24/5/17

Η μεγάλη ευκαιρία του Πειραιά για την Κρουαζιέρα

Κατά τη χθεσινή του ομιλία από το βήμα του "The Posidonia Sea Tourism Forum" ο αντιπρόεδρος ανάπτυξης διεθνών λιμένων και προορισμών της Carnival Corporation & PLC- ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους κρουαζιέρας παγκοσμίως- Michel Nestour χρησιμοποίησε αναφερόμενος στην Ελλάδα δύο εκφράσεις για να περιγράψει τη νέα κατάσταση στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου: Πρώτον πως η χώρα είναι στο "μάτι του κυκλώνα", δεδομένου πως για δεύτερη σεζόν η Τουρκία βρίσκεται εκτός των προγραμματισμένων δρομολογίων πολλών εταιριών μετά τα τελευταία τρομοκρατικά χτυπήματα, ενώ ούτε η Αίγυπτος και η Τυνησία συμπεριλαμβάνονται στα πακέτα κρουαζιέρας. Δεύτερον ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει την παραπάνω "τραγωδία" σε ευκαιρία για μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Σύσσωμοι οι κορυφαίοι ξένοι όμιλοι του χώρου, ανάμεσά τους η Royal Caribbean και η Med Cruise έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα στα ελληνικά λιμάνια για μεγαλύτερες επενδύσεις, μεγαλύτερη προβολή νέων προορισμών και καλύτερες παροχές προς τους επισκέπτες κρουαζιέρας, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές προκλήσεις και εξελίξεις στην αγορά, να παραμείνουν μέσα στο "παιχνίδι" τις επόμενες χρονιές, αλλά και να κερδίσουν από τις σημαντικές απώλειες σε επιβατική κίνηση που καταγράφουν οι γειτονικοί ανταγωνιστές της Ανατ. Μεσογείου.
Η μεγαλύτερη πρόκληση, όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των ομίλων, θα είναι τα νέα κρουαζιερόπλοια, τα οποία ήδη κατασκευάζονται και σταδιακά θα αποτελέσουν το μεγαλύτερο όγκο του στόλου των ομίλων. Συγκεκριμένα, από φέτος μέχρι το 2025 αναμένονται 74 νέα πλοία μεγάλης χωρητικότητας, ενώ σύμφωνα με την Carnival το 2026 το 48% των κρουαζιερόπλοιων συνολικά θα είναι άνω των 4 χιλ. επισκεπτών. Αυτή τη στιγμή τα πλοία που επισκέπτονται τα ελληνικά λιμάνια είναι δυναμικής περίπου 2 χιλ. επιβατών. 
Ενδεικτική της νέας στρατηγικής επενδύσεων που χαράζουν οι όμιλοι ήταν η αναφορά της Ana Karina Santini, διευθύντριας δημοσίων σχέσεων και ανάπτυξης λιμένων Ιταλίας και Μεσογείου του ομίλου Royal Caribbean, η οποία είπε πως η απόφαση του ομίλου τα επόμενα χρόνια θα είναι να επενδύει μόνο σε λιμάνια που θα είναι σε θέση να υποδέχονται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια.  Στο ίδιο πλαίσιο ήταν και η ομιλία του προέδρου της Med Cruise Kristijan Pavic, ο οποίος τόνισε το ρόλο των υποδομών στην προσπάθεια για προσέλκυση μεγαλύτερου όγκου επιβατών, με αφορμή άλλωστε και το άνοιγμα που επιχειρεί η Ελλάδα στην αγορά της Κίνας.
Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής πρώτης ημέρας του "The Posidonia Sea Tourism Forun", η Ελλάδα θα πρέπει να αξιοποιήσει άμεσα το πλεονέκτημα της ασφάλειας και της πολιτικής σταθερότητας σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, ώστε και οι εταιρείες να συνεχίζουν τη δραστηριοποίηση τους στην περιοχή του Αιγαίου.  Η επένδυση της Cosco στον ΟΛΠ και δημιουργία συνολικά έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού με δυνατότητα υποδοχής των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων είναι προς αυτή την κατεύθυνση, εντούτοις μελλοντικά στο πλάνο θα πρέπει να μπει η ανάπτυξη και άλλων λιμανιών, όπως της Θεσσαλονίκης, της Σαντορίνης και άλλων νησιών. 
Η φετινή σεζόν πάντως δεν είναι εύκολη. Τα στοιχεία από τον προγραμματισμό των εταιρειών δείχνουν πτώση της τάξεως του 15% σε σύγκριση με πέρσι, κυρίως λόγω της ακύρωσης συνδυαστικών με την Τουρκία πακέτων.
Βασιλική Κουρλιμπίνη
Vicky.kourlibini@capital.gr
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.