2/4/17

Η συνείδηση της ελληνικότητας στο Βυζάντιο

Το ζήτημα της ελληνικότητας του βυζαντινού κόσμου, η αλλιώς της Ρωμηοσύνης, είναι ένα ζήτημα το οποίο τίθεται από πολλές πλευρές και αντιμετωπίζεται από διάφορες και διαφορετικές κάθε φορά οπτικές γωνίες. Η αλήθεια είναι ότι μία αυτοκρατορία η οποία εκτείνεται σε ευρύτατο γεωγραφικό χώρο δεν μπορεί παρά να είναι πολυεθνική, πολυπολιτισμική, πολυφυλετική, πολυγλωσσική.
Το Βυζάντιο δεν ξέφυγε από αυτόν τον κανόνα. Μέσα στα στενότερα γεωγραφικά και τα ευρύτερα πολιτισμικά του όρια ζούσαν και ανέπνεαν όλοι οι λαοί και οι πολιτισμοί των ακτών της Μεσογείου, αλλά και όλοι οι λαοί των Βαλκανίων και των χωρών πέρα από τον Δούναβη. Μοιραία, μια τέτοια αυτοκρατορία θα μπορούσε να ονομαστεί και «κοινοπολιτεία» με την έννοια μιας σύνθεσης, ενός κράματος λαών, φυλών, πολιτισμών, γλωσσών.
Σίγουρα, το κράτος το οποίο ίδρυσε ο Μέγας Κωνσταντίνος με την κτίση της Νέας Ρώμης στα στενά του Βοσπόρου ήταν ρωμαϊκό.
Νόμοι, θεσμοί, διοίκηση, πολίτευμα συνέχιζαν την αυτοκρατορική ρωμαϊκή παράδοση, μέχρι ακόμη και την ύστατη πνοή του τελευταίου αυτοκράτορα του κράτους των Ρωμαίων στην πύλη του Ρωμανού της Βασιλεύουσας το 1453. Από εκεί και πέρα, όμως, η μεγάλη αλήθεια είναι ότι ο βυζαντινός πολιτισμός, η βυζαντινή κουλτούρα, ελάχιστη σχέση είχε με τη ρωμαϊκή πολιτισμική και γλωσσική παρακαταθήκη, και με το πέρασμα των αιώνων η σχέση αυτή απομειώθηκε παντελώς, ώσπου έσβησε. Επί της ουσίας το Βυζάντιο συνεχίζει την παράδοση του ελληνιστικού κόσμου. Στη διάρκεια της ελληνιστικής εποχής οι Έλληνες απλώθηκαν στην Ανατολή και εξάπλωσαν τον ελληνικό πολιτισμό σε όλους τους ασιατικούς λαούς. Ωστόσο δεν σημειώθηκε σύνθεση πολιτισμών, παρά σε ελάχιστα επουσιώδη σημεία.

