28/7/15

Η Ιστορία ως δικαστής

του Σάββα Καλεντερίδη 
Μέχρι τα χρόνια της κρίσης ο δρόμος για να αναδειχθεί κάποιος στο πολιτικό σκηνικό της χώρας και να παίξει ρόλο στα πολιτικά πράγματα και την πορεία της πατρίδας, ήταν η διάκρισή του στον επαγγελματικό του τομέα και η προσφορά στην κοινωνία και την πατρίδα. Αυτός ήταν ο δύσκολος δρόμος. Ο άλλος, ο εύκολος και συνάμα ο καταστροφικός για την πατρίδα, ήταν η ανάδειξή του μέσα από τις λεγόμενες κομματικές διαδικασίες. 
Και αυτός ο δρόμος ήταν διχαλωτός. Το ένα παρακλάδι ήταν ο λεγόμενος νεποτισμός, δηλαδή το να ανήκει κανείς σε πολιτική οικογένεια και έτσι με «σημαδεμένα» χαρτιά να αναδειχτεί στην κομματική ιεραρχία. Το άλλο ήταν ο παράδρομος που περνούσε μέσα από διαδρόμους, δολοπλοκίες, τακτικισμούς, καταλήψεις και αμφιθέατρα.

Και όπως είναι φυσικό, η διαδρομή του καθενός και οι... εμπειρίες που αποκόμισε διανύοντάς την αποτελούν και το κύριο «όπλο» με βάση το οποίο ασκεί πολιτική και εξουσία, όταν πρόκειται για βουλευτή και στέλεχος που ανήκει σε κόμμα εξουσίας.
Στην Ελλάδα για δεκαετίες παρακολουθήσαμε την ιλαροτραγωδία της εναλλαγής στην εξουσία προσώπων που είχαν ως όπλο το όποιο όνομα της οικογένειας, μια διαδρομή που διακόπηκε με τη διακυβέρνηση του ΓΑΠ ο οποίος οδήγησε τη χώρα στη μέγγενη των μνημονίων και του ΔΝΤ, μια περιπέτεια από την οποία το πολιτικό σύστημα δεν κατόρθωσε να απαλλάξει τη χώρα, με καίριες ευθύνες και των πολιτών.
Στη συνέχεια, με μεσοδιάστημα τη διακυβέρνηση Παπαδήμου, Πικραμμένου και Σαμαρά, ο οποίος δεν ανήκε σε κάποιο πολιτικό τζάκι, τη σκυτάλη ανέλαβε η ομάδα της οποίας οι μοναδικές εμπειρίες ζωής ήταν οι καταλήψεις, τα αμφιθέατρα, οι κομματικοί τακτικισμοί και οι διαδρομισμοί. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα αυτά θα είχαν κάποιο θετικό πρόσημο που θα επιβράβευε η κοινωνία και οι πολίτες αν αυτή η... εμπειρία σχετιζόταν με μια περίοδο που η δημοκρατία ήταν σε καταστολή και τέτοιες δράσεις και αντιδράσεις επιτάχυναν τη μετάβαση στη δημοκρατία.
Όμως όλα αυτά, οι καταλήψεις και οι... αγώνες των αμφιθεάτρων, έγιναν εν μέσω πλέριας δημοκρατίας και η κοινή τους συνισταμένη ήταν οι βανδαλισμοί, οι καταστροφές, οι τραμπουκισμοί και ενίοτε το χτίσιμο της πόρτας των καθηγητών και των πρυτάνεων!
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν και διατείνονται ότι τελικά εκείνοι που κατέστρεψαν την Ελλάδα είναι εκείνοι που είχαν θετικό πρόσημο στη συμμετοχή τους στις καταλήψεις και τις κινητοποιήσεις στα αμφιθέατρα, τα μέλη της λεγόμενης γενιάς του Πολυτεχνείου.
Πράγματι, νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες, εκείνοι που έκαναν αντίσταση και εκείνοι που υποτίθεται ότι έκαναν, μια που διάβαιναν αρκετές φορές την πόρτα των... αρμοδίων Αρχών –σίγουρα όχι για να βασανιστούν–, μετά τη Μεταπολίτευση καβάλησαν την κάλαμο του αντιστασιακού και του υπέρ-δημοκράτη και πάνω σ' αυτόν τον μύθο έχτισαν καριέρες. Καριέρες πολιτικών και επιχειρηματιών.
