8/7/17

Η στοχοποίηση της Κύπρου και η συρρίκνωση του ελληνισμού

του Σάββα Καλεντερίδη
Ασφαλώς το ελληνικό κράτος είναι μια κατάκτηση, και εκτός των άλλων αποτελεί προϊόν μιας ιστορικής διαδικασίας δημιουργίας των εθνικών κρατών που θεωρείται ότι ξεκίνησε τον 18ο αιώνα, με την Γαλλική Επανάσταση. Υπάρχει μια άποψη που λέει ότι τα εθνικά κράτη λειτούργησαν τυραννικά για τις κατά τόπους μειονότητες, όμως ούτως ή άλλως τα εθνικά κράτη προσέφεραν στους λαούς δυο βασικές κατακτήσεις:
Η μια ήταν η εθνική παιδεία, που κατοχύρωσε και προστάτεψε την εθνική ταυτότητα των λαών, και η άλλη ήταν οι κοινωνικές παροχές, αυτό που ονομάζεται κοινωνικό κράτος και συνεχίζει να αποτελεί την κορυφαία κατάκτηση του δυτικού κόσμου.
Η Ελλάδα αναγνωρίστηκε ως ανεξάρτητο κράτος στις 3 Φεβρουαρίου 1830, όμως μέχρι το 1948, οπότε καταγράφεται η ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου, ακολούθησε η πορεία της εθνικής ολοκλήρωσης, με σταδιακή ενσωμάτωση στην εθνική της επικράτεια της Θεσσαλίας, των Επτανήσων, της Ηπείρου, της Μακεδονίας, της Θράκης, της Κρήτης και των νησιών του Αιγαίου.
Όμως όλη αυτή η διαδικασία της εθνικής ολοκλήρωσης θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι δεν ήταν ανώδυνη και χωρίς κόστος. Την ίδια περίοδο παρατηρήθηκε και το ιστορικό φαινόμενο της «συρρίκνωσης του ελληνισμού», όπου ανάλογες ή παρόμοιες διαδικασίες σε άλλα εθνικά κράτη οδήγησαν στον εκπατρισμό, τη γενοκτονία και την εξαφάνιση ιστορικών ελληνικών κοινοτήτων από διάφορες περιοχές που επί αιώνες και χιλιετίες ήκμαζε ο ελληνισμός.
Πέρα από τις αδυσώπητες μυλόπετρες της ιστορίας, που συνέθλιψαν τον ελληνισμό στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το ελληνικό κράτος δεν είχε και συνεχίζει να μην έχει ενσωματωμένο στη λειτουργία του ένα βασικό δόγμα, αυτό της προστασίας με κάθε τρόπο και κάθε κόστος όχι μόνο των απανταχού ελληνικών κοινοτήτων, αλλά ακόμα και του τελευταίου Έλληνα, όπου κι αν βρίσκεται και ζει αυτός.
Αν το ελληνικό κράτος δεν ενστερνιστεί και δεν ενσωματώσει αυτό το δόγμα σε όλες τις δομές και τις διαδικασίες της λειτουργίας του, η συρρίκνωση του ελληνισμού θα συνεχιστεί.
Τελευταίο μείζον παράδειγμα η περίπτωση της Κύπρου, όπου αντί να προστατέψουμε το κράτος, στην ουσία με τη συμμετοχή μας στην Πενταμερή της Γενεύης νομιμοποιούμε την επιχειρούμενη διάλυση του κυπριακού κράτους, εξέλιξη που θα οδηγήσει στην σταδιακή εξάλειψη του κυπριακού ελληνισμού.
Η συνέχεια του άρθρου στο Pontos-news

40 σχόλια:

  1. Οι Τουρκοι εχουν παραπονο οτι τον τελευταιο αιωνα τα συνορα τους συρρικνωθηκαν ενω της Ελλαδος μεγαλωσαν. Αυτη ειναι η μια αληθεια. Η αλλη αληθεια ομως λεει πως περαν απο τα κρατικα συνορα ο Ελληνισμος (και δη η Ρωμιωσυνη) εχει συρρικνωθει επικίνδυνα . Κωνσταντινουπολη, Ποντος, Μικρα Ασια, Κυπρος, Βορεια Ηπειρος, Βορεια Μακεδονια (περιοχη Μοναστηριου με 300,000 Ελληνες).. Τα παντα εχουν εγκαταληφθει στο πλαισιο του δογματος πως δεν διεκδικουμε τιποτε.. Ωραιο συνθημα.. Ομως θα ηταν πιο καλο εαν και οι γειτονες μας δεν διεκδικουσαν τιποτε... Η δειλη εσωστρεφεια του Ελλαδικου κρατους που ως μεγαλη αδελφη ειναι ανικανη να υποστηριξει τα μικροτερα αδελφια της, οδηγει σε μεγαλους κινδυνους για την ιδια την υπαρξη της. Και κατα το ρηθεν: "Απο τοτε που μεγαλωσαν τα συνορα, στενεψαν οι καρδιες"..
    Οι πολεμοι δεν διεξαγονται παντοτε με οπλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό που λέμε συρρίκνωση του Ελληνισμού δεν ισχυει. Ποτέ άλλωτε δεν υπήρξε μεγαλύτερο εθνικό ελληνικό κρατος απο την σύγχρονη ελληνικη δημοκρατια και ποτε αλλωτε δεν ειχε ο ελληνισμος εξαπλωθει στα περατα της οικουμενης οσο Σήμερα.η κοιτίδα μας είναι ενωμένη και αλώβητη.οι παλαιες Μητρόπολις μας παρηκμασαν Γιατί έτσι ήθελε η ιστορία αλλά γεννήθηκαν νέες αλλού όπως το Λονδίνο ,η Μελβούρνη, η νέα Υόρκη Κ.Α.βαρέθηκα να ακούω για συρρίκνωση και παρακμή.αν κάποιοι νοσταλγούν την βόρειο ήπειρο,την Κωνσταντινούπολη την αλεξανδρεια ας πάνε να εγκατασταθούν εκεί.Δεν νομίζω να τους το απαγορεύει κανείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατι εγω νομιζω πως τους το απαγορευουν?
      Με τετοια μυαλα φιλε μου, σε λιγο ολοι θα αποτελεσουμε μερος του Ελληνισμου της Νεας Υορκης και την λοιπων "Ελληνικων" πολεων..