Ψηφιδωτό που βρέθηκε στην ελληνιστική πόλη Ζεύγμα, στη νότια Τουρκία (κοντά στα σύνορα με τη Συρία)
Οι ασιατικοί λαοί βρίσκονταν πάντα σε απόσταση από τους Έλληνες, κρατώντας τη φυσιογνωμία τους. Εκ των πραγμάτων, όμως, αποδέχονταν τον ανώτερο και επικυρίαρχο ελληνικό πολιτισμό και με αυτόν διαμόρφωναν το βίο και την πολιτεία τους. Η ίδια κατάσταση συνεχίστηκε και στον βυζαντινό κόσμο, με επικυρίαρχο πάντοτε τον ελληνικό πολιτισμό. Η διαφορά με την ελληνιστική εποχή είναι ότι στο Βυζάντιο έχουμε μια κοσμοϊστορική σύνθεση, η οποία σφράγισε και διαμόρφωσε καθοριστικά την πορεία της ανθρωπότητας. Αυτή είναι η συνάντηση του ελληνισμού με το Χριστιανισμό, και η σύνθεσή τους σε ένα αξεχώριστο κράμα. Αυτή η σύνθεση είναι που χαρακτηρίζει αυτό που ονομάζουμε ελληνοβυζαντινό πολιτισμό.
Τα άλλα πολιτισμικά στοιχεία στο διάβα των αιώνων περιορίζονταν και συρρικνώνονταν, ακολουθώντας μοιραία την προϊούσα γεωγραφική συρρίκνωση του βυζαντινού κράτους στις παραδοσιακές περιοχές του παλιού ελληνικού κόσμου.
Οι Ελληνοβυζαντινοί ή Ελληνορωμηοί είχαν συνείδηση των ιστορικών τους καταβολών και της εθνικής τους ιδιαιτερότητας. Οι ιστοριογράφοι, αλλά και οι υμνογράφοι της Εκκλησίας, μνημονεύουν ότι οι πόλεμοί τους γίνονταν «κατά βαρβάρων», κατά τα αρχαιοελληνικά πρότυπα εθνολογικής διάκρισης και πολιτισμικής αυτοσυνειδησίας. Μάλιστα, οι ιστοριογράφοι στη γραφή τους ακολουθούσαν τα ίχνη των αρχαίων Ελλήνων ιστοριογράφων, στο πλαίσιο της μίμησης των αρχαίων προτύπων, και αυτό σηματοδοτεί από μέρους τους τη συνείδηση της καταγραφής της ιστορικής συνέχειας του ελληνικού κόσμου. Έτσι, στα ιστορικά ποιήματα του Γεωργίου Πισίδη ο Χοσρόης είναι ο νέος Ξέρξης και υπαινικτικά οι Ελληνοβυζαντινοί οι συνεχιστές των Μαραθωνομάχων και των Σαλαμινομάχων.
Πώς να μην έχουν επίγνωση αυτής της ιστορικής συνέχειας, από τη στιγμή που ο Μέγας Θεοδόσιος μετέφερε και όρθωσε στο μέσον του Ιπποδρόμου της Κωνσταντινουπόλεως τον Τρίποδα [εικ. αριστερά], τον οποίο αφιέρωσαν οι Πανέλληνες ως ανάθημα για τη νίκη τους ενάντια στην περσική επιδρομή στο μαντείο των Δελφών, μετά τη μάχη των Πλαταιών; Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ιστοριογράφους της μέσης και της ύστερης βυζαντινής περιόδου οι Άραβες και οι Τούρκοι εμφανίζονται ως «Πέρσαι», με σαφή αναφορά στο ιστορικό παρελθόν των Ελλήνων, προκειμένου να δηλωθεί η συνείδηση της ελληνικότητας και να σφυρηλατηθεί η εθνική ενότητα των Ελληνοβυζαντινών. Η «ρωμαϊκότητα», τελικά, χωνεύτηκε μέσα στο ελληνοχριστιανικό κράμα του Βυζαντίου, και αυτό που απέμεινε για να θυμίζει τις ρωμαϊκές καταβολές του Βυζαντίου ήταν η χρήση των όρων Ρωμηός και Ρωμηοσύνη. Οι όροι αυτοί επιβίωσαν και εμπεδώθηκαν για να αυτοπροσδιορίζονται οι Ελληνοβυζαντινοί ή Ελληνορωμιοί, όχι με την έννοια της αναφοράς στους ειδωλολάτρες Ρωμαίους αυτοκράτορες που ήταν οι δήμιοι των χριστιανών, αλλά ως ένδειξη παντοτινής ευγνωμοσύνης του ελληνοχριστιανικού κόσμου στον Μέγα Κωνσταντίνο, τον αυτοκράτορα εκείνο ο οποίος παραθεώρησε την παλαιά Ρώμη για να εγκαινιάσει τη Νέα Ρώμη, ως πρωτεύουσα του νέου κόσμου.

