23/1/15

Το έθνος σε εγρήγορση

Του Σάββα Καλεντερίδη
Μπορεί σε ορισμένους η λέξη έθνος να προκαλεί αλλεργία, όμως η περίοδος στην οποία εισερχόμεθα, αν δεν αφυπνιστεί το ελληνικό έθνος και δεν θέσει σε εγρήγορση όλες τις δυνάμεις του, θα είναι περίοδος εθνικών απωλειών.
Η δεκαετία του ’60 ήταν μια ταραγμένη δεκαετία, στην οποία το έθνος δεν αντιλήφθηκε την παγίδα που έστηνε ο… διεθνής παράγοντας, μια παγίδα η οποία οδήγησε στο πραξικόπημα του 1967, την απόσυρση της μεραρχίας από την Κύπρο, στη συνέχεια στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, την αλλαγή βάρδιας στη χούντα, την εκδήλωση του προδοτικού πραξικοπήματος στην Κύπρο και τη δημιουργία του «άλλοθι», που έδωσε την ευκαιρία στην Τουρκία να εισβάλει στην Κύπρο και να κατέχει έκτοτε το 37% του νησιού.
Όλη εκείνη την περίοδο, το ελληνικό έθνος ήταν βαθιά διχασμένο σε Κύπρο και Ελλάδα, μια κατάσταση που έδωσε τη δυνατότητα πρώτα στους πολιτικούς και στη συνέχεια στους πραξικοπηματίες να προβούν σε όλες εκείνες τις πράξεις, που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία της Κύπρου.
Τώρα Κύπρος και Ελλάδα βρισκόμαστε και πάλι σε μια κρίσιμη καμπή. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις είναι τέτοιες, που, κατά την άποψή μας, καθιστούν επιβεβλημένη την δρομολόγηση εξελίξεων γύρω από τα ζητήματα των θαλασσίων ζωνών και της εκμετάλλευσης των υποθαλάσσιων ενεργειακών αποθεμάτων στην Αν. Μεσόγειο, το Λυβικό, το Ιόνιο και το Αιγαίο πέλαγος. Τις ελληνικές θάλασσες δηλαδή. Και τις ονομάζουμε έτσι όχι μόνο επειδή είναι ελληνικές (κυπριακές και ελλαδικές) με βάση το διεθνές δίκαιο, αλλά γιατί οι περισσότερες αν όχι όλες οι παράλιες πόλεις που την περικλείουν, χτίστηκαν από Έλληνες και μέχρι σήμερα έχουν ελληνικά ονόματα.
Αυτό είναι προσωπική μας εκτίμηση, αλλά πρέπει να την πούμε. Η εν γένει πορεία των εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή αλλά και στον τομέα της ενέργειας, μας δείχνει ότι εμπλέκονται στο ζήτημα της εκμετάλλευσης των ενεργειακών αποθεμάτων τέτοιες δυνάμεις, που καθιστούν επιβεβλημένη τη δρομολόγηση διαδικασιών από τις κυβερνήσεις της Λευκωσίας και της Αθήνας, για το χωρισμό των θαλασσίων οικοπέδων και την προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών, όπως άλλωστε έγινε στην κυπριακή ΑΟΖ αλλά και στην ελληνική ΑΟΖ νοτίως της Κρήτης και στο Ιόνιο πέλαγος.
Αν δεχτούμε ως σωστή την ως άνω εκτίμηση, γεννάται ένα ερώτημα: Έχουν η Λευκωσία και η Κύπρος μια ολοκληρωμένη κοινή στρατηγική για το θέμα, μια στρατηγική που από τη μια θα έχει χαραχτεί έτσι που να είναι προσαρμοσμένη στη γεωπολιτική συγκυρία και θα λαμβάνει υπ’ όψιν της τις υπερκρατικές δυνάμεις που εμπλέκονται στην περιοχή και στο ως άνω ζήτημα, και από την άλλη θα λαμβάνει υπ’ όψιν τους αντίστοιχους σχεδιασμούς της Άγκυρας αλλά και τους τρόπους που είναι σε θέση και σκοπεύει να αντιδράσει;
Όσον αφορά τους τουρκικούς σχεδιασμούς στην περιοχή, θα το εξετάσουμε στο επόμενο άρθρο μας.
Όμως, όσον αφορά την κοινή στρατηγική Λευκωσίας και Αθήνας, μια στρατηγική που με τους τρόπους που ενδείκνυται θα έπρεπε να έχει παρουσιαστεί στο ελληνικό έθνος, το οποίο θα κληθεί να τη στηρίξει και να πληρώσει τα σπασμένα, σε περίπτωση λαθών ή προδοσίας, όπως έγινε το 1974, η εντύπωσή μας είναι ότι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.
Αυτό αποδεικνύεται από τη δήλωση που έκανε στην κυπριακή κρατική τηλεόραση ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Ρολάνδης, σύμφωνα με την οποία η κυβέρνηση Σημίτη, με υπουργό εξωτερικών τον Γιώργο Παπανδρέου, το 2003, όταν η Κύπρος έκανε συμφωνία με την Αίγυπτο, όπου ακολουθήθηκε η αρχή της μέσης γραμμής για την οριοθέτηση της ΑΟΖ, ζήτησε να τραβηχτεί η κυπριακή ΑΟΖ μερικά μίλια ανατολικά, για να μην θεωρήσει η Τουρκία ότι υπολογίζεται η ΑΟΖ του νησιωτικού συμπλέγματος της Μεγίστης (Καστελορίζου) και αντιδράσει.
Επίσης, η απουσία κοινής στρατηγικής αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η Ελλάδα αντιμετώπισε περίπου με κατανόηση την πειρατική εισβολή του Μπαρμπαρός στην κυπριακή ΑΟΖ, ενώ όσο οι Τούρκοι παραβίαζαν τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κύπρου, η ελληνική κυβέρνηση έκανε κοινό υπουργικό συμβούλιο με την Τουρκία και δεχόταν την επίσκεψη του Νταβούτογλου στο ελληνικό φυλάκιο στον Έβρο, σαν να μην συμβαίνει τίποτα ή για την ακρίβεια σαν να έχει η Ελλάδα κοινή στρατηγική με την Τουρκία και όχι με την Κύπρο.
Όμως, όπως γράψαμε στην αρχή του άρθρου μας, το χρονοδιάγραμμα των εξελίξεων είναι αμείλικτο, οι διαδικασίες τρέχουν και όταν κλείσει αυτός ο κύκλος, εκείνος που έχει κάνει τον καλύτερο σχεδιασμό, τους καλύτερους υπολογισμούς και εκείνος που έχει προετοιμάσει αναλόγως τον κρατικό μηχανισμό και το έθνος γενικότερα, θα βγει κερδισμένος ή θα μετρήσει τις λιγότερες απώλειες.
Προς γνώσιν των πολιτών και των πολιτικών!