      Διαγραφή
    2. Άρη,

      H συρρίκνωση τού Ελληνισμού, αφορά στην εκδίωξή του από τις πατρογονικές του εστίες. Άλλο η εγκατάσταση Ελλήνων ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ (Ομογένεια) σε ξένα κράτη και άλλο η εκδίωξή τους από τις πατρογονικές τους εστίες.

      Κατά τούτο, είναι εντελώς ατυχές αυτό που γράφεις, δηλαδή "αν κάποιοι νοσταλγούν την βόρειο ήπειρο,την Κωνσταντινούπολη την αλεξανδρεια ας πάνε να εγκατασταθούν εκεί.Δεν νομίζω να τους το απαγορεύει κανείς.".
      α) Μπορεί όποιος θέλει να εγκατασταθεί στην Β. Ήπειρο, ή τον Πόντο;
      β) Και αν ακόμη μπορεί, θα είναι τώρα εκεί ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ (ομογενής) και όχι ΓΗΓΕΝΗΣ.

      Ο Ρωμιός έχει δίκιο.

      Διαγραφή
  3. Σαββα, παντως οτι και να λεμε, η Κυπρος παλι κατα τυχη τη γλυτωσε, γιατι οι πολιτικοι μας, εχουν αποφασισει να τη ξεπουλησουν, οσο οσο. Τα δυο Ελληνικα κρατη, στηριζονται μονο στη τυχη ή αλλιως, σε αυτο που λεμε, το θεο της Ελλαδος. Ευχομαστε μονο, μη μας τελειωσει καποια μερα, η τυχη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέν φυλάει τήν Ἑλλάδα κάποια τύχη. Τήν φυλάει ὁ Θεός ὁ ἴδιος.
      Ὅταν ὁ Κολοκοτρώνης ἔλεγε ὅτι ὁ Θεός ἔβαλε τήν ὑπογραφή του νά ἐλευθερωθῆ ἡ Ἑλλάδα, δέν χαριτολογοῦσε, οὔτε πούλαγε προπαγάνδα γιά νά ἐμψυχώσῃ τούς Ἕλληνες. Ἔλεγε αὐτό πού βίωνε καί αὐτό πού κάποιοι ἅγιοι, προφανῶς, τοῦ εἶχαν πεῖ. Τόσο ἀπλό καί οὐσιαστικό.
      Τό ἔλεγε δέ καί διότι τότε, τό 1821, βρέθηκε ἡ εἰκόνα τῆς Παναγίας τῆς Τήνου. Σήμαινε ἡ "σύμπτωσις" αὐτή, τό θαῦμα καλλίτερα, αὐτό, καί σημαίνει, ὅτι τό Αἰγαῖο εἶναι Ἐλληνικό.
      Ὅταν ὅμως ἀπομακρυνὀμαστε ἀπό τόν ἀληθινό Θεό, αὐτόν πού λέγει τό Συνταγματικό μας Προίμιο ("Εἰς τό ὄνομα τῆς Ἁγίας καί Ὁμοουσίου καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος"), τότε εἶναι πού γίνονται οἱ ἐθνικές τραγωδίες.
      Δεῖτε τήν Κύπρο τό 1974, πού τήν ἔφερε ἡ χούντα. Δέν λένε ὅτι τήν χούντα τήν ὑποστήριζαν οἱ Ἕλληνες μασῶνοι τῶν ΗΠΑ;
      Σήμερα, ὑπάρχει κάποια ἐγγύηση, ὅτι ἡ ὑποχωρητικότητα ὁρισμένων σέ καίριες θέσεις καί στήν Ἑλλάδα καί στήν Κύπρο, ὅσον ἀφορᾶ τήν έκ πλαγίου κατάργηση τῆς ἀνεξαρτησίας τῆς Κύπρου, δέν ὀφείλεται σέ ἀνθρώπους πού ὑπακούουν πρῶτα σέ ἄλλη τέτοια "νομιμότητα", συγκροτημένη χωρίς τόν ἀληθινό Θεό;....
      Ἀντίθετα, στό Ἀλβανικό μέτωπο τό 1940, πόσες φορές ἡ Παναγία δέν βοηθοῦσε τούς προσευχομένους Ἕλληνες!
      Καί ἡ ταλαιπωρία τῆς Κατοχῆς, ἦλθε ἐπειδή ἀποδώσαμε τήν νίκη μας ἐπί τῶν Ἰταλῶν, ὄχι στόν Θεό μας καί στήν Παναγία, ἀλλά στόν "ἡρωϊσμό" μας μόνο.
      Ἠρωϊσμός χωρίς τόν Θεό, εἶναι αὐτοκτονία καί ἀποτυχία: Ὁ ἀξιωματικός μας πού καθώς ἔβριζε Χριστούς-Πᾳναγίες, τόν χτύπησε στό κεφάλι τουρκικό βλῆμα (ὄχι σφαῖρα, βλῆμα) στήν Κύπρο, δέν εἶναι ἱστορία πού διδάσκει;
      Μέ ἄθεη δέ Κυβέρνηση, μόνο ὁ Θεός μᾶς φυλάει, καί τοῦτο, μόνον ἐπειδή βρίσκεται ἄδικα στήν ἐξουσία, δηλαδή καί μέ ἐξαπάτηση τήν κατέλαβε, καί μέ μειοψηφικό νούμερο ψευδοῦς πλειοψηφίας "κυβερνάει".