Ο μύθος του καλού, ηθικού, γενναίου, βασανισμένου Αριστερού έγινε ο πιο εύκολος και ανέξοδος τρόπος της κοινωνικής, καλλιτεχνικής, επαγγελματικής και πολιτικής καταξίωσης, για να φθάσουμε στο ισοπεδωτικό αριστερός ίσον καλός, δεξιός ίσον μίασμα!
Αυτή η κατάσταση δημιούργησε μια κοινωνία υποκριτών, όπου οι διαδικασίες ανάδειξης και ανέλιξης στους τομείς της παιδείας, της τέχνης, του πολιτισμού, της πολιτικής, της δημοσιογραφίας, και μιας σειράς άλλων επαγγελμάτων δεν είχαν καμία σχέση με τις αρχές της αξιοκρατίας, της ηθικής, της αξιοσύνης και της επιστημονικής και επαγγελματικής κατάρτισης, αλλά με την λεγόμενη αριστεροσύνη, τους διαδρόμους, τους τακτικισμούς και εν γένει την ανηθικότητα.
Έτσι η Ελλάδα της Μεταπολίτευσης χτίστηκε πάνω στα θεμέλια της υποκρισίας και της αναξιοκρατίας, έτσι δημιουργήθηκε ο μύθος του ηθικού πλεονεκτήματος της Αριστεράς που το βλέπουμε να καταβαραθρώνεται αυτούς τους έξι μήνες παρασέρνοντας μαζί του ό,τι απέμεινε όρθιο από την Ελλάδα του νεποτισμού, της κομματοκρατίας και των φυντανιών του Πολυτεχνείου.
Μόνο που εκτός από τα ζητήματα που προέκυψαν και θα προκύψουν από την εφαρμογή του τρίτου μνημονίου, εκτός από τα σημάδια που θα αφήσουν στην κοινωνία, θα αφήσουν –ελπίζουμε όχι ανεξίτηλα– σημάδια και στο σώμα του έθνους.
Ήδη η Κύπρος σύρεται σε μια συμφωνία που ίσως αποτελέσει την ταφόπλακα του Ελληνισμού στο νησί, με τις γεωτρήσεις στην Κυπριακή ΑΟΖ να έχουν παγώσει, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Hürriyet», που επικαλείται τον ίδιο τον Ακιντζί.
Ήδη Τούρκοι αξιωματούχοι, όπως ο ίδιος ο Νταβούτογλου, ο υπουργός Eξωτερικών Τσαβούσογλου και μάλιστα ενώπιον του ίδιου του Έλληνα ΥΠΕΞ Νίκου Κοτζιά, ο υπουργός Ενέργειας και εσχάτως ο υπουργός οικονομικών της Τουρκίας, απευθύνουν εκκλήσεις προς την Ελλάδα να γίνει το Αιγαίο θάλασσα ειρήνης. Για όσους δεν πιάνουν το... υπονοούμενο, με το θάλασσα ειρήνης εννοούν το διαμελισμό του Αιγαίου, όχι για να λυθούν τα όποια προβλήματα αλλά για να συνεχίσουν την επομένη να διεκδικούν το άλλο μισό.
Να μη μιλήσουμε για τη Θράκη, το σχέδιο εξισλαμισμού όλης της Ελλάδας μέσω των λαθρομεταναστών, τα παιχνίδια στα Σκόπια και την Αλβανία...
Για όσους δεν το αντιλαμβάνονται, και αναφέρομαι σ’ εκείνους που δεν έχουν άλλες εμπειρίες πέραν των καταλήψεων, των αμφιθεάτρων, των τραμπουκισμών και των τακτικισμών, έστω κι αν η Ελλάδα με ένα μαγικό τρόπο κάποια στιγμή κατορθώσει να απαλλαγεί από το χρέος και εξομαλυνθεί η κατάσταση στην οικονομία, θα πρέπει να ξέρουν ότι η διολίσθηση στα εθνικά θέματα και οι απώλειες εδάφους συνήθως δε αποκαθίστανται. Η τουρκική σημαία στον Πενταδάκτυλο είναι εκεί για να τα θυμίζει αυτό στους αδελφούς μας Κυπρίους.
Ελπίζουμε να μην έλθει η ώρα να το θυμόμαστε κι εμείς οι Ελλαδίτες με κάτι αντίστοιχο.
Γιατί μπορεί να υπάρχει θεσμικό κενό και να μην δικάζονται οι πραγματικοί προδότες στην Ελλάδα, υπάρχει όμως η Ιστορία, η οποία ενίοτε είναι σκληρός δικαστής.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "κυριακάτικη δημοκρατία"