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "δημοκρατία"

23 σχόλια:

  1. Ξεκίνησε και τυπικά η προεκλογική περίοδος. Σαφέστατα και η οικονομία αποτελεί το βασικό θέμα συζητήσεων, ωστόσο το γεγονός ότι κανένα κόμμα δεν έχει βγει να πει το οτιδήποτε ουσιαστικό για τα εθνικά θέματα, αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για τα συμφέροντα της χώρας. Ανεξάρτητα με τα όποια εγκληματικά λάθη έχουν διαπραχθεί εδώ και δεκαετίες στο θέμα της οικονομίας, οι πάντες γνωρίζουν ότι η υποθήκευση του ορυκτού πλούτου της χώρας ήταν και μία από τις βασικές αιτίες που οδηγήθηκε η χώρα εδώ που σήμερα βρίσκεται.

    Συσκέψεις παρά συσκέψεων ανάμεσα σε υπουργούς και στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων τις τελευταίες ημέρες αποδεικνύουν την ανησυχία της Αθήνας στην αυξανόμενη τουρκική προκλητικότητα. Εύχομαι να υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού όσων επιθυμούν να κυβερνήσουν και ορισμένες άμεσες αλλά και ουσιαστικές λύσεις στην περίπτωση που κλιθούν να διαχειριστούν μια νέα ενδεχόμενη ελληνοτουρκική κρίση.

