18/1/17

Καταραμένος να είσαι Έλληνα, αν…

Το άρθρο γράφτηκε στις 3 Μαΐου 2015, τότε που γινόταν η "σκληρή διαπραγμάτευση" του διδύμου Τσίπρα-Βαρουφάκη
Του Σάββα Καλεντερίδη
Πριν λίγες μέρες ο γράφων βρέθηκε για λίγο στην Κύπρο και συγκεκριμένα στην Πάφο. Για όσους δεν γνωρίζουν, η Πάφος είναι μια από τις τέσσερις επαρχίες της ελεύθερης Κύπρου, με 101 χωριά, τα περισσότερα σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές.
Ακριβώς επειδή πρόκειται για μια περιοχή η οικονομία της οποίας, μέχρι την ανάπτυξη του τουρισμού, στηριζόταν στη γεωργία και την κτηνοτροφία, οι κάτοικοί της, ζυμωμένοι με το χώμα και σφυρηλατημένοι από τις δύσκολες συνθήκες επιβίωσης στην ύπαιθρο και στα βουνά της Μεγαλονήσου, διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό τη γλώσσα, τις παραδόσεις και τη βαθιά ελληνικότητά τους, που έρχεται από πολύ μακριά και σημαδεύτηκε ανεξίτηλα από τον ηρωικό αγώνα της ΕΟΚΑ.
Αυτές τις λίγες ώρες της παραμονής στο νησί, μιλώντας με τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο της Πάφου Φαίδωνα Φαίδωνος, ένα νέο πολιτικό, έντιμο, οραματιστή και βαθιά πατριώτη, αλλά και με επιχειρηματίες της πόλης και της περιοχής, στο βαθμό που οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα, διαπίστωσα το πείσμα και την αποφασιστικότητα των Κυπρίων αδελφών μας να βγουν από την κρίση και ξανακάνουν την οικονομία τους ισχυρή και την Κύπρο ελκυστική κατ’ αρχάς για τους ίδιους τους κατοίκους της, Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους, και για όποιον άλλον ήθελε να χαρεί τα κάλλη της Μεγαλονήσου, είτε μέσω αγοράς παραθεριστικής ή μόνιμης κατοικίας, είτε μέσω παραμονής για ένα διάστημα σε ένα από τα… αμέτρητα ξενοδοχεία της ανθούσας τουριστικής βιομηχανίας του νησιού.
Και η Κύπρος, όπως και η Ελλάδα, χτυπήθηκε αλύπητα από την κρίση. Όμως εκεί, εν αντιθέσει με τον πρωταθλητισμό λαϊκισμού και ανευθυνότητας που είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα, ο πολιτικός κόσμος και το πολιτικό σύστημα, παρά τις ενστάσεις των πρώτων εβδομάδων, έδειξε αξιοθαύμαστα αντανακλαστικά και υπευθυνότητα. Έτσι η Κύπρος βγαίνει νωρίτερα απ’ ότι προγραμματιζόταν από την κρίση, ενώ προετοιμάζεται να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των καιρών, αφ’ ενός μεν για να αξιοποιήσει την ευνοϊκή γεωπολιτική συγκυρία και αφ’ ετέρου να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που -κατά τα φαινόμενα- συνιστά η εκλογή (στις παράνομες εκλογές) του Μουσταφά Ακιντζί στη θέση της ηγεσίας της τουρκοκυπριακής πλευράς.
Ο αρχαιολογικός χώρος της πόλης Κούριον,
μεταξύ Λεμεσού και Πάφου
Στο σημείωμά μας αυτό δεν θα κάνουμε πολιτική και γεωπολιτική ανάλυση. Θα αρκεστούμε στο θυμικό και το συναισθηματικό.
Αναχωρώντας από το αεροδρόμιο της Πάφου, σε μια γωνιά υπήρχε ένα συγκρότημα παραδοσιακής μουσικής, με τις τοπικές στολές και έπαιζε τραγούδια της Πάφου και της Κύπρου.
