22/6/16

Άλλο πράγμα είναι οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες και άλλο οι μουσουλμάνοι της Θράκης - Για να μη δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις

Μοναδικό κοινό στοιχείο η θρησκεία και τίποτα άλλο - Εκείνοι προέρχονται από φανατικά ισλαμικές χώρες κι εμείς είμαστε μουσουλμάνοι μιας πολιτισμένης ευρωπαϊκής χώρας. 
Σεμπαϊδήν Καραχότζα
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν αρκετοί Έλληνες οι οποίοι προφανώς όχι με δική τους ευθύνη, δε γνωρίζουν τίποτα για την κατάσταση που επικρατεί στη Θράκη και κυρίως για τους εδώ μουσουλμάνους πολίτες. Έτσι λοιπόν έχοντας ως μοναδική εικόνα αυτή των μουσουλμάνων μεταναστών που καθημερινά φτάνουν στη χώρα μας, θεωρούν πως κάπως έτσι είναι και οι μουσουλμάνοι της Θράκης.
Κι όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Καταρχήν οι περισσότεροι πρόσφυγες μουσουλμάνοι που έρχονται στη χώρα μας κατάγονται από καθαρά ισλαμικές χώρες, άρα έχουν μεγαλώσει σε ένα αυστηρό θρησκευτικό περιβάλλον με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν μια τάση φανατισμού ως προς τα θρησκευτικά τους πιστεύω. Αντίθετα οι μουσουλμάνοι της Θράκης γεννήθηκαν, μεγάλωσαν και ζουν σε ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον, πιο πολιτισμένο, πιο χαλαρό. Άλλωστε η Θράκη δεν είναι κανένα ισλαμικό κράτος με δικούς τους κανόνες και νόμους, κομμάτι μιας πολιτισμένης ευρωπαϊκής χώρας είναι με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη συμπεριφορά των μουσουλμάνων πολιτών της.  Εικόνες σαν κι αυτή που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία δύσκολα ή έστω πολύ σπάνια θα συναντήσετε στη Θράκη. Ναι κι εδώ οι μουσουλμάνες και κυρίως εκείνες που είναι μεγάλης ηλικίας φοράνε ακόμα τη μαντίλα αλλά δεν κυκλοφορούν έτσι σαν σκιάχτρα. Όσο για τις νεαρές μουσουλμάνες, εξ αυτών οι περισσότερες πλέον φοράνε τη μαντίλα μόνο σε χώρους που επιβάλλεται να τη φοράνε όπως για παράδειγμα μέσα στο τζαμί. Έξω στο δρόμο κυκλοφορούν όπως και οι υπόλοιπες ελληνίδες, χωρίς τη μαντίλα, με ένα μοντέρνο, πολλές φορές ακόμα κάπως προκλητικό ντύσιμο θα έλεγα. Ασφαλώς υπάρχουν οι εξαιρέσεις, άλλωστε ο κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις τους αλλά σε γενικές γραμμές, χριστιανές και νεαρές μουσουλμάνες πλέον είναι δύσκολο να τις ξεχωρίσεις από τον τρόπο που ντύνονται και κυκλοφορούν έξω. Όσο για τους άνδρες μουσουλμάνους, αυτοί σε καμιά περίπτωση (με ελάχιστες και πάλι εξαιρέσεις) δεν είναι οι αυστηροί και φανατικοί μουσουλμάνοι που βλέπετε στους πρόσφυγες. Καταρχήν δεν παρουσιάζουν τάσεις θρησκευτικού φανατισμού, είναι άνθρωποι που και αλκοόλ θα καταναλώσουν, και χοιρινό κρέας θα φάνε και γενικά κάνουν μια ζωή ίδια με αυτή των χριστιανών από τους οποίους διαφέρουν μόνο στο θρήσκευμα και σε τίποτα άλλο. Κι άλλες φορές έχω πει πως η συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων στη Θράκη είναι κατά την άποψη μου παγκοσμίως παράδειγμα προς μίμηση κι αυτό είναι κάτι που το πετύχαμε όλοι μαζί μιας και δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα μεταξύ μας. Ωστόσο το θεωρώ σχεδόν αδύνατο να πετύχουν μια ανάλογη συμβίωση και οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες που το τελευταίο διάστημα έρχονται και μένουν στην Ελλάδα κι αυτό γιατί είναι αλλιώς μαθημένοι, με άλλη νοοτροπία, άλλη συμπεριφορά. Είναι άνθρωποι που για παράδειγμα θεωρούν τη γυναίκα σκλάβα ή ακόμα και τον βιασμό τον θεωρούν κάτι το απολύτως φυσιολογικό. Όλα αυτά όμως σε καμιά περίπτωση δεν ισχύουν και για τους μουσουλμάνους της Θράκης. 
ΤΟ ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια ήταν εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο να δεις μια μουσουλμάνα με ένα κανονικό μαγιό στην παραλία, σχεδόν όλες έκαναν το μπάνιο τους με ρούχα και πολλές φορές ακόμα και με μαντίλα κι αυτό επειδή το θεωρούσαν μεγάλη αμαρτία να εμφανιστούν ημίγυμνες μπροστά σε άλλους και κυρίως μπροστά σε άνδρες. Πρόκειται όμως για ένα φαινόμενο που πλέον έχει ξεπεραστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Υπάρχουν ακόμα μουσουλμάνες που εμφανίζονται στην παραλία και κάνουν το μπάνιο τους με ρούχα και μαντίλα αλλά είναι γυναίκες μεγάλης ηλικίας. Οι νεαρές μουσουλμάνες και ειδικότερα εκείνες που κατάφεραν να βγουν έξω από το χωριό τους και να δουν πως ζει ο πολιτισμένος κόσμος, απολαμβάνουν πλέον το καλοκαιρινό τους μπάνιο κανονικά με μαγιό όπως και οι χριστιανές μιας και κατάλαβαν πως δεν έχουν να δείξουν τίποτα λιγότερο ή τίποτα περισσότερο από αυτές. 
Όλα αυτά τα επισημαίνω γιατί δε λέω να υπάρχει η εντύπωση πως οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες είναι ίδιοι με τους μουσουλμάνους που ζουν στη Θράκη. Το μόνο κοινό στοιχείο που έχουμε μαζί τους είναι το θρήσκευμα και τίποτα άλλο. Ούτε τον δικό τους φανατισμό έχουμε ούτε τη δική τους συμπεριφορά. 
ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΤΗ ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗ ΝΥΧΤΑ