    Καλή Χρονιά εύχομαι σε όλους, υγεία, ευημερία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σαββα, Έχεις απόλυτο δίκιο να ανησυχείς. Δυστυχώς δεν έχουμε ικανούς πολιτικούς που να μπορούν να αντιληφθούν τον τεράστιο κίνδυνο που διατρέχουμε ως χώρα. Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα διαπιστώσουμε πως ο ύπουλος εχθρός του ελληνισμού, οι Τούρκοι, εκμεταλεύτηκαν τα οποιαδήποτε λάθη και ολιγορίες των δικών μας πολιτικών για να συρικνώσουν ακόμα περισσότερο την Ελληνική υπόσταση. Αυτά τα περιστατικά του παρελθότος ήταν ήσσονος σημασίας μπροστά στα σημερινά. Ο ενεργιακός πλούτος αποτελεί μαγάλη πρόκληση. Εμείς σαν έθνος τί κάνουμε; Απλά τρογώμαστς αναμεταξύ μας για το ποιός θα καταλάβει την εξουσία. Οι πολιτικοί μας εθελοτυφλούν και δεν έχουν την ικανότητα να "δουν¨ πέρα από τη μύτη τους. Να ο λόγος που το μόρφωμα της Χρυσής Αυγής ανδρώθηκε. Απλά, οι εθνικά σκεπτόμενοι, αηδιασμένοι από το σύνολο των πολιτικών που κυβερνούν ή θα κυβερνήσουν, στρέφονται στη Χρυσή Αυγή γιατί είναι ο μοναδικός φορέας που, πέρα από τις οποιεσδήποτε καταδικαστέες εκφάνσεις του, έχει σαν επίκεντρο την Ελλάδα και την Πατρίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όσο Ελλάδα και Κύπρος βυθίζονται περισσότερο στην εξάρτηση και στην έξωθεν κηδεμονία (με μνημόνια ή χωρίς), όσο περισσότερο αποδυναμώνονται εν ονόματι της "δημοσιονομικής προσαρμογής" και των "ανοιχτών αγορών", τόσο πιο εύκολη είναι και η παράλληλη ένταξή τους στην Τουρκική σφαίρα επιρροής. Γι' αυτό άλλωστε είναι "σαν να έχει η Ελλάδα κοινή στρατηγική με την Τουρκία και όχι με την Κύπρο". Δυστυχώς ο αγώνας δεν είναι μόνο προς ένα μέτωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και ρωτάω εγώ, πέραν των ωραίων προλεχθέντων, τί μπορεί να κάνη ο απλός πολίτης να τα υλοποιήση;
    Όχι, όχι μην μου πείτε με την ψήφο του.
    Εδώ εάν πούμε κάτι για τα ελληνικά συμφέροντα, μας λένε εθνικιστές και μας δολοφονούν τον χαρακτήρα και μας ξεφτιλίζουν. Άρα πρέπει κάτι άλλο νά γίνη. Οι Η.Π.Α. για να υπερασπιστούν τα συμφέροντά των βάζουν τα πανεπιστήμιά των να βγάζουν ωραίες ιδέες και θεωρίες που βολεύουν τις Η.Π.Α., τα δικά μας πανεπιστήμια πότε με κόπο και αίμα θα βγάλουν ωραίες ιδέες και θεωρίες που να βολεύουν τα εθνικά μας συμφέροντα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποτέ κανένα ἑλληνικό πολιτικὸ κόμμα δὲν εἶχε σχέδιο ἐξωτερικῆς πολιτικῆς.
    Ἔπρεπε νὰ πάρη ὁδηγίες ἀπὸ τὴν Δύναμι ποὺ τὸ εἶχε προωθήσει στὴν ἐξουσία γιὰ νὰ δράση ἀναλόγως.

    Τήν τουρκία τὴν μισῶ ἀλλὰ εἶναι σοβαρὴ χώρα.
    Ἡ Ἑλλάδα εἶναι σκέτο καραγκιοζιλίκι.

