10/8/16

Συνέπεια - Άλλη μια δέσμευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ γίνεται πραγματικότητα - Στα χέρια της Cosco από σήμερα ο ΟΛΠ

Οι Κινέζοι θα καταβάλουν άλλα 88 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του υπολοίπου 16%, όταν ολοκληρώσουν τις επενδύσεις που προβλέπεται από τη συμφωνία να πραγματοποιήσουν.
Στον έλεγχο της Cosco περνά σήμερα το 51% του ΟΛΠ ενώ παράλληλα γίνεται και η καταβολή του τιμήματος των 280.500.000 ευρώ. Οι Κινέζοι θα καταβάλουν άλλα 88 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του υπολοίπου 16%, όταν ολοκληρώσουν τις επενδύσεις που προβλέπεται από τη συμφωνία να πραγματοποιήσουν στο λιμάνι.
Σημειώνεται πως η Cosco ετοιμάζει επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, δίνοντας βάρος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην κρουαζιέρα, στις τουριστικές υποδομές, στην ναυπηγοεπισκευή και στην αναβάθμιση του Car Terminal.

Οι διοικήσεις των ΟΛΠ, Cosco και ΤΑΙΠΕΔ κηρύττουν σήμερα και την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών επ' ευκαιρία της επικείμενης μεταβίβασης των μετοχών της διαχειρίστριας του λιμανιού του Πειραιά.

Ο κινεζικός όμιλος σκοπεύει να επενδύσει 250 εκατ. ευρώ περισσότερα από τα 350 εκατ. ευρώ που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε με το ΤΑΙΠΕΔ για την αγορά του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.

Ενόψει της σημερινής μεταβίβασης του 51% ο κινεζικός όμιλος έχει ήδη δρομολογήσει διοικητικές παρεμβάσεις στον ΟΛΠ και σε αλλαγή διευθύνσεων. Στο νέο 11μελές διοικητικό συμβούλιο θα κατέχουν οκτώ θέσεις, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) που διατηρεί 23% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, θα διατηρήσει και τρεις θέσεις στο ΔΣ μέχρι την μεταβίβαση του 16% .

Σημειώνεται πως το υπόλοιπο 16% θα μεταβιβαστεί εντός πενταετίας, εφόσον έχουν εκπληρωθεί όροι της συμφωνίας αγοράς μετοχών, συμπεριλαμβανομένης της επιτυχούς ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων. Μετά την μεταβίβαση του 16%, το Δημόσιο θα συνεχίσει να κατέχει 7% και μία θέση στο ΔΣ.

Νέος εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να τοποθετηθεί ο 48χρονος Γουάν Μιν (γενικός διευθυντής της Cosco Shipping), ενώ αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ο κάπτεν Φου Τσενγκ Κιουάιε, σήμερα επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής της κινεζικής εταιρείας που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, Piraeus Container Terminal.

Cosco για ΟΛΠ: Έγινε η αρχή μιας νέα εποχής για το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβίβαση του 51% του ΟΛΠ αποτελεί την πρώτη διασυνοριακή συναλλαγή απόκτησης της COSCO SHIPPING, ακολουθώντας πιστά την πρωτοβουλία του Ομίλου για την διεθνή επέκταση του δικτύου της, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κινεζικός όμιλος, τονίζοντας ότι η συνολική επένδυση θα ανέλθει σε 293,8 εκατ. ευρώ .

Όπως σημειώνει στόχος είναι η μετατροπή του ΟΛΠ σε Νο1 διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη καθώς και το μεγαλύτερο λιμάνι αναχώρησης στον κόσμο για εταιρείες κρουαζιέρας.

Με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης η COSCO SHIPPING Group Limited, που ανήκει εξ ολοκλήρου στην COSCO SHIPPING, καθίσταται επισήμως πλέον ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, αναλαμβάνοντας την διαχείριση και τις εργασίες του λιμένα.

Σύμφωνα με τον κινεζικό όμιλο, η επένδυση των 293,8 εκατομμύρια ευρώ θα αφορά σε μια σειρά απαραίτητων έργων, στα οποία περιλαμβάνονται: η επέκταση των υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, και η κατασκευή ενός πολυώροφου χώρου στάθμευσης πλησίον του λιμανιού των οχηματαγωγών (RORO).

Οι μελλοντικές επενδύσεις του Ομίλου έχουν ως στόχο τη μετατροπή του λιμένα του Πειραιά στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη καθώς και το μεγαλύτερο λιμάνι αναχώρησης στον κόσμο για εταιρείες κρουαζιέρας. Η COSCO SHIPPING θα επενδύσει σε αποβάθρα βεληνεκούς 300,000DWT καθώς και στην αναβάθμιση των γύρω υποδομών, με στόχο την ενίσχυση της δυνατότητας επισκευής πλοίων, καθώς και στην ανεύρεση ευκαιριών σε ότι αφορά την επισκευή υπεράκτιου εξοπλισμού. Παράλληλα, ο Όμιλος θα επενδύσει στο λιμάνι οχηματαγωγών και στον πολυώροφο χώρο στάθμευσης, που θα καταστήσει τον Πειραιά ως το σημαντικότερο τερματικό αυτοκινήτων στην Μεσόγειο. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος θα επιταχύνει την κατασκευή του China-Europe Land-Sea Express Line, φέρνοντας την Κίνα και την Νοτιοανατολική Ευρώπη ένα βήμα πιο κοντά. Ο Όμιλος θα αναλάβει την ανάπτυξη των logistics και της αποθήκευσης, τη στρατηγική πρωτοβουλία "One Belt One Road", καθώς και το γεωγραφικό πλεονέκτημα του λιμανιού να αναπτυχθεί ως το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καθώς και η νότια πύλη προς της Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και των Βαλκανίων.

Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να δημιουργήσουν περισσότερες νέες θέσεις εργασίας καθώς και μια καλύτερη πλατφόρμα ανάπτυξης για τις νεότερες γενιές Ελλήνων.

Το παρών στην τελετή υπογραφής έδωσαν ο Διευθυντής του Διοικητικού Συμβουλίου και Πρόεδρος της COSCO SHIPPING κ. Wan Min, ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της COSCO SHIPPING κ. Ye Weilong, o Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής και Εταιρικής Διαχείρισης κ. Feng Boming, ο Πρόεδρος της COSCO SHIPPING Hong Kong κ. Zhu Jianhui, ο Πρόεδρος της COSCO SHIPPING Europe κ. Lin Ji, ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΠ κ. Fu Chengqiu καθώς και ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιος Πιτσιόρλας.

Στη συνέχεια, με πρόσκληση του Προέδρου του Χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Ιακώβου Γεωργανά και του Διευθύνωντος Σύμβουλου κ. Σωκράτη Λαζαρίδη, και συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιο Πιτσιόρλα, ο κ. Wan Min μετέβη στο Χρηματιστήριο Αθηνών ώστε να κρούσει το καμπανάκι του Χρηματιστηρίου, εγκαινιάζοντας την αρχή μίας νέας εποχής για το λιμάνι του Πειραιά. Στην εκδήλωση, το παρών έδωσαν μεταξύ άλλων ο κ. Gao Wengi, σύμβουλος και επιτετραμμένος της Πρεσβείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και ο κ. Χαράλαμπος Γκότσης Πρόεδρος της Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Πηγή: www.newmoney.gr

1 σχόλιο:

  1. Οι αντιδράσεις είναι αστείο - ενδιαφέρον - συναρπαστικό... την οργή τον χλευασμό πως μπορείς να τα εκφράσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.