19 σχόλια:

  1. "Στη συνέχεια, με μεσοδιάστημα τη διακυβέρνηση Παπαδήμου, Πικραμμένου και Σαμαρά, ο οποίος δεν ανήκε σε κάποιο πολιτικό τζάκι..."

    Πολύ κομψά, περιγράφεις, μια οικτρή και διαλυτική περίοδο, για τον τόπο, αγαπητέ μου! Αν αστειευόσουν, το αστείο θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί, ως κακόγουστο. Αλλά εσύ, δυστυχώς, δεν αστειεύεσαι!

    [Όσο, για το ότι ο (στουρνο)σαμαράς δεν ανήκει, σε κάποιο πολιτικό τζάκι, εδώ είναι που νομίζω ότι θα έπρεπε να είσαι πολύ περισσότερο προσεκτικός. Μόνο και μόνο, για να μην χαρακτηρισθείς, ως προπαγανδιστής].

    Έτσι, αγαπητέ μου, αυτό, που έχει σημασία και αυτό που αντιλαμβάνεται, σιγά-σιγά, ο μέσος πολίτης, είναι το ότι οι αθλιότητες, που διέπραξε, διαπράττει και θα διαπράξει, η τσιπροπαρέα, δεν συμψηφίζεται, με τις αντίστοιχες αθλιότητες των προηγούμενων. Ούτε τις εξαγνίζει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τάσσο, κανείς δεν σου ζήτησε να αλλάξεις τις απόψεις σου.
      Μείνε εκεί που είσαι και πες τις απόψεις σου χωρίς να προσβάλλεις τους άλλους.
      Αυτό το δικαίωμα δεν το έχεις.
      Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

