθεια, αλλά οι Έλληνες αν δεν ήταν αποφασισμένοι να αποκτήσουν το δικό τους κράτος και αν δεν αγωνίζονταν γι’ αυτό κανείς δεν θα τους συμπαραστεκόταν.  
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Αγγλία η οποία ήταν αντίθετη με την Επανάσταση. Όταν, όμως, είδε ότι οι Έλληνες εξεγέρθηκαν και ότι η δημιουργία ελληνικού κράτους ξέφυγε από τη σφαίρα της φαντασίας, τους βοήθησε. Όχι από καλοσύνη. Αλλά απαντώντας στο εξής: αφού θα δημιουργήσουν που θα δημιουργήσουν κράτος γιατί να μην το ελέγχω εγώ.
Όμως, παρόλα όσα έχουν συμβεί, ακόμη αιωρείται η ψευδαίσθηση ότι υπάρχουν διεθνείς δυνάμεις που σε αντίθεση και με τα συμφέροντά τους θα βοηθούσαν τους επαναστατημένους Έλληνες. Και η ψευδαίσθηση αυτή διατηρείται και σήμερα σε ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού που πιστεύει πως το «ξανθό γένος» εν ονόματι της θρησκείας θα συνδράμει στους Έλληνες. Οι διαψεύσεις πολλές.
Αλλά και η επιμονή στην ψευδαίσθηση αμείωτη. Τι ακριβώς συντελείται στη λαϊκή ψυχή;
Η Ρωσία απογοήτευσε τους επαναστατημένους Έλληνες με τα Ορλωφικά (1770) όταν έδωσε υποσχέσεις για την περίπτωση εξέγερσης αλλά αργότερα τους εγκατέλειψε στις οθωμανικές ορδές. Τέσσερα χρόνια μετά με τη Συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή δημιούργησε τον...
H συνέχεια του άρθρου στο Pontos-news

26 σχόλια:

  1. Ἔ ὄχι ἔτσι πρόχειρα καί τοξικῶς "ταξικά" κε Σαββίδη!
    Α) Ε ὄχι καί ἔτσι κε Σαββίδη! Ψάξτε καλλίτερα στήν ἱστορία! Λάθη σας χονδρά, καί μᾶλλον ἰδεολογικῶς προκαθορισμένα:
    α) "η διαμορφούμενη ελληνική αστική τάξη αναζητούσε την κρατική ομπρέλα που θα την προστάτευε" :
    Τέτοια ὀμπρέλλα τήν εἶχε, ἦταν ἡ Ρωσσοτουρκική συνθήκη που τήν προστάτευε ἀρκετά καλά ἕως ἄριστα, δίδοντας διικαιώματα προστασίας τῶν ὑποδούλων Ρωμηῶν καί δή τῶν εὐπόρων ἐμπόρων κλπ, ἀλλά καί τῶν κοινοτήτων συνολικῶς ἤ καί ἐν μέρει, ἀπό τήν Ρωσία. Ἄρα δέν εἶναι ταξικός ὁ λόγος τῆς Ἐπαναστάσεως. Μήπως ἔχετε ἀκούσει ὅμως γιά τό τί βάσανα τραβοῦσαν ἀπό τούς Τούρκους ὅλοι οἱ ραγιάδες, οἱ Ρωμηοί, ὡς ὀρθόδοξοι χριστιανοί; Τό .."Ἕλληνες" οὔτε τό εἶχαν καλά-καλά ἀκούσει οἱ ἀγωνιστές μας, ἀλλά τό υἱοθέτησε καί ὁ Κολοκοτρώνης καί ἄλλοι ὁπλαρχηγοί διότι ἡ γλὦσσα μας ἦταν Ἑλληνική (ἀλλά καί ἀρβανίτικη καί βλαχικη σέ κάποιες κοινότητές μας) , καί ἡ καταγωγή ἦταν ὅλων ἡ Ἑλληνική. Ἔτσι ἔφτασε τό "Ρωμηοί" νά ταυτισθεί μέ τούς "Ἕλληνες" στήν ἐπαναστατημένη Ἑλάδα ἀλλά καί πέραν αὐτῆς. Δέν μᾶς κυνηγοῦσαν οἱ Τοῦρκοι ὡς Ἕλληνες ἀλλά ὡς Ὀρθοδόξους χριστιανούς, καί ἐμᾶς καί τούς ὑπόλοιπους Ρωμηούς.
    β) "κύρια αντίθεση ανάμεσα στον κατακτητή και στον κατακτημένο δεν ήταν η πίστη, ήταν το έθνος" : Ἀνιστόρητα παραμύθια τῆς Χαλιμᾶς, ἀνάξια καί γιά ἀντίκρουση.
    γ) "το κράτος που ήθελαν να δημιουργήσουν οι Έλληνες δεν ήταν θρησκευτικό. Ήταν εθνικό": Κολοκοτρώνης: "Για τοῦ Χριστοῦ τήν πίστη τήν ἀγία καί τῆς πατρίδος τήν ἐλευθερία πήραμε τά ἅρματα... ". Ἔ εἶναι παραποίηση τῆς ἱστορίας τό νάλ έγεται, ἐπειδή τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο βρισκόταν ὑπό τουρκική κατοχή, ὅτι οἱ ἀπλευθερωθέντες Ἔλληνες θέελαμε ὄχι θρησκευτικό ἀλλά ἐθνικό κράτος! Ρωμαΐικη έλευθερία θέλαμε. Αὐτοκρατορία ἐλεύθερη ἀπό τόν βάρβαρο τοῦρκο δυνάστη. Καί "κράτος' δέν ξέραμε τί εἶναι , ὁ ὄρος μπῆκε ἀπό τούς Βαυαρούς. Ἀρκεσθηκαμε στό "κράτος" λόγῳ τῶν δυσμενῶν διεθνῶν συνθηκῶν, καί λόγῳ τῆς σμικρύνσεως τῶν δυναμεών μας ἐξ αἰτίας τῆς συνεχοῦς γενοκτονίας μας ἐπί 400 χρόνια ἀπό τούς Τούρκους. Μόνο ἐθνικό κράτος, δέν θέλαμε. Γιἀ αὐτό καί δέν ἔσβησε ἡ ἐλπίδα γιά απελευθέρωση τῶν ὑπόδουλων ἀδελφῶν μας. Τά περί ἐθνικοῦ μόνον κράτους, ἀποτελοῦν συρρίκνωση τῆς ἱστορικῆς μας αὐτοσυνειδησίας, στένεμα τῆς ἱστορίας στά μέτρα τῶν ἄθεων διαφωτιστῶν καί τῶν πολιτικῶν ἀπογόνων τους - πού καμία σχέση δέν ἔχουν μέ τόν ὀρθοδοξο χριστιανικό διαφωτισμό μέρους (τὼν ἀρχῶν) τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως (βλ. τήν ὀρθοδοξότατη ὅπως σήμερα ἀποδεικνύεται ἀπό τήν ἔρευνα π.Ι. Ρωμανίδη, Διακήρυξη τῶν δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου καί τοῦ Πολίτη) στόν ὁποῖο "διαφωτισμό" ἀναφέρεται ὁ Κολοκοτρώνης.
    δ) Φτάνει πιά ὁ μύθος ὅτι τόν Καποδίστρια τόν δολοφόνησαν οἱ Μαυρομιχαλαῖοι. Ψάξτε τό θέμα καλά καί ὄχι πρόχειρα. Ἐπιβλήθηκε ὁ μύθος αὐτός, ὅπως καί ἡ εὔγλωττη σιωπή τῶν γνησίων Μαυρομιχαλαίων διά τῶν ἐφημερίδων, δηλαδή μέ προπαγάνδα τῆς κρατησάσης ἀγγλόφιλης-μασωνικῆς καταστάσεως. (Στήν οίκογένεια τῶν Μαυρομιχαλαίων διασώζεται ἡ παράδοση -τό ξέρω ἀπό πρῶτο χέρι αὐτό - ὄτι δέν δολοφόνησαν οἱΜαυρομιχαλαῖοι τόν Καποδίστρια - ἀλλά ἀρκεῖ τοῦτο: διαβἀστε τήν ἐπιστολή τοῦ Μανιάτη Γεωργάκη Μαυρομιχάλη, μετά τόν φόνο τοῦ Καποδίστρια - ἀπό τούς φρουρούς τῶν Μαυρομιχαλαίων μᾶλλον: Κουβέντα δέν λέει ὁ Γ. Μαυρομιχάλης, ὅτι "καλά τοῦ ἔκανα τοῦ τυράννου κλπ", ὅπως θά ἔλεγε κάθε Μανιάτης).
    ε) Ἡ ἀνάγνωση τῆς ἱστορίας μέ τίς προκαταλήψεις τοῦ Μαρξισμοῦ, καί δή τῆς ἱστορίας τῆς "Ἀναστάσεως τοῦ Γένους" τό 1821 (ὅπως ἦταν ἡ αὐτοσυνειδησία τῶν ἀγωνιστῶν, τῆς λεχθείσης "Ἐπαναστάσεως" τοῦ 1821, τοῦτο δε, ὑποτιμητικῶς μέν ἀπό τήν Ὑψηλή Πύλη καί τήν τότε Ἀνορθωμένη στήν Εὐρώπη Μοναρχία - σημειωτέον, ὁ ἑορτασμός τῆς "Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821" είσήχθη ἐπί Ὄθωνος - ἀλλά ὁ ὅρος αὐτός ἔλαβε σέ μᾶς τιμητική χροιά στήν συνέχεια), ὄζει σαπήλας καί ἠλιθιότητος.
    Ἐπαναλαμβάνω συνοπτικῶς:
    Ἡ ἀνάγνωση τῆς ἱστορίας μέ τίς προκαταλήψεις τοῦ Μαρξισμοῦ, καί δή τῆς "Ἀναστάσεως τοῦ Γένους" τό 1821, ὄζει σαπήλας καί ἠλιθιότητος.
    (Συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. >Κουβέντα δέν λέει ὁ Γ. Μαυρομιχάλης, ὅτι "καλά τοῦ ἔκανα τοῦ τυράννου κλπ", ὅπως θά ἔλεγε κάθε Μανιάτης<

