11/11/14

Έφθασαν τα 460 τεθωρακισμένα Μ-113 από ΗΠΑ

Image 
Έφθασαν στην Ελλάδα δια θαλάσσης τα 460 μεταχειρισμένα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού και μάχης (ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ) τύπου Μ-113 διαφόρων εκδόσεων από τα αποθέματα του Αμερικανικού Στρατού και ήδη, όπως αναφέρουν τα ''Παραπολιτικά'', ξεφορτώθηκαν στον Στρατιωτικό Λιμένα του Πειραιώς, στο Κερατσίνι, όπου έχει καταπλεύσει το πλοίο που τα μεταφέρει από τις ΗΠΑ, τα 196 που θα προωθηθούν στο 304 Στρατιωτικό Εργοστάσιο για τις αναγκαίες διαδικασίες

Δείτε ποια ειναι τα M-113 - Με φωτογραφίες και βίντεο

Τα υπόλοιπα 246 θα επιθεωρηθούν και συντηρηθούν σε αντίστοιχο εργοστάσιο στην περιοχή Θεσσαλονίκης γι αυτό και το πλοίο θα τα αποβιβάσει στο εκεί λιμένα.Η απόκτηση των 460 μεταχειρισμένων οχημάτων έγινε δωρεάν και πληρώθηκε μόνο η μεταφορά τους από τις ΗΠΑ που κόστισε περίπου 4 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς όσα από τα τεθωρακισμένα χαρακτηρισθούν απολύτως ''μάχιμα'' αναμένεται να ενταχθούν αμέσως σε υπηρεσία στον Ελληνικό Στρατό σε μονάδες της ΑΣΔΕΝ, αντικαθιστώντας τα ρωσικής κατασκευής ΤΟΜΑ BMP-1 που υπηρετούν ήδη εδώ και μία 20ετία στον Ελληνικό Στρατό. Όσα εντοπισθούν ότι η επισκευή τους είναι ασύμφορη, θα διαλυθούν για ανταλλακτικά - εκτιμάται ωστόσο ότι θα είναι ελάχιστα σε αυτή την κατηγορία καθώς η εγινε μια πρώτη επιλογή επιτοπίως.

Οι κατηγορίες των τεθωρακισμένων οχημάτων είναι: 225 ΤΟΜΠ, Μ113Α2, 128 οχήματα διοίκησης Μ577Α2, 106 τεθωρακισμένα οχήματα-φορείς αντιαρματικών συστημάτων Μ901Α2 (εξοπλισμένα με δίδυμο εκτοξευτή Μ220 TOW) καθώς και ενός οχήματος φορέα όλμου ΤΟΜΟ Μ106 των 4.2in. Το συγκεκριμένο Μ106 είναι το τελευταίο όχημα του τύπου σε λειτουργική κατάσταση και παραχωρείται στον Ελληνικό Στρατό, που είναι πλέον ο μεγαλύτερος χρήστης του.

Να σημειωθεί ότι τα αποσυρόμενα ΤΟΜΑ BMP-1 εξετάζεται να διατεθούν (έναντι μικρού τιμήματος που αφορά έξοδα πρόσφατης συντήρησης) στο Ιράκ, στο οποίο είχαμε δωρίσει παλιότερα και άλλα αυτού του τύπου.

OnAlert

5 σχόλια:

  1. Η Αμερικάνικη σαβούρα που πολέμησε στην Κορέα, θα αντικαταστήσει τα Ρώσσικα ΤΟΜΠ που είναι 20 ετών και οι πράκτορες των Αμερικάνων τα έβγαλαν άχρηστα.

