18/4/17

Γιατί ο Ερντογάν ουσιαστικά έχασε το δημοψήφισμα και η επόμενη μέρα στην Τουρκία

Παντελής Σαββίδης

(Φωτ.: EPA / Γραφείο Τύπου Προεδρίας της Τουρκίας)
Με βάση τους αριθμούς ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κέρδισε το χθεσινό δημοψήφισμα για την αναθεώρηση άρθρων του Συντάγματος και τη μετατροπή του πολιτικού συστήματος της Τουρκίας από προεδρευόμενη σε προεδρική δημοκρατία.
Το «Ναι» συγκέντρωσε 2,82 μονάδες περισσότερες από το «Όχι» – 51,41% έναντι 48,59%. Έτσι, από άποψη νομική έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στις αλλαγές. Δεν έχει, όμως, αυτό που αποκαλείται πολιτική νομιμοποίηση. Η διαφορά είναι ελάχιστη για να επιφέρει τόσο σημαντικές αλλαγές, διχάζει τη χώρα και εισάγει την Τουρκία σε μακρά περίοδο αστάθειας  –όπως εκείνη που ξεκίνησε το 1839 με το Τανζιμάτ–, χωρίς να διακυβεύονται τα ίδια δημόσια αγαθά.

(Φωτ.: EPA / Tolga Bozoglu)
Ο Ερντογάν πιστεύει πως την εθνοτική πολυπλοκότητα και τις αποδομητικές τάσεις μπορεί να τις αντιμετωπίσει μόνο ένας ηγέτης με υπερεξουσίες, σαν και αυτές που θέλει ο ίδιος να εισάγει στο τουρκικό σύνταγμα. Και πως μόνο με την ενοποιητική δύναμη του Ισλάμ μπορεί να καθησυχάσει τις εθνότητες που ανησυχούν και έχουν εξεγερθεί, όπως οι Κούρδοι.
Το αν έχει δίκιο θα το κρίνουν οι εξελίξεις αλλά οι προθέσεις του δεν είναι και τόσο άδολες.
Από ιδιοσυγκρασία και αίσθηση μεγαλείου τα θέλει όλα δικά του, και πιστεύει πως μόνο αν είναι ο ηγέτης του κόμματός του, δεν αμφισβητείται από κανέναν, και παράλληλα ασκεί τα προεδρικά δικαιώματα και την εκτελεστική εξουσία θα μπορέσει να μακροημερεύσει. Δηλαδή όλα σε ένα πρόσωπο. Η έννοια της διάκρισης των εξουσιών είναι ξένη προς το...

H συνέχεια του άρθρου στο Pontos-news

3 σχόλια:

  1. Κάθε λαός έχει την ηγεσία που του ταιριάζει (του αξίζει, του αρέσει, είναι φτιαγμένος για αυτή, κτλ κτλ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολλη φασαρια για το τιποτα (2,82%) .Εάν κοστολογηθεί η ζημια που προκλήθηκε με τα νταηλίκια του ταγιπ στην ολλανδια , στη γερμανία , στην ΕΕ και στην πατριδα μας νομίζω ότι κολλάει το παλαιό ρητό "εζυγίσθεις , εμετρήθεις και βρέθηκες λειψός"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "...όλα σε ένα πρόσωπο. Η έννοια της διάκρισης των εξουσιών είναι ξένη προς το πολιτικό και ιδεολογικό του πιστεύω...." Δέν εἶναι, βαθύτερα, μεγαλομανής ὁ Ἐρντογκάν, ἀλλά εἶναι παγιδευμένος ἐντός τοῦ ἐσφαλμένου δόγματος, ὅτι ὁ Θεός εἶναι "ἕνας", μέ τήν ἐννοια τοῦ ἑνός προσώπου.
    Στήν θρησκεία, φτιάχνει ὁ ἄνθρωπος τόν Θεόν καί κατά πῶς τόν φτιάχνει, φτιάχνει καί τό αὐοεἴδωλόν του.
    Φτιάχνει πολυθεΐα; Ἄρα, φτιάχνει πολιτικόν κατακερματισμόν καί τελικῶς ἀναρχία, μία κοινωνία ἐν τέλει ἐν ἀταξίᾳ, ἕως καί ζούγκλα, ὅπως στίς ΗΠΑ μέχρι καί τόν Ὀμπάμα, ὁπότε ὅμως, ἡ τάξις καί ἡ ἀσφάλεια γίνονται νομιμοποιητικές ἰδεολογίες ὅπως στήν Γερμανία, τήν Ἰαπωνία, τήν Μεγάλη Βρετανία, καί στίς ΗΠΑ τοῦ Μπούς καί ἤδη τοῦ Τράμπ.
    Φτιάχνει αἱρετικῶς-θρησκευτικῶς "ἕναν Θεό"; Ἄρα φτιάχνει ἤ παπισμό, ἤ αὐτό πού πάει νά φτιάξῃ ὁ Ἐρντογκάν.
    Χωρίς ἀποκεκαλυμμένη ἀπό τόν Θεόν ἀλήθειαν, τήν Ἁγία Τριάδα, δέν ὑπάρχει καμία διάκρισις τῶν ἐξουσιῶν. Καί χωρίς τόν Ἰησοῦν Χριστόν, κάθε ἐξουσία ἀσκεῖται ὅπως αὐτή τῶν Φαρισαίων, καί, τό πολύ, ὅπως αὐτή τοῦ Πιλάτου....Ἕως ἐκεῖ φτάνει καί τό ἐσωτερικό δίκαιο, κάι τό διεθνε΄ς δίκαιο, ὅταν εἶναι χωρίς πράγματι, δηλαδή ὄχι ὀρθοδόξως, τόν Ἰησοῦν Χριστόν.
    Δέν εἶναι μεγαλομανής ὁ Ἐρντογκάν. Πλανεμένος περί τοῦ τί πράγματι ζητεῖ ὁ ἀληθινός Θεός ἀπό αὐτόν εἶναι. Ἀγνοεῖ τόν Τριαδικόν Θεόν, τόν ὁποῖον ἴσως "γνωρίζει"....Καί ἀπό τόν διχασμόν αὐτόν, ἤ τήν πλάνην του αὐτήν, προκύπτει ἡ ἐπικιδυνότητα τῶν ὅσων θά πράττει ἀπό δῶ καί πέρα.
    Διότι, μέχρι τώρα, ἰσοροποῦσε μεταξύ δύο πίστεων καί τῶν δύο ταυτοτήτων: "Πιστός" στόν "Θεό", ἤ πιστός στόν ἀληθινόν Θεόν; Τώρα ὅμως δέν πάει ἄλλο. Πρέπει νά διαλέξῃ. Θά ἔχῃ τό θάρρος, τήν ἀνδρείαν τῆς μετανοίας;
    Ὁ Τράμπ τό βιώνει καί αὐτός αὐτό, ἀπόλυτα, ἄν καί κάπως διαφορετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.