18/11/14

17 Νοέμβρη: Καιρός να «θάψουμε το Πτώμα»

του Ραφαήλ Α. Καλυβιώτη
Το πρώτο βασικό μάθημα που «λάβαμε» σαν νέα γενιά είναι ότι  τη στρατιωτική δικτατορία την έριξε το κίνημα του Πολυτεχνείου και όχι τα βίαια γεγονότα στην Κύπρο.  Όπως το σκληρό μετεμφυλιακό κράτος χρειαζόταν το αφήγημα του «αντι – κομμουνισμού», έτσι και το μεταπολιτευτικό κράτος χρειαζόταν τον ιδρυτικό μύθο του «Πολυτεχνείου».
 Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι το μετεμφυλιακό κράτος δεν αντιμετώπισε μία υπαρκτή κομμουνιστική απειλή ούτε ότι το μεταπολιτευτικό σύστημα δεν απειλείτο από μία αντι – δημοκρατική εκτράχυνση. Το πρόβλημα και με τα δύο αυτά σαθρά συστήματα έγκειται στο ότι καπηλεύτηκαν τα, από τα κάτω αιτήματα του έθνους, και τα χρησιμοποίησαν προς όφελός τους για να παραμένουν στην εξουσία.
Έτσι, εξαιτίας της ύβρεώς του, το μετεμφυλιακό κράτος διελύθη είς τα εξ ων συνετέθη. Για να συμβεί αυτό όμως, χρειάστηκε ο ελληνισμός να πάρει ένα σκληρό μάθημα, πολύ σκληρότερο από ό,τι του αναλογούσε, μία εθνική τραγωδία, τις συνέπειες της οποίας οι Κύπριοι αδελφοί μας βιώνουν ακόμα. Η κάθαρση επήλθε, οι ένοχοι δικάστηκαν, καταδικάστηκαν, και μπόρεσε η Πατρίδα να προχωρήσει μπροστά. Το 2009, αντίστοιχα, η χώρα χρεοκόπησε. Πέντε χρόνια μετά, θα περίμενε κανείς ότι το μεταπολιτευτικό σύστημα θα χρεοκοπούσε μαζί της και ο τόπος θα ξεκινούσε από την αρχή. Κάτι τέτοιο όμως δε συνέβη. Και δεν έχει συμβεί ακόμα διότι οι νέες γενιές αδυνατούν να αντιληφθούν ότι δεν πρόκειται να ζήσουν ξανά μέρες σαν αυτές του 2004. Αδυνατούν να αντιληφθούν ότι η γενιά του Πολυτεχνείου είναι η υπάιτια της σημερινής τραγωδίας που βιώνουμε. Είναι λοιπόν, πολύ πιο χρήσιμο από το να γιορτάζουμε τη σημερινή ημέρα με καταθέσεις στεφάνων, να αναστοχαστούμε τη σύγχρονη ιστορία μας, να καταλάβουμε ποια είναι τα συστατικά στοιχεία του στρεβλού ανθρωπότυπου που δημιουργήσαμε, ώστε να μην επαναλάβουμε τα λάθη που διαπράξαμε και να γεννηθούμε ξανά από τις στάχτες μας.
Η γενιά του Πολυτεχνείου λειτούργησε όπως οι Κονκισταδόρες, οι Ισπανοί κατακτητές του 16ου αιώνος που πέτυχαν να γίνουν κύριοι της Κεντρικής και Νοτίου Αμερικής. Όπως οι Κονκισταδόρες δε δίστασαν να καταληστεύσουν τον Νέο, Παρθένο Κόσμο που κατέλαβαν, έτσι και η γενιά του Πολυτεχνείου δεν δίστασε να καρπωθεί όλο τον πλούτο νέας Ελλάδος που αναδυόταν και να καταληστεύσει το μέλλον της σημερινής γενιάς. Έζησε δηλαδή εις βάρος των παιδιών της.
Το καθοριστικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή ήταν η πολιτική των δανεικών. Ο ισοσκελισμένος προϋπολογισμός θεωρήθηκε ως κάτι το «αναχρονιστικό», ενώ τα ελλείμματα άρχισαν να γίνονται αισθητά. Σε δηκτικτική ερώτηση γνωστού οικονομολόγου της εποχής για την αναπόφευκτη χρεοκοπία της Ελλάδας ως συνέπεια αυτής της πολιτικής, ο Ανδρέας Παπανδρέου, εμπνευστής του κεϋνσιανισμού αλά Γκρέκα, φημολογείται ότι απήντησε «ναι, αλλά εγώ δε θα ζω τότε». Είτε είναι αληθής αυτή η δήλωση είτε είναι ψευδής, καταδεικνύεται