Πηγή: Ξάνθηνετ

4 σχόλια:

  1. Ένα μεγάλο μπράβο έχω να σου πω κύριε Σεμπαϊδή Καραχότζα !!! Πολύ καλά κάνεις και τα επισημαίνεις !! Είμαστε μαζί !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι γνωστό ότι η μουσουλμανική κοινότητα στη Θράκη έχει κάποιες ιδιαιτερότητες.
    Σε αυτή περιλαμβάνονται και οι Πομάκοι και οι Ρομά που έχουν άλλα χαρακτηριστικά.
    Το πρόβλημα είναι άλλο, είναι με το υπόλοιπο των μουσουλμάνων πλην αυτών που ανέφερα που βρίσκονται σε σύνδεση με το τουρκικό προξενείο και επηρεάζονται άμεσα από αυτό. Θα πρέπει και αυτοί οι συμπολίτες μας να καταλάβουν ότι είναι Έλληνες πολίτες που απλώς έχουν άλλο θρήσκευμα και το συμφέρον τους είναι το καλό της πατρίδας τους, της χώρας δηλαδή στην οποία γεννήθηκαν και δραστηριοποιούνται. Δεν είναι το συμφέρον τους οι μεθοδεύσεις των γειτόνων. Όπως είχε πει πολύ σωστά ο κ.Καλεντερίδης σε μία συνέντευξή του, με την τακτική που ακολουθούν, σε μία πιθανή κρίση με την Τουρκια, αυτοί οι άνθρωποι θα μείνουν μετέωροι σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν και θα είναι οι πρώτοι που θα κινδυνεύσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εργάζομαι αρκετά χρόνια σε χωρες του Περσικού κόλπου.
    Το πρόβλημα έχει να κάνει με το θρησκευτικό πολιτισμό ολων των πλευρών.
    Ακομα θυμάμαι τις γιαγιαδες μας που μας ελεγαν να ειμαστε ευπρεπεις στην εκκλησιά, χωρις μεγαλους σταυρους και διπλοπροσκυνηματα αλλα και να μην ειναι οι γυναικες σαν " στολισμενες λατερνες ή ετοιμες για καλλιστεία".
    Που πηγε το δικό μας μέτρο;;;;
    Μη σκεφτειτε οτι εγω είμαι καποιος που παω καθε Κυριακή εκκλησία! Οσο για το μπικινι και το μπανιο με τα ρουχα, αυτο ειναι και θεμα προσωπικης αισθητικης και κατα πως αντιλαμβανεται καποιος την υπαρξη οριων ή οχι.....φυσικα και που αυτα ειναι τοποθετημενα.
    Τωρα αν αυτοι ειναι φανατισμενοι ή οχι ή απλα εφαρμοζουν τα ηθη τους ειναι το επομενο σκελος.
    Διαταγμα περι Ανεξιθρησκειας.....συνοπτικα " οσο δεν θιγονται οι προσωπικες μου συνταγματικα κατοχυρωμενες ελευθερειες"....απλα δεν με αφορα....μπορω να ΣΥΝΥΠΑΡΧΩ.
    Η Ελληνική χριστιανική ( οχι ψευτο πουριτανικη και δηθεν καθως πρεπιστικη ) κοινωνια ειναι σε κριση.
    Ο θρησκευτικος φανατισμος ηταν παντα το δόλωμα ολων των αιματηρων συρράξεων.
    Ο θρησκευτικος πολιτισμος ομως πρεπει να επικρατήσει και για αυτό πρέπει και εμεις να διαβάσουμε ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΚΙΤΑΠΙΑ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.