      Διαγραφή
  2. Θά μποροῦσε νά εἶναι βάση ἀνιδιοτελοῦς ἀναμίξεως μέ τά πολιτκά πράγματα, μία τέτοια προέλευση ὅπως ἡ κατωτέρω. Τό κακό εἶναι ὅτι συχνά κάποιες ἀρχικά καλόπιστες φιλοδοξίες ριζωμένες παιδιόθεν, καί μη γεωργηθεῖσες μέσα στήν Ὀρθοδοξία - μέ πνευματική ζωή ἁπλότητας καί φυσικῆς ἐντάξεως στήν κοινωνία (γειτονιά, θέαση τῶν βιπάλιστῶν γύρω, ταπείνωση, σεβασμός τοῦ ὅτι ὅλοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ εἴμαστε ἴδοι, φρόνημα διακονίας καί ὄχι κυριαρχίας, ἀκλόνητη θεσμική κατεύθυνση τῶν ἀποφάσεων μέ σεβασμό τοῦ νόμου καί δή τοῦ Συντάγματος, κ.ο.κ), στρεβλώνουν τήν προοπτική ἤ καί τίς ἀποφάσεις. Παρόμοια κατ' ἀποτέλεσμα μέ τούς ἡγέτες καταλήψεων καί ἄλλου εἴδους καφενόβιους πού ἀχολήθηκαν μέ τήν πολιτική χωρίς νά ἔχουν τό ἀντίστοιχο ἠθικό ἀνάστημα καί πολιτική διορατικότητα.
    'Αντιγράφω ἀπό πό http://www.koutouzis.gr/delta.htm πού ἐπικαλείται την ΒΙΚ(ΝΓΚ)ΠΑΙΔΕΙΑ ("Βικιπέντια") :
    ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ: Η ΠΡΟΓΙΑΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ.
    Η Πηνελόπη Δέλτα γεννήθηκε το 1874 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου κι ήταν το τρίτο παιδί του Εμμανουήλ Μπενάκη και της Βιργινίας Χωρέμη ... Η οικογένεια Μπενάκη μετακόμισε προσωρινά στην Αθήνα το 1882 , όπου η Πηνελόπη παντρεύτηκε τον πλούσιο Φαναριώτη έμπορο Στέφανο Δέλτα. Μαζί του απέκτησε τρεις κόρες: ....τη Βιργινία (μετέπειτα Ζάννα) και ...Η Βιργινία παντρεύτηκε αργότερα τον Αλέξανδρο Ζάννα ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Το ζευγάρι αυτό απόκτησε την Ελένη Ζάννα που παντρεύτηκε τον Κωνσταντίνο Σαμαρά. Οι δυο τελευταίοι απόκτησαν τον Αντώνη, το σημερινό (2009) πρόεδρο της ΝΔ και ... Επέστρεψαν στην Αλεξάνδρεια το 1905, όπου η Πηνελόπη γνώρισε τον Ίωνα Δραγούμη, ....Το 1913, η οικογένεια Δέλτα επιστρέφει στην Αλεξάνδρεια και το 1916 εγκαταστάθηκαν μόνιμα στην Αθήνα, όπου ο πατέρας της Δέλτα, Εμμανουήλ Μπενάκης, είχε εκλεχθεί ΔΗΜΑΡΧΟΣ.. Ανέπτυξαν στενή ΦΙΛΙΑ με τον ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ, τον οποίο και προσκαλούσαν συχνά στην εξοχική τους οικία στην Κηφισιά.....Το 1941, ο Φίλιππος Δραγούμης, εμπιστεύεται στη Δέλτα τα ημερολόγια και το αρχείο του αδερφού του, Ίωνα Δραγούμη,.. ».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)
