30/9/15

«Καταφύγιο» σε ξένες χώρες αναζητούν οι Ελληνες εφοπλιστές

«ΓΗ ΚΑΙ ΥΔΩΡ» ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΥΠΡΟΣ, ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΒΑΝΚΟΥΒΕΡ
«Καταφύγιο» σε ξένες χώρες αναζητούν οι Ελληνες εφοπλιστές

Του Γιώργου Μανέττα

Εντείνονται οι ανησυχίες για το ενδεχόμενο ένας μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών επιχειρήσεων της χώρας να μεταφέρει την έδρα του στο εξωτερικό εξαιτίας των επικείμενων αλλαγών στο φορολογικό πλαίσιο που διέπει την ελληνική ναυτιλία.
 Όπως αναφέρεται σε χθεσινό δημοσιευμά της Wall Street Journal, πολλοί Έλληνες εφοπλιστές εξετάζουν σοβαρά την προοπτική να φύγουν από την Ελλάδα, μετά τη συμφωνία της κυβέρνησης με τους Θεσμούς για την αύξηση της φορολογίας τους, όταν έχουν ήδη αποδεχθεί οικειοθελώς να διπλασιάσουν τους φόρους που πληρώνουν μέχρι το 2017.

Παράγοντες του κλάδου εμφανίζονται βέβαιοι πως οποιαδήποτε νέα φορολογική επιβάρυνση θα προκαλέσει μαζική έξοδο των ναυτιλιακών εταιρειών από τη χώρα και προσθέτουν πως οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι τα μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου, όπως η Κύπρος, το Λονδίνο, η Σιγκαπούρη και το Βανκούβερ, τα οποία προσφέρουν ήδη «γη και ύδωρ» για να προσελκύσουν τους Έλληνες εφοπλιστές.

Η Κύπρος αποτελεί την πρώτη επιλογή. Σύμφωνα με τον διευθυντή του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Κύπρου, Θωμά Καζάκο, τα πρώτα αιτήματα από Έλληνες εφοπλιστές έγιναν τον Ιούλιο, ενώ έτερος Κύπριος αξιωματούχος ανέφερε ότι «οι Έλληνες ρωτούν από το πώς μπορούν να ανοίξουν τραπεζικούς λογαριασμούς μέχρι την αγορά ακινήτων και σχολεία για τα παιδιά τους».

Εκτός από την κοινή κουλτούρα, καταλυτικό ρόλο για την προτίμηση που δείχνουν οι Έλληνες εφοπλιστές στην Κύπρο είναι το φορολογικό καθεστώς, το οποίο όπως λέει ο κ. Καζάκος «δεν έχει αλλάξει για πολλές δεκαετίες», ενώ επιπλέον, περίπου το 40% των πλοίων που φέρουν κυπριακή σημαία ανήκει ήδη σε Έλληνες. Δεν είναι τυχαίο πως ένας από τους ισχυρότερες Έλληνες εφοπλιστές, ο Γιώργος Προκοπίου μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο στη Λεμεσό παραδέχθηκε, εμμέσως πλην σαφώς, πως εξετάζει την περίπτωση της Κύπρου, λέγοντας πως το φιλικό περιβάλλον που υπάρχει στη χώρα για τη ναυτιλία είναι ένα μεγάλο μάθημα.

«Μήλον της Εριδος»
Αρκετά δημοφιλές είναι και το Λονδίνο, ειδικά στη δεύτερη γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών που έχουν πολυτελή σπίτια στο Ηνωμένο Βασίλειο και διαμένουν κάποιους μήνες του χρόνου εκεί. Στη μάχη για την προσέλκυση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών έχει ριχθεί και το Βανκούβερ, το οποίο σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν σε εκδήλωση που έγινε πρόσφατα στην πρεσβεία του Καναδά στην Αθήνα προσφέρει στους Έλληνες εφοπλιστές μηδενική φορολογία (!) εάν μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους στον Καναδά.