      Είναι αυτό απόδειξη, ή καν ένδειξη ότι δεν δολοφονήθηκε από τούς Μαυρομιχαλαίους; Ο Καποδίστριας δεν δολοφονήθηκε σε απόμερο μέρος. Στο Ναό τού Αγίου Σπυρίδωνος μπροστά σε εκατοντάδες μάτια δολοφονήθηκε. Αν κάποιοι θέλουν εσχάτως να βγάλουν θεωρίες ότι τον σκότωσαν Άγγλοι πράκτορες, ή Αρειανοί, αυτό είναι δική των δουλειά. Γιατί δεν αρνήθηκε στο δικαστήριο την κατηγορία ο Γ. Μαυρομιχάλης, αν ήταν αθώος;

      Η δολοφονία του Καποδίστρια

      Εσύ έχεις κάποιες άλλες αξιόπιστες πηγές, ή λες, κατά το εσχάτως ειωθός, "ψάχτε το" και στέλνεις τον άλλον να γυρεύει αποδείξεις ("Ψάξτε τό θέμα καλά καί ὄχι πρόχειρα");

      Διαγραφή
    2. Χονδροειδές ψἐμμα, ὅτι ὁ Καποδίστριας δολοφονήθηκε μπροστά σε εκατοντάδες μάτια. Δές γιά τά ὑπόλοιπα, παρακάτω.

      Διαγραφή
    3. Μπορείς να το χαρακτηρίσεις λάθος, αλλά όχι ψέμμα. Ούτε ελληνικά δεν ξέρεις; Βλέπε παρακάτω.

      Διαγραφή
  2. Β Μέρος
    Β) Συμφωνῶ μαζί σας ἐν μέρει στό ἑξῆς (συμπληρώνω σέ παρενθέσεις τίς διαφωνίες μου): "δεν μπόρεσε να συνειδητοποιήσει ο (ἐπηρεασμένος ἀπό το ἄθεο κομμάτι τοῦ διαφωτισμοῦ ) νεότερος ελληνισμός (τῶν γραικύλων) ...ότι η ελευθερία (τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς πίστεως καί τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας -δηλαδή ἡ ὀρθή ἀνθρωπολογία, κσμολογία καί Θεολογία) και η (ἐθνική μας) ανεξαρτησία (ὡς μέρους τοῦ γἐνους τῶν Ρωμηῶν) ούτε δεδομένα είναι ούτε χαρίζονται. Κατακτιόνται και διατηρούνται με εγρήγορση (ὀρθοδόξου χριστιανικῆς πίστεως, ἱστορικῆς αὐτογνωσίας, καί ἀποκρούσεως τόσο αἰρέσεων ὅσο καί αἱρετικῶν κομματικῶν ἰδελογιῶν) και θυσίες (πάσης φύσεως, γιά τοῦ Χριστοῦ τήν πίστη τήν ἁγία καί τῆς πατρίδος τήν ἐλευθερία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν όντως ενδιαφέρεσαι να πάρεις απάντηση κι ενδεχομένως να συζητήσεις με τον αρθρογράφο, τότε πρέπει να (ανα)δημοσιεύσεις το σχόλιό σου στην ιστοσελίδα του.

      Διαγραφή
  3. Απο την εμπειρία που έχω δεν αξίζει τον κόπο η αντιπαράθεση σε τέτοιου είδους θέματα. Οδηγεί σε αδιέξοδο. Εν πάση περιπτώσει θα ήθελα να διευκρινήσω τα εξής:
    -Πιστεύω πως η Επανάσταση ήταν εθνικοαπελευθερωτική. Άρα, δεν πιστεύω σε ταξικό της χαρακτήρα. Συνεπώς, η προσπάθειά σας (του πρώτου σχολιαστή) να μου αποδώσετε τέτοια πρόθεση δεν έχει βάση. Φαίνεται, δε, αγωνιώδης.
    -Δεν θα ξαναγράψω και δεύτερο κείμενο αλλά αυτά που επισημαίνετε περί τουρκικής καταπίεσης τα θεωρώ τόσο δεδομένα που δεν έχει νόημα η επανάληψή τους. Για καινούριο μας το αναφέρετε; Σε ένα κείμενο 1000 λέξεων που ήθελε να κάνει προβολές στο σήμερα, επιλέγεις αναγκαστικά κάποιες πλευρές της Επανάστασης που θέλεις να θίξεις. Άλλωστε, κάθε χρόνο, επι 197 χρόνια, γράφονται κείμενα για αυτήν την περίοδο.
    -Μην ξεχνάτε πως βρισκόμαστε στην εποχή των εθνικισμών και των εθνικών επαναστάσεων. Και η ιστοριογραφία έχει θεωρήσει πως η ελληνική επανάσταση ήταν απο τις πρώτες εθνικές επαναστάσεις. Ήταν εξέγερση για τη δημιουργία θρησκευτικού κράτους η Επανάσταση του '21; Άλλο η συμβολή και ο ρόλος της θρησκείας.
    -Δεν ξέρω τι λένε οι Μαυρομιχαλαίοι αλλά η ιστορία λέει πως αυτοί δολοφόνησαν τον Καποδίστρια. Και δεν νομίζω πως κανείς το αμφισβητεί. Εκτός και αν δεν δολοφονήθηκε ο πρώτος κυβερνήτης.
    -Δεν παραγνωρίζω το ρόλο της θρησκείας στη διατήρηση της εθνικής συνείδησης. Αλλά, συνεχίζω να πιστεύω πως η Επανάσταση ήταν εθνικοαπελευθερωτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Σαββίδη,