    Δὲν περιμένω παρὰ ἦττες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε κίνδυνο το έθνος ε; Nα ζητήσετε Χάτι Χουμαγιούν για τους Έλληνες της Γερμανίας, της Αμερικής, της Ρωσίας και της Αυστραλίας, τουλάχιστον να μείνουν αυτοί...εκεί δεν σας παίρνει ε; Μόνο την Τουρκιά ξέρετε να χτυπάτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Μόνο την Τουρκιά ξέρετε να χτυπάτε"

      Το λες με πόνο, λες και είναι η πατρίδα σου (;) Υιοθέτησες σαν ψευδώνυμο το ονοματεπώνυμο του δικτάτορα, ο οποίος ονειρευόταν ελληνοτουρκική ομοσπονδία.

      Όχι, δεν απαγορεύεται να είναι κανείς τουρκόφιλος, ειδικά αν είναι Τούρκος, ομιλών την ελληνική. Προς Θεού, δημοκρατία έχομε. Απλές διαπιστώσεις κάνω και διερωτώμαι τι ακριβώς συμβαίνει..

      Διαγραφή
    2. Έλληνας είμαι, αυτό είναι το όνομά μου, για την πατρίδα μου φρονώ, απεχθάνομαι αυτούς που την επικαλούνται κάνοντας μπίζνες και καριέρες

      Διαγραφή
    3. Δηλαδή, ο Σάββας Καλεντερίδης επικαλείται την πατρίδα σου κάνοντας μπίζνες και καριέρα; Από πού προκύπτει αυτό;

      Διαγραφή
    4. Χοντροκομμένα τα γράφω, στη πραγματικότητα είναι πιο σύνθετα τα πράγματα. υπάρχουν οι ιδεοληψίες, υπάρχουν οι εμπάθειες που δημιουργούνται επειδή διάφοροι αριστεροί σε θεωρούν εθνικιστή με την κακή έννοια, μεγάλο ρόλο παίζει και η πρόσβαση στο κέντρο εξουσίας, δηλαδή αν είναι οι δικοί σου στα πράγματα αισθάνεσαι πιο ασφαλής κοινωνικοοικονομικά έστω και αν δεν τους ζητήσει κάποια άμεση βοήθεια. Όλα είναι πιο σύνθετα, γράφει ο Σάββας Καλεντερίδης για Σταλινικούς αλλά τον καιρό του Στάλιν αβοήθητοι δίναν οι Κομμουνιστές τον αγώνα για την πατρίδα, γράφει ο el carnicero για Τροτσκιστές όμως ο Μιχάλης Ράπτης, ο Πάμπλο, εκτός από μέγα Τροτσκιστής ήταν και εξαίρετος πατριώτης.

      Διαγραφή
    5. Γράφεις με κάποια ασάφεια, μπερδεύοντας τα πράγματα και αφήνοντας ερωτηματικά ως προς το αν σχολιάζεις το άρθρο, σε ποιον απευθύνεσαι (π.χ. "Μόνο την Τουρκιά ξέρετε να χτυπάτε", ποιοι;), δημιουργώντας παρεξηγήσεις και περίεργες εντυπώσεις.

      Ο εθνικισμός και ο πατριωτισμός δεν έχουν παράταξη πολιτική, διότι είναι αισθήματα και όχι ιδεολογίες, όπως κακώς πολλάκις γράφεται. Ας είναι, δεν θέλω να ανοίξω τώρα τέτοιο θέμα.

      Προσωπικά, νομίζω ότι σωστά τα γράφει στο άρθρο του ο Σάββας, ειδικά εκεί που αναφέρεται στο διυπουργικό συμβούλιο Ελλάδας-Τουρκίας την ώρα που οι Τούρκοι παραβίαζαν κατάφωρα την κυπριακή ΑΟΖ. Εσύ τι αντίρρηση ακριβώς έχεις γι αυτό (αν έχεις);