      Διαγραφή
    2. >Δέν φυλάει τήν Ἑλλάδα κάποια τύχη. Τήν φυλάει ὁ Θεός ὁ ἴδιος<
      >Ἀντίθετα, στό Ἀλβανικό μέτωπο τό 1940, πόσες φορές ἡ Παναγία δέν βοηθοῦσε τούς προσευχομένους Ἕλληνες!<
      >Καί ἡ ταλαιπωρία τῆς Κατοχῆς, ἦλθε ἐπειδή ἀποδώσαμε τήν νίκη μας ἐπί τῶν Ἰταλῶν, ὄχι στόν Θεό μας καί στήν Παναγία, ἀλλά στόν "ἡρωϊσμό" μόνο<

      Καλά, εσύ πού τα ξέρεις όλα αυτά και τα γ΄ραφεις με τέτοια βεβαιότητα; Μήπως είσαι τίποτε ... πράκτορας τού Θεού επί τής Γης; Δεν εξηγείται διαφορετικά.

      Ο Κολοκοτρώνης έλεγε πολλά και για οράματα μιλούσε και είναι ευνόητο. Εμψύχωνε τα παληκάρια του. Εκτός κι αν ήταν κι αυτός κάτι σαν κι εσένα και είχε ιδιαίτερες σχέσεις με τον Θεό...

      >Δέν λένε ὅτι τήν χούντα τήν ὑποστήριζαν οἱ Ἕλληνες μασῶνοι τῶν ΗΠΑ;<
      Δεν ξέρω αν το λένε αυτό και ποιοι το λένε, αυτό που μετά βεβαιότητος ξέρω είναι ότι την υποστήριζε με τα χίλια η Εκκλησία τής Ελλάδος.

      Διαγραφή
    3. Συνυπογράφω από την πρώτη γραμμή

      Διαγραφή
  4. Με μπερδεύει λίγο αυτή η συνεχή αναφορά στη "συρρίκνωση του Ελληνισμού".

    Θέλω να πω, διαβάζοντας άλλα άρθρα στον Ινφογνόμωνα, είχα αρχίσει να καταλαβαίνω ότι έχουμε πάρα πολλούς υποψήφιους νέους Έλληνες να ανανεώσουν τον Ελληνισμό.

    Είχα συμπεράνει (από προηγούμενη αρθρογραφία πάλι εδώ) ότι δεν γεννιέσαι Έλληνας αλλά γίνεσαι, αρκεί μονάχα να νιώθεις Έλληνας.

    Παράδειγμα ο αγαπητός Αντετοκούνμπο που όχι μόνο νιώθει Έλληνας αλλά δοξάζει την Ελλάδα με τις αθλητικές του επιδόσεις. Όχι σαν κάτι ανθέλληνες που δε νιώθουν Έλληνες και τίποτα δε προσφέρουν.

    Πιστεύω ότι άμα υιοθετήσουμε μόνο τους Σύριους που έρχονται στην Ελλάδα δεν θα υπάρξει καμία συρρίκνωση του Ελληνισμού.

    Βασικά, στη τελική, τι ακριβώς είναι και ο Ελληνισμός; Σάμπως όλος ο Ελληνισμός μιλάει την ίδια γλώσσα ή συντηρεί τα ίδια έθιμα ή την ίδια θρησκεία; Στη συγγένεια θα κολλήσουμε τώρα ή σε ανούσιες καταγωγές;

    Οπότε αναρωτιέμαι· ποιος ο λόγος να ασχολούμαστε με αυτό το θέμα συνέχεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ κύριε,
      Με συγχωρείτε για την παρέμβαση, θεωρώ ότι έχουμε κατά πολύ μπερδέψει το τι είναι Έλληνας. Πολλοί απομονώνουν αρχαία ρήση ισχυρίζπνται:"Οι μετέχοντες της Ελληνικής παιδείας. Εγώ ερωτώ:
      Της παιδείας Γαβρόγλου τε και Φιλη και Ρεπούση;
      Ποιά είναι η Ελληνική παιδεία;
      Είναι κατά τη γνώμη μου αυτό που έκαναν οι παππούδες και οι πατεράδες μας. Δηλαδή παραμέρισαν διαφορές και προσωπικές απόψεις κράτησαν ψηλά τη σημαία και εν μέσω σφαιρών όλμων και βλημάτων πυροβολικού ή αεροπορίας φώναξαν ΑΕΡΑ!
      Οι Αντετοκούμπο σε σχέση με άλλους είναι καλύτεροι αλλά δεν είναι αυτό.
      Ελληνική παιδεία είναι η συναίσθηση καθήκοντος πριν την απαίτηση για δικαίωμα, είναι η Ορθοδοξία είναι η αγάπη για ελευθερία και ο σεβασμός στο συνάνθρωπο.
      Στον εχθρό, όταν είναι αιχμάλωτος ή γυναίκα ή ανήμπορος γενικά.