    Θά μποροῦσε νά εἶναι βάση ἀνιδιοτελοῦς ἀναμίξεως μέ τά πολιτκά πράγματα, μία τέτοια προέλευση ὅπως ἡ κατωτέρω. Τό κακό εἶναι ὅτι συχνά κάποιες ἀρχικά καλόπιστες φιλοδοξίες ριζωμένες παιδιόθεν, καί μη γεωργηθεῖσες μέσα στήν Ὀρθοδοξία - μέ πνευματική ζωή ἁπλότητας καί φυσικῆς ἐντάξεως στήν κοινωνία (γειτονιά, θέαση τῶν βιοπαλαιστῶν γύρω, ταπείνωση, σεβασμός τοῦ ὅτι ὅλοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ εἴμαστε ἴσοι - δέν εἶναι προσωπολήπτης ὁ Θεός, ἄρα τό μέσον καί τό ρουσφέτι στούς ἀνθρώπους εἶναι κατά κανόνα ἁμαρτία πλήν περιπτώσεων εὐσπαλχνίας - φρόνημα διακονίας καί ὄχι κυριαρχίας, ἀκλόνητη θεσμική κατεύθυνση τῶν ἀποφάσεων μέ σεβασμό τοῦ νόμου καί δή τοῦ Συντάγματος, κ.ο.κ), στρεβλώνουν τήν προοπτική ἤ καί τίς ἀποφάσεις. Παρόμοια, κατ' ἀποτέλεσμα, μέ τούς ἡγέτες καταλήψεων καί ἄλλου εἴδους καφενόβιους, πού ἀχολήθηκαν μέ τήν πολιτική χωρίς νά ἔχουν τό ἀντίστοιχο ἠθικό ἀνάστημα οὔτε πολιτική διορατικότητα, ἀλλά μόνο ἱκανότητες γιά διαπροσωπική ἐξαπάτηση καί γιά...«ψυχικό βιασμό» τῶν ἄλλων, ἤτοι γιά πολιτικές κολωτοῦμπες..
    'Αντιγράφω λοιπόν, ἀπό πό http://www.koutouzis.gr/delta.htm πού ἐπικαλείται την ΒΙΚ(ΝΓΚ)ΠΑΙΔΕΙΑ ("Βικιπέντια") :
    ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ: Η ΠΡΟΓΙΑΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ.
    Η Πηνελόπη Δέλτα γεννήθηκε το 1874 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου κι ήταν το τρίτο παιδί του Εμμανουήλ Μπενάκη και της Βιργινίας Χωρέμη ... Η οικογένεια Μπενάκη μετακόμισε προσωρινά στην Αθήνα το 1882 , όπου η Πηνελόπη παντρεύτηκε τον πλούσιο Φαναριώτη έμπορο Στέφανο Δέλτα. Μαζί του απέκτησε τρεις κόρες: ....τη Βιργινία (μετέπειτα Ζάννα) και ...Η Βιργινία παντρεύτηκε αργότερα τον Αλέξανδρο Ζάννα ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Το ζευγάρι αυτό απόκτησε την Ελένη Ζάννα που παντρεύτηκε τον Κωνσταντίνο Σαμαρά. Οι δυο τελευταίοι απόκτησαν τον Αντώνη, το σημερινό (2009) πρόεδρο της ΝΔ και ... Επέστρεψαν στην Αλεξάνδρεια το 1905, όπου η Πηνελόπη γνώρισε τον Ίωνα Δραγούμη, ....Το 1913, η οικογένεια Δέλτα επιστρέφει στην Αλεξάνδρεια και το 1916 εγκαταστάθηκαν μόνιμα στην Αθήνα, όπου ο πατέρας της Δέλτα, Εμμανουήλ Μπενάκης, είχε εκλεχθεί ΔΗΜΑΡΧΟΣ.. Ανέπτυξαν στενή ΦΙΛΙΑ με τον ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ, τον οποίο και προσκαλούσαν συχνά στην εξοχική τους οικία στην Κηφισιά.....Το 1941, ο Φίλιππος Δραγούμης, εμπιστεύεται στη Δέλτα τα ημερολόγια και το αρχείο του αδερφού του, Ίωνα Δραγούμη,.. ».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού κάνεις επαναλήψεις, κάνε τον κόπο να σβήνεις το προηγούμενο. Μην καταντάς σούργελο το νήμα.