Οι τουρίστες αρκούνταν στο φολκόρ, ενώ πολλοί Έλληνες, Κύπριοι και Ελλαδίτες, κοντοστέκονταν και άλλοι απολάμβαναν το καθαρά μουσικό σκέλος του δρώμενου, ενώ άλλοι θαύμαζαν την Κύπρο που αντιστέκεται. Όταν δε οι λαϊκοί καλλιτέχνες έπαιξαν το τραγούδι «Κύπρος μου όμορφο νησί», ειδικά στο στίχο «Ο τούρκος σε λιμπίστηκε - και σου την έχει πέσει, τράβηξε τη χαντζάρα του -σε χώρισε στη μέση», είδα να στάζουν δάκρια στο πάτωμα από αρκετά μάτια.
Τότε μου ήλθαν στο νου δυο πράγματα. Το ένα είναι η φράση που μου είπε ο γιος μου, ο Σταύρος, όταν σε μια επίσκεψη στην Κύπρο, πάνω στη σκάλα του αεροπλάνου της αναχώρησης, γύρισε προς τα κατεχόμενα και τον Πενταδάκτυλο και είπε: «Απορώ πώς μπορούσα να λέω ότι είμαι Έλληνας πατριώτης, χωρίς να έχω επισκεφθεί την Κύπρο». Αυτό να το λάβουν υπ’ όψιν τους και όλοι εκείνοι που στέλνουν τους μαθητές σε πενταήμερες εκδρομές κραιπάλης και εκμαυλισμού, αντί να τους στείλουν να προσκυνήσουν στην Κύπρο.
Το άλλο είναι μια φράση που μου είχε πει, με δάκρυα στα μάτια, ο Αντώνης Ναξάκης, σε κάποια από τις πολλές στιγμές που του ζητούσα να είναι πιο ήρεμος στις δημόσιες εκφράσεις του: «Άκουσε να σου πω. Εγώ ως υποπλοίαρχος υπηρέτησα στο Ναυτικό Κλιμάκιο της Κυρήνειας. Και τώρα, νοιώθω ότι παραβιάζω την πιο βαριά παρακαταθήκη, αυτήν που λέει «τήν πατρίδα οὐκ ἐλάσσω παραδώσω», αφού φθάνω στο τέλος της ζωής μου και η γενιά μου θα παραδώσει στην επόμενη την Κυρήνεια σκλαβωμένη και τουρκεμένη».
Ακούγοντας τους στίχους του τραγουδιού και φέρνοντας στο νου την αγωνία του Ναξάκη, που έχει λοιδορηθεί όσο λίγοι σ’ αυτή τη χώρα, μου ήλθε στο νου το εξής ανάθεμα:
«Καταραμένος να είσαι Έλληνα, όπου κι αν είσαι όπου κι αν ζεις, αν κάθε μέρα και νύχτα, όταν ξυπνάς κι όταν κοιμάσαι, δεν είναι η πρώτη και η τελευταία σκέψη σου ότι πρέπει να κάνεις ό,τι περνά από το χέρι σου, για να ελευθερωθεί η Κύπρος και να μπορούν να ζουν πάνω στο νησί σε ένα ενιαίο καθεστώς ελευθερίας, δικαιοσύνης και ασφάλειας Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι, χωρίς στρατούς κατοχής»!


Η Κύπρος

Κύπρος μου όμορφο νησί
Νύφη του μεσογείου,
Έχεις τα μοναστήρια σου
Με τους πολλούς Αγίους.

Τις ομορφιές σου Κύπρος μου
Πολλοί έχουν ζηλέψει,
Και προσπαθήσανε πολλοί
Καθένας να στις κλέψει.

Έζησες χρόνια στο ζυγό
Πολλές φυλές περάσαν,
Μα τα παιδιά σου πάλεψαν
Ποτέ δεν σε ξεχάσαν.

Ο τούρκος σε λιμπίστηκε
Και σου την έχει πέσει,
Τράβηξε τη χαντζάρα του
Σε χώρισε στη μέση.

Κι΄ εσύ βοήθεια ζητάς
Τα κράτη να σε νιώσουν,
Και τα δύο κομμάτια σου
Πάλι να τα ενώσουν.

Να πάψεις να αιμορραγείς
Στις δύο τις πλευρές σου
Να πέσουν τα οδοφράγματα
Να κλείσεις τις πληγές σου

Δημοσιεύεται στην εφημερίδα "κυριακάτικη δημοκρατία" και στο Pontos news

16 σχόλια:

  1. Κύριε Σάββα Καλεντερίδη.
