24/6/15

Γενοκτονία Ελλήνων του Πόντου και Γενοκτονία Μνήμης

Εκτός εξεταστέας ύλης στα σχολεία η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου!
pontios
Γράφει ο Νίκος Λυγερός.
Όταν έχεις υποστεί μία γενοκτονία λόγω της βαρβαρότητας κι έχεις καταφέρει ως λαός να επιζήσεις σε αυτό το έγκλημα κατά της Ανθρωπότητας δεν έχεις μόνο χρέος προς τους νεκρούς να θυμάσαι, αλλά και καθήκον προς τους αγέννητους να τους διδάξεις να μην ξεχάσουν τα γεγονότα που άλλαξαν τη ζωή σου λόγω θανάτου. 
Έτσι ιστορικοί και ειδικοί της γενοκτονίας, όπως είναι ο Αντώνης Παυλίδης και ο Κωνσταντίνος Φωτιάδης κατάφεραν όχι μόνο να καταγράψουν την ιστορία που μελέτησαν, αλλά να δώσουν και χειροπιαστά στοιχεία για την παιδεία των παιδιών μας μέσω του πολιτισμού. 

Με αυτόν τον τρόπο, εδώ και χρόνια υπάρχει στη διδακτέα ύλη της τρίτης λυκείου ένα ειδικό κεφάλαιο για την γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού.

Αυτό πέτυχε να υπάρχει παρόλες τις αντίξοες συνθήκες που περάσαμε με αλλαγές στα βιβλία ιστορίας που προσπάθησαν να μετατρέψουν σε μη ιστορικά βιβλία λες κι έπρεπε να μαθαίναμε μόνο και μόνο από τις εφημερίδες λήθης. 
Κι όμως αντισταθήκαμε όλοι και καταφέραμε να κρατήσουμε την ιστορία μας με νύχια και με δόντια δίχως να οπισθοχωρήσουμε ούτε βήμα πίσω. 

Από τότε η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου απέκτησε επιτέλους μια διεθνή εμβέλεια με διεθνείς αναγνωρίσεις σε εθνικό και πολιτειακό επίπεδο και με την ανάπτυξη της προσέγγισης της τριάδας γενοκτονιών με την οποία οι Αρμένιοι, οι Ασσύριοι και οι Έλληνες ενώνονται, συσπειρώνονται και κινούνται ως στρατηγικό μείγμα, για να πετύχουν αποτελέσματα που ήταν εντελώς αδιανόητα πριν μερικά χρόνια μόνο. 

Αφού έχουμε φτάσει σε αυτό το στάδιο αντιλαμβανόμαστε τώρα ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προσπαθεί να το βγάλει από την εξεταστέα ύλη του προγράμματος. 
Αν αυτή η βάρβαρη κίνηση υλοποιηθεί επί του πρακτέου δεν θα είναι μια οπισθοχώρηση πολλών ετών μόνο, όπως θα το έλεγαν οι πιο διπλωμάτες από εμάς, αλλά θα αρχίσει ένας αγώνας ακάθεκτης αντίστασης για να ανατραπεί αυτή η απόφαση. 

Δεν πρόκειται για μια λεπτομέρεια για τον Ελληνισμό, ούτε ένα στίγμα ραγιαδισμού μόνο, αλλά για έναν εκφυλισμό. 

Διότι όλοι όσοι αγωνίζονται στο εξωτερικό για τις αναγνωρίσεις τι θα πουν όταν θα αντιληφθούν ότι η Γενοκτονία Ελλήνων του Πόντου έχει υποστεί μέσω εγκλήματος ειρήνης στην ίδια την πατρίδα του Ελληνισμού μια γενοκτονία μνήμης με την πρωτοβουλία της χώρας, πολύ απλά: 

Ἢ τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς.