Κωνσταντινούπολη (τοιχογραφία του 18ου αι. σε αρχοντικό της Καστοριάς)
Αλλά και τα ονόματα έχουν την ιστορία τους.
Η λατινική ονομασία «Νέα Ρώμη» σταδιακά επικαλύφθηκε από την ελληνολατινική «Κωνσταντίνου πόλις», για να επικρατήσει τελικά η αμιγώς ελληνική «Η Πόλις». Το γεγονός αυτό δεν είναι χωρίς σημασία. Ο κόσμος του Βυζαντίου πίσω από το επίσημο ρωμαϊκό κάλυμμα κρύβει έναν ζωντανό και δυναμικό ελληνισμό. Μπορεί οι Ελληνοβυζαντινοί να μην χρησιμοποιούσαν το όνομα «Έλλην» για τον αυτοπροσδιορισμό τους, καθώς αυτό από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια ήταν συνώνυμο της ειδωλολατρίας, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αγνοούσαν ότι ήταν «παίδες Ελλήνων» με την εθνολογική έννοια του όρου.
Σε όλη τη χιλιόχρονη ιστορία του Βυζαντίου, στα σχολεία το πρώτο ανάγνωσμα μετά την Αγία Γραφή ήταν τα ομηρικά έπη, τα εθνικά ποιήματα των αρχαίων Ελλήνων και η πηγή έμπνευσης του Μ. Αλεξάνδρου για την ενότητα και δόξα του ελληνικού κόσμου. Ο σεβασμός για τον Όμηρο ήταν απεριόριστος, σε βαθμό να αναφέρεται συνεκδοχικά ως «ο ποιητής». Όμοια μεγάλος σεβασμός υπήρχε για τον Πίνδαρο, τον άλλο μεγάλο «εθνικό ποιητή» των αρχαίων, αλλά και για τον ρήτορα Δημοσθένη, τον διαπρύσιο κήρυκα του αθηναϊκού πατριωτισμού και της δημοκρατίας!
Όλα αυτά διαπότιζαν και διαμόρφωναν τη νοοτροπία και τη στάση ζωής των Ελληνοβυζαντινών, οι οποίοι δεν ανέχονταν τον δεσποτισμό ανατολικού η ρωμαϊκού τύπου ούτε στην πολιτική ούτε στην εκκλησιαστική ζωή, και συχνά εξεγείρονταν ενάντια στις αυθαιρεσίες τής κάθε λογής εξουσίας. Οι όποιες καταδικαστικές αναφορές εναντίον των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων από τον Ρωμανό τον Μελωδό η τους Πατέρες της Εκκλησίας δεν σημαίνουν άρνηση της αξίας τους, αλλά προστασία των πιστών από υπερβολές και ανατροπή της ιεράρχησης των αξιών. Πρώτα η σοφία του Θεού και μετά η σοφία του κόσμου, πρώτα ο Χριστός και μετά η πατρίδα και η καταγωγή. Οι παρανοήσεις πάντα οδηγούσαν σε ανατροπή των ιδιαίτερα εύθραυστων ισορροπιών στη σχέση ελληνισμού και Χριστιανισμού, και υπονόμευαν την ίδια την υπόσταση του ελληνοβυζαντινού πολιτιστικού οικοδομήματος.
Αυτό ίσχυε τόσο για τον υπερτονισμό του ελληνισμού όσο και για την παραθεώρησή του.
Στην πρώτη περίπτωση ο κίνδυνος ήταν η ροπή προς την απολυτοποίηση της κοσμικής λογικής και την υποτίμηση του χριστιανικού μυστικισμού, και στη δεύτερη η ροπή προς τον Μονοφυσιτισμό και τον Ιουδαϊσμό. Στη δεύτερη αυτή περίπτωση, στο πλαίσιο της Εικονομαχίας, οι εικονόφιλοι δεν αντιπροσώπευαν παρά την ελληνική στάση απέναντι στο Χριστιανισμό και είναι γενικά παραδεκτό ότι η αρχαία ελληνική φιλοσοφία προσέφερε τις θεωρητικές βάσεις πάνω στις οποίες στηρίχθηκε η θεολογία περί των εικόνων. Όπως σοφά παρατηρεί ο επιφανής Γάλλος βυζαντινολόγος P. Lemerle, η τελική επικράτηση της εικονόφιλης παράταξης μαρτυρά ότι το νάμα της αρχαιοελληνικής παιδείας δεν είχε στερέψει στο Βυζάντιο. Η ορθολογική συμπλοκή με τον ελληνισμό εξασφάλιζε για το Χριστιανισμό δύο πολύτιμα στοιχεία. Το ένα είναι η αίσθηση του μέτρου και της ισορροπίας, η ορθοτόμηση της αληθείας, και το άλλο η διασφάλιση της οικουμενικότητας, χάρη στην οποία ο Χριστιανισμός διακρίνεται και διαχωρίζεται, κύρια, από τον Ιουδαϊσμό.