      Διαγραφή
    2. @ Ανδρέα Δημακόπουλο

      >Πολλοί απομονώνουν αρχαία ρήση ισχυρίζπνται:"Οι μετέχοντες της Ελληνικής παιδείας<

      Πολλή συζήτηση έγινε το 2000, όταν ο τότε ΠτΔ Κωστής Στεφανόπουλος κακοποίησε την φράση «Τοσούτον δ’ απολέλοιπεν η πόλις ημών περί το φρονείν και λέγειν τους άλλους ανθρώπους, ώσθ’ οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι γεγόνασι και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκε μηκέτι του γένους, αλλά της διανοίας δοκείν είναι, και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας, ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας» από τον "Πανηγυρικό" τού Ισοκράτους.

      ΤΙ λέει πραγματικά ο Ισοκράτης για τους μετέχοντες της Ελληνικής παιδείας!

      Διαγραφή
    3. >Στη συγγένεια θα κολλήσουμε τώρα ή σε ανούσιες καταγωγές;<

      Αν για σένα είναι ανούσιες (sic) οι συγγένειες και προπαντός οι καταγωγές, τότε μην ασχολείσαι. Τόσο απλά.

      Διαγραφή
    4. @Nativist

      Nativist περίμενα πιο φιλοσοφημένη απάντηση από εσένα. Δε θέλω καν να αναλύσω πόσο τρύπια είναι η απάντηση που έδωσες και νομίζω το καταλαβαίνεις και ο ίδιος.

      Όσο θα μιλάμε για "Έλληνες πολίτες" και όχι για "Ελληνική φυλή" ή "Ελληνικό έθνος" δεν υπάρχει νόημα να μιλάμε για συρρικνώσεις Ελληνισμού και τοιαύτα.

      Στη τελική όσοι αισθάνονται Έλληνες τι ακριβώς έχουν να προστατεύσουν; Την πίστη τους; Την ιστορία που δεν τους ανήκει; Τον τρόπο ζωής τους; Δηλαδή άμα αύριο γινόμασταν ημιαυτόνομη επαρχία της Ιταλίας τι θα άλλαζε για όσους αισθάνονται Έλληνες;

      Έχεις κάτι να μου πεις για αυτά που σου θέτω ή θα με αποπάρεις πάλι;

      Διαγραφή
    5. >Στη τελική όσοι αισθάνονται Έλληνες τι ακριβώς έχουν να προστατεύσουν; Την πίστη τους; Την ιστορία που δεν τους ανήκει; Τον τρόπο ζωής τους;<

      Γιατί μιλάς για "προστασία"; Είπα εγώ ότι κινδυνεύομε από κάτι/κάποιον;
      Η Ιστορία δεν τούς ανήκει; Δεν έχουν κοινές ρίζες, παραδόσεις, ήθη έθιμα; Αν εσύ νομίζεις πως όχι, πρόβλημά σου.

      >Δηλαδή άμα αύριο γινόμασταν ημιαυτόνομη επαρχία της Ιταλίας τι θα άλλαζε για όσους αισθάνονται Έλληνες;<

      Τίποτε. Τι δεν καταλαβαίνεις;

      Διαγραφή
    6. >Η Ιστορία δεν τούς ανήκει; Δεν έχουν κοινές ρίζες, παραδόσεις, ήθη έθιμα; Αν εσύ νομίζεις πως όχι, πρόβλημά σου.<

      Πουλιά στον αέρα πιάνεις ρε Νativist.

      Διαγραφή
    7. Ναι, σε κατάλαβα λάθος. Πήρα ξανά από την αρχή τα σχόλιά σου και είδα ότι σε παρεξήγησα. Mea culpa.

      Διαγραφή
  5. Να διευκρινίσουμε για τι πράγμα μιλάμε, για το γένος - έθνος των Ελλήνων ή για το ελληνικό κράτος; Γιατί στο γένος των Ελλήνων ανήκουν και οι ακροαριστεροί διεθνιστές, όμως δεν νομίζω ότι θα πέθαιναν για την Ελλάδα. Αντιθέτως υπάρχουν κάποιοι (λίγοι αλλά υπάρχουν) αλλοεθνείς που θα πέθαιναν για την Ελλάδα (θυμάμαι κάποιον αφρικανικής καταγωγής ιατροδικαστή, πολιτογραφημένο Έλληνα, που είχε δηλώσει κάτι τέτοιο, ας με συγχωρέσει μου διαφεύγει το όνομά του). Επίσης στο ελληνικό κράτος ανήκουν και οι Ρομά ή οι τουρκογενείς μουσουλμάνοι (οι Πομάκοι δεν ανήκουν σ' αυτούς), οι οποίοι τουρκογενείς δεν νομίζω ότι θα πέθαιναν για την Ελλάδα. ούτε βέβαια το 99,99 % των λαθρομεταναστών που έχει εισβάλλει στην πατρίδα μας θα αποκτήσει ποτέ εθνική συνείδηση και θα είναι έτοιμο να πεθάνει για την Ελλάδα. Γιαυτό λοιπόν το δικό μου κριτήριο για να κατατάξω κάποιον στον όρο ελληνισμός και να τον προσμετρώ στην καταμέτρησή μου για την συρρίκνωση ή την μεγέθυνση του ελληνισμού είναι να έχει εθνική συνείδηση και να είναι έτοιμος να πεθάνει για την Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Konstantinos

      >Επίσης στο ελληνικό κράτος ανήκουν και οι Ρομά ή οι τουρκογενείς μουσουλμάνοι<

      Οι Τσιγγάνοι (να χαρείς, σταματήστε πια αυτό το πολιτικώς ορθό "Ρομά", λέξη που χρησιμοποιείται εδώ και περίπου δέκα χρόνια και είναι εντελώς βλακώδης, αφού ούτε οι ίδιοι οι Τσιγγάνοι την χρησιμοποιούν) δεν είναι τουρκογενείς μουσουλμάνοι. Είναι άλλη μεινότητα, ινδικής καταγωγής, η οποία ευρίσκεται στον ελληνικό χώρο, εδώ και περίπου οκτώ αιώνες και δεν μιλά τουρκικά.
      Εσχάτως δε είναι και εξαιρετικά προβληματική, λόγω εγκληματικότητας, έχοντας τακιμιάσει κυρίως με το αλβανικό στοιχείο.