Πηγή – http://www.lygeros.org/articles?n=20143&l=gr

Εκτός εξεταστέας ύλης η γενοκτονία των Ποντίων

Γράφτηκε από  Αριστείδης Γκαλέτσης

Γνωστοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η ύλη για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της επερχόμενης σχολικής περιόδου 2015-16. Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε  μια «μικρή αλλαγή» στην ύλη της Ιστορίας Κατεύθυνσης.
aristeidigkaletsi-tagmata-ergasiasΟι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν θα διδαχθούν το κεφάλαιο «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός το 19ο και 20ο αιώνα», στο οποίο περιλαμβάνεται η γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού. Πρόκειται για ένα κεφάλαιο σχετικά εύκολο ως προς την κατανόησή του και μικρό ως προς τον αριθμό των σελίδων – μόλις 10 στον αριθμό. Από την άλλη, προστέθηκαν επιπλέον 31 σελίδες από το Κεφάλαιο «Από την Αγροτική Οικονομία στην Αστικοποίηση» και συγκεκριμένα οι ενότητες «Η Ελληνική οικονομία μετά την Επανάσταση» και «Η Οικονομία κατά το 19ο αιώνα», οι οποίες δεν διδάσκονταν τα προηγούμενα έτη.
Δεν θα επιδιώξω σε καμία περίπτωση να βάλω στο «ζύγι» τις προαναφερθείσες ιστορικές περιόδους και να κρίνω ποιο έπρεπε να μείνει εντός ή εκτός ύλης. Διερωτώμαι όμως γιατί δεν περιλαμβάνεται ένα κεφάλαιο της ελληνικής ιστορίας, το οποίο αποτελεί ακόμη αντικείμενο συζήτησης, αφορά εκφάνσεις της καθημερινής ζωής (εκδηλώσεις μνήμης), και τέλος, αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο σε ζητήματα γεωπολιτικής σημασίας (είσοδος Τουρκίας στην ΕΕ).

infospoudes

6 σχόλια:

  1. Η μη συμπερίληψη της γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολίας στα μαθήματα δεν είναι ένα θέμα άσχετο με τη διαπραγμάτευση που γινόταν τόσον καιρό με τους δανειστές ούτε άσχετο με την ανικανότητα των προηγουμενων κυβερνήσεων να βρούν άκρη με την τρόικα αλλα δεν είναι και άσχετο με το πως φτάσαμε εδώ ως χωρα.

    Οι ελληνικές κυβερνήσεις ως επί το πλείστον αποτελούνταν από την μεταπολίτευση και έπειτα από ανθρώπους χωρίς αξιες που να σχετίζονται με το έθνος και την πατρίδα. Αν υπήρχαν τέτοιοι έμπαιναν στο περιθώριο και αποτελούσαν μια μειοψηφία που δεν τολμούσε να μιλήσει αφού αμέσως χαρακτηρίζονταν ως γραφικοί. Οι άνθρωποι αυτοί ποτισμένοι με τις ideologies του κοσμοπολιτισμού η του διεθνισμού αναλόγως ιδεολογικής ταυτότητας βάλθηκαν να ξεκάνουν το ελληνικό εθνικό κράτος, γιατί αυτό προφανώς εξυπηρετούσε καλύτερα τα προσωπικά τους συμφέροντα. Δεν τους νοιάζει! Δεν μπορούμε λοιπόν να αναμένουμε αποτελέσματα θετικά για τις διαπραγματεύσεις στην οικονομία από ανθρώπους που καταργούν τη μνήμη της γενοκτονίας, από ανθρώπους που σήμερα επαναλαμβάνουν τη γενοκτονία!

    Είμαι σίγουρος ότι ο Christian θα μου πει πως είναι η μονη κυβέρνηση που έκανε στη βουλή εκδηλώσεις, αλλα με αυτή την κίνηση τις καταργεί ολοκληρωτικά όλες όσες "κινησουλες" εντυπωσιασμού και ψηφοθηρικές έκανε!