Εικονομάχοι καλύπτουν με ασβέστη την εικόνα του Χριστού (περ. 830, Ψαλτήρι Χλουντόφ)
Χωρίς τη σύνδεση με τον ελληνισμό, ο Χριστιανισμός θα ήταν εύκολο να θεωρηθεί ως μια εβραϊκή παραφυάδα η μια εβραϊκή αίρεση. Αυτό οι Ελληνοβυζαντινοί το είχαν κατανοήσει, και έτσι εξηγείται η τόσο μεγάλη προσήλωση και εμμονή τους στα αρχαία ελληνικά πρότυπα και στη μίμησή τους. Έτσι εξηγείται γιατί η Ορθοδοξία έγινε η κιβωτός του ελληνισμού, ευνοώντας την αντιγραφή και τη διάσωση των αρχαίων ελληνικών κειμένων και επιμένοντας στην αρχαιοπρεπή μορφή της εκκλησιαστικής γλώσσας ακόμη και σε λαϊκά αναγνώσματα, όπως τα συναξάρια. Οι Ελληνοβυζαντινοί το κατανόησαν και διαφύλαξαν αυτήν την παράδοση επί αιώνες. Το ζήτημα είναι να το κατανοήσουμε και εμείς, σε μια εποχή όπου τονίζεται από κύκλους Ευρωπαίων ιστορικών και θεολόγων ότι η παράδοση της Ευρώπης είναι «ιουδαιοχριστιανική», με προφανή στόχο να τοποθετηθεί ο Χριστιανισμός ως «θρησκεία του Αβραάμ» στο πλαίσιο του Ιουδαϊσμού και να αποσυνδεθεί από τον ελληνισμό.
Η συνεχής αναστροφή μας με τον ελληνοβυζαντινό πολιτισμό και την ελληνορθοδοξία είναι από μόνη της μια πράξη μαρτυρίας της αληθείας στην ανθρωπότητα.
Βασίλειος Α. Σαρρής
δρ Μεσαιωνικής Ελληνικής Φιλολογίας ΑΠΘ
http://www.pontos-news.gr/article/161726/i-syneidisi-tis-ellinikotitas-sto-vyzantio

12 σχόλια:

  1. Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία όπως ονομάστηκε αργώτερα ή αλλιώς επί το επιστημονικώτερον το Ανατολικό Ρωμαϊκό Χριστιανικό Κράτος ή αλλιώς όπως αυτοαποκαλούνταν οι ίδιοι η Ρωμανία ή αλλιώς Η Αυτοκρατορία της Κωνσταντινουπόλεως όπως το αποκαλεί ο Steven Runciman και ο Σαράντος Καργάκος, υπήρξε μια πολυεθνική αυτοκρατορία, όπως άλλωστε όλες οι Αυτοκρατορίες. Αλλά όπως όλες οι αυτοκρατορίες είχε ένα έθνος, μία γλώσσα και έναν πολιτισμό που υπήρξε ο στυλοβάτης της! Που υπήρξε ο πυρήνας της! Που υπήρξε το θεμέλιό της. Και αυτό το έθνος και αυτός ο πολιτισμός ήταν ο Ελληνικός! Μπορούμε να το πούμε ελληνιστικός, ή ελληνορωμαϊκός ή ο ελληνιστικός της εγγύς ανατολής, όπως και να το ονομάσουμε ήταν ένας Ελληνικός Πολιτισμός, όπως τόσοι άλλοι στην πολυαίωνη ιστορία του Ελληνικού Έθνους. Για να ξαναγυρίσουμε λοιπόν στην πολυεθνικότητα των αυτοκρατοριών... Όλες οι αυτοκρατορίες ήταν, είναι και θα είναι στην ανθρώπινη ιστορία πολυεθνικές, μέ ένα κεντρικό έθνος-πολιτισμό. Η Βυζαντινή αυτοκρατορία είχε το Ελληνικό Έθνος. Άλλα παραδείγματα από την ιστορία, Η Ρωσσική Αυτοκρατορία των Τσάρων, είχε το Ρωσσικό Έθνος και την Χριστιανική Ορθόδοξη Πίστη ώς κεντρικό πυρήνα της. Η πολυεθνική Βρετανική αυτοκρατορική αποικιοκρατία, είχε ως κεντρικό πυρήνα της το Αγγλικό Έθνος με τον πολιτισμό του. Η βραχύβια Ναπολεόντια Γαλλική Αυτοκρατορία που εκτεινόνταν στο μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής Ευρώπης είχε ως κεντρικό πυρήνα της το Γαλλικό Έθνος. Η αχανής Ρωμαϊκή αυτοκρατορία που εκτεινόνταν για αιώνες από τα βρετανικά νησιά έως στην μέση ανατολή στον Τίγρη και στον Ευφράτη είχε ως κεντρικό πυρήνα της του Ρωμαίους. Πρωταγωνιστές της ιστορίας της ήταν οι Ρωμαίοι! Ακόμα και οι πάμπολοι αλλοεθνείς αυτοκράτορες που ανέβηκαν στον θρόνο της Ρώμης (Imperium Romanum) ήσαν εκρωμαϊσμένοι!! Άρα οι Ρωμαίοι και ο πολιτισμός τους (ασχετα εάν ο Ρωμαικός Πολιτισμός ήταν σε μεγάλο βαθμό ελληνικός) ήσαν οι στυλοβάτες της συγκεκριμένης Αυτοκρατορίας. Και για να συνεχίσουμε η Αυστρο-ουγγρική Αυτοκρατορία ήταν πολυεθνική βεβαίως, αλλά με πρωτεύουσα την Βιέννη και κεντρικό έθνος της αυτοκρατορίας τους Αυστριακούς(=Γερμανούς). Και φυσικά τα ιστορικά παραδείγματα συνεχίζουν πάμπολα, Ισπανική Αυτοκρατορία-Αποικιοκρατία με τους Ισπανούς, Πορτογαλλική με τους Πορτογάλλους, Ολλανδική Αποικιοκρατία-Αυτοκρατορία με τους Ολλανδούς κλπ κλπ κλπ. Άρα εν κατακλείδι η Βυζαντινή Αυτοκρατορία βεβαίως και ήταν πολυεθνική αυτοκρατορία, αλλά με κεντρικό Έθνος-στυλοβατη (θα λέγαμε) το Ελληνικό Έθνος, τον Ελληνικό Πολιτισμό, την Ελληνική Γλώσσα και την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "και το άλλο η διασφάλιση της οικουμενικότητας, χάρη στην οποία ο Χριστιανισμός διακρίνεται και διαχωρίζεται, κύρια, από τον Ιουδαϊσμό."
    Ο Χριστος αποταθηκε στους Μακαβαιους και στους εξελληνισθεντες ιουδαιους...
    Ο "οικουμενισμος του χριστιανισμου" ηταν στρατηγημα των σοφων της εποχης της εκχριστιανιζομενης Ρωμαϊκης Αυτοκρατοριας που χρησιμοποιησαν το λαϊκο αισθημα περι δικαιου,για να τον μετασχηματισουν σε μια νεα "συνδετικη υλη" του πολυπολιτισμικου μωσαϊκου της αυτοκρατοριας...
    Ηταν κατα καποιο τροπο μια κινηση αμυνας του Ελληνισμου απεναντι στην Λαιλαπα του χριστιανισμου που παρεσυρε και αποσαρθρωσε καθε στοιχειο του Ελληνικου πολιτισμου.
    Βλεπετε ο λαος της εποχης ηταν καθολα δουλος κιαγγραματος.Ιδεα δεν ειχε απο τετοια...
    Οσον αφορα το"Έτσι εξηγείται γιατί η Ορθοδοξία έγινε η κιβωτός του ελληνισμού, ευνοώντας την αντιγραφή και τη διάσωση των αρχαίων ελληνικών κειμένων " να γελασω ή να κλαψω;
    Να ρωτησετε τον Πληθωνα ή Γεμιστο https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%93%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%82_%CE%AE_%CE%A0%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CF%89%CE%BD