      Γύφτικα σκεπάρνια

      Διαγραφή
    2. Τι θα πει "πολιτικά ορθό";
      Αυτό που ενδιαφέρει είναι το "γλωσσικά ορθό" ή "ελληνικά ορθό", και τότε πρέπει να αποκαλούνται Ρομά (ενικό Ρομ) - (https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%BF%CE%BC%CE%AC), η δε γλώσσα τους (με πολλές παραλλαγές) Ρομανί
      Η γλώσσα των Ρομά, είναι η Ρομανί ή "Ρομανές". Ανήκει στον κλάδο των Ινδοάριων γλωσσών της ινδικής υποηπείρου και συγγενεύει με τις διάφορες ανάμεικτες γλωσσικές διαλέκτους της Ινδίας. Στις διάφορες περιοχές που κατοικούν Ρομ έχουν διαμορφωθεί πολλές τοπικές διάλεκτοι, επηρεασμένες από τις τοπικές γλώσσες. Οι διαφορετικές μορφές Ρομανί που βρίσκονται σε όλη την Ευρώπη έχουν επίσης πολλές λέξεις Περσικές, σύγχρονες και Βυζαντινές Ελληνικές λέξεις, καθώς και Σλαβικές και Ρουμανικές. Οι λόγιοι θεωρούν τις προσμίξεις αυτές εκφυλισμό της «άλλοτε καθαρής ινδικής γλώσσας» των Ρομά.

      Διαγραφή
    3. Σημαίνει πολιτικώς ορθό (politically correct) εμείς στην Ελλάδα αρχίσαμε να τούς αποκαλούμε έτσι, εδώ και δέκα χρόνια περίπου, όπως μετατρέψαμε το λαθρομετανάστης, αρχικά σε παράνομο και τελικά στο γελοίο "παράτυπος" μετανάστης.

      Τα περί Ρομά και Ρομανί αποτελούν σχετικά πρόσφατη εφεύρεση των ιδίων, για να θολώσουν τα νερά και να σχετιστούν με λαούς ρωμανικής (λατινογενούς) καταγωγής.

      Η ορθή λέξη στα ελληνικά είναι Αθίγγανος, εκ τού αρχαίου ελληνικού θιγγάνω, που θα πει αγγίζω και τού στερητικού προθέματος α-, που σημαίνει αυτός που δεν μπορείς/πρέπει ν' αγγίζεις. Προέρχονται από την πέμπτη και χαμηλότερη κάστα των Ινδιών, τούς λεγομένους untouchbles.

      Στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ τούς ονομάζουν Gypsies (αγγλικά), Gitans (γαλλικά), Gitanos (ισπανικά), Zingari ή Ζigani (ιταλικά) κλπ.

      Διαγραφή
    4. Στα γαλλικά λέγονται romanichels, πάντα έτσι ήταν, έτσι είναι και έτσι θα είναι.

      >Τα περί Ρομά και Ρομανί αποτελούν σχετικά πρόσφατη εφεύρεση των ιδίων, για να θολώσουν τα νερά και να σχετιστούν με λαούς ρωμανικής (λατινογενούς) καταγωγής.<
      Πιο σαφής δεν θα μπορούσες να είσαι, βέβαια για αυτά που πρεσβεύεις όχι και τόσο αντικειμενικά.

      Διαγραφή
    5. Κριστιάν,

      "également désignés en français sous les noms de Tziganes, Gitans, Bohémiens, Manouches ou Romanichels selon les pays d'où ils sont supposés venir"

      Πολύ καλά, καλύτερα από μένα ασφαλώς, γνωρίζεις ότι οι Γάλλοι (δεν ξέρω για τούς Βαλόνους, αλλά δεν νομίζω να διαφέρουν), ο κοσμάκης, τούς αποκαλεί κυρίως Gitans (γνωστά και τα κάποτε ωραία τσιγάρα), ή, παλιότερα και Bohémiens. Έτσι τούς ξέρει ο κόσμος, όπως Τσιγγάνους ή Γύφτους τούς ξέρουν οι Έλληνες από τότε που τούς ξέρουν. Άκουσες ποτέ κανέναν στον δρόμο να τούς λέει Ρομά; Ούτε οι ίδιοι δεν λένε έτσι τούς εαυτούς των.

      Αυτή είναι η πραγματικότητα.

      Διαγραφή
    6. Τώρα βλέπω ότι παρέλειψα στην γαλλική φράση την πηγή, αν και νομίζω εύκολα την μαντεύει κανείς.

      Διαγραφή
    7. Ευτυχώς που τα ξέρεις καλύτερα, θα μου πεις εσύ πως τους λένε! Δεν παίζεσαι!
      Καλή σου μέρα, στη Κρήτη είσαι ή στη Λέρο;

      Διαγραφή
    8. Καλή σου μέρα, στην Κρήτη ακόμη, προς το παρόν.