      Διαγραφή
    6. Τα άρθρα είναι αφορμή, αυτοί που γράφουν επειδή ακολουθούν, ο καθένας τους, μια συγκεκριμένη δομή, φόρμα και έχουν ένα ιδεολογικό προσανατολισμό νομίζουν ότι μπορούν να θέσουν και κανόνες στο πως και στο τι θα διαφωνήσει κανείς . Ρωτάς αν κάναν καλά, η πολιτική των Αθηνών ούτε εθνικιστική είναι ούτε Τουρκόφιλη, είναι καθαρά κομπραδόρικη και αν φαίνεται ότι είναι ενδοτική απέναντι στην Τουρκία οφείλεται στο ότι θέλει να μην απειλείται για να συνεχίσει με ανέφελο ουρανό να είναι κομπραδόρικη. Ο Καλεντερίδης οργανικά υποστηρίζει τον υπάρχων κυβερνητικό συνασπισμό που δεν ακολουθεί εθνικές πολιτικές. Είναι πολλοί αυτοί που υποστηρίζουν εθνοπροδοτικές πολιτικές χωρίς να το καταλαβαίνουν ή κάνοντας το κοροϊδο

      Διαγραφή
    7. Η πολιτική των Αθηνών είναι κομπραδόρικη, για να χρησιμοποιήσω το λεξιλόγιό σου και ο Καλεντερίδης μπορεί να υποστηρίζει μία παράταξη, ένα κόμμα, για λόγους που εξηγεί, είτε συμφωνεί κανείς μαζί του είτε όχι.

      Κάνει, όμως καλά, κατά την γνώμη μου κι έχει απόλυτο δίκιο να καταγγέλλει την στάση των Αθηνών, έναντι της Τουρκίας. Μ' αυτό σε ρώτησα αν συμφωνείς και από την απάντησή σου δεν κατάλαβα.

      Διαγραφή
    8. Και σου απάντησα ότι οργανικά συμπορεύεται, δες για παράδειγμα τις διαφωνίες των κομμάτων, ---ΠΑΣΟΚ. ΔΗΜΑΡ, ΝΔ, ΛΑΟΣ-, οργανικά συμπορευόντουσαν. Η κριτική του είναι σαν την κριτική των βουλευτών πριν να υπερψηφίσουν νομοσχέδια, ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ. Το γεωπολιτικό σχέδιο του Καλεντερίδη είναι συμπόρευση με κάθε οικονομικό κόστος με την ΕΕ και τον άξονα Ρωσίας-Κίνας, δηλαδή whatever works για να περικυκλωθεί γεωπολιτικά η Τουρκία, αυτό για μένα είναι από την μια συνταγή καταστροφής για τον Εληνισμό και από την άλλη δεν έχει καμιά σχέση με τις αντιλήψεις των διαχρονικών Ελλήνων. Φίλε μην θεωρείς κανέναν ως Θεό, όλλοι τους την πάρτη τους κοιτάν, με την ευρύτερη έννοια και όχι απλώς την οικονομική

      Διαγραφή
    9. " για να περικυκλωθεί γεωπολιτικά η Τουρκία, αυτό για μένα είναι από την μια συνταγή καταστροφής για τον Εληνισμό και από την άλλη δεν έχει καμιά σχέση με τις αντιλήψεις των διαχρονικών Ελλήνων"

      Η απάντησή σου είναι πεντακάθαρη. Μόνο που δεν ξέρω ποιες είναι, κατ' εσέ βεβαίως, οι αντιλήψεις των διαχρονικών Ελλήνων. Βλέπεις φως για τον Ελληνισμό στην συνεργασία με την Τουρκία, ναι ή όχι; Είναι αυτό η διαχρονική του αντίληψη;

      Διαγραφή
    10. Η συνεργασία με όλους τους λαούς της Μεσογείου και της Ανατολής, αυτός είναι και ο λόγος που οι Μουσουλμάνοι δεν βάζουν τους Έλληνες στην ίδια κατηγορία με τους Δυτικούς, δεν έχουν τα ίδια ιστορικά βιώματα από την συναναστροφή τους με τους Έλληνες . Είναι πολλοί αυτοί που θέλαν μια Ελληνοτουρκική συνομοσπονδία, ο Δραγούμης, ο Καποδίστριας, ο Σουλιώτης και άλλοι, δηλαδή ένα πολυφυλετικό κράτος που θα διαδεχθεί την Οθωμανική αυτοκρατορία και στο οποίο οι Έλληνες κυρίως θα έχουν την κεντρική διοίκηση. Σήμερα βέβαια τα δεδομένα είναι διαφορετικά αλλά προσωπική μου γνώμη είναι ότι η σωτηρία του Ελληνισμού ως μη πολτοποιημένος χώρος και ως έθνος που θα πάψει να εξασθενεί, περνάει μέσα από μια συνεργασία με τους Τούρκους