    Καταλάβαμε τα μεγάλα πατριωτικά κίνητρα των πολιτικών μας και δή του σαχλαμάρα κου Τίποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η αμάθεια και η προπαγάνδα σε όλο της το μεγαλείο.
    Τα ρώσικα ΤΟΜΑ εικοσαετίας που λέει ο Dimitri είναι τα μεταχειρισμένα πρώην ανατολικής Γερμανίας που πήραμε ως δωρεάν γερμανική βοήθεια το 1993 και τα οποία είναι κατασκευής στις αρχές της δεκαετίας του'60. Είναι δηλαδή 50 ετών και τα πρώτα ΤΟΜΑ που κατασκευάστηκαν από τους Ρώσους. Με τα συγκεκριμένα είχαμε ένα ατύχημα στα Ιωάννινα όταν σκοτώθηκαν εκπαιδευόμενοι γιατί δεν πιάνουν τα φρένα τους όταν είναι σβηστά και χρειάζεται τάκους να τα κρατάνε. Επιπλέον δεν έχουμε ανταλλακτικά για αυτά και έτσι από τα 501 που είχαμε παραλάβει ζήτημα είναι αν έχουμε σε λειτουργία 250 ( δώσαμε μερικά στο Ιρακ ως δωρεάν βοήθεια).
    Τα Μ113Α2 που παραλαμβάνουμε με δωρεά είναι κατασκευής της δεκαετίας του '70 και νεώτερα από αρκετά από αυτά που έχουμε τα οποία είναι Μ113Α1.
    Εκτός αν έχουμε τα 2 δισ ευρώ για να πάρουμε τα νέα ρώσικα ΒΜΡ-3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πες τα phil.

    Εκτός από την ηλικία, τα φρένα και τα ανταλλακτικά που ανέφερες υπάρχει κι άλλο θέμα αλλά δεν χρειάζεται να αναφερθεί. Όσα είπες ήταν πολύ σωστά.

    Δεν είμαστε φίλοι κανενός μόνο με μπλα μπλα. Πρώτα η Ελλάς.

    Στο ψητό.
    Τι δίνουν (και τι θέλουν) οι Ρώσοι? Ακούμε προσφορά.

    Να αναλύουμε τα επιχειρησιακά δεδομένα και την οικονομική κατάσταση και με ψυχρή λογική να αποφασίζουμε το καλύτερο που μπορούμε.

    Η απόφαση των αξιωματικών του ΓΕΣ για τα Μ113 από ΗΠΑ ήταν η καλύτερη δυνατή για τις συνθήκες που επικρατούν.

    Αν ο Ιβάν παραχωρεί δωρεάν 300 αποθηκευμένα BMP-2 (δεκαετίας 80) από αποθέματα του και μερικά επιπλέον(πχ 60) ως πηγή ανταλλακτικών μαζί με βιβλιογραφία ευχαρίστως να τα πάρουμε στην θέση των Μ113 δεκαετίας 70.

    Όχι να πρέπει να πάρω το ΒMP 3 για να μου δώσει και μερικά 2.

    Σκέτο μόνο του Βmp 2 δωρεάν από αποθέματα του, δίνει ο "αδελφός ορθόδοξος"? Ο άλλος δίνει δωρεάν Μ113Α2 και μας λύνει τα χέρια ενώ καιγόμαστε.

    Εδώ μιλάμε για χρήμα και πολεμικό υλικό για την άμυνα της χώρας. Το αποτέλεσμα μετράει. Δίνει ο Ιβάν όπως ο Σαμ? Όχι. Άντε γεια λοιπόν.

    Στη θεία λειτουργία είμαστε ορθόδοξοι αδελφοί, με αλληλοσεβασμό αλλά στο χρήμα για την άμυνα να κάνει καλύτερες προσφορές.Δεν είναι προσωπικό, καθαρά επαγγελματικό που λένε.

    Για το θέμα των ΤΟΜΠ και των ΤΟΜΑ έχουν γράψει πολλά διάφοροι.

    Κατά την ταπεινή μου γνώμη τα βήματα που πρέπει να γίνουν στο τομέα του μηχανοκίνητου πεζικού (που έχει μείνει πίσω) όσον αφορά το θέμα ΤΟΜΠ και ΤΟΜΑ πρέπει να ναι τα εξής(σταδιακά και σε συνδυασμό με τα οικονομικά δεδομένα):

    1) Απόκτηση με την παραμικρή ευκαιρία 300 Μ113 της έκδοσης Α3.