    Μια χαρά τα γράφεις,στο παρόν.
    Και εγώ χρόνια τώρα,αυτό ακριβώς κάνω,φωνάζω γράφω,προσπαθώντας να ενημερώσω οποιονδήποτε,που προφανέστατα είναι άσχετος,με τα πεπραγμένα στην πολιτική.

    Αντί όμως να ενημερώνεται ο άσχετος, Ο συνεργάτης σου, κύριος Κριστιάν,ωσάν μικρός δικτάτωρ.
    Αφαιρεί σχόλια μου καθ όλα κόσμια,και έχει το θράσος να με αποκαλεί ερεθιστικό.
    Δεν αρκεί μόνον αυτό!!!!,αλλά με κατηγορεί!!!!,χωρίς όμως να μπορεί να αποδείξει τίποτα,παρά μόνον αφαιρεί σχόλια μου.
    Πλουραλισμός ιδεών,στο Μεγαλείο του δηλαδή!.
    Που δείχνει κάτι άλλο,παρά ενημέρωση των αναγνωστών σας,αφού αφαιρεί σχόλια μου,αυτό μπορεί,να σημαίνει ότι φοβάται κάτι, η τι άλλο,μένει να το εξηγήσει ο ίδιος,αφού τα γραπτά μου δεν προσβάλουν κανέναν,αλλά δείχνουν ποια είναι η σκληρή πραγματικότητα.
    Ξεχνάει ότι έχουν δολοφονηθεί, τουλάχιστον δέκα χιλιάδες άνθρωποι,ονομαζόμενοι,αυτοκτονούντες.και ούτε πουθενά,λέτε γιατί αυτοκτόνησαν,και ποιος ευθύνεται για αυτούς τους θανάτους!!!!.
    Τέλος μέσα από δημοσιευμένα άρθρα σας,μάλλον βγαίνει το συμπέρασμα,ότι δεν παρουσιάζονται τα πράγματα ως έχουν.
    Αλλά στήριξη πολλαπλώς, των πατριωτών Εθνικοφρόνων πρώην κυβερνητών μας.
    Που μας έφεραν, με διαταγές έξωθεν,εδώ που βρισκόμαστε!.
    Το μόνο μάθημα που λείπει λοιπόν,από την παιδεία μας, ίσως,κατά την γνώμη μου.
    Είναι η αφύπνιση των μη ενημερωμένων και άσχετων.
    Είναι το μάθημα περί πολιτικής,της μεθόδου ύπνωσης,και αποπροσανατολισμού της μάζας.
    Χωρίς αναισθητικό,όπως λέει και ο κατά άλλα, αγαπητός κ Γ Τράγκας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κε Καλντερίδη. Δεν ξέρω πόσες φορές έχεις πάει στην Κύπρο, αλλά το συναίσθημα που διακατέχει όποιον για πρώτη φορά πισκεφτεί το νησί είναι η απογοήτευση για τα εγκλήματα των ξένων με τη συμέργεια των Κυπρίων. Η Κύπρος δεν είναι χωρισμένη στο δύο, όπως πολλοί νομίζουν. Εκτός απ' το τουρκοκρατούμενο κομμάτι. άλλα τρία κομμάτια κατέχουν οι Εγγλέζοι και για να πας από τη Λεμεσό στην Πάφο, περνάς μέσα από αγγλικό έδαφος. Όλα τούτα είναι αποτέλεσμα της απειρίας του Μακαρίου, που αν το εξετάσουμε σε βάθος, αυτός ευθύνεται για την κακή μοίρα του νησιού. Το μεγαλύτερο του λάθος ήταν να γίνει Πρόεδρος ένας χριστιανός ιερωμένος, σε μια κοινωνία πολυθρησκευτική. Στα δεκαοχτώ μου (1958) ξεκίνησα να πάω στην Κύπρο για να καταταγώ στην ΕΟΚΑ και να πολεμήσω τούρκους. Δεν τα κατάφερα, γιατί στο μεταξύ έγινε η ανεξαρτησία της Κύπρου. Τα τότε συναισθήματα μου προδώθηκαν, αγωνιστές λιδωρήθηκαν και το αποτέλεσμα το βλέπει όποιος επισκεφτεί την Ελληνική Κύπρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H EOKA αγαπητέ Μιχάλη δεν κυνηγούσε Τούρκους. Έτσι για να ξέρουμε τι λέμε.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητε Μιχαλη η τοτε καταρεουσα Βρετανικη Αυτοκρατορια ...εθεσε τους δικους της ορους για να γινει η Κυπρος "ανεξαρτητη".Ειχε δεσει το Κυπριακο κρατος χειροποδαρα με εγγυησεις και επεμβατικα δικαιωματα και απο την Τουρκια που ως τοτε δεν ειχε κανενα δικαιωμα επι της Κυπρου !