    Από κάποιον που μιλούσε με μισος για το έθνος και την πατρίδα όλα τα χρονια περιμένοντας τον παγκόσμιο κομμουνισμό και από άλλους που αναμένουν την κατάργηση των εθνικών κοινοτήτων και τη διαβίωση σε ένα ωραίο παγκοσμιοποιημένο κόσμο χωρίς οι άνθρωποι να έχουν ιστορική μνήμη και παρελθόν, δεν μπορεί κάποιος να περιμένει να υπερασπιστούν ούτε τη δημοκρατία ούτε τα δικαια του ελληνικού λαου, ούτε το κράτος του ελληνικού έθνους, γιατί αυτό είναι το κράτος μας ασχέτως αν έχει γίνει τσιφλίκι των παραπάνω!

    Επιπλέον αποδεικνύεται πως οι ελληνοποιήσεις που θέλουν να κάνουν έχουν ως στόχο την ψηφοθηρία, γιατί αν όντως θες να φτιάξεις Έλληνες η να δέσεις τους μετανάστες με τον ελληνικό πολιτισμό ώστε να αποκτήσουν συναισθηματικό δέσιμο με τον ελληνισμό και να δικαιούνται πράγματι την ελληνική υπηκοότητα δεν είναι δυνατόν να καταργείς τις σημαντικότερες στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. >Είμαι σίγουρος ότι ο Christian θα μου πει πως είναι η μονη κυβέρνηση που έκανε στη βουλή εκδηλώσεις<

      Μια και αναφέρεσαι σε μένα, παρατηρώ ότι η κίνηση (στις 19.5.2015) δεν ήταν της Κυβέρνησης (εκτελεστική εξουσία) αλλά της Βουλής (νομοθετική εξουσία), από τη πρόεδρο της.
      Παρατηρώ επίσης ότι η ΠτΒ αντιπροσώπευσε την Ελλάδα στις τελετές για τα 100 χρόνια της Αρμενικής Γενοκτονίας -αυτή εκφώνησε τον πολύ καλό λόγο με την πάγια ελληνική άποψη- η δε κυβέρνηση περιορίστηκε σε απλή διπλωματική παρουσία, ο δε ΠτΔ έλαμπε της απουσίας του.

      Φαίνεται ότι η «Δικτάτωρ» ξεχωρίζει τη θέση της, από τη Κυβέρνηση και το κόμμα, στα εθνικά θέματα –αλλά και άλλα.

      Διαγραφή
  2. Παρευρίσκομαι στην κεντρική εκδήλωση της Γενοκτονίας αδειάλειπτα, τα τελευταίο 10 χρόνια τουλάχιστον. Πρώτη φορά φέτος παρουσιάστηκαν τόσοι βουλευτές του Σύριζα και η αυτού εξοχότης η ΠΤΒ, η οποία έλαμπε διά της απουσίας της όλα τα προηγούμενα χρόνια και η οποία στα θέματα της μετανάστευσης και της παιδείας έχει σαφέστατα εθνομηδενιστική προσέγγιση.
    Τούτων δοθέντων καλόν θα ήταν να μην είσαι τόσο εύπιστος Christian. Όλα γίνονται για την αύξηση της προσωπικής επιρροής, όλα γίνονται για την εικόνα. Τέλος σε όλο αυτό το αίσχος (την απαλοιφή της Γενοκτονίας από τα σχολικά βιβλία) δεν είδα καμία σοβαρή διαμαρτυρία από την λαλίστατη ΠΤΒ.
    Συμφωνώ με τον Αλέξανδρο, δυστυχώς οι περισσότεροι πολιτικοί μας, δεν έχουν ως πρώτιστο μέλημά τους την διασφάλιση της συνέχειας του Εθνικού κράτους, ως θα όφειλαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ό τι πεις!