      Συμφωνώ τόσο με το άρθρο, όσο και με το σχόλιό σας. Η Επανάσταση ήταν σαφώς εθνικοαπελευθερωτική, εξ ου και Εθνεγερσία. Το γεγονός ότι κάποια λάβαρα έγραφαν "δια τής Πατρίδος την Ελευθερίαν και τού Χριστού την Πίστιν την Αγίαν", ή ότι τα πρώτα συντάγματα όριζαν ως Έλληνες "τούς εις Χριστόν Πιστεύοντας", δεν σημαίνει ότι η θρησκεία ήταν σκοπός και όχι μέσον. Όμως, υπάρχουν και οι "κολλημένοι" με την θρησκεία, που αν ήταν στο χέρι των, σήμερα θα ήμασταν χειρότερα από το Ιράν. Απ' όλα έχει ο μπαξές :-)

      Όσο για τον μαρξισμό σας, ... τι να πω;

      Να είστε καλά και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σ' εσάς και όλους τούς ΕΛΛΗΝΕΣ.

      Διαγραφή
    2. Κε Παντελή Σαββίδη, α) Πράγματι μερικές μόνο πλευρές τονίσατε καί εἶναι φυσικό. β) Χαίρομαι πού δέν πιστεύετε ὅτι εἶχε ταξικό χαρακτῆρα τό 1821. Τό περί κοτσαμπάσηδων καί τά περί ἀστικῆς τάξεως αὐτό ἔδειχναν. _γ) Οἱ Μαυρομιχαλαῖοι δέν μιλᾶνε γι' αὐτό, διότι ἔχουν μιά ἰδιαίτερη καί μεγάλη (μανιάτικη) ἀξιοπρέπεια καί γνωρίζουν ὅτι μέ τόσοη προπαγάνδα δέν θά γίνουν πιστευτοί. '΅Εγώ ἔτυχε καί τό ἔμαθα, "ἀπό πρῶτο χέρι", καί διάβασα ὕστερα τό πολυ ἀποκαλυπτικό βιβλίο τοῦ Κοκκινάκη. δ) Δέν ἦσαν οἱ Μαυρομιχαλαῖοι κοτσαμπάσηδες - στή Μάνη, ὑπῆρχαν καπετάνιοι μέ τήν ἀξία τους καί δημογεροντίες, τό δέ "...-μπέης" μπῆκε ἀναγκαστιοκά καί εἰκονικά στήν ὕστερη Τoυρκοκρατία. _ε)\Τό σπουδαιότερο:
      Ἡ ἐπίσημη ἱστοριογραφία ἔχει μέρος τῆς ἀλήθειας μόνον γιά τήν Ἐξέγερση τοῦ 1821. Ὅπως καί νά τήν ποῦμε, ἦταν ἕνα πολυδιάστατο γεγονός.
      Τό βέβαιον ὅμως εἶναι, ὅτι ἄν κόψουμε κάποιες ἀπό διαστάσεις του, βγάζουμε ἐλλιπῆ ἤ καί λάθος συμπεράσματα, καί γιά τό τί δέν πῆγε καλά, καί γιά τό πῶς θά πορευθοῦμε.
      -Ρωμαίϊκη ἐθνεγερσία ἤ Ἀνάσταση τοῦ γένους - τῶν Ρωμηῶν ἀρχικῶς, τῶν Ἑλλήνων μόνον στή συνέχεια: Νομίζω ὅτι αὐτός ὁ προσδιορισμός τά λέει ὅλα
      _ Ἐπανάσταση τοῦ 1821": Ὁρολογία πού ἔχει τά προβλήματα πού προανέφερα, ἀπό ὀρθοδόξου χριστιανικῆς ἀπόψεως, ἀλλά καί τοῦτο: μιά "ἐπανάσταση"πάντα κατεδαφίζει ἀλλά δέν οἰκοδομεῖ σέ στέρεα θεμέλια, διότι ὡς "ἐπανάσταση πρός"
      ἔχει πάντα ἀνοικτό τό "πρός τι" αὐτῆς, ἄρα τά θεμέιλια σαλεύονται πάλι καί πάλι, ἀπό κάτι "νεώτερο", πιό ..."προοδευτικό"...μέχρι τήν "συνεχῆ ἐπανάσταση" μαοϊκῶν καί ἀναρχικῶν ἤ μιά συνεχχῆ "δημοκρατική ἄνοιξη' μέσω "πορτοκαλί ἐπαναστάσεων"
      _ "Ἑλληνική Ἐπανάσταση": Ὁ πλέον συρρικνωτικός προσδιορισμός, διότι τότε καταντᾶμε μόνον "Grecs"- "greeks" (ἤ..."Γιουνάν"), μέ καταστοφικές συνέπειες στήν αὐτοσυνειδησία μας, διότι, ἄν εἴμαστε μόνον αὐτό, τότε δίνουμε τό ὅνομα Μακεδονία διότι τάχα δέν πειράζει τήν Γραικία (νότια Ἑλλάδα), οἱ Μικρασιάτες Ρμωαῖοι-Ρωμηοί-Ἕλληνες εἶναι μόνον "Ρωμηοί" τύπου Καραγκιόζη, βάρος γιά τόν " Ἑλληνισμό", ἤ καί "τουρκόσποροι" ὅπως ἔλεγε ὁ ΓΑΒ, δεχόμαστε αὔριο τυχόν ἀναίρεση τοῦ 1821 ἀπό ἰσχυρότερες δυνάμεις, περιορίζουμε καί ΑΟΖ καί κυριαρχία μας στά ὅρια τῆς ἀρχαίας Γραικίας τῶν Ρωμαίων, κ.ο.κ.