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητήριου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος εκφράζει τον προβληματισμό του για τις εξελίξεις και τονίζει πως ένας κλάδος που εξακολουθεί εν μέσω κρίσης να συνεισφέρει έσοδα από 13 δισ. ευρώ έ ως 19 δισ. ευρώ και να απασχολεί 250.000 εργαζόμενους, πρέπει να απολαμβάνει ένα φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον και σταθερό φορολογικό πλαίσιο, και όχι ένα πλαίσιο που τον διώχνει.
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι, πάντως, ανέφεραν ότι το υπουργείο Οικονομικών καταβάλλει προσπάθειες για να αποφύγει να βάλει νέους φόρους στους εφοπλιστές, ωστόσο τόνισαν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις. Οι οριστικές αποφάσεις για το θέμα αναμένονται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.


 http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113761675

6 σχόλια:

  1. Ο Νικηφόρος Φωκας είχε πει σε έναν Γερμανό πρέσβη ως απάντηση σε ερώτηση του ¨ μου ανήκει η κυριαρχία του κόσμου γιατί ελέγχω τη ναυσιπλοΐα της θαλασσας¨. Αυτα τα λόγια νομιζω αρκούν για να καταδείξουν τον ρόλο και την σημασία της εμπορικής ναυτιλίας πέρα από το άμεσο οικονομικό όφελος και τις θέσεις εργασίας. Και για να γίνει ακόμα πιο κατανοητή η σημασία της εμπορικής ναυτιλίας στα εθνικά θέματα θα παραπέμψω στο βιβλίο του Αχμετ Νταβούτογλου το στρατηγικό βάθος της Τουρκίας όπου αναφέρει ο συγγραφέας ότι σκοπός της Τουρκίας θα πρεπει να ειναι να γεμίσει το Αιγαίο με πλοία, όχι μονον με πολεμικά, αλλα κυρίως με εμπορικά και μεταφορικά ώστε να μην κυριαρχεί στο Αιγαίο η ελληνική σημαία αλλα η τουρκική....Και για να κάνω μια συσχέτιση, κάποτε ο υπουργός Παπακωνσταντινου ήθελε να συνδέσει τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου με την Τουρκθα ενεργειακά ουσιαστικά εξυπηρετώντας τα τουρκικά σχέδια αφου αυτο ήταν πρωταρχικό σχέδιο στο βιβλιο Νταβούτογλου. Ειναι να αναρωτιέται κανεις ο σημερινός υπουργός οικονομίας ποιανού τα συμφέροντα εξυπηρετεί διώχνοντας τους Έλληνες εφοπλιστές από την Ελλαδα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με υπουργό Ναυτιλίας τον Δρίτσα, τον υπ' αριθμόν 1 εχθρό κάθε ιδιωτικής επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, σύζυγο της αλήστου μνήμης κυρά Τασίας προστάτιδος κάθε Αφγανού Πακιστανού ή Κογκολέζου υποτιθέμενου "πρόσφυγα" αλλά φανατική εχθρά κάθε τι του Ελληνικού, συνδικαλιστή αποφασισμένου να εκδιώξει τους Έλληνες εφοπλιστές τους οποίους παρακαλούν να τους πάρουν ... ούπα ούπα οι Άγγλοι στο Λονδίνο, τι περιμένετε να συμβεί;

    Όταν ένας άνθρωπος έχει "κολλήσει" και παραμένει "κολλημένος" στο 1917, πάντοτε με την προϋπόθεση πως αυτός θα ζεί διαφορετικά από τον Λαό, διότι αυτός αγωνίζεται για ... τα δίκαιά του λαού, επομένως οφείλει να έχει άλλο status, τι περιμενετε;

    Κοιτάξτε τους σύγχρονους πολιτικούς της Ελλάδος!

    Δεν έχουν απολύτως κανένα οικονομικό ή κάποιο άλλο πρόβλημα. Από που θέλετε να αρχίσετε. Από τον Αρσένη, έναν υπαλληλάκο της Παγκόσμιας Τράπεζας, που βρέθηκε να έχει βίλλα στην Κεφαλονιά και να ζεί "μπέϊκα" ή όλους τους άλλους, αρχής γενόμενης από τον Μίλτο Βαρβιτσιώτη και το οικόπεδο σε εκείνο το νησί των Κυκλάδων.

    Όταν φύγουν και οι Έλληνες εφοπλιστές που αναμόρφωσαν τον Πειραιά και δίνουν δουλειά σε τόσο κόσμο, τότε θα καταλάβετε τι πήγε και ψήφισε ο δόλιος ο Έλληνας πολίτης!

    Αφήστε κατά μέρος το, τόσο μισητό στους ιδεοληπτικούς Συριζαίους Εθνικό Συμφέρον εναντίον του οποίου τόσο σκληρά εργάζονται και τον ελλοχεύοντα δόλιο Τουρκικό επεκτατισμό .