πίσω από αυτήν ένας ολόκληρος τρόπος σκέψης ηγετών και ψηφοφόρων για το πώς πίστευαν ότι πρέπει να λειτουργεί το κράτος. Και έτσι έγινε. Τα δανεικά δεν λαμβάνονταν για να εξυπηρετήσουν ζωτικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας. Λαμβάνονταν για να δημιουργήσουν ένα τερατώδες δημόσιο μέσω του οποίου δήθεν θα καταπολεμάτο η ανεργία. Το δημόσιο στην Ελλάδα έφτασε να αποτελεί το ένα πέμπτο του εργατικού δυναμικού της χώρας. Το ασφαλιστικό σύστημα άρχισε να καταρρέει και ο ατομιστικός τρόπος ζωής κυριάρχησε παντού με σφοδρές δημογραφικές συνέπειες (όπου από το 2040 η γήρανση θα μετατραπεί σε καθαρή απώλεια γηγενούς πληθυσμού, με ρυθμό 1 εκατομμύριο τη δεκαετία).
Οι δημόσιοι υπάλληλοι που προσλαμβάνονταν δεν ανέρχονταν στις θέσεις τους με αξιοκρατικά κριτήρια αλλά με αμιγώς πελατειακά. Κομματικοί συνδικαλιστές ήλεγχαν όχι μόνον το δημόσιο τομέα, αλλά φυτοζωούσαν και στον ιδιωτικό. Απεργίες σχεδόν σε καθημερινή βάση είχαν ως αποτέλεσμα να χρεώνονται ιδιωτικές εταιρείες υπέρογκα ποσά από τον αποκλεισμό των δρόμων. Γνωστή αμερικανική τράπεζα με παράρτημα στην Ελλάδα σταματούσε κάθε φορά τις εργασίες της όταν οι συνδικαλιστές της απεφάσιζαν ότι η αμερικανική κυβέρνηση προέβαινε σε «ιμπεριαλιστικές κινήσεις» με τις οποίες δεν συμφωνούσαν. Η γραφειοκρατία που δημιουργήθηκε εξαιτίας του συστήματος αυτού απαγόρευε επί της ουσίας οιαδήποτε ιδιωτική επένδυση και επιχειρηματικότητα.
Μέσα σε αυτό το κλίμα της ανεύθυνης και εγωιστικής ευμάρειας, το μόνο υγιές κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, η ελληνική βιομηχανία, κρατικοποιήθηκε. Από το ελληνικό βιομηχανικό στερέωμα, 45 εργοστασιακά συγκροτήματα «κοινωνικοποιήθηκαν» κατά την προσφιλή φράση του «κινήματος του ανατέλλοντος πράσινου ηλίου». Φυσικά, οι εργαζόμενοι των εργασιακών μονάδων αυτών βρήκαν μία ζεστή αγγαλιά στο δημόσιο. Πριν η γενιά του Πολυτεχνείου αναλάβει τα ηνία και μέχρι τη δεκαετία του ’80, η Ελλάδα ήταν μία βιομηχανική χώρα, με ισχυρότατη εξαγωγική τσιμεντοβιομηχανία που ανταγωνιζόταν επάξια τις αντίστοιχες της Αγγλίας και της Γαλλίας. Η ελληνική χαλυβουργία με το ισχυρό νικέλιο συναγωνιζόταν την αντίστοιχη αγγλική και ιταλική. Το ελληνικό αλουμίνιο, τα ελληνικά ναυπηγεία (που εδώ και χρόνια είναι κλειστά λόγω συνδικαλισμού και μέχρι νεωτέρας....), η ελληνική χαρτοβιομηχανία (Αθηναϊκή Χαρτοποιία), η βιομηχανία ελαστικών της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας (πριν αποχωρήσουν για την Τουρκία), οι καινοτόμοι πλαστικοί σωλήνες του εργοστασίου Πετζετάκι, τα ελληνικά αμυντικά συστήματα και πολλοί άλλοι τομείς της παραγωγικής μας ζωής καθιστούσαν την πατρίδα μας μία χώρα όχι μόνον αυτάρκη αλλά και εξαγωγική.
Η γενιά του Πολυτεχνείου εδραίωνε το νεομαρξιστικό της αφήγημα πάνω στη φράση «κάτω η ολιγαρχία που πίνει το αίμα του λαού». Πίστευε ότι θα κοροϊδέψει τους «κουτόφραγκους» με τις επιδοτήσεις οι οποίες κατέληγαν στο να αγοράζουν οι αγρότες ακριβά αυτοκίνητα και να εμπλουτίζουν τη σεξουαλική τους ζωή.