      Προσωπικα πιστευω οτι δεν επρεπε να γινει ο ενδοξος αγωνας της ΕΟΚΑ κατα της Βρετανιας !

      Διαγραφή
  3. Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του κ. Σαρηγιάννη που φαίνεται αρκετά ενημερωμένος με τα Κυπριακά δρώμενα .ΤΑ δεινά της Κύπρου άρχισαν με την πολιτική Μακαρίου και την στάση του στις συνομιλίες του Λονδίνου . Ο ίδιος προσπάθησε να αποσείσει τις ευθύνες του και να τις επιρρίψει στον Καραμανλή και ο οποίος με τη σειρά του , στα απομνημονεύματα του τις επιρρίπτει στον Μακάριο , Συμφωνώ απόλυτα με τον Καραμανλή γιατί ένας Κύπριος ηγέτης , γνώστης περισσότερο από όλους της Κυπριακής πραγματικότητας , ουδέποτε θα υπόγραφε λύση στην οποία θα έρχονταν ξένα στρατεύματα στην Κύπρο και δη Τουρκικά ,που η Τουρκία εποφθαλμιούσε την Κύπρο . Σε μικρή συγκέντρωση στη μητρόπολη Λεμεσού όταν εισηγήθηκα συνάντηση του Μητροπολίτη Άνθιμου με τον στρατηγό Διγενή ο οποίος βρισκόταν στην Αθήνα , ο ιατρός Γαστών Σχίζας με διέκοψε ,λέγοντας μου ότι ο μητροπολίτης ο οποίος ήταν το δεξί χέρι του Μακαρίου και εστάλη από τον Μακάριο για να ενημερώσει τον στρατηγό για τις συνομιλίες και να σταματήσει τον αγώνα της ΕΟΚΑ ,απέκρυψε το άρθρο που αναφερόταν στην άφιξη Τουρκικού αποσπάσματος στην Κύπρο . Ο στρατηγός βέβαια ,ως γνωστό , ,υπακούοντας στην έκκληση Μακαρίου ,και αφού μελέτησε όσα του μετέφερε ο μητροπολίτης Άνθιμος ,σταμάτησε τον αγώνα . Όταν αργότερα πληροφορήθηκε για την άφιξη του Τουρκικού αποσπάσματος , έγινε έξω φρενών λέγοντας ότι όταν πατήσει πόδι Τούρκου στρατιώτη στην Κύπρο , η Κύπρος θα Τουρκέψει . ... Προφητικά λόγια που επαληθεύθηκαν , Έκτοτε ο στρατηγός ουδέποτε μίλησε με τον μητροπολίτη και τον θεωρούσε ότι συνέβαλε στην καταστροφή της Κύπρου διότι δεν τον ενημέρωσε σωστά και σταμάτησε τον αγώνα . Βέβαια τα λάθη δεν σταμάτησαν ούτε από τον Μακάριο ούτε και από τους επόμενους προέδρους , κυρίως από τον Κληρίδη και από τον Χριστόφια που έδωσαν την χαριστική βολή στην Κυπριακή Δημοκρατία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. H Κύπρος όμως κάνει συμφωνίες ένθεν κακείθεν
    Επίσης ειναι η μοναδική χώρα που ειναι στην ΕΕ και ΔΕΝ ανήκει στο ΝΑΤΟ
    με αποτέλεσμα να μπορεί να κάνει όπως προείπα συμφωνίες .
    Βέβαια και η Τουρκία που ειναι στο ΝΑΤΟ κάνει ότι θέλει ...Εδώ λοιπόν παρατηρούμε
    δυο μέτρα δυο σταθμά.
