14/4/15

Γεωπολιτικές σταθερές - Υεμένη: Η επιστροφή του ναυάρχου Τσενγκ Χο.

Réseau International (Γαλλία)                (μτφρ. Κριστιάν)
Την περασμένη εβδομάδα, οι κινεζικές πυραυλοφόρες φρεγάτες Linyi και Weifang  εκκένωσαν 571 κινέζους υπηκόους από την Υεμένη. Είναι η πρώτη φορά που η Κίνα αναπτύσσει πολεμικά πλοία για την απομάκρυνση πολιτών από μια ξένη χώρα. Τη Δευτέρα, το πολεμικό πλοίο Linyi σύλλεξε πάλι 38 κινέζους υπηκόους και 45 κάτοικους της Σρι Λάνκα από το λιμάνι της Υεμένης αλ-Hodaida στα ανατολικά της χώρας, με κατεύθυνση προς το Τζιμπουτί.

Η Κίνα έχει συμμετέχει ήδη σε αντι-πειρατικές αποστολές στην περιοχή.
Αυτή η αμφίβια επιχείρηση δεν θα πρέπει να αναλυθεί σε όρους παιχνιδιών τοπικών δυνάμεων όπως το κάνει η εφημερίδα Le Monde σε ένα άρθρο γεωστρατηγικής για το καφενείο.
Ασφαλώς μπορεί κανείς να αναρωτηθεί για το «κινέζικο παιχνίδι»: στη διάρκεια του παρόντος Απριλίου, ο Πρόεδρος της Κίνας έχει προγραμματίσει να επισκεφθεί την Σαουδική Αραβία και την Αίγυπτο. Το Πακιστάν, πλάγιος σύμμαχος της Κίνας κατά της Ινδίας, συμμετέχει στο «συνασπισμό των καμήλων του Κόλπου» που πνίγει στο αίμα την εθνική και κοινωνική εξέγερση των Χούτι.
Σημειώστε, εξάλλου, τη προθυμία των Ηνωμένων Πολιτειών να «κοντράρουν» τη Κίνα στη Υεμένη υποστηρίζοντας πολιτικά και επιτελικά την επιχείρηση Rahaat που διεξάγεται από την Ινδία κυρίως μέσω τριών C-17 Globemaster III, του αντιτορπιλικού INS Μουμπάι ( D62) και της φρεγάτας INS Tarkash (F50).

Όχι! Αυτή η αμφίβια επιχείρηση πρέπει να αναλυθεί στη κλίμακα των μεγάλων χρονικών διαστημάτων, ή πολύ μεγάλων, όπως ταιριάζει στην Κίνα: Έξι αιώνες!
Η Κίνα ήταν η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη από τον εντέκατο έως τον δέκατο πέμπτο αιώνα. Οι θαλάσσιες εκστρατείες που διοργανώνονταν υπό των Μινγκ , 1405-1433, για διπλωματικούς, πολιτιστικούς και εμπορικούς σκοπούς ήταν δυνατές χάρη στην τελειοποίηση των κινεζικών τεχνικών που αναπτύχθηκαν από τον ενδέκατο αιώνα. Ο Τσενγκ Χο, ναύαρχος του αυτοκρατορικού στόλου, οργάνωσε επτά αποστολές μέχρι την ανατολική ακτή της Αφρικής. Ο αριθμός των τζογκών [πάνω από εκατό], το μέγεθος τους [πάνω από εκατό μέτρα], οι τεχνικές προδιαγραφές ναυπήγησης και πλοήγησης τους [στεγανά διαμερίσματα και πυξίδα], ο αριθμός των ανδρών που επιβιβάζονταν επί του σκάφους [πάνω από τριάντα χιλιάδες] και οι αποστάσεις που διένεμαν [πάνω από εξήντα χιλιάδες ναυτικά μίλια] δίνουν μια γενική εικόνα αυτού του κατορθώματος.
Κατά τη διάρκεια των ετών 1410-1415 ο στόλος του ναυάρχου Τσενγκ Χο εισήλθε στην Ερυθρά Θάλασσα και έφτασαν στις όχθες του τι θα γινόταν η Υεμένη. Μόλις πριν 600 χρόνια!
Μετά το θάνατο του Τσενγκ Χο το 1453, οι Κινέζοι πολιτικοί ηγέτες απαγορεύουν την κατασκευή πλοίων με περισσότερο από ένα άλμπουρο και στρέφονται προς την υπεράσπιση των εσωτερικών συνόρων τους: η Κίνα, θα γίνει ένα Ερμητικό Βασίλειο.