Μία στιβαρή επιχείρηση της τότε βιομηχανικής ζωής ήταν και η ΙΖΟΛΑ της θρυλικής οικογένειας Δράκου. Ο Γεώργιος Δράκος αποτυπώνει το κλίμα της εποχής:
«Στην αρχή ζούσαμε από τα εμβάσματα των Ελλήνων του εξωτερικού, μετά από τους πόρους που συνέρρευσαν από το Σχέδιο Μάρσαλ, από την Κοινότητα αργότερα. Κανείς υπεύθυνος πολιτικός δεν είπε στους Ελληνες να αναπροσαρμόσουν την παραγωγή τους και να την κατευθύνουν σε προϊόντα διεθνώς ανταγωνιστικά. Αντιθέτως, χρησιμοποιήθηκαν για έργα βιτρίνας και για την ανοικοδόμηση βιλών στα χωριά».
Παραταύτα, παρέμενε αισιόδοξος και δήλωνε: «Από πού αντλώ αισιοδοξία; Από τη διεθνοποίηση της οικονομίας, οπότε οι τοπικοί παράγοντες θα έχουν διαρκώς και λιγότερη σημασία».
Πού να φανταστεί ο δαιμόνιος επιχειρηματίας ότι η μόνη επιχειρηματική τάξη που θα παρέμενε όρθια στην Ελλάδα θα ήταν η κρατικοδίαιτη; Η μεταπολιτευτική γενιά δημιούργησε επιχειρηματίες που θα στήριζαν την υπόστασή της και θα βοηθούσαν να παραμένουν και οι δύο χέρι – χέρι στην εξουσία, μακριά από τον οιοδήποτε διεθνή ανταγωνισμό. Οι πρώην υγιείς ελληνικές βιομηχανίες που απασχολούσαν εργατικό δυναμικό κατά χιλιάδες εξαφανίστηκαν προς χάριν του εύκολου πλουτισμού «των παιδιών της αλλαγής». Η γενιά του Πολυτεχνείου δεν αντελήφθη σε κανένα σημείο  ότι δεν μπορείς να έχεις και την πίτα ολόκληρη (δανεισμό, διαφθορά, έυκολο πλουτισμό) και τον σκύλο χορτάτο (δανειστές, νέα γενιά).
Το αφήγημα αυτής της γενιάς εδραιώθηκε μέσω των πανεπιστημίων και της καθεστηκυίας τάξης των ΜΜΕ. Στα πανεπιστήμια, οπουδήποτε παραγόταν πολιτική σκέψη η ιδεολογία ΣΥΡΙΖΑ ήταν κυρίαρχη ενώ αυτοί που διαφέντευαν στα ΜΜΕ ήλεγχαν απολύτως το κλίμα και τον ιδεολογικό διάλογο στα μέτρα των αριστερίστικων στερεοτύπων. Ίσως αυτή να ήταν και η μεγαλύτερη πανωλεθρία που υπέστη η σημερινή γενιά. Όταν ο κύριος εργοδότης της μεταπολιτευτικής ελληνικής οικονομίας ήταν το κράτος δεν είναι τυχαίο ότι και η κουλτούρα που δημιουργείται θα είναι εξαρτημένη από αυτό. Είναι πολύ πιο εύκολο για έναν άνθρωπο να ρίχνει τις ευθύνες που του αναλογούν αλλού. Η μεταπολιτευτική γενιά δεν χρέωσε μόνο τις επόμενες. Δημιούργησε έναν ανθρωπότυπο από όπου απουσιάζει η ατομική ευθύνη. Δεν φταίμε ποτέ εμείς. Φταίει ο αμερικανός, φταίει ο αδηφάγος καπιταλισμός, φταίει το κράτος, φταίνε τα λαμόγια, φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς.
Το μεταπολιτευτικό πτώμα που πρέπει να θάψουμε τη σημερινή ημέρα είναι αυτό της ανευθυνότητας, της σοσιαλμανίας, του εύκολου πλουτισμού, της εύκολης κατηγορίας. Πολλοί είναι σήμερα αυτοί που «αναπολούν τη χούντα που θα τους σώσει» ή «έναν νέο Καραμανλή, Μεταξά, Βενιζέλο». Όχι αδέρφια. Κανείς από αυτούς δε θα μας σώσει. Θα θάψουμε το πτώμα του κακού μας εαυτού μόνοι μας, ο καθένας από εμάς, θα σώσει πρώτα τον εαυτό του και κατά συνέπεια το Έθνος μας από την παρακμή. Χόρτασε η Πατρίδα μας από Σοσιαλισμό. Διότι ο Σοσιαλισμός τελειώνει εκεί που τελειώνουν τα χρήματα των άλλων.

