9/8/16

Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου

Κοινή επιτροπή Ελλάδας και Βουλγαρίας για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς
Με τη σύσταση κοινής επιτροπής, η οποία θα συνεδριάσει για πρώτη φορά τον επόμενο μήνα, οι κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Βουλγαρίας αποφάσισαν να εξετάσουν την πιθανότητα από κοινού αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς, μέσω του οποίου «αποφορτίζονται» (παρακάμπτονται) τα Στενά του Βοσπόρου. Κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τρίπρα στη Σόφια συμφωνήθηκε να συνεδριάσει η κοινή επιτροπή στις αρχές Σεπτεμβρίου, με στόχο να εξεταστεί σειρά τεχνικών θεμάτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας υποστηρίζει ότι πολλά θα κριθούν από τη μελέτη βιωσιμότητας της επένδυσης που προωθεί η κυβέρνηση για ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ». Πρόκειται για σχέδιο συνολικού ύψους περί τα 276.000.000 ευρώ, που περιλαμβάνει την αναβάθμιση και διαχείριση του λιμένα Αλεξανδρούπολης μαζί με την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αλεξανδρούπολης - Ορμενίου (δηλαδή του ελληνικού τμήματος της παράκαμψης του Βοσπόρου) και τη σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό.

Η εκτίμηση

Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να προσελκύσει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Τον Σεπτέμβριο, προσθέτει ο κ. Βούρδας, θα υπάρξει λεπτομερέστερη συζήτηση με τη βουλγαρική πλευρά. Προς το παρόν εξετάζονται διάφορα σενάρια: Πρώτον, να υποβληθεί κοινή πρόταση Ελλάδας και Βουλγαρίας για ένταξη μιας μεγάλης επένδυσης (ανάπτυξη των λιμένων Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης) στο «πακέτο Γιούνκερ». Δεύτερον, να υποβληθεί κοινή πρόταση των δύο χωρών για ένταξη των έργων στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το κόστος για την αναβάθμιση του ελληνικού τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα υπολογίζεται κοντά στα 160.000.000 ευρώ, καθώς αφορά ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Αντίθετα, στο βουλγαρικό τμήμα του άξονα Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς χρειάζονται περισσότερα έργα γιατί απαιτείται και αναβάθμιση της υποδομής.

Στελέχη από τον κλάδο των μεταφορών υποστηρίζουν ότι το σχέδιο «αποφόρτισης» των Στενών του Βοσπόρου μέσω του σιδηροδρομικού άξονα που προωθούν Ελλάδα και Βουλγαρία είναι ελκυστικό. Οπως εξηγούν, το κόστος διέλευσης των Στενών είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ υπενθυμίζουν και τα τουρκικά σχέδια κατασκευής νέου καναλιού.
 DHMOKRATIA

2 σχόλια:

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.