Με αυτήν την αμφίβια επιχείρηση, η Κίνα μόλις αποκάλυψε ξανά το δυτικό τμήμα του χώρου θαλάσσιας προβολής της, τον εγγύς εξωτερικό θαλάσσιο χώρο της **, τον οποίον είχε οικοδομήσει πριν από έξι αιώνες. [Δείτε το χάρτη]. Αυτό είναι το νόημα της επιχείρησης στην Υεμένη που εξηγεί τη ανεξέλεγκτη χαρά των Κινέζων πολιτικών και στρατιωτικών ηγετών που εκφράζεται με πέπλο στην εφημερίδα Xinhuanet.

Φυσικά οι φρεγάτες δεν είναι τα «πλοία θησαυροί» του στόλου του Τσενγκ Χο, τα container ships της εποχής φορτωμένα με όλους τους θησαυρούς της Κίνας, αλλά και τα δύο αντιπροσωπεύουν τόσο τη μαλακή όσο και τη σκληρή ισχύ της Κίνας.

Για να διασφαλιστεί και να διατηρηθεί αυτός ο θαλάσσιος χώρος προβολής, οι Κινέζοι πολιτικοί και στρατιωτικοί ηγέτες θα έχουν στην διάθεση τους σύντομα ένα εργαλείο το οποίο ο Τσενγκ Χο δεν μπορούσε ποτέ να ονειρευτεί: το υδροπλάνο Jiaolong - Θαλάσσιος Δράκος - AG600 που αναπτύσσεται σήμερα από την Aviation Industry General AircraftCAIGA. Με ακτίνα δράσης 5500 χλμ και τέσσερις τουρμπό-αντιδραστήρες WJ-6, θα μπορεί να εκτελέσει πολλές αποστολές, όπως η ναυτική επιτήρηση - οπλισμένη- και να λειτουργεί από τις τεχνητές ατόλες που κατασκευάζονται σήμερα στη Θάλασσα της Κίνας. Οι αποστολές αερο-αμφίβιας προβολής ταιριάζουν επίσης τέλεια, ειδικά μέσα στο κινέζικο εξωτερικό θαλάσσιο χώρο **, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους ...

* Κινεζικά πλοία είχαν ήδη εμπλακεί στη Μεσόγειο, στη Λιβύη, το 2011 για να εκκενώσουν Κινέζους υπηκόους και σε άλλες χώρες.
** Διεκδικώ ένα © για αυτήν την έννοια!

L'étranger proche maritime Chinois © au XVéme siècle - Les voyages de l'amiral Zheng-He
Ο κινέζικος εξωτερικός θαλάσσιος χώρος © στο δέκατο πέμπτο αιώνα – Τα ταξίδια του ναύαρχου Τσενγκ Χο

ob_29d71d_zhenghe
Ο ναύαρχος Τσενγκ Χο

Un navire-trésor comparé à une Caravelle .
Ένα πλοίο θησαυρός σε σύγκριση με μια Καραβέλα (Caravelle).

ob_f61845_031-20150403-bjpfn0a001

http://reseauinternational.net/constantes-geopolitiques-yemen-le-retour-de-lamiral-zhong-he/

1 σχόλιο:

  1. Το στενό της Υεμένης και το Σουέζ είναι τα δύο περάσματα της Κίνας στον κόσμο ! Το δε πέρασμα της Υεμένης είναι το κλειδί του Ιράν για πίεση στην Κίνα και στις ΗΠΑ.Αν το Ιράν κλείσει το στενό δια των Σιιτών Χούτι τότε έχουμε ανάλογο παγκόσμιο οικονομικό κράχ με το κραχ που προκάλεσε το Ισραήλ κλείνοντας το Σουέζ.Το Ιράν αντιγράφει κατά γράμμα την ιστορική ανέλιξη του Ισραήλ από μικρή περιφερεική δύναμη σε ανεξάρτητο κράτος που παίρνει υπό ομηρία άμα λάχει όλον τον κόσμο.
    Ας μην λησμονούμε ότι μόνο η Κίνα και η Ρωσία καταδίκασαν ως άκρως αντικανονικές τις επιθέσεις των ΗΠΑ δια της Σ.Αραβίας κατά της Υεμένης προ εβδομάδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.