    Ευμένης Καρδιανός

    Υ.Γ. Αξίζει να θυμηθούμε ότι ο ............. σοσιαλήσταρος Μένιος Κουτσόγιωργας ήταν εκείνος που δραχμοποίησε το αποθεματικό του Ναυτικού Αποθεματικού Ταμείου και έτσι το κατέστρεψε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να έχουμε καλό ερώτημα:
    η χώρα τι όφελος έχει από τους εφοπλιστές;

    Γιατί εάν είναι απηλλαγμένοι φορολογικών συνδρομών τότε ας πάνε στον διάολο!
    Με απλά λόγια δεν είναι Έλληνες αλλά ελληνόφωνοι...
    Οποιοσδήποτε κλάδος της ελληνικής οικονομίας που δεν θα πλήρωνε τίποτε και θα έκανε και κανένα λαθρεμπόριο πετρελαίου πάλι πρώτος παγκοσμίως θα ήτανε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρώτον δεν δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αλλά παγκοσμια αρα δεν τρώνε ελληνικά λεφτά αλλά αντιθέτως εισάγουν χρήμα.
    Δεύτερο δίνουν δουλειά σε χιλιαδες Ελληνες απο καθαρίστριες μεχρι διευθυντες
    Τρίτον αν προσθεσετε τους μισθούς και αυτά που χαλάνε στα μπουζούκια είναι άνοδο διψήφιο νουμερο σίγουρα μονοψήφιο στον ελληνικό προϋπολογισμο
    Τέταρτον δεν είμαι εφοπλιστης ούτε έχω καμμία σχέση με τον κλάδο αλλά είμαι ένας μέσος έλληνας με ανοιχτα ματια
    ΕΥΧΑΡΊΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάλι τα ίδια!

    Πληροφοριακά και μόνο αναφέρω πως ο αείμνηστος Κώστας Μιχαήλ Λεμός, ο legendary Kostas Lemos που έτσι τον περιέγραφε το περιοδικό Time, έφερε στην Ελλάδα περί τα πενήντα (αριθ. 50) εκατομμύρια δολάρια στην περίοδο 1963 -1973.

    Μόνον ο Λεμός απασχολούσε στο Ναυτιλιακό του Γραφείο «ΝΗΡΕΑΣ Α.Ε.» στην Ακτ΄ξ Μιαούλη 39, περί τους 300 εργαζόμενους. Μεταξύ αυτών και το Κυριακού του ΑΝΤΕΝΑ που αργότερα έγινε μεγάλος και τρανός και ο υπογράφων.

    Είναι αλήθεια ότι δούλευα πολύ σκληρά. Οι Principals ήθελαν τις υποθέσεις τους τελειωμένες όχι εχθές αλλά ……… πρόχθες. Η εργασία του ναυτικού είναι εξαιρετικά σκληρή και ανάλογα του εφοπλιστή!

    Όταν ήμουν …. μειράκιο, νομίζω πως ήταν το 1956, ή Κυβέρνηση Καραμανλή έπλεε σε πελάγη ευτυχίας, επειδή κατάφερε να εξασφαλίσει ένα δάνειο ….. 6 εκατομμύρια δολάρια για επενδύσεις.

    Και όλα αυτά όταν το 1974, όλοι οι Έλληνες εφοπλιστές συνεισέφεραν εθελοντικά για την ενίσχυση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, μόνον ο Λεμός, έδωσε περί τα 4 με 5 εκατομμύρια δολάρια.

    Στην Ακτή Μιαούλη υπάρχει το Ναυτικό Μέγαρο Λεμού, στην Οδό Σταδίου, απέναντι από το άγαλμα του Κολοκοτρώνη υπάρχει το Μέγαρο Μιχαήλ Λεμού.

    Εάν ο προλαλήσας είναι Αθηναίος, και μάλιστα νεαρός, ας μάθει ότι ο Πειραιάς, ξαναχτίστηκε από και με τα χρήματα των Ελλήνων εφοπλιστών.

    Προσωπικά, γνωρίζω καλά τι κτιζόταν στον Πειραιά την δεκαετία του 1968-1974, και αυτό χωρίς το σημερινό ΕΣΠΑ, Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα και όλα τα άλλα συναφή πακέτα της ΕΟΚ ……….