      Διαγραφή
  6. Ο ορος Ελληνισμος ειναι δυσκολο να ερμηνευτει διοτι η ενοποιος του δυναμη ειναι μονο η γλωσσα. Το κοινο ηθος και η κοινη πιστη/θρησκεια εχουν υποχωρησει. Το μεγα προβλημα μας ειναι που απολεσαμε την Ρωμαιικη μας ταυτοτητα οπου ολα τα πιο πανω ηταν ο ορισμος του Ρωμιου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαφωνώ εδώ. Δεν είναι μόνον η γλώσσα, αλλά και το (λίγο-πολύ) κοινά ήθη κι έθιμα, η θρησκεία, και προπαντός η αίσθηση τού ελληνισμού, δηλαδή η αίσθηση ότι ανήκεις σε μία συγκεκριμένη μεγάλη εθνική οικογένεια. Η κοινή ιστορία, τα κοινά βιώματα, εν ολίγοις, η εθνική ταυτότητα.

      Με το παραπάνω, βλέπω ότι παρέλειψα να γράψω στο σχόλιό μου 8 Ιουλίου 2017 - 1:36 μ.μ. ότι ο νέος ελληνισμός που φτιάχνεται στην ξενιτιά, όπως λέει ο Άρης, δεν κρατά πολύ. Ειδικά στις ΗΠΑ, το μεγάλο αυτό χωνευτήρι (melting pot) των λαών, ο ελληνισμός εξαφανίζεται το πολύ σε δυο γενιές. Άρα, καμμία σχέση με τον ελληνισμό, που εκδιώχθηκε από τις πατρογονικές του εστίες.

      Διαγραφή
    2. Ναι αλλα τι ειναι αυτο που καθοριζει τον ορο Ελληνας? Και ενας μεταναστης θα μπορουσε να εχει την αισθηση οτι ανηκει εδω. Ειναι ομως Ελληνας? Ας πουμε οι "ελληνοποιημενοι" μπασκετμπολιστες που εχουν μεινει χρονια και εχουν αγαπησει την Ελλλαδα ειναι Ελληνες?
      Εχω την αισθηση οτι η Ρωμιοσυνη ειχε μεγαλυτερη ικανοτητα αφομοιωσης..

      Διαγραφή
    3. Ο μετανάστης δεν μπορεί να είναι Έλληνας, ακριβώς επειδή δεν διαθέτει τίποτε από τα παραπάνω. Δεν μπορεί να αισθάνεται ότι ανήκει εδώ, αφού τίποτε δεν τον συνδέει ούτε αυτόν, ούτε τούς προγόνους του μ' αυτόν τον τόπο. Αυτό απαντά και για τούς μπασκετμπολίστες.
      Η Ρωμιοσύνη προήλθε από το Ρωμιός (ή και Ρωμηός - βλέπε τίτλο εφημερίδας τού Σουρή), διότι οι Οθωμανοί μάς αποκαλούσαν Ρουμ μιλλέτ, όρο που ετυμολογικά έχει σχέση με την Ρώμη και εννοιολογικά την Ορθοδοξία. Κι εδώ «Ρουμ Μιλέτ»: Σύντομη αναφορά στην ιστορία των Ορθοδόξων κοινοτήτων υπό την Οθωμανική κυριαρχία (1453-1821).
      Πολλοί κάνουν το λάθος να πιστεύουν ότι η λέξη Ρωμαίος προσδιορίζει κάποια εθνικότητα. Καμμία! Ρωμαίος ήταν ο υπήκοος τής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
      Τελειώνοντας, την λέξη Ρωμιός (ή Ρωμηός) χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα με αρνητική ή περιπαικτική σημασία. "Ένα κεφάλι έχω κι αυτό ρωμέϊκο", "αυτά μόνο στο Ρωμέικο (ή και ρωμαίικο) γίνονται" κλπ. Γι αυτό και ο Σουρής ονόμασε την σατυρική του εφημερίδα "Ο Ρωμηός".

      Ὁ Ῥωμηός

      Στὸν καφενὲ ἀπ᾿ ἔξω σὰν μπέης ξαπλωμένος,
      τοῦ ἥλιου τὶς ἀκτῖνες ἀχόρταγα ρουφῶ,
      καὶ στῶν ἐφημερίδων τὰ νέα βυθισμένος,
      κανέναν δὲν κοιτάζω, κανέναν δὲν ψηφῶ.

      Σὲ μία καρέκλα τὅνα ποδάρι μου τεντώνω,
      τὸ ἄλλο σὲ μίαν ἄλλη, κι ὀλίγο παρεκεῖ
      ἀφήνω τὸ καπέλο, καὶ ἀρχινῶ μὲ τόνο
      τοὺς ὑπουργοὺς νὰ βρίζω καὶ τὴν πολιτική.

      Ψυχή μου! τί λιακάδα! τί οὐρανὸς ! τί φύσις !
      ἀχνίζει ἐμπροστά μου ὁ καϊμακλῆς καφές,
      κι ἐγὼ κατεμπνευσμένος γιὰ ὅλα φέρνω κρίσεις,
      καὶ μόνος μου τὶς βρίσκω μεγάλες καὶ σοφές.

      Βρίζω Ἐγγλέζους, Ρώσους, καὶ ὅποιους ἄλλους θέλω,
      καὶ στρίβω τὸ μουστάκι μ᾿ ἀγέρωχο πολύ,
      καὶ μέσα στὸ θυμό μου κατὰ διαόλου στέλλω
      τὸν ἴδιον ἑαυτό μου, καὶ γίνομαι σκυλί.

      Φέρνω τὸν νοῦν στὸν Διάκο καὶ εἰς τὸν Καραΐσκο,
      κατενθουσιασμένος τὰ γένια μου μαδῶ,
      τὸν Ἕλληνα εἰς ὅλα ἀνώτερο τὸν βρίσκω,
      κι ἀπάνω στὴν καρέκλα χαρούμενος πηδῶ.