      _Τό ὄνομα καλεῖ τό πράγμα εἴτε ὁλόκληρο εἴτε ἐν μέρει, καί τό καλούμενο μέν ἀλλά ἐσφαλμένως δηλούμενο πρᾶγμα, προβάλλει ἀντιστάσεις ἤ διαρρηγνύει τά σχήματα, "ἐκδικεῖται" ἀπό τήν φύση του, ἡ ὁποία δέν ὑποτάσσεται στήν ἐλλιπῆ ἤ ἐσφαλμένη ὀνοματοδοσία.
      Δέν σώζει βέβαια ἀπό μόνο του τό ὄνομα (ἐξαιρέσει τοῦ ὀνόματος τοῦ φανερωθέντος στόν ἄμθρωπο σεσαρκωμένου Θεοῦ, τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ)] ἀλλά τό ἐσφαλμένο ὄνομα, ἔστω καί κατ'ἐλάχιστο ἐσφλαμενο ἤ ἐλλιπές σέ σοβαρά θέματα, γεννᾶ παρανοήσεις, λάθος ἐπανορθώσεις πορείας, πλάνες... τέτοια πλάνη π.χ. εἶναι, ἡ ὑπερβολκή ἐμπιστοσύνη μας στούς ξένους, ὅπως στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, ἤ στίς ΗΠΑ ἤ στόν Πούτιν, ἤ ἡ εὐπιστία ὁρισμένων μας πρός τίς τούρκικες προσεγγίσεις πρός ἔμᾶς.

      Διαγραφή
    3. Ἀπαντῶ καί στόν Νάτιβιστ:
      ΒΛέπω ὅτι κάθε κουβέντα πού λέω κε Νάτιβιστ τήν "προσβάλλεις" μέ ὅποιο τρόπο μπορεῖς, γιά νά μήν πῶ τίποτα χειρότερο. Ἀλλά καί μέ ἀνακρίβειες!!!
      _ Κύττα, ἐγώ καί ὁ κ. Σαββίδης μπορεῖ νά διαφωνοῦμε ἀλλά μιλᾶμε σοβαρά.
      _ Ἐσύ, πού τό βρῆκες ἔτσι γρήγορα, ὅτι τήν εἶδαν τήν δολοφονία τοῦ Καποδίστρια, ἑκατοντάδες μάτια;
      Χρησιμοποιεῖς τό ψέμμα πού παραμορφώνει τά πάντα, εὔκολα φαίνεται.
      _ Ἦταν περίπου 7 τό πρωῒ, ἐρημιά παντοῦ. Μόνο οἱ Μαυρομιχαλαῖοι καί οι δύο φρουροί τους πρότῆς Ἐκκλησίας, ὁ Καποδίστριας ἄοπλος πάει νά εἰσέλθῃ, καί πυροβολεῖται. Φωνάζουν οἱ φορυροί, καί ἀφοῦ τραυματίζουν τόν Κωνσταντίνο Μαυρομιχάλη , προσπαθοῦν νά σκοτώσουν τόν Γεωργάκη, πού φεύγει τρέχοντας. Διότι ἔχουν ξυπνήσει σέ παρακείμενο οἴκημα οἱ στρατιῶτες πού ἀκοῦνε τούς φρουρούς κλπ...Οἱ 2 φρουροί κατηγορήθηκαν γιά τό ὅτι δέν φύλαξαν τούς Μαυρομιχαλαίους καλά (οἱ Μαυρομιχαλαῖοι ὁπλοφοροῦσαν ἀλλα δέν εἶχαν χρησιμοποιήσει πράγματι τά ὅπλα τους). Ὁ Γεωργάκης εἶχε καθαρό τό ὅπλο του καί δέν τόν ἔδινε στούς διῶκτες του ὁ Γάλλος πρόξενος, στό σπίτι του ὁποίοου κατέφυγε. Στό Δικαστήριο, ἐπεμενε μέχρι τέλους στήν ἀθωότητά του. Δικηγόρο του, τοῦ διόρισαν κάποιον Σκωτσέζο Μάσον, οἱ Ἄγγλοι... Τόν ἕνα φρουρό τῶν Μαυρομιχαλαίων τόν ἀπήλλαξαν πάσης εὐθύνης (λόγω "βλακείας" τρόπον τινά), τόν δέ ἄλλον, τόν ἄφισαν ἐλεύθερο ὅταν ἀπείλησε μέ ἀποκαλύψεις...(Τό δέ μαχαίρι μέ τό ὁποῖο δῆθεν χτύπησε τόν Καποδίστρια ὁ Γεωργάκης, καί πού χρησιμοποιήθηκε γιά νά πεισθῆ ὁ Γάλλος πρόξενος, νά δώσῃ τον Γεωργάκη Μαυρομιχάλη, εἶχε μικρότερο μῆκος ἀπό αὐτό πού μπήχτηκε -προφανῶς ἐκ τῶν ὐστέρων- στόν νεκρό Καποδίστρια...Φαίνεται ὅτι αὐτός πού τό εἶχε, λυπήθηκε μήν τό χάσει καί ἔδωσε κάποιο μικρότερο γιάν ά πείσουν τόν Γαλλο πρόξενο, ἀλλά ὅλα σώζονται, καί τό μαχαίρι μέ τό μικρότερο μῆκος καί ἡ ἔκθεση τοῦ ἰατροδικαστοῦ, προσωπικοῦ φίλου τοῦ Καποδίστρια, πού ἔκανε σωστά τήν δουλειά του) Εὖγε στόν Κοκκινάκη γιά τήν σε΄βάθος ἱστορική του ἔρευνα. Ἄ, last but not least, μόνο πού, ὅπως κατήγγειλε στό τέλος τοῦ βιβλίου του, τά τῆς δολοφονίας τοῦ Καποδίστρια δέν τοῦ ἦσαν προσβάσιμα ὅταν ζήτhσε νά τά ἐρευνήσῃ στά ἀρχεῖα τοῦ Φόρεϊν Ὄφφισ....