      Διαγραφή
    11. Τώρα είσαι απολύτως σαφής και εξηγείται η συμπάθειά προς την Τουρκία. Και βέβαια υπήρχαν και υπάρχουν οπαδοί της Ελληνοτουρκικής Ομοσπονδίας (ο Καποδίστριας δεν ήταν ανάμεσά τους, εκτός κι αν η μνήμη μου με απατά). Ο κύριος εκπρόσωπος της ιδέας αυτής είναι σήμερα ο ιστορικός Δημήτρης Κιτσίκης.

      Διαγραφή
    12. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82
      Πολλάκις τους ρωτώ πως μόνο εντός της Οθωμανικής αυτοκρατορίας επιβίωσε ο Ελληνισμός αλλά απάντηση δεν παίρνω διότι γνωρίζουν την αλήθεια. Κουβέντα για τους εκρωσισμούς, εκλατινισμούς κ.τ.λ, κουβέντα για την γενοκτονία των Ρώσων εναντίον των Ελληνοποντίων, την φορτώνουν απλώς στον Στάλιν και τον τρέχα-γύρευε κομμουνισμό

      Διαγραφή
  7. Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΙΒΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
    ΤΩΝ ΜΠΟΥΛΗΔΩΝ ΤΣΙΠΡΑ-ΚΑΜΜΕΝΟΥ-ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ...............

    ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΟΣΙΛΟΓΟΥΣ ΣΑΜΑΡΑ-ΒΕΝΙΖΕΛΟ
    ΘΑ ΠΕΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ( Ο ΚΑΜΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Tην απάντηση στο άρθρο αυτό -που όπως και άλλα ανάλογου περιεχομένου, δυστυχώς με την υπογραφή του Σάββα Καλεντερίδη, επιχειρεί να ανασκαλέψει παλιές εθνικές φοβίες με σκοπό τον επηρεασμό των εθνικά ανησυχούντων ΥΠΕΡ των αποχωρούντων εθνικών ολετήρων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- δίνει ο Απ.Αποστολόπουλος σε άρθρο του στην ISKRA (που ευτυχώς ο Σ.Καλεντερίδης είχε την εντιμότητα να αναρτήσει ΚΑΙ στο ιστολόγιό του) για την επερχόμενη συγκυβέρνηση εθνικής και κοινωνικής σωτηρίας Σύριζα-ΑΝ.ΕΛ:
    "Ο παράγοντας που υπερβαίνει –αλλά δεν καταργεί- τις κοινωνικές ανισότητες, τις ταξικές διαφορές, τις πολιτικές αντιπαλότητες, είναι, στην εποχή μας, το Έθνος, η Πατρίδα, μοναδικό καταφύγιο κατά της Παγκοσμιοποιημένης Αυτοκρατορίας. Σταθερό υπόδειγμα το ΕΑΜ, το ΕΘΝΙΚΟ Απελευθερωτικό Μέτωπο, η σύμπραξη Βελουχιώτη-Ζέρβα που χρειάστηκε ο Καμένος να την θυμίσει. Η μετεκλογική σύμπραξη με τους ΑΝΕΛ ίσως δώσει τη λαϊκή βάση για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής. Αν οι πιθανοί σύμμαχοι αντιληφθούν το διακύβευμα και δεν αναλωθούν σε άγονες και ανούσιες διαμάχες."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. El Carnicero Rojo
      Στο έχω επισημάνει και άλλες φορές ακροθιγώς. Διακατέχεσαι από μια λογική του *Η μαζί μας ή με τους άλλου;*.
      Αυτό είναι ένα ζήτημα.
      Αυτό σε οδηγεί σε άλματα λογικής και σε αυτό που λέμε δικη προθέσεων.
      Δηλαδή, να αμφισβητείς τις προθέσεις άλλων και εν προκειμένω τον πατριωτισμό μου.
      Δεν πειράζει, όλα αυτά τα χρόνια έχω υποστεί και πολύ χειρότερα.
      Πάντως, για να δεις ποιος είναι τι, να σκεφτείς αν ποτέ ένα από τα ιστολόγια και τις ιστοσελίδες της δικής σου Αριστεράς, θα αναρτούσε ένα άρθρο του Καλεντερίδη, όπως κάνω εγώ με εκατοντάδες άρθρα αριστερών διανοουμένων.
      Αυτό είναι η διαφορά μας.
      Τα σταλινικά αντιδημοκρατικά κατάλοιπα, δεν φεύγουν εύκολα και δεν εννοώ εσένα.