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε σωστή βάση το άρθρο, ευχαριστούμε.
    Ο Χριστιανισμός επιβλήθηκε δια της κρατικής εξουσίας η οποία έπεσε στα χέρια ακραίων φανατικών στοιχείων. Έγινε κανονικά γενοκτονία την οποία περιγράφουν πλήθος πηγών, άσχετα με το ότι δεν τις μελετάμε διότι έτσι μας επέβαλαν. ΄Οι Έλληνες και άλλοι πολυθεϊστές υπέφεραν μέχρι που άπαντες σχεδόν έγιναν χριστιανοί. Ο λαός εθνολογικά έμεινε ο ίδιος, η γενοκτονία δεν αφάνισε τα πάντα, άλλαξε όμως ο Ελληνικός λαός όνομα διότι το Έλληνας για καιρό σήμαινε εχθρός της πίστεως σε όλους τους επίσημους νόμους τους κράτους των πρώτων Βυζαντινών αιώνων. Σταδιακά, οι Έλληνες που έγιναν Χριστιανοί έφτιαξαν το Χριστό ως ένα Ελληνικό Θεό, και έβαλαν μέσα στο Χριστιανισμό τα καλύτερα στοιχεία των αρχαίων πολυθεϊστικών θρησκευτικών τους παραδόσεων με αποτέλεσμα τίποτα να μην ξεπερνά την Ορθοδοξία σε πνευματικότητα. Το θέμα όμως είναι τι έργα κάνουμε επι γης, όχι μόνο στα ουράνια ζητήματα στα οποία σκίζουμε.