    Αρα δεν είμαι τόσο σίγουρη κ. Καλεντερίδη πως οι πολιτικοί της Κύπρου ήταν εκείνοι που μαζί με τον λαό κινήθηκαν προς το συμφέρον της πατρίδος τους ή οι επιχειρηματίες που πάντα υποστηρίζουν ή ρίχνουν τις κυβερνήσεις βοήθησαν προς αυτή την κατεύθυνση...Το σίγουρο ειναι πως Ελλάδα και Κύπρος είναι συνδεδεμένες και οι ενέργειες είτε στην μια είτε στην άλλη επηρεάζουν αμφότερες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το σοβαρότερο πρόβλημα δεν είναι να καταστραφεί η Τουρκία ή όποιος εχθρός. Το σοβαρότερο πρόβλημα είναι να βρει τη λογική και τη γνώση ο λαός μας, ή τουλάχιστον οι αρχηγοί του λαού μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Aγαπητέ κ. Καλεντερίδη, βαθειά συγκινητικό το σχόλιό σας. Και για την εικόνα που μεταφέρει από την Πάφο και για τον πατριωτικό παλμό από τον οποίο δονείται (τόσο
    τραγικά δυσεύρετο στη σημερινή ελλαδική κοινωνία) και για την καρδιακή εύφημη μνεία στον ανυπόκριτο πολέμιο της δουλοφροσύνης Αντώνη Ναξάκη. Υπάρχει όμως μια λέξη και σ' αυτό το ωραίο κείμενό σας, που πολύ την συνηθίζετε και πάντοτε με δαγκώνει. Η λέξη λαϊκισμός, λαϊκιστές.
    Δεν σας πάει αυτή η λέξη κ. Καλεντερίδη, είναι η λέξη-φράκο του Κυριάκου και τουαλέτα της Νούλαντ και της Ντόρας. Είναι η λέξη-όπλο των αρχόντων του Νταβός. Εσείς, εγώ δεν
    θέλουμε να ανήκουμε στη συνομοταξία τους,νομίζω.
    Δεν είναι καν ελληνική. Οι πρόγονοί μας είχαν τις λέξεις δημαγωγός και όχλος για να στιγματίσουν τον πολιτικό απατεώνα και το ανεγκέφαλο πλήθος του Gustave Lebon.
    O "Λαϊκισμός" είναι τοξικός νεολογισμός, ηθικο/νομικής υποτίθεται κάλυψης του αυταρχισμού, της νεο-φεουδαρχίας και "Λαϊκιστής" είναι νεωτερικό εφεύρημα στιγματισμού των φορέων έκφρασης του λαϊκού αισθήματος αγανάκτησης κατά της οικονομικής και πολιτικής καταπίεσης των αρχόντων.
    Πρόκειται για λέξη-εργαλείο σπίλωσης της ευγενούς έννοιας λαός=δήμος, θεμέλιο του ελληνικού πολιτισμού. Στόχο της έχει τους συνομιλητές σας και τους χορευτές της Πάφου.
    Περιλαμβάνεται στη δέσμη των εργαλείων υποβιβασμού του λαού σε άθροισμα χειραγωγούμενων αξιοπεριφρόνητων ανδραπόδων. Και οι λαοί (στην Ευρώπη και στην Αμερική) εξεγείρονται εναντίον αυτού του εγχειρήματος.
    Αυτή η ιστοσελίδα στην εθνική πατριωτική αποστολή της δεν πρέπει να παραβλέπει τον σημαντικώτατον αγώνα προστασίας της καθαρότητας των εννοιών και της γλώσσας από
    διαφθορείς-προαγωγούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ως Ελληνας Κυπριος και Παφιος οφειλω ενα μεγαλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον κ Καλεντεριδη και στους απανταχου Ελληνες για την συνεχη στηριξη στην πολυπαθη Κυπρο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. " Αν βουληθώ,
    να σ’ αρνηθώ
    να σ’ απολησμονήσω
    να μην εβρώ νερό να πιω
    μη ρούχο να φορήσω
    Αν βουληθώ,
    να σ’ αρνηθώ
    να σ’ απολησμονήσω
    να μην μπορώ φιλί να βρω
    μη δάκρυ να δακρύσω!"