      Διαγραφή
    2. Δέν γνωρίζω πῶς σβήνει ἕνα πρῶτο σχόλιό μου πού ἤδη άναρτήθηκε καί τό ὁποῖο ἐπανέλαβα σέ ὀρθή ἐπανάληψη. Ὑποθέτω, ὅτι εἶναι θέμα τῶν διαχειριστῶν τῆς ἰστοσελίδας.

      Διαγραφή
    3. Μπορούν και οι διαχειρηστές, αλλά αργούν να επέμβουν, αν επεμβαίνουν.

      Κάτω αριστερά από το γραμμένο σχόλιο υπάρχει η ένδειξη "Διαγραφή" με πορτοκαλί γράμματα.
      Το πατάς και επιλέγεις το "διαγραφή για πάντα". Απλό πράγμα.

      Διαγραφή
  4. Σαββα εαν γίνει ποτε αναθεώρηση του εκλογικού συςτηματος και του Συντάγματος θα πρότεινα να ισχύσουν για το εκλέγεσθαι των βουλευτών μας , οι όροι των αρχαίων Αθηνών με την απαραίτητη προσθήκη ο υποψήφιος να εχει τουλαχιςτον μιας δεκαετίας ένσημα στην πλάτη του.

    Καταλήξαμε να εχουμε ως σωτήρες μας άτομα με μηδέν ένσημα και απλα να τυγχάνουν απόγονοι ( σόι Καραμανλή,Παπανδρέου,Μητσοτάκη Βαρβιτσιώτη και παρα πολλών άλλων που δεν μετριούνται με τα δάχτυλα άνω και κατω ακρων...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το ζήτημα είναι απλό....υπάρχει μεγάλο έλλειμμα πολιτικής παιδείας και κυρίως τι είναι και ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος της Πολιτικής σήμερα και αύριο....με ένα απλό παράδειγμα αν κατέβαινε υποψήφιος βουλευτής από τη μια ο κ.Νανόπουλος και από την άλλη η κ.Μενεγάκη...με διαφορά η Μενεγάκη θα εκλεγόταν Βουλευτής και με μεγάλη διαφορά...στην Ελλάδα αν και είμαστε Λαός με τεράστια Πολιτική πραγματικότητα και Ιστορία..την Πολιτική και τους Πολιτικούς, δεν την έχουμε ψηλά.(δικαιολογημένα εν μέρει) τη θεωρούμε κτ εύκολο κάτι απλό, με κτ το οποίο μπορεί να ασχολείται ο οποιοσδήποτε...κι όμως χρειάζεται εξειδίκευση,,,,είναι απαραίτητη μια Ακαδημία πολιτικών επιστημών....και έμφαση από το όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης...στη σημασία και στο ρόλο του πολιτικού στην καθημερινότητά μας, από το πιο απλό ως το πιο περίπλοκο γεγονός, της ζωής μας, τα πάντα Είναι Πολιτική....οφείλουμε να λάβουμε σοβαρά υπόψην την Πολιτική και ειδικά χρειάζονται Επαγγελματίες Πολιτικοί, δλδ άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί που έχουν δουλέψει και ξέρουν αλλά και συνεχίζουν να μαθαίνουν για την Πολιτική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το άρθρο κάνει για άλλη μια φορά σωστές παρατηρήσεις. Δυστυχώς ωστόσο με θλίψη παρατηρώ πως όχι μόνο οι άνθρωποι δεν έχουν αλλάξει νοοτροπία τα τελευταία χρόνια αλλά και η πλειοψηφία όσων έχουν αλλάξει έχουν αλλάξει προς το χειρότερο. Ελάχιστοι αντιλαμβανονται ή έστω προσπαθούν να αντιληφθούν τι γίνεται και νοιάζονται για το συλλογικό συμφέρον και όχι μόνο για το ατομικό ενώ και αυτοί που κοιτάζουν απολύτως τον εαυτό τους προσπαθούν να καταφυγουν σε ακόμα πιο ακραίο παρασιτισμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όλα αυτά που αναφέρεις όμως είναι παρενέργειες της διάλυσης και της εξαθλίωσης της κοινωνίας απο την εφαρμογή των άθλιων μνημονίων, με πρωταγωνιστή αυτή τη φορά το μνημόνιο της αριστεράς σε περίοπτο θέση και τίποτε περισσότερο και όπως φαίνεται απο τις σημερινές επιλογές μάλλον θα αργήσουμε δεκαετίες ακόμα να δούμε άσπρη μέρα σε αυτόν τον τόπο και μιλώ φυσικά για τις επόμενες γενιές, εκτός κι αν κάτι αλλάξει αδυνατώ να φανταστώ απόλυτα τον τρόπο φυσικά μα αρκεί να αλλάξει...αλλά αυτό το αν είναι πολύ μεγάλη και σοβαρή υπόθεση που μάλλον δεν "παίζει" να γίνει πραγματικότητα...θέλει πολύ βαριά...με καταλαβαίνεις φίλε μου! Αναμένομεν λοιπόν στο ακουστικό μας ως τότε...

