29/1/15

Συνάντηση με Σταθάκη και Δρίτσα είχε ο Κινέζος Πρέσβης

China Daily: China's port project in Greece not affected by privatization reversal

ypourgeio naftilias_kai_aigaiouΣτο ΥΝΑ πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη συνάντηση του Υπουργού Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκη και του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα με αντιπροσωπεία της Κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα υπό τον Πρέσβη Zou Xiaoli, μετά από αίτημα του.
Κατά τη συνάντηση επιβεβαιώθηκε η κοινή θέση των δύο πλευρών για αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας, σε πολλαπλά επίπεδα, με αναγνώριση των αρχών της ισότητας, της αμοιβαίας ωφέλειας, και με σεβασμό στον πολιτισμό και την μακραίωνη ιστορία των δύο λαών.

Οι δύο Υπουργοί και ο κ. Πρέσβης συμφώνησαν για την δρομολόγηση ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την ενίσχυση της αμοιβαίας συνεργασίας.

PortNet


ΟΚ και με Κινέζο και με Μώραλη!

limani peiraia_aerial
Κανένα πρόβλημα δεν φαίνεται να έχει ο Θοδωρής Δρίτσας με την απουσία του Γ.Μώραλη που «έκρινε ότι δεν πρέπει να πάει» στην ορκωμοσία του την Τετάρτη. Αντίθετα, τον καλύπτει η επιστολή του και το γεγονός ότι ο Δήμαρχος Πειραιά τον κάλεσε ως Δημοτικό Σύμβουλο σε ειδική συνεδρίαση που θα γίνει στο Δημαρχείο Πειραιά.
Ομοίως, σε εξαιρετικό επίπεδο, όπως πληροφορείται το Portnet, βρίσκονται οι σχέσεις του Θ.Δρίτσα με τον πρέσβη της Κίνας Zou Xiaoli. Η κινέζικη πλευρά, κατά τη συνάντησή της με τον Γ.Σταθάκη και Θ.Δρίτσα την Πέμπτη, επιβεβαίωσε ότι η ακύρωση των διαγωνισμών πώλησης των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ, ελάχιστα ενοχλεί τις επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά, κάτι που άλλωστε σημείωνε και άρθρο της China Daily που αναδημοσίευσε νωρίτερα το Portnet.

PortNet

Το λιμενικό έργο της Κίνας στην Ελλάδα δεν επηρεάζεται από την ανατροπή των ιδιωτικοποιήσεων

peiraias limani_ploiaΟ κινέζικος ναυτιλιακός Όμιλος COSCO θα συνεχίσει να λειτουργεί δύο τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας παραχώρησης 35 ετών, δήλωσε την Τετάρτη αξιωματούχος της θυγατρικής της COSCO στην Ελλάδα, μετά την απόφαση της νεοεκλεγείσας κυβέρνησης να σταματήσει την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Τη Δευτέρα, ο ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας ορκίστηκε ως νέος πρωθυπουργός της Ελλάδας μετά τη νίκη του στις εθνικές εκλογές της Κυριακής.
Μία από τις πρώτες αποφάσεις που εξήγγειλε η νέα κυβέρνηση ήταν να σταματήσει την προγραμματισμένη πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Η COSCO είναι μεταξύ των μνηστήρων για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
«Ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού του Πειραιά θα διατηρηθεί. Η ιδιωτικοποίηση σταματά εδώ και τώρα» δήλωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης την Τρίτη.
Ανώτερος αξιωματούχος της PCT, του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, που είναι θυγατρική της COSCO, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας, είπε ότι ο κ.Δρίτσας αναφερόταν στον Προβλήτα Ι και σε άλλες εγκαταστάσεις που ανήκουν στον ΟΛΠ, που δεν περιλαμβάνουν τον Προβλήτα ΙΙ και Προβλήτα ΙΙΙ που λειτουργούν από την PCT .
Όσον αφορά επιπλέον πληροφορίες σχετικά με την αναστολή, η επίσημη δήλωση της PCT ήταν ότι η εταιρεία δεν είχε ενημερωθεί για το θέμα αυτό και αρνήθηκε να σχολιάσει.
Ο κ.Δρίτσας δήλωσε την Τετάρτη ότι η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, επειδή «ολόκληρη η τοπική κοινωνία αντιτίθεται σ’ αυτό το σχέδιο». Είπε επίσης ότι «οι Έλληνες είναι δεμένοι με τον κινεζικό λαό με σχέσεις φιλίας και αλληλεγγύη»
Η Κίνα ζητά την επιβεβαίωση της νέας κυβέρνησης στην Ελλάδα σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, του μεγαλύτερου λιμανιού στην Ελλάδα.
« Έχουμε δει τις αναφορές και ελέγχουμε με την Ελλάδα σχετικά με το θέμα» , δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Χούα Chunying σε καθημερινή ενημέρωση τύπου την Τετάρτη.
Το λιμάνι του Πειραιά έχει δουλέψει με την PCT μετά την οικονομική κρίση του 2008.
Η εμπορική κυκλοφορία μέσω του λιμανιού έχει αυξηθεί κατά οκτώ φορές μετά την εξαγορά της COSCO, προσελκύοντας διεθνείς κολοσσούς, όπως η ZTE και η Hewlett - Packard για τη χρήση των τερματικών φορτίου σαν κέντρα logistics για τα προϊόντα τους.
PortNet
Πηγή: http://europe.chinadaily.com.cn/

China's port project in Greece not affected by privatization reversal

(Xinhua)


ATHENS -- Chinese shipping conglomerate COSCO Group will continue to run two container terminals of Piraeus port in Greece under a 35-year concession agreement, after Greece's newly elected government has decided to halt its privatization, an official with the COSCO subsidiary in Greece said on Wednesday.
On Monday, left-wing SYRIZA party leader Alexis Tsipras was sworn in as Greece's new prime minister after winning Sunday's national elections.
One of the first decisions announced by the new government was to stop the planned sale of a 67-percent stake in the Piraeus Port Authority (PPA). COSCO is among one of the suitors for the privatization of PPA.
"The public character of Piraeus port will be maintained. The privatization stops right here, right now," Greek Alternate Shipping Minister Theodoros Dritsas told media on Tuesday.
A senior official of the Piraeus Container Terminal (PCT), a subsidiary of the COSCO, who spoke on condition of anonymity, said Dritsas was referring to Pier I and other facilities owned by the PPA, not including Pier II and Pier III operated by PCT.
Regarding further information about the suspension, the PCT official said the company had not been notified on this matter and refused to comment.
Dritsas said on Wednesday the government will not proceed with PPA's privatization, because the "entire local community opposes this plan."
Dritsas also said that "Greek people are connected with relations of friendship and solidarity with the Chinese people."
China is seeking confirmation of Greece's new government about the privatization of Piraeus port, Greece's biggest port.
"We have noticed the reports, and are checking with Greece about the issue," Foreign Ministry spokesperson Hua Chunying told a daily press briefing on Wednesday.
Piraeus port has been run by the PCT after the financial crisis in 2008.
Commercial traffic through the port has increased eight-fold since COSCO's takeover, attracting international giants such as ZTE and Hewlett-Packard to use the cargo terminals as logistics centers for their products.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.