4/3/17

Die Welt: Η Ελλάδα νικητής των πετρελαϊκών μεταφορών μετά την άρση των κυρώσεων στο Ιράν

Σύμφωνα με στοιχεία εξειδικευμένης εταιρείας

Στο top - ten των εταιρειών οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται σχεδόν μόνο ελληνικές, αναφέρει το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας
Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις περισσότερες θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου και καμία άλλη χώρα δεν επωφελείται τόσο πολύ όσο η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η λονδρέζικη εταιρεία Vessels Value (ειδικεύεται στις αποτιμήσεις των πλοίων της ποντοπόρου ναυτιλίας) και βρίσκονται στη διάθεση της γερμανικής εφημερίδας «Die Welt».
Μετά την άρση των κυρώσεων στις αρχές του 2016 οι εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν έχουν εκτοξευθεί και είναι πλέον η τρίτη χώρα εξαγωγής (μετά την Σαουδική Αραβία και το Ιράκ), δεδομένου ότι εξάγει σχεδόν 3,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Ανάλογη είναι και η αύξηση των τάνκερ: Σήμερα μεταφέρουν πετρέλαιο 563, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 277.

Στο top - ten των εταιρειών οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται σχεδόν μόνο ελληνικές και φέρουν ονόματα όπως Dynacom Tankers, Delta Tankers, Polembros Shipping, Avin International ή Olympic Shipping. Εξαίρεση αποτελούν η βελγική εταιρεία Euronav και η κινέζικη κρατική εταιρεία Cosco Shipping, οι οποίες βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης.

Αυτό σημαίνει ότι οι εδώ και χρόνια επιτυχημένοι εφοπλιστές από την Ελλάδα κατάφεραν να εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών πετρελαίου από το Ιράν, επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα.

Αυτό προκύπτει και από το είδος των τάνκερ: οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ παγκοσμίως και με την δρατηριοποίησή τους στις μεταφορές πετρελαίου από το Ιράν, αυξήθηκε και η συμμετοχή των λεγομένων πλοίων «Suezmax» (σ.σ. μεσαίου μεγέθους πλοία των οποίων η μεταφορική ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ 120.000 και 200.000 τόνων, σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τα περισσότερα λιμάνια σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά την διώρυγα του Σουέζ, από την οποία πήραν και το όνομά τους) από 15 σε 81.
Πρώτο Θέμα

2 σχόλια:

  1. ...στην Ελλάδα θα μπει κανα φράγκο ή οι εφοπλιστές θα τα πάνε όλα στο σίτι;
    Πόσοι είναι οι Ελληνες πλήρωμα σε κάθε πλοίο;
    Και μήπως τα χρήματα από τα κέρδη που θα έλθουν (αν έλθουν) στην Ελλάδα, πάνε για αγορά ποδοσφαιριστών; Διότι πολλοί εφοπλιστές έχουν το ...χόμπυ να φέρνουν ό,τι σαβούρα βρουν και να την ονομάζουν ...επένδυση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. I guess the Germans are planning ways to replace us.
    Kitsara, even when they try to invest in Greece, the government unleases its bureucratic monsters to stop them (Elliniko for example)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.