      Διαγραφή
    2. Όχι τα μνημονια είναι αποτέλεσμα της αθλιας συμπεριφοράς μας!

      Διαγραφή
    3. Τη χρεοκοπία την είχαν προβλέψει από το 1985 μερικοί....Δυστυχώς ο παρασιτισμος έφερε τα μνημονια και ακόμα δεν θέλουμε να αλλάξουμε !

      Διαγραφή
    4. δε διαφωνώ σε αυτό, υπήρχαν όντως φωνές το 1985 και πιο παλιά ακόμα, αλλά θυμήσου μόνο για ποια Ελλάδα και ποια δεκαετία μιλάμε σωστα; όπως φαίνεται ήταν μαθηματικά βέβαιο πως θα φτάναμε στο σημερινό σημείο, το ζήτημα είναι όμως οι βαρύτατες ευθύνες του πολτικού κατεστημένου που οδήγησε (ηθελημένα ίσως;) τα πράγματα εδώ και ποιός ξέρει τι ακόμα έχει το....μενού!!!

      Διαγραφή
    5. Μα εμείς δεν είμαστε μέρος του πολιτικού συστήματος;

      Διαγραφή
  7. Σταύρο μπράβο να αγιάσει το στόμα σου , το άρθρο λέει ακριβώς αυτό που σκέφτεται ένα μεγάλο κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας αλλά δεν τολμά να το εκφράσει γιατί ζούμε σε μια χώρα εξόχως " προοδευτική " , " αριστερή " , σοσιαλιστική " , σε μια χώρα που όμοια της δεν υπάρχει στον δυτικό κόσμο που λέμε ότι ανήκουμε . Το πρόβλημα μας είναι ότι έχουμε έλλειψη συλλογικής ( Εθνικής ) ταυτότητας .Μια χώρα που οι πολίτες της σε μεγάλο βαθμό έχουν μόνο ατομική και όχι συλλογική ταυτότητα τι μέλλον έχει ; Όσον αφορά την λύση αυτή θα έρθει από πρόσωπα σαν εσένα που θα " παρασύρουν " τους υπόλοιπους που θέλουν αλλά δεν τολμάνε , και δόξα τω Θεό τέτοια πρόσωπα υπάρχουν ακόμη στην Ελλάδα . Φτάνει πια με την γενιά του Πολυτεχνείου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χαιρε Ελληνα
    Συνεχεισε να γραφεις τις μεγαλες Αληθειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και για να γίνει κατανοητό πως υπάρχουν και χειρότερα σενάρια πρέπει να γραφτεί ότι θα μπορούσαμε να έχουμε και κυβέρνηση Τσιπρα με αξιωματικη αντιπολιτευση Λαφαζανη...έχει και πιο κάτω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε στην Θρησκεία ορθόδοξοι, έστω και άν μερικοί δεν την πιστεύουν. ¨Ετσι πιστεύουμε στα Θαύματα, αλλά δυστυχώς θαύματα στην Οικονομία δεν γίνονται!!!
    Και να θυμηθούμε ένα στοίχο από τον Παλαμά:
    Μὴ σᾶς εἶναι ὁ ξένος πλοῦτος
    ἓν ἀγκάθι στὴν καρδιά,
    πέστε ἀζήλευτα: εἶναι τοῦτος
    ἐργασίας κληρονομιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.