    Ένα μεγάλο και ισχυρό κύκλωμα ακαδημαϊκών, πληρωμένο στην αρχή και βαρεμμένο στη συνέχεια, διδάσκει ότι οι Έλληνες εξαφανίστηκαν από μόνοι τους εντός του Βυζαντίου διότι βαρέθηκαν να υπάρχουν και άλλαξαν όνομα για λόγους ίματζ. Αυτή η σχολή είναι για δέσιμο, αντεπιστημονική, ανθελληνική, γεμάτη από απατεώνες και ανίκανους, αλλά επικρατεί σχεδόν παντού στους Βυζαντινολογικούς χώρους διότι αυτό διέταξαν κύκλοι από το εξωτερικό οι οποίοι μας διδάσκουν και άλλες ψεύτικες ιστορίες για κάθε εποχή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ναι...βεβαια ο στυλοβατης ηταν το ελληνικο εθνος που καταγρεουργηθηκε απο τους
    χριστιανους του Φλαβιου Θεοδοσιου Αυγουστου υιου του επισης Φλαβιου Θεοδοσιου εκ Γαλικιας ρωμαιου στρατηγου,μεγα σφαγεα των θεσσαλονικιων και μεγα χρηστη των γερμανικων στρατευματων,αλλα υπερ παντων Χριστιανος...
    Ωρε δεν με παρατατε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παρολα αυτα,η τρεχουσα θρησκεια των Ελληνων,ισως θα μπορουσε να αποτελεσει ενα φορεα Ισχυος...αλλα με τα μυαλα που εχουμε δεν ξερω αν θα το χρησιμοποιησουμε σωστα...
    Ας ελπισω να εχω αδικο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ε Λ Λ Η Ν = 5 + 30 +30 + 8 + 50 = 123 = Φ εις την δεκάτην δύναμιν = 1,618(χρυσή τομη) εις την δεκάτην. δηλαδή Ο ΕΛΛΗΝ, ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ εις την δεκάτην δύναμιν και ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ Ο ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!
    Πολλά εν ολίγοις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βυζαντιο και Βυζαντινος ειναι τεχνητοι οροι,Ρωμαίοι και Ρωμανία υπηρχαν και μονο ετσι ονομάζονταν. αδοκιμος ειναι και ο ελληνοβυζαντινος, αφου δεν υπηρχε βυζαντιο σαν κρατος πωε υπηρχαν ελληνοβυζαντινοι, αφηστε που ο ορος αυτος πασχει γιατι δηλωνει διπλη ταυτοτητα . Τα στοιχεια του ευρωπαιου συμφωνα με την Αρβελερ ειναι χριστιανικη θρησκεια, ρωμαικο δικαιο και ελληνικο πνευμα. Πειτε μου υπαρχει αλλος λαος που αν λαβεις υποψη την ιστορια του και την ταυτοτητα του να ταυτιζεται τοσο πολυ με τον συγχρονο Ελληνα , με τον μεχρι προτινος Ρωμιό;Για αυτο μην κανουμε τη χαρη στους Deutche να τους χαριζουμε τοσους τιτλους ευγενειας πιυ δικαιωματικα ειμαστε κληρονομοι. Αποκατασταση τωρα της ιστορικης αληθειας , αποδοση των ορων στους μονους αμεσους απογονους του μεγαλυτερου πολιτισμου που περασε απο τον πλανητη, της χιλιοχρονης αυτοκρατοριας της Νεας Ρωμης, καταργηση του τεχνητου ορου Βυζαντιο και βυζαντινοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ολα αυτα ανηκουν στην ιστορια.παρολααυτα δεν υπηρξαν Βυζαντινοι μονο Ρωμαιοι πολιτες, Ρωμανια και Ελληνισμος εγιναν ενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για να τελειωνουμε με ολους τους υποτιθεμενους 'Ελληνες' (σε αυτους συγκαταλεγω και την Αρβελερ...) να σημειωθει οτι μετα τον θανατο του Μεγαλου Κωνσταντινου (337 ΜΧ) αρχισε σιγα-σιγα να αναδεικνυεται Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ με τον Αυτοκρατορα Ηρακλειο (το 610 ΜΧ) να οριζει πλεον επίσημη γλώσσα την ΕΛΛΗΝΙΚΗ τοσο στην πολιτική οσο και στη στρατιωτική διοίκηση.
    Οι ρωμαϊκοί τίτλοι των αυτοκρατόρων αντικαταστάθηκαν από ελληνικούς. Ο δε Ηρά­κλειος ονομάστηκε «πιστός εν Χριστώ» βασιλεύς. Αυτος ο καθολικος εξελληνισμός αποτέλεσε το οριστικό τέλος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και την αρχή της μεσαιωνικής ελληνικής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
    Οπως και ο ΠΙΟ ΗΛΙΘΙΟΣ μπορει να καταλαβει οτι δεν καθιερωνεις μια γλωσσα (ιδιαιτερως την πιο δυσκολη την Ελληνικη) σε μια Αυτοκρατορια ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΜΙΛΟΥΝ ΗΔΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ τους πλειοψηφια οι κατοικοι της....
    Επισης απο το 1453 μεχρι και σημερα ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΡΗΝΟΥΝ για την πτωση της Βασιλευουσας τους , κανενας Ιταλος, η Λατινος , η Εβραιος , η Σλαυος δεν θρηνει το Βυζαντιο και την Κωνσταντινουπολη εδω και 600 χρονια...ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΛΟΓΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΟΛΗ ΤΟΥΣ,
    Εδω νομιζω οτι πρεπει να το βουλωσουν ολα τα βρωμερα ανθρωποειδη (ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΟΝΑΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ..) και να μην προκαλουν αλλο γιατι ο ΕΛΛΗΝΑΣ ειναι ΗΔΗ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ...και καλα θα κανουν να το καταλαβουν εγκαιρως πριν το ΝΟΙΩΣΟΥΝ, και μαλιστα ασχημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι όροι «Βυζάντιο» και «βυζαντινή αυτοκρατορία» επινοήθηκαν τον ιη΄ αιώνα, προκειμένου να εμπεδώσουν τον δήθεν ελληνικό χαρακτήρα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Στα ιστορικά κείμενα του μεσαίωνα, η συγκεκριμένη αυτοκρατορία ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε βυζαντινή ή ελληνική. Το Βυζάντιο ουδέποτε υπήρξε απόλυτα ελληνικό, ούτε καν φιλελληνικό. Τουναντίον όλες οι συνιστώσες του ελληνικού πολιτισμού (Φιλοσοφία, Θέατρο, Αθλητισμός, Τέχνες, Επιστήμες κ.τ.λ.), αλλά και το ίδιο το όνομα έλλην είχαν κηρυχθεί από την πολιτικοθρησκευτική του εξουσία υπό άγριο διωγμό. Οι δε βυζαντινοί αυτοκράτορες ουδεμία σχέση με την Ελλάδα είχαν, καθ' ότι στα 1100 χρόνια βυζαντινής ιστορίας κανείς τους δεν είχε καν ελληνική καταγωγή. Ούτε ένας δεν καταγόταν από περιοχές με συμπαγή ελληνικό πληθυσμό, πολλοί δε εξ αυτών αγνοούσαν την ελληνική γλώσσα.