      Διαγραφή
    4. Άφησα εδώ και κάποιες ώρες ένα σχόλιο εδώ, αλλά, ως φαίνεται, δεν ελήφθη.

      Προσβάλλω (=>επιτίθεμαι σε) κάτι όταν δεν συμφωνώ, χρησιμοποιώντας όλα τα στοιχεία και τις γνώσεις, που διαθέτω. Πού το κακό; Τι πάει να πει "γιά νά μήν πῶ τίποτα χειρότερο" και γιατί το "προσβάλλεις" σε εισαγωγικά;

      Μπορεί να ήταν 7 το πρωί, αλλά στην εκκλησία υπήρχε κόσμος, δεν ήσαν "τρεις κι ο κούκος". Αυτό λένε οι περιγραφές/αφηγήσεις, αυτό δείχνουν και όλοι οι σχετικοί πίνακες (βλέπε σύνδεσμο στο σχόλιό μου 24 Μαρτίου 2018 - 6:15 μ.μ.). Το ξέρω, δεν είναι φωτογραφίες, αλλά απλώς πίνακες, αλλά όλοι δείχνουν παρισταμένους. Όχι εκατοντάδες μάτια, αλλά δεκάδες; Έστω. Όμως δεν ήταν ερημιά, όπως ισχυρίζεσαι, εκτός κι αν ήσουν παρών και είσαι τόσο βέβαιος.

      Πού είναι, λοιπόν, το "ψέμμα"; Ή μήπως δεν ξέρεις τι γράφεις; Αν δεν μπορέσεις να αποδείξεις ότι συνειδητά παραποιώ την αλήθεια (γατί να το κάνω, άλλωστε;), μού οφείλεις μία συγγνώμη για την εξύβριση. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις, ή πόση σημασία έχει για σένα να σε λένε ψεύτη, για μένα πάντως είναι πολύ χοντρό. Περιμένω λοιπόν.

      Ο Κοκκινάκης, όπως ισχυρίζεται, έκανε έρευνα και κατέληξε σε δική του ΘΕΩΡΙΑ. Και γιατί πρέπει αυτός και μόνο να έχει δίκιο και όλοι οι άλλοι άδικο;

      Τέλος, δεν απήντησες στο ερώτημά μου "Γιατί δεν αρνήθηκε στο δικαστήριο την κατηγορία ο Γ. Μαυρομιχάλης, αν ήταν αθώος;"

      ΥΓ: Το πόσο σοβαρά απαντά ή γράφει καθένας, άσε να το κρίνουν οι άλλοι. Όντως, ο κ. Σαββίδης απάντησε με σοβαρότητα στα όσα ανυπόστατα τού κατελόγισες.

      Διαγραφή
    5. Κε Νάτιβιστ,
      1ον ) Ακριβῶς ἀρνήθηκε στο δικαστήριο την κατηγορία ο Γεωργάκης Μαυρομιχάλης, εἶπε δέν τόν σκότωσα, τοῦ διόρισαν ξένο δικηγόρο, ὑπερήφανα ὡς Μανιάτης δέν ὑπερασπίσθηκε τόν ἑαυτό του - ἄν εἶχε κάνει τήν δολοφονία , ὅμως, τότες θά μίλαγε γιάτυραννοκτονία καί θά ὑπερασπιζόταν τήν πράξη του.
      2ον) Στερεῖσαι κε Νάτιβιστ, στοιχειώδους ἤθους ὅταν βλέπεις άνωτέρω, ὅτι ὑπάρχει συνέχεια, καί πρίν ἀπό τό Β μέρος, χρονικῶς μεταγενέστερα, πᾶς καί παρεμβάλεις τίς ἀχαρακτήριστες ἀνακρίβειες στίς ὁποῖες μἀλιστα ἐπιμένεις. 3ον) Φτάνεις κε Νάτιβιστ, στό τέλος, νά λές ὄτι τά μάτια πού εἶδαν τήν δολοφονία ἦσαν δεκάδες ἀλλά...μέσα στήν Ἐκκλησία. Δέν μοῦ λές ἐσύ βλέπεις ἔξω ἀπό τήν εἴσοδο τῆς Ἐκκλησίας ὅταν εἶσαι μέσα καί κυτᾶς πρός τό ἱερό; 4ον) Μᾶλλον ἁπλῶς καταστρέφεις τόν τόσο χρήσιμο διάλογό μου μέ τόν κ Σαββίδη. Μέ βλακεῖες.

