23/2/17

Η άλλη πλευρά της «θεματικής εβδομάδας» - Η άποψη μιας εκπαιδευτικού

Προκοπίδου Μαρία
Πολυδιαφημισμένη η «προοδευτική» θεματική εβδομάδα που καλούνται να αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία της χώρας. Θεωρίες περί ανοιχτού μυαλού, αποδοχής της διαφορετικότητας, κοινωνικής προσέγγισης θεμάτων και λόγια, λόγια, λόγια… από μια κυβέρνηση που αποδεικνύει τελικά ότι μπορεί να μας καταστρέψει όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ηθικά! Και μάλιστα με τις πιο φασιστικές μεθόδους!
Η εκπαίδευση ανέκαθεν υπήρξε μέσο εξωραϊσμού της ανθρώπινης ψυχής με στόχο να εμπνεύσει στα παιδιά υψηλές αξίες και μάθηση.
Η θεματική εβδομάδα με το πρόσχημα του εκσυγχρονισμού και της δήθεν προοδευτικότητας εκφυλίζει κάθε ιερή αξία της οικογένειας και ηθική αντιμετώπισης των σχέσεων ανάμεσα στα δύο φύλα.
Είναι όμως και κάτι ακόμη, που ως παιδαγωγοί επιστήμονες δεν πρέπει να ξεχνάμε. Οι μαθητές δεν είναι πειραματόζωα που ο κάθε υπουργός Παιδείας μπορεί να εκμεταλλευτεί για να εφαρμόσει τις ιδεοληπτικές μεθόδους του.
Οι μαθητές είναι ψυχές, άγραφες ψυχούλες που στην ηλικία της εφηβείας έχουν να διαχειριστούν θέματα που αφορούν τη συναισθηματική και σωματική ωρίμανση. Πώς λοιπόν θα τους θέσουμε το δίλημμα των «έμφυλων ταυτοτήτων», ποιος εκπαιδευτικός θα αναλάβει να μιλήσει στους μαθητές για θέματα ομοφυλοφιλίας και trans ταυτότητας; Και αν, πράγματι, κάποιος μαθητής εκ γενετής αντιμετωπίζει τέτοια θέματα, πώς θα εμποδίσουμε τον εκφοβισμό και το διασυρμό που με μαθηματική ακρίβεια θα προκύψει καθώς στα παραδείγματα που θα χρησιμοποιεί ο διδάσκων, οι συμμαθητές θα προχωρούν σε ταύτιση και στοχοποίηση; Το ενδεχόμενο να εκδηλωθούν ύποπτες συμπεριφορές από διδάσκοντες αμφιβόλου ηθικής το έχει λάβει υπόψη το Υπουργείο Παιδείας;
Όλα αυτά τα ερωτήματα δεν απαντώνται επαρκώς όταν τίθενται στα αρμόδια πρόσωπα. Δυστυχώς στην Ελλάδα γίναμε σχεδόν όλοι ειδικοί της εκπαίδευσης –όχι της παιδείας–, θέλουν όλοι τον τίτλο του γνώστη και όχι του παιδαγωγού. Έχουμε μάθει οι περισσότεροι να κατηγορούμε τους εκπαιδευτικούς, δεν είμαστε όμως άξιοι να διεκδικήσουμε μια παιδεία με ιδανικά και αξίες, μια παιδεία με ποιότητα.
Η αποδοχή της διαφορετικότητας και οι ανοιχτοί ορίζοντες δεν επιτυγχάνονται με...

Η συνέχεια του άρθρου στο Pontos-news

2 σχόλια:

  1. http://tideon.org/index.php/2012-02-03-08-08-55/2012-02-28-20-15-23/9650-2017-01-15-21-34-56

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιες είναι οι "ύποπτες συμπεριφορές από διδάσκοντες αμφιβόλου ηθικής" που πρέπει να λάβει υπόψη το Υπουργείο; Τι θέλει να πει ο ποιητής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.