4 σχόλια:

  1. Σάββα σε συγχαίρω.Επί τέλους είναι καιρός να μπούν τα πράγματα στην θέση τους και να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που κυρίως ανήκουν και εσύ έχεις την τόλμη να το κάνεις Ασφαλώς φταίμε όλοι.
    Την κύρια ευθύνη όμως έχουν όσοι κρατούσαν στα χέρια τους τα ηνία του κράτους,αυτοί έπαιρναν τίς αποφάσεις και αυτοί γνώριζαν από τότε που οδηγούσαν την χώρα. Ελπίζω κάποτε να λογοδοτήσουν γιαυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάποιος Ραφαήλ Α. Καλυβιώτης έγραψε το άρθρο, το οποίο καραγούσταρα που το διάβασα.
    Μπράβο και στον Σάββα που το αναδημοσίευσε.

    Αυτά να βλέπουν οι εναπομείναντες ψηφοφόροι της ν.δ. που συγκυβερνούν με το πασοκ που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τα χάλια της Ελλάδος.

    Η ν.δ. του σχεδόν 55% το 1974 ζήτημα θα πιάσει 15% στις ερχόμενες εκλογές.
    Είναι τέτοια η αναντιστοιχία των απόψεων της νδ για το πασοκ και την αριστερά με το τι κάνει στην πράξη μαζί τους που ίσως και το ποσοστό που δίνω να είναι πολύ αισιόδοξο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το πρώτο μάθημα που λάβαμε είναι πως το Δεξιό παρακράτος και το νεοφασιστικό κίνημα εγκατέστησαν την αμερικανοκίνητη χούντα σε μια προσπάθεια εκτροπής και νόθευσης της λαϊκής εντολής.Σε μια προσπάθεια να προστατευθούν τα προνόμια ντόπιων υποτακτικών ελίτ και να καταστεί η Ελλάδα προτεκτοράτο εκ νέου.Δυστυχώς κάποιοι ακροβατώντας σε χρονικές περιόδους ακόμα και σήμερα αδυνατούν να εκφέρουν τα αυτονόητα.

    Τι επέτυχε ο Ασβός; Την αποχώρηση της Ελληνικής Μεραρχίας από την Κύπρο, την Ελληνοτουρκική φιλία στην βάση της συνομοσπονδίας την καταβαράθρωση της Ελληνικής Οικονομίας και Κοινωνίας. Δεν πληρωνόταν άδικα και δεν κόμπαζε οτι αυτός ήταν ο πρώτος πράκτορας της CIA στην Ελλάδα . Το δε σχέδιο Ιέραξ όλως τυχαίως Αμερικανονατοικής προέλευσης, ο δε Ιωαννίδης εκ της αρχής του 1967 σχεδίαζε την ανατροπή του Παπαδόπουλου,.Για να φθάσουμε στην ΕΕΝΑ (Εθνική Ένωση Νέων Αξιωματικών), περάσαμε απο τον ΙΔΕΑ περάσαμε απο τα σχέδια Προμηθέας και Περικλής , περάσαμε απο την υπόθεση ΑΣΠΙΔΑ όπου συναντούμε το άλλο δραματικό πρόσωπο τον Διγενή Γρίβα που εμπλέκεται στην Κυπριακή τραγωδία με τον οποίο είχε συνυπάρξει ο Ασβός παρά το γεγονός ότι συνεργαζόταν με τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής.

    Περάσαμε από το Παλάτι που όπως όλοι οι Βασιλείς της Ελλάδας έθεταν σε πρώτη προτεραιότητα τα συμφέροντα των Ξένων προστατών τους.Περάσαμε απο τον Νέστορα της Ελληνικής Πολιτικής ζωής τον Ηλία Ηλιού του οποίου προφητική υπήρξε η καταγγελία του από το βήμα της Βουλής κατά της επερχόμενης τότε "χούντας των στρατοκρατών" και συγκεκριμένα κατά του αντισυνταγματάρχη Παπαδόπουλου στις 23 Ιουλίου 1965.