    2) Οριστική απόσυρση της έκδοσης Α1.

    3) Ανάπτυξη Ελληνικών(και αν κριθεί απαραίτητο σε συνεργασία με ξένες εταιρείες) συλλογών αναβάθμισης για
    Μ113Α2. Η μεγαλύτερη αξιοποίηση των αρμόδιων συνεργείων του ΕΣ είναι απαραίτητη για λόγους οικονομίας.

    Μερικά τα οποία θα περιλαμβάνει η αναβάθμιση των Μ113 να ναι τα εξής:

    α) Ασπίδιο για το πυροβόλο των 0,50 σε όλα.

    β) Σύγχρονα όργανα νυκτερινής οδήγησης, παρατήρησης και ελέγχου τουλάχιστον στο 50% του στόλου των Μ113 του ΕΣ.

    γ) Αναβάθμιση οπλισμού στο 30% του στόλου των Μ113. Πυροβόλο 20mm Μ61 Vulcan με βάση το ελληνικό πρότυπο M113 Soukos 3G.

    50 κομμάτια εκτός από το πυροβόλο των 20mm και με κατάλληλους ηλεκτρονικούς αισθητήρες και ψηφιακή διασύνδεση με τα ASRAD HELLAS.

    Κατά τη ταπεινή μου γνώμη ο συνδυασμός των συγκεκριμένων "ψηφιακών" 50 σε αριθμό Μ113 με τα ASRAD θα δημιουργήσει στην αεράμυνα χαμηλού και πολύ χαμηλού ύψους μια ισχυρή και ιδιαίτερα ευέλικτη πλατφόρμα άμεσης αντίδρασης (24ώρες το 24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο) εξουδετέρωσης κάθε αεροαποβατικής ενέργειας εχθρικών ελικοπτέρων. Σε οποιοδήποτε σημείο ενός νησιού(μικρού, μεσαίου, μεγάλου)στη βάση ενός δόγματος Α/Α χαμηλού ύψους "χτυπώ δυνατά και εξαφανίζομαι ταχύτατα".

    δ) Βελτίωση κινητήρα και γενικά συστήματος μετάδοσης της κίνησης σε όλα τα Μ113. Ίδιο επίπεδο για όλα. Να είναι στο ίδιο επίπεδο για να μην υπάρχει η παραμικρή διαφορά σε ανταλλακτικά που χρειάζονται + ότι αυτή η μηχανολογική αναβάθμιση θα απαιτεί πιο καινούργια ανταλλακτικά και όχι ανταλλακτικά που δεν κατασκευάζονται πλέον.

    Αποτέλεσμα: Υψηλή αξιοπιστία οχήματος άρα συμβάλει στο ηθικό του προσωπικού που το χειρίζεται + μεγαλύτερη διαθεσιμότητα στόλου + μείωση κόστους υποστήριξης.

    γ) Ενίσχυση θωράκισης σε όλα τα Μ113 του ΕΣ.
    Η λογική πρέπει να ναι "εύκολο στην κατασκευή, εύκολο στην επισκευή, πρακτικό και απλό". Αρχή της λειτουργικότητας η απλότητα.
    Δυο πρότυπα συλλογών θωράκισης:

    - Ένα για ρουκέτες τύπου RPG και βολίδες των 7,62mm.

    - Ένα ακόμα πιο ενισχυμένο για ρουκέτες RPG, σφαίρες 7,62mm, 12,7mm και θραύσματα οβίδων πυροβολικού σε συγκεκριμένη απόσταση από το όχημα.

    Αυτά με τα Μ113.