      Τὴν φίλη μας Εὐρώπη μὲ πέντε φασκελώνω,
      ἀπάνω στὸ τραπέζι τὸν γρόθο μου κτυπῶ...
      Ἐχύθη ὁ καφές μου, τὰ ροῦχα μου λερώνω,
      κι ὅσες βλαστήμιες ξέρω ἀρχίζω νὰ τὶς πῶ.

      Στὸν καφετζῆ ξεσπάω... φωτιὰ κι ἐκεῖνος παίρνει.
      Ἀμέσως ἄνω κάτω τοῦ κάνω τὸν μπουφέ,
      τὸν βρίζω καὶ μὲ βρίζει, τὸν δέρνω καὶ μὲ δέρνει,
      καὶ τέλος... δὲν πληρώνω δεκάρα τὸν καφέ.

      (Γεώργιος Σουρής)

      Διαγραφή
    4. Φιλε Nativist εχω την εντυπωση πως οι γνωσεις σου περι Ρωμιοσυνης προερχονται μαλλον απο την Wikipedia :) Με ολο τον σεβασμο.. Τον ορο Ρωμιος δεν τον καθορισαν οι Οθωμανοι. Ο Ρωμιος ειναι ο πολιτης της Ρωμαικης αυτοκρατοριας η οποια αφομοιωσε τον Ελληνικο πολιτισμο και του εδωσε αλλη διασταση με την χριστιανικη πιστη. Συμφωνα με τον καθηγητη Ρωμανιδη, το 325 μ.χ οταν μεταφερθηκε η πρωτευουσα της αυτοκρατορίας στην Κωνσταντινουπολη, μεταφερθηκε μαζι και η πλειοψηφία του πληθυσμού της Ρωμης η οποια ηταν Ελληνοφωνη.. Δυστυχως εχουμε αγνοια για την Ρωμιοσύνη και απο εδω προερχεται οχιονο η Εθνικη μας αμηχανια αλλα και η κριση ταυτοτητας των λαων των Βαλκανιων.

      Διαγραφή
    5. O Sir Steven Runciman δεν έγραφε στην Βικιπαίδεια...

      >η πλειοψηφία του πληθυσμού της Ρωμης η οποια ηταν Ελληνοφωνη.. <

      η πλειοψηφία του πληθυσμού της Ρώμης ελληνόφωνη; Από πού κι ως πού;

      Διαγραφή
    6. :)

      Το απο που κι ως που δεν το γνωριζω. Εχει παντως σχεση με την προελευση των Ρωμαιων οι οποιοι ηταν μιγμα Ελληνικων φυλων με διαφορους αλλους λαους της περιοχης, σε συναρτηση με την πληρη επικρατηση του Ελληνικου πολιτισμου σε ολη τη Ρωμαικη αυτοκρατορια. Εξ ου και η συγγραφη των Ευαγγελιων στα Ελληνικα. Εν πασι περιπτωσι σε παραπεμπω στη "Ρωμιοσυνη" του Ρωμανιδη.

      Διαγραφή
    7. Κάνεις λάθος. Στο Λάτιο, όπου κτίστηκε η Ρώμη, για να γίνει αργότερα η μεγαλύτερη αυτοκρατορία, που γνώρισε ο πλανήτης, μιλούσαν λατινικά.
      Στην Ανατολή, εκεί δηλαδή που είχε πάει ο Μ. Αλέξανδρος, επικρατούσα γλώσσα ήσαν τα ελληνικά, γι αυτό και τα τρία Ευαγγέλια γράφτηκαν στην γλώσσα μας (το κατά Ματθαίον γράφηκε αρχικά στα Αραμαϊκά). Στην ελληνική γλώσσα, ακολούθως, γράφηκαν οι ύμνοι τής εκκλησία, και τελούνταν οι λειτουργίες. Αυτά ίσχυαν μόνο για το ανατολικό τμήμα τής αυτοκρατορίας, το οποίο, μετά τον διαχωρισμό του από το δυτικό επί Θεοδοσίου Α, απετέλεσε την Ρωμανία, που εσφαλμένως και αυθαιρέτως ονομάστηκε τον 16ο αιώνα "Βυζάντιο".

      Στην Δύση, όμως, επικρατούσα γλώσσα ήσαν τα λατινικά. Αυτή ήταν (γράφω ήταν, διότι σε πολλές καθολικές εκκλησίες χρησιμοποιούν την σύγχρονη τοπική γλώσσα, π.χ. Γαλλία, Ελλάδα) η εκκλησιαστική γλώσσα και η γλώσσα το λογίων. Πατέρες τής Εκκλησίας, όπως ο Μ. Αυγουστίνος, που αναγνωρίζονται τόσο από την ορθόδοξη, όσο και από την καθολική εκκλησία, διότι ήσαν προ τού Σχίσματος, έγραψαν στα λατινικά.

      Συνεπώς, τα ελληνικά δεν ομιλούνταν σε όλη την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, ούτε οι κάτοικοι τής Ρώμης μιλούσαν στην πλειονότητά των ελληνικά. Διαφορετικά, το Βατικανό θα χρησιμοποιούσε τα ελληνικά και όχι τα λατινικά.
      Δεν ξέρω τι γράφει ο Ρωμανίδης, αυτό που ξέρω είναι ότι αυτά γράφει η Ιστορία.

      Διαγραφή
    8. Και αφου στο Λατιο μιλουσαν Λατινικα, γιατι η Ρωμη ονομαστηκε ετσι? Με Ελληνικο ονομα?
      Ξερουμε και οι δυο πολυ καλα οτι την ιστορια αλλιως την γραφει ο Σκαι και το National Geographic και αλλιως ο Ρωμανιδης και ο Ρανσιμαν. Αυτα που εχεις διαβασει για το Λατιο προφανως προερχονται απο Λατονικες πηγες...