      Διαγραφή
    2. Σάββα,
      1) έχεις σκεφθεί πως η απερχόμενη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ -την οποία σαφώς υπερασπίζεσαι- που πρεσβεύει ένα κίβδηλο πατριωτισμό πίσω από τον οποίο κρύβει τον καννιβαλικό νεοφιλελευθερισμό και την υποτέλεια στο γερμανικό ιμπεριαλισμό επέβαλλε στο λαό μας τη γνωστή εθνοκτόνο και λαοκτόνο πολιτική με το γνωστό θατσερικό επιχείρημα ΤΙΝΑ (There Is No Alternative), δηλαδή "δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση πέραν από την πολιτική μας";

      Κι ακόμη και ΤΩΡΑ στο παρά πέντε των εκλογών, επιμένουν στο επιχείρημα αυτό που πόρρω απέχει από το "βαρβαρικό" (όπως το έχεις χαρακτηρίσει) επιχείρημα Μπους "όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας"!

      Κι όμως εσύ εγκαλείς ΕΜΕΝΑ τον καταπιεζόμενο, τον εξουσιαζόμενο, τον αφανιζόμενο πολίτη-κύτταρο ενός σαρωμένου λαού από τις πολιτικές που μας επιβάλλονται με το επιχείρημα "δεν υπάρχει εναλλακτική λύση"!!!!

      ΟΚ, σαφώς δεν είσαι μαρξιστής ώστε να χρησιμοποιείς ως αναλυτικό εργαλείο τη μαρξιστική διαλεκτική, αλλά τέτοιο "άλμα λογικής" που κάνεις με αυτή την ισοπεδωτική εξίσωση, είναι ΠΟΛΥ χειρότερη από την κάθετη εναντίωσή μου στο φασιστικό καθεστώς των Σαμαροβενιζέλων και σε ό,τι αποτρόπαιο συμφέρον και ιδεολόγημα εκπροσωπεί!

      Σε τελική ανάλυση, αφού αυτοί σκέφτονται και πράττουν βάσει του "όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας", ναι εγώ είμαι εξ ορισμού ΕΝΑΝΤΙΟΝ και εσύ βάσει της στάσης σου εξ ορισμού ΜΑΖΙ τους... αυτοί όμως δεν μου αφήνουν και δεν σου αφήνουν εναλλακτική λύση, όχι εγώ...

      2) Ο πατριωτισμός δεν είναι μία απλή, άοσμη και άχρωμη έννοια.
      Έχει σαφές ιδεολογικό περιεχόμενο και ακόμη σαφέστερες κόκκινες γραμμές ως προς το τί ΔΕΝ εμπεριέχει όπως π.χ. την ξένη υποτέλεια/δοσιλογισμό, την παράδοση εθνικής κυριαρχίας σε αλλότρια (ντόπια και ξένα) συμφέροντα.
      Επίσης στο τί περιλαμβάνει, είναι δισυπόστατος: εμπεριέχει τόσο το εθνικό (σε υλικό επίπεδο αλλά και σε πνευματικό βάσει της ρήσης του Σολωμού πως "εθνικόν είναι ό,τι το αληθές"), όσο και το ταξικό/κοινωνικό στοιχείο υπό την έννοια πως έθνος και λαός ταυτίζονται πρακτικά και ουσιαστικά όπως τόνιζε και ο μεγάλος δάσκαλος του ΕΑΜ, Δημήτρης Γλυνός γράφοντας "το λαικόν είναι και εθνικόν" (συμφέρον).
      Γι'αυτό λοιπόν Σάββα, δεν αμφισβητώ εγώ τον πατριωτισμό σου... ΕΣΥ τον αμφισβητείς και ακόμη χειρότερα τον αναιρείς!