    Δείτε εδώ τον Ανδρόνικο Β΄ Παλαιολόγο, έναν από τους τελευταίους αυτοκράτορες - με σαφώς μή ελληνική αμφίεση - ο οποίος αποκαλείται «αυτοκράτωρ των Ρωμαίων» http://www.freeinquiry.gr/upload/files/auto395.jpg

    Το Βυζάντιο ήταν αποικία των Μεγαρέων από τον η΄ αι. π.Χ., με βασιλιά τον Βύζαντα. Το 330 μ.Χ. ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Α΄, ίδρυσε την νέα πρωτεύουσα τής αυτοκρατορίας του και την ονόμασε Nova Roma (Νέα Ρώμη), επίσημη ονομασία, που διατηρείται μέχρι σήμερα στον τίτλο τού οικουμενικού πατριάρχη. Σε χειρόγραφα μοναστηριών αποκαλείται συχνά «Νέα Σιών». Η ονομασία Ρωμαίοι διατηρήθηκε επί έντεκα ολόκληρους αιώνες από την ίδρυση μέχρι και την κατάλυση του κράτους από τους οθωμανούς, το 1453. Οι σημερινοί ορθόδοξοι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης καλούνται «Ρουμ», εξ ου και η ονομασία «Ρωμιός».

    Η εισαγωγή των όρων «βυζαντινή αυτοκρατορία» και «βυζάντιο» στις αρχές του ιη΄ αιώνα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παραχαράξεις τής Ιστορίας. Ο όρος «βυζαντινός» ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε από αυτούς που χαρακτηρίζει (δηλαδή τους ίδιους τους βυζαντινούς κατοίκους του πολυεθνικού ρωμαϊκού κράτους). Στην περίοδο τού ΄21 ,το επίθετο «βυζαντινός» εσήμαινε «σουλτανικός» (π.χ. «εξήλθε των Δαρδανελλίων ο βυζαντινός στόλος»: από το Ημερολόγιο της ναυαρχίδας του Μιαούλη «Θεμιστοκλής»).