      Διαγραφή
    6. Τι να απαντήσει κανείς σ' έναν "λειψό", σαν και τού λόγου σου;

      Άκου ανθρωπάκο:

      1) "Μετά την παράδοσή του από τους Γάλλους, την δίκη του και καταδίκη του « αυθημερόν» σε θάνατο με συνοπτικές διαδικασίες με τον κατηγορούμενο ν’ αναλαμβάνει ολόκληρη την ευθύνη για την πράξη του,..." (απ' εδώ.). Για πολλοστή φορά συλλαμβάνεσαι αδιάβαστος.... Γράφεις ό,τι σού κατέβει, χωρίς πηγές (δεν έχεις παραθέσει ούτε μία) και με εμφανή τον εκνευρισμό σου, διότι δεν σού βγαίνει.

      2) Το σχόλιο μπαίνει κάτω από το σχόλιο, όπου υπάρχει το θέμα, που θέλει να σχολιάσει κάποιος. Αυτό τι σχέση έχει με το ήθος; Μάλλον "από τον πισινό τής μυλωνούς ζητώ ορθογραφία", όπως θα έλεγε και ο Καζαντζάκης.


      3) Ρωτώ και πάλι: Ήσουν παρών (ηλικιακά ... μάλλον θα μπορούσες) και γνωρίζεις αν υπήρχαν έξω από τον ναό μάρτυρες;
      "Έξω από την εκκλησία με τόσο κόσμο, όπως ισχυρίζονται, φοβήθηκε και του ήρθαν στην σκέψη η προειδοποίηση του Ράγκου..." (απ' εδώ). Συνεχίζεις να δίνεις ρεσιτάλ ανοησίας.

      4) Δεν βλέπω κανέναν "διάλογο" με τον κ. Σαββίδη. Απλώς μίαν απάντησή του στις αρλούμπες που γράφεις, τις οποίες συνεχίζεις.

      Έχεις μεγάλο πρόβλημα με το μικρό σου είναι.

      Διαγραφή
    7. Τώρα μόλις είδα νέο άρθρο του κ. Σαββίδη στην ιστοσελίδα του, με τίτλο Η Επανάσταση ήταν εθνικοαπελευθερωτική.
      Προφανώς, διαβάζοντας τις διαστρεβλώσεις που έκανες σε τούτο το άρθρο, θεώρησε καλό να γράψει και δεύτερο, επεξηγηματικό τρόπον τινά κι εσύ μιλάς για ... "σοβαρό" (sic) διάλογο μαζί του.

      Έκανες γαργάρα την απόδειξη ότι εσκεμμένα διαστρεβλώνω την αλήθεια κι εξακολουθείς να μην παίρνεις πίσω τον χαρακτηρισμό τού ψεύτη, που μού έδωσες. Εμ βέβαια. δυο πόντους χριστιανούλης με δυο μέτρα εγωισμό! Πολύ ταιριαστό, μα την αλήθεια. Ούτε Χρσιτιανός, ούτε καν άνδρας είσαι. Μια ψευτοθεούσα και τίποτ' άλλο. Βρε ουστ!

      Διαγραφή
  4. Εθνικοαπελευθερωτικη και μονον. *Εμεις και στους Θεους ορθιοι μιλαμε* Κολοκοτρωνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πρεπει να οριμασουν ορισμενα πραγματα στο μυαλο μας!Ειμαστε ενας λαος ο οποιος εχει μεγαλη ιστορια,εχει παρελθον βαρυ ,επουσιοδες,και η ελαφροτητα που μας διακατεχει απο την λαθος πορεια μας απο καποια γεγονοτα σταθμους οπως της επαναστασης του 21 μας κανει να ανεβαζουμε στροφες εθνικιστικες χωρις ομως να τις επιβεβαιωνουμε,χωρις να τις αντιπροσωπευουμε.Ειναι αργα τωρα να μπουμε σε υπαρξιακους προβληματισμους οι γεωπολιτικες ανακαταταξεις μας παρασυρουν δυστυχως χωρις καν μπουσουλα!να σταθουμε να προβληματιστουμε που παμε η που θα θελαμε να παμε δεν προλαβαινουμε,ειναι μοιραιο ισως να ακολουθησουμε την ροη του ποταμου και οπου μας βγαλει!ο καθενας για την παρτι του χωρις καμια στρατηγικη,χωρις καμια συγκροτιση,σκορποχωρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καθε χωρα το συμφερον της κοιταει και ενιοτε αναλαμβανουν το ρολο του προστατη της Ελλαδος για να εχουν ποδι εδω ,και καποιοι ευκολοπιστοι συμπατριωτες μας τσακωνονται μεταξυ τους για το ποιος νταβατζης μας αγαπαει πραγματικα , ειπαμε οι χωρες που δεν εχουν προτεραιοτητα τους τις ενοπλες δυναμεις και δεν εχουν παιδεια στα οπλα οι πολιτες τους , ειναι καταδικασμενες να εχουν νταβατζηδες σαν τις πουτανες και οταν δεν κανουν οτι τους λεει ο νταβατζης τρωνε και ξυλο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. +1000 και τα οπλα σου τα φτιαχνεις εσυ μονος.
      Για σκεφτειτε οι Σπαρτιατες να περιμεναν απο τους περσες τις ασπιδες και τις κοπιδες τους.