    Δημοτικό Κυπριώτικο. Ακουγόταν στο "Νησί τής Αφροδίτης" τού Αλέξη Πάρνη .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι Κύπριοι αν δεν απατώμαι εξέλεξαν πρόεδρο τον Αναστασιάδη, σε συνέχεια της λαμπρής επιλογής του Χριστόφια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. είναι λυπηρό .....
    πολλά τα θέματα που αφορούν τις συνομιλίες για την Κύπρο στην Ελβετία . Για ένα θέμα όμως δεν βλέπω να συζητούνε , και αυτό είναι για τους Έλληνες αιχμαλώτους. Για όσους τοιχόν είναι εν ζωή. ...τους ξεχάσαμε. τι γίνανε τα περιστέρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ὁ ἀδελφός τοῦ παπποῦ μου (1900-1984), πού μέχρι τό 1917 ἦταν μαθητής τοῦ Φροντιστηρίου Τραπεζοῦντος, παρακολουθοῦσε σέ ὅλη του τήν ζωή μέ κάθε λεπτομέρεια τί ἐγράφετο στίς ἐφημερίδες.
    Μοῦ ἔχει μεταφέρει τήν τότε ἀντίδραση αὐτοῦ καί τοῦ παπποῦ μου στήν ὑποχωητική πρός τούς Τούρκους καί τούς Ἄγγλους στάση τοῦ Καραμανλή τό 1958 (στό Λονδίνιο μέ τόν Μακάριο καί τόν Ἀβέρωφ). Καλόπιστοι, ἐξανίσταντο καί πίστευαν ὅτι οἱ συνθῆκες ἐκεῖνες περἰ Κύπρου, ὀφείλονταν στό ὅτι ὁ Καραμανλής δέν γνώριζε καλά ὅπως ἐκεῖνοι τήν νοοτροπία τῶν Τούρκων.
    Ἡ ἐμπάθεια κατά τοῦ Μακαρίου, ὀφείλεται σέ ἀνάγνωση τῶν πράξεών του ἀπό ἀνθρώπους πού δέν ἔχουν ἤ καθόλου ἤ ἐπιφανειακή πνευματική ζωή. Τούς ἦταν ἀδιανόητη ἡ ἀλλαγή στήν στάση του, καί ἑρμήνευσαν τήν ἐγκατάλειψη τῆς Ἑνώσεως ὡς δική του ἐνέργεια καί ὄχι ὡς ἐνέργεια ἐπιβληθεῖσα ἀπό τούς Καραμανλῆ καί Ἀβέρωφ ἐπί ἑνός Μακαρίου πού θά κατηγγέλετο ἀπό αὐτούς, ἄν δέν ὐπέγραφε, ὅτι τορπιλίζει τή λύση.
    Τό δίλημμα τοῦ Μακαρίου πού τοῦ ἐτέθη ἀπό τούς Ἄγγλους μέ τήν συνέργεια τῶν Καραμανλή Ἀβέρωφ, ἦταν : Εἴτε δέν θά ὑπογράψῃς καί ἡ Ἑλλάδα σέ ἐγκαταλείπει, ὁπότε θά κατηγορηθῆς ὅτι τορπιλίζεις τήν μόνη ἐφικτή λύση (χωρίς Ἑλλάδα συμφωνοῦσα, τί ἕνωση ;θά ὑπεστήριζε; ), , εἴτε θά ὑπογράψῃς καί θά κατηγορηθεῖς ὅτι ἐγκατέλειψες τήν Ἕνωση. - Καί στίς δυό περιπτώσεις θά εἶσαι καγηγορούμενος ἀπό τόν Κυπριακό λαό, πού φυσικά θά διαιρεθῆ σέ σχέση μέ σένα, καί ἄρα θά ὑποχρεωθῆς νά φύγῃς ἀπό τήν ἐξουσία, ὥστε νά δώσῃς τόπο στούς χειρισμούς ἐ'πί τῆς Κύπρου, καί ἀπό τούς Ἄγγλους, καί ἀπό τούς Τούρκους καί ἀπό τίς Ἑλληνικές Κυβερνήσεις, πού ὅπως τό διαπιστώνεις δέν κοντράρονται μέ σθένος σέ ὅ,τι τούς ζητοῦν οἱ Ἄγγλοι, ἀντιθέτως...
