6/3/15

Πολυτεχνείο, η εξοικείωση με το χειρότερο

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
Πριν από λίγα 24ωρα, η όψη του Πολυτεχνείου επί της οδού Στουρνάρη καλύφθηκε από ένα τεράστιο γκράφιτι. Είναι τόσο μεγάλο, που δεν αφήνει παρά ελάχιστα κενά. Είναι τόσο απόλυτο ως προς την πρόθεση, τόσο συμπαγές ως προς τη στόχευση, όσο αδύνατον είναι να αφαιρεθεί αν δεν βρεθεί κάποιος να πληρώσει για τον καθαρισμό του κτιρίου.
Βεβαίως, το ιστορικό κτίριο του ΕΜΠ ποτέ δεν ήταν καθαρό. Απλώς, αυτή η παρέμβαση, την οποία κάποιοι που αντιπαθούν την «αστική στειρότητα» την εκλαμβάνουν ως εξελιγμένο δείγμα της street art (διάβασα και τον όρο post-graffiti σκηνή), εκφράζεται μέσα από την εξωστρεφή αυθάδειά της. Είναι, με άλλα λόγια, μια παρέμβαση που, καθώς καλύπτει το σύνολο της εξωτερικής όψης επί της οδού Στουρνάρα, δηλώνει με επιθετική αυτοπεποίθηση ότι το γενικότερο κλίμα παρέχει ηθική νομιμοποίηση. Καμία πολιτική αρχή, καμία πρυτανεία, καμία τοπική αυτοδιοίκηση δεν μπόρεσε όχι να επιλύσει το θέμα του συνεχούς βανδαλισμού αλλά να προτείνει, έστω, μια ρεαλιστική προσέγγιση. Η εκ των προτέρων δηλωμένη ηττοπάθεια, αλλά και ο φόβος να εκφραστεί από επίσημα χείλη μια ρήξη με την κουλτούρα των βανδαλισμών και τους υποστηρικτές της, επιβεβαιώνεται και από την απουσία οποιασδήποτε κίνησης τα τελευταία 24ωρα.

«Είναι έλλειμμα αγωγής και πολιτισμού, καθώς πρόκειται για ένα μνημείο», είπε σε τηλεφωνική συνομιλία ο πρύτανης του ΕΜΠ, Ιωάννης Γκόλιας, ο οποίος, όμως, αρνήθηκε να καταδικάσει τον βανδαλισμό του κτιρίου. «Eχω πολλά να καταδικάσω και δεν θέλω να μπω σε αυτήν τη λογική. Δεν εκφράζω ούτε ευαρέσκεια, ούτε δυσαρέσκεια». Ο κ. πρύτανης απέδωσε αυτήν την «απόσταση» στις αντικειμενικές δυσχέρειες του ιδρύματος. «Δεν έχω φύλακες. Από τους 40 έχουν μείνει οι τρεις. Εχουμε πάρει ελάχιστους επιπλέον και τι δεν ακούσαμε γι’ αυτό. Οσους έχουμε, φυλάνε τον εσωτερικό χώρο. Δεν έχουν οπτική επαφή με το τι συμβαίνει εξωτερικά. Το είδα κι εγώ αυτό που συνέβη, αλλά τι θέλετε να κάνω; Να βάλουμε χρήματα και μετά να μην έχουμε να πληρώσουμε ούτε τη ΔΕΗ; Προσπαθώ να θέσω προτεραιότητες. Οπότε, θα μπορούσα να καταδικάσω αυτό που έγινε, αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες δεν μπορώ να το κάνω».Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να συνηθίσουμε το θέαμα.
Καθημερινή

6 σχόλια:

  1. Οι "καλλιτέχνες" του γκράφιτι είναι γνωστοί στους σχετικούς κύκλους. Άλλωστε ,συνήθως καμαρώνουν υπογράφοντας τα έργα τους. Στοιχειώδης αστυνομική έρευνα θα μπορούσε συνεπώς να βρει τους υπεύθυνους.

    Αλλά ποιος ο λόγος , ακόμα και να συνέβαινε κάτι τέτοιο , θα αθωώνονταν μετά πολλών επαίνων από τη "Δικαιοσύνη"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Ακροπολη ειναι ακομα "παρθενα", εμπρος γενναιοι Πολιτες !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πασης φυσεως αλητεια ενισχυεται απο τους θολοκουλτουριαρηδες ηγετες της μεταμοντερνας εποχης.Κι αν φωναξεις μη "λερωνετε" (γενικως) την Πατριδα ξερεις καλα τι θα εισπραξεις: φασιστας αναχρονιστικος, και τους τυποποιημενους πια χαρακτηρισμους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πασης φυσεως αλητεια ενισχυεται απο τους θολοκουλτουριαρηδες ηγετες της μεταμοντερνας εποχης.Κι αν φωναξεις μη "λερωνετε" (γενικως) την Πατριδα ξερεις καλα τι θα εισπραξεις: φασιστας αναχρονιστικος, και τους τυποποιημενους πια χαρακτηρισμους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι ιδιωτικοποιήσεις δημόσιου πλούτου αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο των εν εξελίξει πολιτικών. Αυτό στηρίζεται , ιδεολογικά, στην "αδυναμία" του κράτους να προστατεύσει και να προάγει τα συμφέροντά του. Το κράτος όμως δεν υπάρχει έξω από την κυρίαρχη ιδεολογία που το συγκροτεί. Η τύχη του μνημείου του Πολυτεχνείου χρησιμοποιείται προκειμένου να ενισχυθεί η έννοια της ιδιωτικοποίησης . Τι είναι πίσω από το μυαλό αυτών που ασελγήσανε στο πολυτεχνείο; Για τα μυαλά αυτών, το Πολυτεχνείο είναι ιδιοκτησία τους και το χρησιμοποιούν κατά την ιδεολογία τους. Δεν είναι καθόλου διαφορετικό θέμα απο τη συμπεριφορά των τζιχαντιστών που καταστρέφουν μνημεία,

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.