      Και τον αναιρείς Σάββα τον πατριωτισμό σου όταν του προσδίδεις το συγκεκριμένο ιδεολογικό περιεχόμενο: επειδή η στήριξη των Σαμαροβενιζέλων συνεπάγεται τη στήριξη των συμφερόντων και ιδεολογημάτων που προανέφερα ότι πρεσβεύουν και υπηρετούν και πρακτικά μεταφράζονται σε εθνοκτόνες και λαοκτόνες πολιτικές!
      Όπως πρόσφατα σου επισήμανα πως "μνημόνια και πατριωτισμός δεν πάνε μαζί", έτσι πρέπει να παραδεχθείς πως:
      1) "ξένη υποτέλεια/δοσιλογισμός και πατριωτισμός δεν πάνε μαζί"
      2) "νεοφιλελευθερισμός και πατριωτισμός δεν πάνε μαζί" (αυτό θα γίνει ιδιαίτερα επίκαιρο όταν αναλάβει τα υπολείμματα της ΝΔ η Δώρα Μητσοτάκη ή ο Βορίδης)
      3) "κάθε είδους ταξικές-αντιλαικές πολιτικές και συμφέροντα και πατριωτισμός δεν πάνε μαζί"

      ΤΟΤΕ και μόνο τότε δεν θα αναιρείς ο ίδιος τον πατριωτισμό σου, και θα μπορούμε να λέμε πως εμφορούμαστε από το ίδιο πνεύμα πατριωτισμού που δεν θα μας οδηγήσει σε αντίπαλα οδοφράγματα αλλά σε πνεύμα εθνικής συνεννόησης όπως αυτό από το οποίο ελπίζω να εμφορείται η επερχόμενη συγκυβέρνηση Σύριζα-ΑΝ.ΕΛ.

      Διαγραφή

  9. 3) Όσον αφορά στα ιστολόγια και τις ιστοσελίδες της Αριστεράς και την αντιμετώπιση των άρθρων σου, υπάρχει κι εκεί μία διαλεκτική σχέση που αποφεύγεις να διακρίνεις... στα μεν ιστολόγια της ΕΑΜικής Αριστεράς που εγώ πρεσβεύω και υπάρχει διάσπαρτη σε όλους τους φορείς της Αριστεράς (πλην τροτσκιστικών παραφυάδων), στο παρελθόν έχουν δημοσιευθεί άρθρα σου και ΔΙΑΡΚΩΣ δημοσιεύονται άρθρα παρμένα από το δικό σου ιστολόγιο, το οποίο πρέπει να παραδεχθείς πως έχει εδώ και καιρό υπολογίσιμο αριστερό κοινό.

    Ωστόσο, ναι σε κάθε αριστερό ιστολόγιο εντός κι εκτός ΕΑΜικής Αριστεράς- υπάρχει θέμα να αναπαραχθεί άρθρο από την κατακίτρινη σαμαρική φυλλάδα που σφετερίζεται την έννοια "Δημοκρατία", όσο κι αν -ορισμένες φορές- τα έχεις γράψει καλά εκεί σε κάποια άρθρα σου.
    Κι αυτό όμως δεν είναι τόσο θέμα "σταλινικών αντιδημοκρατικών κατάλοιπων" όσο δικό σου σφάλμα να αδικείς τη γνώση και την ανάλυσή σου -ξέρεις σε ποια ειδικά θέματα αναφέρομαι- με το να δέχεσαι να φιλοξενείται κάπου όπου κακοχαρακτηρίζεται και εν τέλει χρωματίζεται.
    Γι'αυτό άλλωστε σου ασκώ δριμύτατη κριτική -το παραδέχομαι- όταν το πνεύμα της συγκεκριμένης φυλλάδας διεισδύει και σε άρθρα σου που αναρτάς στο δικό σου το ιστολόγιο και δεν αμαυρώνονται ως πρωτογενής δημοσίευση σε αυτήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.