    Νομίζω λοιπόν ὅτι ἐπείσθη ὅ Μακάριος, ἐμπράκτως καί ὀδυνηρῶς, ὅτι Ἕνωση μέ τήν τότε Ἐλλάδα ἐσήμαινε ἄμεση πλήρη ὑποταγή της μαζί μέ τήν Ἑλλάδα στόν ἀγγλικό παράγοντα, μέ βάσεις πλέον καί τοῦ ΝΑΤΟ ἐπί τῆς Κύπρου, ἄρα μέ στενή ἐμπλοκή τῆς ἴδιας τῆς Κύπρου στό μεσανατολικό ζήτημα καί δή ἐναντίον τῶν Παλαιστινίων καί τῶν Ἀράβων, μεταξύ τῶν ὁποίων καί πολλοί ὀρθόδοξοι χριστιανοί, ἀλλά καί κατά τῆς Αἰγύπτου πού πάντα ἀνά τούς αἰῶνες εἶχε βοηθήσει τήν Κύπρο στό νά ἰσορροπῆ διπλωματικῶς καί ἀμυντικῶς.Δηλαδή πλήρης καταστροφή τῆς Κύπρου ἀργά ἤ γρήγορα, καταστροφή πού οἱ Ἑλληνικές Κυβερνήσεις καί οἱ περισσότεροι μετεμφυλιακοί πολιτικοί της, δέν θά ἦσαν σέ θέση νά ἀνtιληφθοῦν κάν.
    Χαρακτηριστικό εἶναι, ὅτι σέ ἀνταλλαγή δημοσίων ἐπιστολῶν μεταξύ τῶν πρώην Ὑπουργῶν Γεωργίου Μαύρου καί Εὐάγγελου Ἀβέρωφ, περί τό 1985,
    ὁ μέν Μετσοβίτης καί φίλος τοῦ Ἀντρεόττι (...) Εὐάγγελος Ἀβέρωφ πίστευε ὅτι ἡ Κύπρος ἔπρεπε νά ὑπακούῃ στό "ἐθνικό κέντρο" τῶν Ἀθηνῶν [μεγάλο κέρδος αὐτή ἡ ἀναφορά σέ "ἐθνικό κέντρο" τῶν Ἀθηνῶν, ἀλλά γιά τήν Ἤπειρο τῆς γερμανο-ἰταλικῆς κατοχῆς, πού ἤθελαν οἱ Γερμανοί καί Ἰταλοί νά τήν κάνουν ἀνεξάρτητη ἀπό τήν... Ἑλλάδα τῆς Ἀθήνας, καί ὁ Ἀβέρωφ εἶχε πολεμήσει αὐτήν τήν ἀνεξαρτησία, ἐπικαλούμνεος τό «ἐθνικό κέντρο»],
    ὁ δέ Καστελλοριζιώτης Γεώργιος Μαῦρος, μέ τήν εὑρύτητα τοῦ Ἕλληνα κοσμοπολίτη σέ ὅλον τόν χῶρο τοῦ Ἐλληνισμοῦ τῶν ἀρχῶν τοῦ 20οῦ αἰῶνος, ὅτι ἡ Κύπρος ἔπρεπε νά ὑπηρετῆ τά συμφέροντά της ὡς τμῆμα τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἀπό τήν θέση της, γνωρίζοντας τίς περιστάσεις της καλλίτερα, καί ὅτι στά δίκαιά της καί στίς ὅποιες ἐπιλογές της γιἀ τήν διαφύλαξη τοῦ Ἐλληνισμοῦ της, ἔπρεπε νά ἔχῃ τήν ἀμέριστη συμπαράσταση τῆς Ἑλλάδος. [Δέν ἀποκλείεται δέ, τό ἐνιαῖο ἀμυντικό δόγμα, νά ἦταν ἀποτέλεσμα κοινοῦ σχεδιασμοῦ Μαύρου καί Ἀνδρἐα Παπανδρέου].
