1/1/18

Τριμερής θαλάσσια συνεργασία Κύπρου με Ελλάδα και Ισραήλ

Άλλη μια σημαντική τριμερή συμφωνία συνεργασίας με σειρά άμεσων πρακτικών εφαρμογών, υπογράφει η Κύπρος την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, με το Ισραήλ και την Ελλάδα.
Πρόκειται για τη συμφωνία που καθορίζει το κοινό Σχέδιο Δράσης γι' αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης, ιδιαίτερα από πετρελαιοειδή και όχι μόνο, που πρότεινε η Κύπρος μέσω του υπουργού Γεωργίας Νίκου Κουγιάλη στην τριμερή υπουργική συνάντηση του Απριλίου του 2016.
Η πρόταση, στηρίχθηκε κυρίως στο γεγονός ότι οι επιπτώσεις μιας εκτεταμένης θαλάσσιας ρύπανσης, δεν περιορίζονται μόνο σε μία χώρα, ενώ ταυτόχρονα καμιά χώρα από μόνη της δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ένα τέτοιο πρόβλημα, ιδιαίτερα η Κύπρος με το περιορισμένο της δυναμικό και μέσα. Η πρόταση Κουγιάλη, στηρίχθηκε πλήρως από Ισραήλ και Ελλάδα.
Το υπουργείο Γεωργίας, απευθύνθηκε για στήριξη στη Γραμματεία της Σύμβασης της Βαρκελώνης, η οποία υιοθετώντας την πρόταση, προσέλαβε Σύμβουλους, οι οποίοι σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των τριών χωρών ετοίμασαν τη Συμφωνία και το Σχέδιο Δράσης. Μάλιστα η πρώτη άσκηση επί χάρτου πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ με την τριμερή συμφωνία που θα υπογραφεί στην Λευκωσία την ερχόμενη Δευτέρα, η συνεργασία σε αυτό το τομέα, τίθεται και επίσημα σε ισχύ.
Πρόκειται για συμφωνία που έχει ιδιαίτερη σημασία για την Κύπρο, αφού μια θαλάσσια ρύπανση, που λόγω της πυκνής κίνησης πλοίων στην περιοχή και των δραστηριοτήτων ανόρυξης υδρογονανθράκων που έχουμε τα τελευταία χρόνια, είναι πάντα πιθανή. Αυτό μπορεί να επηρεάζει πριν απ’ όλα τον τουρισμό και μπορεί να έχει πολύ αρνητικές συνέπειες στην οικονομία. Είναι κάτι που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε από μόνοι μας, αναφέρει στον «Φ» ερωτηθείς σχετικά ο υπουργός Γεωργίας Νίκος Κουγιάλης.
Να σημειωθεί ότι τα δεξαμενόπλοια αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος του εμπορίου των μεσογειακών παράκτιων κρατών και αποτελούν το  60% του ενδομεσογειακού εμπορίου. Εκτιμήθηκε επίσης ότι περίπου το 18% των παγκόσμιων μεταφορών αργού πετρελαίου πραγματοποιήθηκε εντός ή μέσω της Μεσογείου.
Το Σχέδιο, προβλέπει συγκεκριμένες δράσεις σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, που προβλέπουν επίσης συγκεκριμένα, τα μέσα, το δυναμικό και τις επιχειρήσεις που αναλαμβάνει η κάθε πλευρά. Επίσης, καθορίζονται πρακτικά μέτρα για την πρόληψη, τη μείωση και, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, την εξάλειψη των επιπτώσεων ρύπανσης, που οφείλει να λαμβάνει κάθε χώρα, αλλά και τα μέσα και το δυναμικό που θα παρέχει η κάθε μία από τις τρείς χώρες στην άλλη, για αντιμετώπιση κάθε περιστατικού, του οποίου τα χαρακτηριστικά το εντάσσουν στο σχέδιο.
Επίσης, με τις υπογραφές των αρμοδίων υπουργών Κύπρου, Ισραήλ και Ελλάδας, καθορίζονται και επίσημα σειρά επιχειρησιακών δεδομένων προς αυτή την κατεύθυνση, όπως οι τομείς ευθύνης των χωρών για την εφαρμογή του Σχεδίου και καθορίζονται οι αρμόδιες αρχές της διοίκησης και των συνδέσμων σε κάθε χώρα. Επίσης τίθενται σε ισχύ οι ρυθμίσεις σχετικά με τη λειτουργία των πλοίων και των αεροσκαφών ενός μιας χώρας εντός του πεδίου αρμοδιότητας των άλλων χωρών.
Με τις υπογραφές της συμφωνίας της 8ης Ιανουαρίου 2018, στη Λευκωσία, Κύπρος, Ισραήλ και Ελλάδα, θα δεσμευτούν ότι θα αναπτύξουν μέτρα ετοιμότητας και αποτελεσματικά συστήματα ανίχνευσης και αναφοράς περιστατικών ρύπανσης που επηρεάζουν ή ενδέχεται να επηρεάσουν την περιοχή ευθύνης τους. Επίσης, θα θεσπίσουν συγκεκριμένα μέτρα για τη συγκράτηση της εξάπλωσης και για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου από πετρελαιοκηλίδες. Πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν ότι ανάλογες συζητήσεις γίνονται και με την Αίγυπτο.
  Πέτρος Θεοχαρίδης  
Φιλελεύθερος

2 σχόλια:

  1. Μάλιστα !!! Η πέννα είναι ισχυρότερη από το ξίφος (έχουν να πουν)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Very good. So after Turkey destroys the platforms, Israel will help to clean up. With this kind of agreements who needs a strong military?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.