    Κωνσταντίνος Θ΄ Μονομάχος (ια΄αι.) http://www.freeinquiry.gr/upload/files/auto493.jpg
    Αλέξιος Κομνηνός (ιβ΄ αι.) http://www.freeinquiry.gr/upload/files/auto493.jpg
    Θεόδωρος Β΄ Λάσκαρις (ιγ΄ αι.) http://www.freeinquiry.gr/upload/files/auto493.jpg
    Βυζαντινοί αυτοκράτορες. Όλοι τους φέρουν μή ελληνικές ενδυμασίες κι αποκαλούνται βασιλείς των ρωμαίων.

    Παραθέτω παρακάτω τον πίνακα των αυτοκρατόρων τής ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας με την εθνική καταγωγή ενός εκάστου.
    http://www.freeinquiry.gr/upload/files/auto463.jpg
    http://www.freeinquiry.gr/upload/files/auto460.jpg
    http://www.freeinquiry.gr/upload/files/auto456.jpg
    http://www.freeinquiry.gr/upload/files/auto454.jpg

    Οι παρατιθέμενες φωτογραφίες από ψηφιδωτά, νομίσματα, έγγραφα κ.α. ελήφθησαν δειγματοληπτικά από την «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» («Εκδοτική Αθηνών»). Απεικονίζουν διάφορους αυτοκράτορες με τους τίτλους τους, στους οποίους πουθενά δεν υπάρχουν οι λέξεις «Ελλάς» ή «έλλην»· ακόμα και σ' αυτούς της τελευταίας δυναστείας, των Παλαιολόγων, δεσπόζουν οι τίτλοι: «αυτοκράτωρ των ρωμαίων» και «βασιλεύς των ρωμαίων».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλ Γιουνάνι, ο αυτοκράτωρ Ιωάνης Βατάτζης εξήγησε στον Πάπα Γρηγόριο τον ένατο ότι από τη στιγμή που ο Κωνσταντίνος τον τέταρτο αιώνα παρέδωσε την αυτοκρατορία στα χέρια των Ελλήνων και διάλεξε μια Ελληνική πόλη για πρωτεύουσα, η αυτοκρατία των Ρωμαίων έγινε στην ουσία Ελληνική. Ο Πατριάρχης Φώτιος μιλώντας στους Χριστιανούς της αυτοκρατορίας ξεκαθαρίζει ότι "είμαστε Έλληνες και στη σάρκα και στη διάνοια." Ο Λέων ο Μαθηματικός, ένας από τους μεγαλύτερους επιστήμονες, ήταν γνωστός ως Έλλην. Ο Ψελλός μας λέει ότι ο δάσκαλός του Ιωάννης Μαυρόπους ήταν γνήσιος Έλλην. Η κορη του αυτοκράτορα Αλέξιου Κομνηνού μας λέει ότι ο πατέρας της έφτιαξε ένα σχολείο για να μαθαίνουν τα Ελληνόπουλα γράμματα, μαζί, μαζί τα παιδιά κάποιων Λατίνων και Σλάβων. Ο Νικηφόρος Βλεμμύδης ονομάζει την Βυζαντινή Αυτοκρατορία Ελλάδα και τους Βυζαντινούς Έλληνες. Οι αναφορές Βυζαντινών ή Ρωμαίων που λένε ότι είναι Έλληνες τη καταγωγή είναι πάρα πολλές, αλλά σκόπιμα δεν τις διδάσκουν στη σημερινή Ελλάδα και στους σημερινούς Έλληνες, για να τους τρελάνουν εντελώς.

      Ή πληρωμένος είσαι να κάνεις διασπορά μιας ψεύτικης ιστορίας, ή είσαι άσχετος και δεν έχει διαβάσει τις Βυζαντινές πηγές. Εγώ που έφαγα μια ζωή να τις διαβάσω θα σε χρεώσω μια περιουσία να στις εξηγήσω. Ετοιμάσου να ξεπουλήσεις ή σταμάτα τα παλαβά, και εσύ και όλο το κύκλωμα των καβαλοκαλάμιανς που διδάσκουν ότι ένας από του τρεις μεγαλύτερους λαούς στον πλανήτη από πλευράς πληθυσμού ξαφνικά τον τέταρτο αιώνα έγινε σκόνη και αποφάσισε να πάει σε άλλο Γαλαξία.

      Εννέα στους δέκα Τούρκους και δύο στους τρεις κάτοικους της Μεσογείου και της Ευρώπης είναι Έλληνες τη καταγωγή.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.