    Δεν θα ζητήσω απο φαιδρούς αναλυτές να εκφέρουν τα ονόματα Αλέκος Παναγούλης και Νικηφόρος Μανδηλαράς.Ισως στην αρθρογραφάι του Μανδηλαρά βρούν την απάντηση στο "Μαζί τα φάγαμε" στα ποιήμα του Αλέκου την απάντηση στο ερώτημα πως πέφτουν οι Βαστίλλες ("Ἄτιμοι. Πόσους θὰ πιάσετε; θὰ μείνουν ὅσοι χρειάζονται καὶ περσότεροι. θὰ μείνουν καὶ δὲν θὰ σταυρώσουν τὰ χέρια.")

    Η Κομμουνιστική απειλή υπήρχε στα μυαλά των θιασωτών της Κόκκινης Προβιάς..Αγνοεί ο αρθρογράφος την ρήση του Παναγιώτη Κανελλόπουλου (μετα την σύλληψη του απο την Χούντα) αυτού που ενώ αποκάλεσει το κολαστήριο της Μακρονήσου «Νέο Παρθενώνα» και είχε αναφωνήσει το 1945 στον Αμερικανό Στρατηγό Βάν Φλιτ κατά την άφιξη του στο αεροδρόμιο των Αθηνών, (προκειμένου να αναλάβει την αρχηγία του Ελληνικού Στρατού στον εμφύλιο πόλεμο κατά του ΔΣΕ ) το «Στρατηγέ μου, ιδού ο στρατός σας» Αν την γνώρισε θα ήταν πιο σόφρων.

    Το καχεκτικό δημοκρατικό μας πολίτευμα, το Σύνταγμα-ΠαραΣύνταγμα το Κράτος -Παρακράτος αποτελεί επική κατάκτηση της μετεμφυλιακής Δεξιάς. Η σημερινή κρίση συνιστά το επιστέγασμα αιώνων καχεκτικότητας στην οποία οι Εθνικές Αστικές Ελίτ φέρουν το μεγαλύτερο μέρος της Ευθύνης γιατί ποτέ δεν είχαν εθνική συνείδηση

    Το αρρωστημένο "Δεξιό" αφήγημα πάντα έχει ανάγκη τον μύθο του κομμουνιστικού κινδύνου, πάντα βασίζεται στον αντικομουνισμό ως ιδεολογικό άλλοθι ώστε να υποκρύψει την ξενοδουλεία του . Δεν υπήρξε κανένας μύθος του Πολυτεχνείου υπήρξε η εξέγερση της Νομικής του 1973 και του Πολυτεχνείου του 1973 και μόνο κομματικά και ιδεολογικά μύωπες δεν μπορούν να αισθανθούν περηφάνια για την αντίσταση των Ελλήνων κατά της Ξενοκίνητης Χούντας.Το Ελληνικό Εθνος πρέπει απέναντι στους αγνούς άδολους αγωνιστές του αντιδικτατορικού αγώνα το λιγότερο που

    έχει να κάμει είναι να αναδείξει το μεγαλείο του αγώνα τους γιατί απλά θα αποτελέσει εφαλτήριο , στην προσπάθεια ανάταξης μας ως Εθνος Είναι η μόνη αληθής τιμή και αναγνώριση στους αγωνιστές του Πολυτεχνείου και του Αντιδικτατορικού Αγώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάθε 17 Νοέμβρη χρήσιμοι ηλίθιοι ένθεν και εκείθεν πίσω απο 20χρονα παιδιά κρύβουν τις πομπές τους.Μονο αυτοί δεν αντιλαμβάνονται τις λέξεις υποτέλεια κα αξιοπρέπεια το χρέος στην αντίσταση όταν η εκτροπή παράγει εθνική κρίση.Η Αποσιώπηση του ιστορικού πλαισίου , η αμνησία, η διαστρέβλωση και τέλος η προκρούστεια δογματική λογική που υπηρετεί ιδεολογήματα αποτελεί και συνιστά Εθνική προδοσία .τούτο γιατί ένας λαός που δεν διδάσκεται απο την ιστορία του , είναι βέβαιο πως θα επαναλάβει τα ίδια λάθη.Η Ιστορία αποτελεί Πυξίδα προς την εκπλήρωση της ιστορικής μας αποστολής ως Φυλή και Εθνος.

    Οι τίμιοι αληθινοί αγωνιστές δεν είχαν ιδεολογική ταυτότητα .Το ιστορικό της ελληνικής ραδιοφωνικής εκπομπής τής Deutsche Welle, όπου οι εξόριστοι και αγωνιζόμενοι κατά της χούντας βρήκαν μια ελεύθερη φωνή με την οποία βοήθησαν να διατηρηθεί η αξιοπρέπεια και η ελπίδα των Ελλήνων τρανή απόδειξη. Εκ των Ελλήνων αυτών και ο Παύλος Μπακογιάννης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.