    Μήπως όμως αυτή η πατριαρχική συμβουλή σου προς εμένα κρύβει την ίδια φιλοδοξία επιρροής η προβολής κάποιας εικόνας;

    Αν πράγματι ενδιαφέρεσαι να ενισχυθεί ο αγώνας των Πόντιων, η δουλειά δεν γίνεται έτσι, κατακρίνοντας όσους ενδιαφέρονται η παριστάνονται στις εκδηλώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ δεν είμαι πολιτικός για να θέλω να βγάλω κάποια εικόνα προς τα έξω.
    Ούτε θέλω να παίξω τον ρόλο του πατριάρχη. Απλά έχω το δικαίωμα της κριτικής με τον προσήκοντα σεβασμό προς το πρόσωπό σου.
    Όσον δε αφορά την ΠΤΒ κατακρίνω την καταφανέστατη υποκρισία που έχει ως σκοπό την υφαρπαγή ψήφων. Γιατί δεν είναι δυνατόν από την μία να εμφανίζεσαι μία φορά στα 10 χρόνια, στις εκδηλώσεις της γενοκτονίας και από την άλλη να απαλοίφεις την οποιαδήποτε αναφορά γινόταν σε αυτό στα σχολικά βιβλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραία. Σου είπα δεν γίνεται δουλειά έτσι, αλλά αφού επιμένεις...

    Ουσιαστικά μου λες ότι η ΠτΒ και οι βουλευτές που ήταν παρόντες στην εκδήλωση της 19ης Μάιου 2015 στη Πλατεία του Συντάγματος ήταν, κατά τη γνώμη σου, «personae non gratae» σε τέτοια εκδήλωση, επειδή είναι υποκριτές, εθνομηδενιστές και απαρτικοί ψήφων (για ποιες εκλογές δεν μας λες!).

    Κατά τη γνώμη μου έχεις άδικό, καθώς όλοι αντιπροσώπευαν κρατικούς θεσμούς και σίγουρα τους είχαν καλέσει οι διοργανωτές. Η καλύτερη απόδειξη είναι ότι το προεδρείο της ομοσπονδίας των ποντιακών οργανώσεων μπήκε στη Βουλή, πήρε το λόγο ο πρόεδρος και ευχαρίστησε την ΠτΒ.
    Φυσικά ουδέποτε δεν υπήρχε τέτοια έμπρακτη συμπαράσταση της Βουλής και του Πρόεδρου της στο παρελθόν, παρότι –πάντα κατά τη γνώμη μου- θα έπρεπε να θεωρηθεί θεσμικά φυσικό και αυτονόητο.
    Δεν γνωρίζω τις πραγματικές σκέψεις της μη Πόντιας ΠτΒ σε σχέση με το Ποντιακό Ζήτημα -ούτε μ’ ενδιαφέρει-, αλλά μπορώ να πω ότι κάνει τη δουλειά που της έχει ανατεθεί και αυτό έχει σημασία όσον αφορά τη λειτουργία των θεσμών και το κύρος-επιτυχεία της εκδήλωσης.

    Δεν είμαι χωρίς να γνωρίσω άλλωστε -ως άριστός μαθητής της σχολής Καλεντερίδη- τους λόγους της απουσίας των προηγούμενων ΠτΒ και βουλευτών, στο βωμό της Ελληνοτουρκικής Φιλίας, και συνεπώς ας μη μιλήσουμε για εθνομηδενισμό της νυν ΠτΒ.
    Τι να πούμε για τους προηγούμενους, για την «πατριωτική» θεσμική αντιπολίτευση; Και που ήταν όλοι αυτοί οι μη-εθνομηδενιστές στις τελετές των 100 χρονών από την Αρμενική Γενοκτονία στο Ερεβάν της Αρμενίας, μια κατεξοχήν αντι-τουρκική εκδήλωση;

    Υποκρισία, εθνομηδενισμός και ψηφοθηρία και αυτή η ενεργή παρουσία της ΠτΒ;

    Ας προσέχουμε λίγο λοιπόν όταν μιλάμε στο παρόν ποντιακό ιστολόγιο, δεν κάνει να δημιουργήσουμε εχθρούς χωρίς λόγο, με τις μικρότητες η επιπολαιότητα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.