      Διαγραφή
    9. Ειλικρινά, δεν περίμενα τόσο αφελή απάντηση. Από πού κι ως πού το Roma είναι ελληνικό; Τό αρχικό όνομα τής Κωνσταντινουπλόλεως, Nova Roma, σού μοιάζει ελληνικό; Τα αρχικά τής Ρωμαϊκής Συγκλήτου, S. P. Q. R. (= Senatus Populusque Romanus) είναι ελληνικό;

      Δεν απάντησες σε τίποτε απ' όσα ανέφερα παραπάνω, αλλά εξακολουθείς να επικαλείσαι επιμόνως τον Ρωμανίδη, που αποκλείεται να γράφει αυτά που ισχυρίζεσαι, διότι απλούστατα βγάζουν μάτι ότι είναι ανιστόρητα.

      Μα ακόμη και στο "Βυζάντιο", τα λατινικά ήσαν η επίσημη γλώσσα μέχρι τον 7ο μ.Χ. αιώνα.

      Είναι περιττό να ασχολούμαι να σού αποδείξω τα γνωστά, αντιθέτως εσύ δεν μού παρέθεσες, μέχρι στιγμής, ούτε ένα σοβαρό επιχείρημα.

      Λόγω ελλείψεως γνώσεων και επιχειρημάτων, αρκείσαι να κάνεις φτηνά "αστειάκια" για την Βικιπαίδεια, τον ΣΚΑΪ κλπ.

      Λυπούμαι που σε πέρασα για σοβαρό συζητητή κι έχασα τον χρόνο μου.

      Διαγραφή
  7. Ποτέ δεν κατάλαβα την ρωμαίικη ταυτότητα. Ρωμαιογενίτσαροι δηλαδή κάτι; και το ποτέ δεν κατάλαβα είναι ευφημισμός. Κατάλαβα και παρακατάλαβα ότι εν εικοστώ πρώτω αιώνι και εν Σωτηρίω έτει 2017 όσο παραμένουμε αιχμάλωτοι και όχι δημιουργοί της ιστορίας θα βλέπουμε τα διαστημόπλοια να περνούν και να αναγράφουν US και NASA στα πλαϊνά τους και ARRIANE και ΑEROSPATIAL κι εμείς θα βαράμε μύγες και αμανέδες και θα μοιρολογάμε για το...1204! Άμα ψελίσουμε Ελλάς ελληνισμός χωρίς ρωμαίικα βαρύδια, θα βγάλουμε κάνα κακό σπυρί στη γλώσσα; Τι χρείαν έχωμεν Ρωμαίων; Μπορούμε και μόνοι μας. Εγώ τώρα γιατί όπου ακούω Ρωμιούς ρωμιοσύνες ρωμανίες βλέπω αστειότητες αλλά και μελλοντικές απειλές (άλλης Κυριακής ανάλυση αυτό). Δεν παίρνω τα χάπια μου ή δεν τρώω όλο το φαΐ μου;
    ΥΓ Ο αείμνηστος Καρλ Σαγκάν στις απλουστευμένες για το ευρύ κοινό σειρές του περί διαστήματος και στους ΎΜΝΟΥΣ του για την ΕΛΛΑΔΑ έδειξε σε μια εκπομπή τι θα αναγράφετο στα διαστημόπλοια σήμερα εάν δεν είχα καταστραφεί η μητέρα όλων των πολιτισμών: "ΑΣΤΡΟΝΑΥΣ ΤΗΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΟΥ ΓΑΙΑΣ". Ούτε ρωμιοσύνες ούτε gallia est omnis divisa in partis tris... Και...regina rosas amat..
    Δεν πιστεύω σε ρωμιοσύνες αντίθετα πιστεύω ότι είναι η μήτρα όλων των δεινών των Ελλήνων και βρίσκομαι απέναντι σε όλες τις μορφές που μπορεί να πάρει το απέναντι σε Ρωμανίες Ρωμαίους Ρωμιούς Ρουμάνους και τα σχετικά τσιμπράκαλα. Α, και μπορεί κάλλιστα κάποιος να είναι χριστιανώτατος και ορθοδοξότατος χωρίς Ρωμανίες και ρωμιοσύνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς όλους τους σχολιαστές
    το άρθρο θέλει να πει το εξής:
    Το κράτος, με όλα τα αρνητικά του, υπό την προϋπόθεση ότι έχει εθνική παιδεία, λειτουργεί ως κάστρο-προστάτης του έθνους.
    Υπό την άποψη αυτή, αν χαθεί το κυπριακό κράτος, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χαθεί ο ελληνισμός της Κύπρου, αφού θα μείνει απροστάτευτος.
    Όσο για τη συρρίκωνση, μια ματιά στο χάρτη, τα λέει όλα.
    Της λείπει τόνα της ποδάρι, που της το παίξανε στο ζάρι.
    Για την Ελλάδα μιλάει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητε κυριε Καλεντεριδη. Αν χαθει η Κυπρος υπαρχει ο κινδυνος να χαθει και η Ελλαδα. Τα αμυντικα συνορα μιας χωρας ξεκινουν περαν των φυσικων της συνορων. Ο Νταβουτογλου εν τη εξυπνοβλακεια του ισχυριζεται πως τα αμυντικα συνορα της Τουρκιας ξεκινουν απο τη Βοσνια και καταληγουν στο Αζερμπαιτζαν και στη Μοσουλη. Δεν νομιζω να εχει αδικο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.