    Με τον κάποιο Νόμο που έγινε επί χούντας, ο Πειραιάς μεταμορφώθηκε σε Διεθνές Εφοπλιστικό Κέντρο!

    Είναι μέγα λάθος να ακούγεται πως οι Έλληνες εφοπλιστές δεν φορολογούνται!

    Φορολογούνται και μάλιστα περισσότερο από ότι οι Γερμανοί εφοπλιστές!

    Δεν φορολογούνται για δουλειές που κλείνονται στο Εξωτερικό, ακριβώς όπως ισχύει και στην Αγγλία, η οποία κατάφερε έτσι να γίνει εφοπλιστικό κέντρο του κόσμου.

    Μου κάνει εντύπωση που κανένας δεν θυμάται πως τότε ο αρχισοσιαλήσταρχος ο Κουτσόγιωργας, αφ’ ενός μεν δραχμοποίησε το Αποθεματικό Κεφάλαιο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου του ΝΑΤ, αφ’ ετέρου του «φόρτωσε» ασφαλίζοντας τους στο ΝΑΤ τους επανακάμψαντες από τον κομουνιστικό παράδεισο της Σοβιετίας η οποία δεν τους έδινε την οφειλόμενη σύνταξη που δικαιούντο.


    Φιλικά

    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επίσης, και ο Σταύρος Νιάρχος δημιούργησε τα ναυπηγεία του στον Σκαραμαγκά και έφτιαξε σχολή επιμόρφωσης ηλεκτροσυγκολλητών, διότι έως τότε δεν υπήρχαν πτυχιούχοι ηλεκτροσυγκολλητές στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κατασκευαστούν από χάλυβα "κολλητές" κατασκευές.

    Ο σπουδαίος Έλληνας Διπλωματούχος Μηχανικός Ευθύμιος Μαλάκης που κατασκεύασε μαζί με τον εξ' ίσου σπουδαίο Μηχανικό τον Καθηγητή του ΕΜΠ κ. Θεοδόσιο Τάσιο, την μοναδική Συρταρωτή Γέφυρα του Κόσμου στην Χαλκίδα, είπε σε ανύποπτο χρόνο στον υπογράφοντα, ότι αναγκάστηκε να μελετήσει την γέφυρα με ήλους (καρφιά) διότι δεν υπήρχαν τότε πτυχιούχοι ηλεκτροσυγκολλητές ώστε η γέφυρα να γίνει ελαφρότερη. Αυτές τις σχολές ο Νιάρχος τις έφτιαξε!

    Ο ίδιος κατασκεύσε στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ένα τεράστιο dry dock, που όπως μου είπε γνώστης των ναυπηγικών πραγμάτων, μόνο αυτό κόστιζε παρισσότερο από το ποσόν που έλαβε ο Νιάρχος όταν πούλησε το ναυπηγείο στο Ελληνικό δημόσιο!

    Επίσης, αυτός είχε ναλάβει την λειτουργία των Διυλιστηρίων Ασπροπύργου και πλήρωνε από τα κέρδη του κάθε χρόνο ένα σεβαστό ποσό στο Ελληνικό Δημόσιο.

    Μόλις ανέλαβε το Ελληνικό κράτος - λέγε με Έλληνες πολιτικοί - την λειτουργία τους, μέσα σε δύο χρόνια έγιναν ζημιογόνα και έπαψε η πλούσια συνεισφορά τους στον κρατικό κορβανά.

    Ας μην ξεχνάμε την ΤΑΕ, την οποία μεταμόρφωσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης σε σύγχρονη αεροπορική επικερδή εταιρεία, την Ολυμπιακή Αεροπορία, η οποία "έσκιζε" υπό την διοίκησή του. Όταν κάποια στιγμή υπήρξε διεθνές οικονομικό πρόβλημα σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες του κόσμου και ο Ωανάσης ζήτησε ένα δάνειο από το Ελληνικό δημόσιο που του το αρνήθηκαν, τους πρότεινε να τους την πουλήσει.

    Προς μεγάλην του έκπληξη το Ελληνικό Δημόσιο το δέχθηκε και ο Ωνάσης την ξεφορτώθηκε!

    Το αποτέλεσμα το γνωρίζουμε σήμερα όλοι μας, η Ολυμπιακή Αεροπορία χρεοκόπησε κάτω από την ...... κτηνώδη ..... κακοδιαχείρηση των πολιτικάντηδων ...!

    Φιλικά


    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.