    Αν μπορέσουμε να μετασκευάσουμε (με μικρό κόστος και εργασία αποκλειστικά και μόνο του ΕΣ) και παλιά άρματα μάχης σε βαριά ΤΟΜΠ ή ΤΟΜΑ πιστεύω ότι μερικά κομμάτια(200) για δράση στο μέτωπο του Έβρου θα ήταν χρήσιμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσον αφορά τους πεζοναύτες μας που ακόμα τους έχουμε με ΑΒΑΚ (ή με Zodiac) αλά στρατιώτη Ραϊαν ακτή Ομάχα 1944, η προμήθεια 70 μεταχειρισμένων
    AAVP7A1 RAM/RS από αμερικανικά αποθέματα με μόνη επιβάρυνση το κόστος μεταφοράς και την προσθήκη οπλισμού (στο πρότυπο των M113 της Soukos) εφόσον όμως δεν επηρεάζεται καθόλου ή σε σημαντικό βαθμό η πλευστότητα του AAVP7A1 RAM/RS. Αυτό θα φανεί σε εντατικές δοκιμές.

    Αν είναι οκ, η προσθήκη του πυροβόλου των 20mm στο 50% των υπό παραχώρηση οχημάτων θα αυξήσει την ισχύ πυρός.

    Επιπλέον θα δώσει αξιόλογη
    Α/Α από το πρώτο λεπτό δράσης του δεύτερου αποβατικού κύματος(το πρώτο με ZODIAC).

    Τα ASRAD όπως γνωρίζουν όλοι βρίσκονται επί Hummer άρα θα βγουν είτε από αρματαγωγό είτε από Zubr. Δηλαδή τελικό στάδιο δεύτερου κύματος και τρίτο κύμα.

    Αποθέματα σε μάντρες ο Σαμ έχει, εργοστάσια βάσης και στελέχη του ΕΣ υπάρχουν, πανεπιστήμια η χώρα έχει, πυροβόλα Μ61 Vulcan 20mm υπάρχουν στις αποθήκες μας και χρήματα (για μεταφορά) υπάρχουν.

    Μπορούμε με μικρό κόστος και σε μικρό χρονικό διάστημα να το κάνουμε να λειτουργεί.


    Όταν οι συνθήκες καλυτερέψουν μια ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ έκδοση του ΤΟΜΑ Κένταυρος που στο παρελθόν δεν προχώρησε:

    - Βελτιωμένη αυτόματη είσοδο/έξοδο με ράμπα και όχι πόρτα... "κάτσε να ανοίξω για να μπω/βγω"

    - Κάποιες βελτιώσεις στην θωράκιση όσον αφορά αντιναρκική προστασία και θραύσματα οβίδων πυροβολικού.

    - Μηχανολογική βελτίωση

    - Διατήρηση πυροβόλου 30mm όπως στο αρχικό σχέδιο, προσθήκη ενός 0,50(ή ενός βομβδιδοβόλου) και δύο πολυβόλων 7,62mm (ένα στο σκάφος και ένα στον πύργο) και ο πύργος να μπορεί να "σηκώσει" διπλό εκτοξευτή ΑΤ ΚΟRNET.

    θα είναι ότι πρέπει για τις ανάγκες μας...αν το αφήσουν. Ο Ελληνικός "αστακός"-"Κένταυρος 2" όχι μόνο θα κάνει... μια χαψιά τα Τουρκικά ΤΟΜΑ αλλά λόγω του ΚΟRNET θα μπορεί (αν τύχει να βρεθεί μόνο του) σε μια εμπλοκή να αντιμετωπίσει ένα άρμα μάχης leopard ή Αltay "στα ίσα" με... θράσος.

    Καπνογόνα κάλυψης, πυροβόλο 30mm με ειδικά πυρομαχικά και διπλός εκτοξευτής ΑΤ ΚORNET εγγυώνται υψηλές πιθανότητες επιβίωσης για το πλήρωμα και την ομάδα πεζικού που θα μεταφέρει ακόμα και σε μια τέτοια δυσάρεστη περίπτωση ΤΟΜΑ εναντίον... άρματος μάχης.
    Η δε ύπαρξη δύο πολυβόλων 7,62 είναι "θεριστική" εγγύηση προστασίας από οποιαδήποτε εχθρική ομάδα πεζικού μέχρι να βγουν σε ένα σημείο οι δικοί μας από μέσα και να στήσουν περίμετρο σε συνεργασία με το ΤΟΜΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. https://www.youtube.com/watch?v=xsjZ7XUYaXk

