23/2/17

Κάθε μέρα περίπου 150 ελεύθεροι επαγγελματίες κλείνουν βιβλία

Θα βγουν στη μαύρη οικονομία και δεν θα πληρώσουν ούτε φόρους, ούτε εισφορές
Σε λίγες μέρες θα κλείσω το μπλοκ. Μπορεί και να το κάψω συμβολικά έξω από τη ΔΟΥ. Χρειάζομαι, βέβαια, θάρρος για να μπω εκεί μέσα. Και αν μου ζητήσουν παλιά βιβλία; Αν δουν ότι έχω σνομπάρει όλες τις περαιώσεις εδώ και 25 χρόνια; Επίσης έχω ακούσει απίστευτες ιστορίες για ανθρώπους που πήγαν να κλείσουν το μπλοκ και βρέθηκαν στα γόνατα με τον έφορο όρθιο να καταλογίζει κατοστάρικα. Όμως δεν υπάρχει και άλλη επιλογή. Μία συνάδελφος μού διηγήθηκε ότι της ζητούν αναδρομικές εισφορές στον ΟΑΕΕ, ενώ, ως μέλος της ΕΣΗΕΑ, είχε πάρει απαλλαγή. Αν δεν είσαι τροχονόμος ή σερβιτόρος, το μπλοκ δεν συμφέρει στις μέρες μας. Τέλος πάντων, θα το κάνω. Έχω βγάλει και το σχετικό μπάτζετ για τα πρόστιμα. Πληρώνεις για να διακόψεις μία πηγή εσόδων. Είναι εξωφρενικό. Αλλά δεν είναι το μόνο.
Μένει βέβαια να δω πώς θα πληρώνομαι, κάτι το οποίο, ομολογώ, δεν έχω διευθετήσει πλήρως. Δεν μπορώ, φυσικά, να πάω και να εγκατασταθώ ως ελεύθερος επαγγελματίας στη Βουλγαρία. Οι τζίροι μου είναι αρκετά χαμηλοί για να υποστηρίξω κάτι τέτοιο. Αλλά και από την άλλη, θα υπονόμευε το ηθικό υπόβαθρο της όποιας κριτικής μου προς τη χώρα και την κυβέρνησή της. Δεν στέκει να φοροδιαφεύγεις και να σηκώνεις το δάχτυλο απευθύνοντας παρατηρήσεις. Μου προσεφέρθη άλλη λύση που, όμως μαθαίνω, γίνεται δημοφιλής, ειδικά ανάμεσα σε μηχανικούς. Πάει κάποιος και στήνει μία εταιρεία στο εξωτερικό, ας πούμε στη Βρετανία. Αυτή η εταιρεία αναλαμβάνει να «προσλάβει» ή να «μισθώσει» υπηρεσίες ελευθέρων επαγγελματιών στην Ελλάδα. Κόβει όλα τα παραστατικά και παρακρατεί το ποσοστό της. O επαγγελματίας διατηρεί, αν θέλει, ανοιχτό το μπλοκ για να πληρώνει μίνιμουμ εισφορών για σύνταξη και περίθαλψη. Όλα τα άλλα, όμως, είναι στο εξωτερικό.

Για  τη συνέχεια AV 
Άλλος χαριτωμένος τρόπος είναι να «σπας» τις αμοιβές σου σε διάφορα πρόσωπα που θα πληρώνονται με απόδειξη δαπάνης. Αυτό είναι το αληθινό Survivor. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.