      Διαγραφή
  7. Θα προσπαθησουμε ποτε να δουμε και να πουμε τα πραγματα με το ονομα τους;;Η επανασταση απο ποιους υποκινηθηκε;;σιγουρα δεν ηταν ενας ο φορεας του μηνυματος της απελευθερωσης!ηταν πολλοι που καλλιεργησαν την ιδεα αυτη.το θεμα ομως ειναι,ποσο καταφεραν να το πετυχουν αυτο;;Σημερα κοντα 200 χρονια μετα τι εισπρατουμε;;τι διαγουμε;;υποχειρια των ευρωπαιων ειμαστε,και μαριονετες των υπερδυναμεων!λογο,παρουσια,εργο,στρατηγικη,σχεδια,επιδιωξεις δεν εχουμε,ειμαστε μικρο κρατος,φιλειρηνικο.Ετσι μας εκαναν οι πατρονες νταβατζιδες που εχουμε ασυνειδητα αποδεχθει μεσω των εκπροσωπων τους που ψηφιζουμε.Οι ελληνικες κυβερνησεις δεν εξυπηρετουν σε κανενα ποσπστο τον κοσμο,τους Ελληνες!και δυστυχως το γραψημο του τσιπρα μια στο δημοψηφιασμα και μια στα συλλαλητηρια δεν ηταν τυχαια,ηταν αποθρασυνση του συστηματος τους απεναντι μας.Που το πανε;;Εχουμε ως λαος αξιες που θα καθορισουν τα πραγματα;ποσο θα τους επιτρεπουμε να μας αποκαλουν οχλο οταν διαμαρτυρομαστε για το ξεπουλημα της ιστοριας μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δυστυχως μετα απο 200 χρονια καθοδηγισης στα δυτικα προτυπα παλι εθνοαπελευθερωτικο αγωνα θελουμε!ξανα επανασταση!δυστυχως η δημοκρατια μας,η ελευθερια μας δεν ειναι πραγματικη!ζουμε σε ενα ωραιο παραμυθι που ομως τωρα πρεπει να καταλαβουμε οτι τελειωσε.Θα αναλαβουμε τις ευθυνες μας;ως οφειλουμε;η θα χαθουμε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιακωβε....Ευγε...Αριστουργημα λογικης και αγαπης στην χωρα...
      Ειναι αληθεια εξωφρενικο...συχνα να ακους απο Ελληνες...σαν απολυτα φυσικο..." θελουν οι ξενοι.....μας κανουν....δεν μσς αφηνουν...εεε τι να κανουμε....ανοικουμε.....(!!!) στην δυση.....κλπ".....Διαφορα ..ανυμπωρα ...μια διαχυτη ανυμπορια στα παντα
      ...ενα κισμετ δουλου αδυναμου...μια καθολικη παραιτηση στα παντα..χωρις ιχνος εγωισμου...περιφανειας...πιστης...χωρις να ανεβαινει το αιμμα στα μαγουλα κανενος...χωρις εξεγερση στο μυαλο κανενος....χωρις θυμο....Αν υπαρχει μια εθνικη ντροπη απροσμετρητη ειναι αυτη....Εχουμε δεχτει...οτι ειμαστε δουλοι..κατωτεροι ολων.Αν ειναι δυνατον...Λιγη τσιπα πουθενα ?? Για τα φραγκα ρε γαμωτο ?? Τοσο πολυ γυφτοι για δεκαρες ?? Αυτο πως πολεμιεται αγαπητε κυριε ??Τοση ξεφτηλα πως ?? Παντως ευγε...με συγκινησες καπου ...εισαι αξιος συμπολιτης...Σεμνα στο λεω...

      Διαγραφή
    2. Δημητρη Κ.σευχαριστω για τα καλα σου λογια!νασαι καλα!εχω την αποψη οτι πλεον εδω που εχουμε φτασει δεν εχουμε περιθορια για ψευδαισθησεις,πρεπει να δουμε την αληθεια καταματα και να σηκωσουμε τον σταυρο μας.

      Διαγραφή
  9. Ε,καλα ο κος Σαββιδης ομου μετα των κκων Καλεντεριδη,Μαζη και του σχολιαστη Nativist
    ειναι φανατικοι οπαδοι του Αγγλοσαξωνικου κομματος...
    Δε μπα να λες Σωκρατες εσυ και αλλοι,εχουν βουλοκερι...
    https://youtu.be/2AlSpcaefmM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για πεστε μου κυριοι,ποσες φορες οι αγγλοσαξωνες,περαν την μαχης της Καλλιπολης,επολεμησαν τους τουρκους;
      https://el.wikipedia.org/wiki/Ρωσοτουρκικός_πόλεμος

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.