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΟΜΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ(αυτό που δεν προχώρησε παλιά)

    ΠΛΗΡΩΜΑ 11 (3+8) Οδηγός, πυροβολητής, αρχηγός ομάδας και 8 οπλίτες

    ΒΑΡΟΣ ΜΑΧΗΣ 19.800 kg

    ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

    Μήκος 6.280 mm (με πυροβόλο)
    5.980 mm (χωρίς πυροβόλο)

    Πλάτος 2.500 mm (χωρίς προστατευτικές ποδιές ερπύστριας)
    2.550 mm (με προστατευτικές ποδιές ερπύστριας)

    Ύψος συνολικό 2.450 mm
    (αερομεταφερόμενο με C-130)
    Ύψος οροφής πύργου 2.300 mm
    Ύψος άξονα βολής 2.080 mm
    Ύψος σκάφους 1.700 mm
    Εδαφική ανοχή 420 mm

    ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

    Μέγιστη ταχύτητα σε οδό 75 km/h
    Επιτάχυνση από 0 - 50 km/h 20 sec
    Χωρητικότητα καυσίμου 390 l
    Αυτονομία σε οδό 500 km
    Κατανάλωση καυσίμου σε οδό περίπου 0,77 l/km
    Λόγος ισχύος/βάρους 21,21 hp/t
    Εδαφική πίεση 0,74 kg/cm²
    Μέγιστη αναρρίχηση 70%
    Μέγιστη κλίση 35%
    Υπέρβαση κάθετου εμποδίου 850 mm
    Υπέρβαση τάφρου 2.150 mm
    Διέλευση υδάτινου κωλύματος 1.150 mm
    Ελάχιστη διάμετρος στροφής 6.700 mm (στροφή επιτόπου)

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MTU
    Τύπος 6V183TE22
    Χαρακτηριστικά Εξακύλινδρος, υδρόψυκτος, υπερτροφοδοτούμενος, πετρελαιοκινητήρας με σύστημα ψύξης του πεπιεσμένου αέρα εισαγωγής
    Μέγιστη ισχύς 309 KW (420 PS) στις 2.300 στροφές/λεπτό

    Μέγιστη ροπή 1.620 Nm/1.450 RPM
    Κυβισμός 11,0 lit
    Λόγος συμπίεσης 14.25:1

    ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ZF
    Τύπος LSG 1000
    Χαρακτηριστικά Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με ενσωματωμένο το υδροστατικό σύστημα αλλαγής διεύθυνσης και το υδραυλικό σύστημα πέδησης
    Αριθμός σχέσεων εμπρ./οπισθ. 6/2
    ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ RENK με σχέση μετάδοσης 3,38

    ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ
    Τύπος Δισκόφρενα, ενσωματωμένο στο κιβώτιο μετάδοσης
    Λειτουργία Υδραυλικά με ποδόπληκτρο
    Χειρόφρενο Μηχανικό

    ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ Με ράβδους στρέψης
    ΕΡΠΥΣΤΡΙΑ DIEHL 224 M με αντικαθιστούμενα πέλματα
    Πλάτος 380 mm
    Βήμα 145,5 mm
    Αριθμός πεδίλων 78
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
    Γεννήτρια 28V, 120A
    Συσσωρευτές 4 Χ 12V/100Ah, NATO
    ΠΥΡΓΟΣ KUKA
    Τύπος Ε 8, ενός ατόμου

    Φτάνει με την ξενομανία μας. Πάντα προτιμάμε το ξένο και για να αφήσουμε κάτι δικό μας να προχωρήσει θα πρέπει ή να βολέψουμε κάποιον δικό μας ή να έχουμε προσωπικό χρηματικό κέρδος.

    Αν δεν αλλάξουμε είμαστε άξιοι της τύχης μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.