    Ὁ Μακάριος, δέν ἦταν ἐγωϊστής. Ἀναγνῶστε ὅσοι ἀμφιβάλλετε, σέ αὐτήν τήν βάση ὅσα ἔκανε καί εἶπε, καί θά δεῖτε ὅτι δένουν ἀπόλυτα (ἐξηγηματικό μοντέλο πολύ πιό ἱκανοποιητικό καί "ὀρθοδόξως" ἀλλά καί ἐπιστημονικῶς). Ἔκανε δέ ὁ Μακάριος μετά τό 1958 καί κάτι πού οἱ Ἄγγλοι (οἱ ὑπηρεσίες τους ὄχι ὁ Κάλλαχαν) δέν τό περίμεναν καί πού δέν τοῦ τό συγχώρησαν μέχρι καί τό 1974:
    Δέχθηκε ὅλην τήν λάσπη καί παρέμεινε στήν ἐξουσία στήν Κύπρο, προκειμένου νά διασφαλίσῃ τό σκαλοπάτι τῆς ἀνεξαρτησίας της, μέ τήν παρουσία του. Δέν τήν ἄφισε ἕρμαιο τῆς ἀγγλομασωνίας. Ὁ Ἰωαννίδης ὅμως.... Καί ο νοῶν νοείτω ἐπί τέλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητε φιλε,ειναι τοσες πολλες οι λεπτομέρειες που δεν γνωρίζουμε η μας τις εχουν εμφανισει διαστρεβλωμένες που είναι αδυνατον να βγαλουμε βεβαια συμπερασματα για το ποιος είναι ο φταιχτης και ποιος ο αθωος.
      Για μενα φταινε ολοι,αλλος πολύ και άλλος λιγο.
      Το Ελληνικο dna γεματο εκρηκτικο αυθορμητισμο,εγωισμο,πολυπραγματοσυνη,ευκολοπιστια ιδιως στα λογια 'φιλων' η 'συμμαχων',λειτουργησε παντα καταστρεπτικα για το συμφέρον της Πατριδος.
      Ετσι ποτε δεν μαθαμε αν πραγματι μας συνεφερε το σχεδιο Ατσεσον,αν ηταν καλλιτερα να μην ειχε γινει Προεδρος ο Αρχιεπισκοπος,αν ο Κ.Καραμανλης ειχε πιεσεις που δεν μπορουσε να ελεγξει και πιεζε και αυτος με την σειρα του τον Μακαριο,αν ειχε το Κεντρο αποφασισει να απαρνηθεί την Κυπρο,αν θεωρουσαν 'δυσκολια'για τους συμφωνηθέντες χειρισμούς τον ενοπλο αγωνα της ΕΟΚΑ και αλλα πολλά.
      Οσο δε για τον Μετσοβιτη ,gladio,φιλο του Αντρεοτι,gladio,που ανεφερες,για την μεν Κυπρο σωστα πιστευε η μαλλον σωστα ελεγε αλλα για το θεμα της Β.Ηπειρου ο gladiator αυτος ηταν ο πρωτος Ελλην αξιωματούχος που επισήμως απαρνηθηκε την Β.Ηπειρο με αποτέλεσμα σιγα σιγα το κομματι αυτό της Ελλαδος,γεωγραφικα,πληθυσμιακα,θρησκευτικα,να διολισθησει σε Ν.Αλβανια.
      Υπαρχουν ακομα μαρτυριες ζωντων που ακουγαν στους διαδρομους του ξενοδοχείου στο Λονδινο,το Κλαριτζες νομιζω,τον Κ.Κ. να φωναζει ότι εγω εβαλα την υπογραφη μου να την βαλει και ο 'Μουσκος'.
      Ο Μαυρος ηταν αξιόλογος ανθρωπος και πολιτικος αλλα πολύ μαλακος για ηγέτης.
      Ο μονος που πραγματικα αγωνιστηκε και ματωσε ηταν ο Διγενης που διακινδυνευε την ζωη του κάθε στιγμη κυνηγημένος και επικυρηγμενος,ολοι οι αλλοι από την θαλπωρή των ξενοδοχείων με γευμαμτα και καλοπεραση συζητουσαν για την τυχη ενός Εθνους λες και επρόκειτο για αγοραπωλησια.
      Αλλοιμονο όμως σ'αυτον που σηκωνετε και με μια γομολαστιχα σβυνει από τον χαρτη ένα ολοκληρο Εθνος με ότι αυτό περιεχει.
      Δυστυχως οι Εφιάλτες φαινεται ότι είναι μεταδοτικη νοσος που ενδημει σε χωρους πολιτικους επωαζομενη από οικονομικούς 'γιατρους'.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.