13/10/14

Εκδήλωση: Φιλική Εταιρεία, 200 χρόνια από την ίδρυσή της (14-10-2014)

 Το Άρδην οργανώνει την Τρίτη 14 Οκτωβρίου στις 19.30 συζήτηση με θέμα:

Φιλική Εταιρεία, 200 χρόνια από την ίδρυσή της“.

Για το θέμα θα μιλήσουν:

Γιώργος Καραμπελιάς, εκδότης – συγγραφέας
Απόστολος Διαμαντής, ιστορικός
Μελέτης Μελετόπουλος, ιστορικός
Συντονιστής: Νικόλας Δημητριάδης, ιστορικός
Στο χώρο πολιτικής και πολιτισμού “Ρήγας Βελεστινλής”, Ξενοφώντος 4, 6ος όροφος, πλ. Συντάγματος.

Διαβάστε και το Άρδην τ. 97 με ένα μεγάλο αφιέρωμα στα 200 χρόνια από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας.

9 σχόλια:

  1. Πέστε στὸν Καραμπελιὰ ὅτι ἡ φιλικὴ ἑταιρεία

    δὲν ὑπῆρξε ποτέ. Ἂς καλέσουνε καὶ κάποιον

    ἄλλον δημοσιογράφο ποὺ ἔχει κανει τὶς δικές του

    ἔρευνες καὶ νὰ παρουσιάσῃ τὰ δικά του

    στοιχεῖα, ποὺ δὲν εἶναι ἀπὸ τὰ βιβλία τῶν

    σχολείων καὶ τότε ἴσως ξανασκεφτοῦμε τί

    ἱστορία στραβὴ μαθαίναμε

    τόσα χρόνια στὰ σχολειά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ dimiki
    Και ποιοι είμαστε εμείς που θα μεταφέρομε τις απόψεις σου. Λίγο σεβασμό δεν θα έβλαπτε.

    Προτείνω να πάρεις μαζί σου τους "κάποιους άλλους δημοσιογράφους" και να πάτε στην εκδήλωση για να διαφωτήσετε την συνέλευση.

    Όχι λόγια από το καναπέ, πράξεις. Έτσι προχωρά η κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ιστορία με τη φιλική εταιρία μου ξίνιζε από όταν ήμουν 12 χρονών παιδί.Σκεφτομουν οτι δεν μπορεί 3 άνθρωποι,από τόσο μακριά,να κατάφεραν μέσα σε 7 χρόνια να καταφερουν να κάνουν την επανάσταση.Το θεωρούσα παραμύθι και από τις υπερβολές που λέγονται στις ιστορίες των λαών.Αυτό το παραμύθι διανθίστηκε από τον skai και τον κ.Βερεμή.Γιατί σ΄αυτό το πρόγραμμα θαυμάσαμε τον κ.Τατσόπουλο για πρώτη και τελευταία(;)φορά σαν παρουσιαστή, αλλά την επιστημονική ευθύνη την είχε ο κ.Βερεμής.Αυτός φέρει την ευθύνη για τις αθλιότητες που ειπώθηκαν.Στο σχολείο μας έμαθαν οτι επιστήμη σημαίνει απόδειξη.Επιχειρήματα.Οχι έχω ένα κωλόχαρτο(που ποιός ξέρει πως το πήρα) που λέει οτι είμαι επιστήμονας και μπορώ να λέω ότι θέλω χωρίς τεκμηρίωση υποστηρίζοντας οτι είναι επιστημονική μου άποψη.Σήμερα βλέπουμε τραγικά πράγματα.Επιστήμονες που χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι ανασκαφές στην Αμφίπολη ,σε ένα τόσο σημαντικό εύρημα να βγαίνουν και να προεξοφλούν αποτελέσματα,να διαψέυδοντε από τα ευρήματα την επομένη και αντί να ψάξει να βρεί τρύπα να κρυφτεί να βγαίνει ένας κομματικός στρατός να υποστηρίζει την ελεύθερη επιστημονική άποψη.Η κατάσταση είναι τραγική.Το επίσης τραγικό είναι οτι τη διάψευση της ύπαρξης της φιλικής εταιρίας οπως τη μαθαίνουμε στο σχολείο την κάνει με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο ,όχι ένας επαγγελματίας ιστορικός,αλλά ένας δημοσιογράφος.Χωρίς μετά από δύο χρονια να ανοιχτεί συζήτηση για το θέμα,από τους... επαγγελματίες και χωρίς να εξεταστούν αυτά που λέγοντε...με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες .Θα έκλαιγα αλλά τα μαντήλια τα έχουν μαζέψει οι <>... και ο κ.Τατσόπουλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σεβασμὸς Κριστιὰν σημαίνει ἡ συμπεριφορά σου

    νὰ μὴν θίγῃ τὴν ἀξία τῆς προσωπικότητας τοῦ

    ἄλλου ὡς Ἀνθρώπου. Ἡ διαφωνία καὶ ἡ

    προτροπὴ νὰ ἀκουστῇ μία ἐντελῶς

    καταχωνιασμένη στὰ

    συρτάρια ἔρευνα δὲν μου δείχνει ἔλλειψη

    σεβασμοῦ ἀλλὰ δισταγμὸ γιὰ κάτι ὄχι νεωτερικὸ

    ἀλλὰ γιὰ μία ἄποψη ποὺ πολλοὶ δὲν θὰ τοὺς

    βρίσκει σύμφωνους. Καὶ ἐπειδὴ λὲς πράξεις

    καὶ ὄχι ἀπὸ τὸν καναπὲ προτάσεις, ρωτάω

    τὸν Σπῦρο Χατζάρα τὸν ἔχεις ἀκούστα;

    Ἂν ναὶ τότε κάλεσέ τον, ἂν ὄχι τότε ἂν

    θέλῃς μπορεῖς νὰ τὸν ψάξῇς καὶ νὰ τὸν βρῇς.

    Ἐγὼ δὲν ἔκανα τὴν ἔρευνα ἁπλὰ τὴν ἔχω

    διαβάσει. Εἶδες λοιπὸν, αὐτὴ εἶναι ἡ πρότασή

    μου.

    Καὶ μία ἐρώτηση, ἡ δική σου πράξη πιὰ εἶναι

    στὸ ὅλο ἐγχείρημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ dimiki
    >Σεβασμὸς Κριστιὰν σημαίνει ἡ συμπεριφορά σου

    νὰ μὴν θίγῃ τὴν ἀξία τῆς προσωπικότητας τοῦ

    ἄλλου ὡς Ἀνθρώπου.<
    Για αυτό διαμαρτυρήθηκα. Τι θα πει «πέστε στο Καραμπελιά»; Αν ήμασταν σε καφενείο δεν θα με πείραζε γιατί θα σου απαντούσα ομοίως «άντε γα@@@ σου που θα κάνω το ταχυδρόμο σου». Αλλά είμαστε σε γραπτό φόρουμ και απαιτείται κόσμια γλώσσα και συμπεριφορά. Αυτό το κανόνα παραβίασες.

    >» Ἡ διαφωνία καὶ ἡ

    προτροπὴ νὰ ἀκουστῇ μία ἐντελῶς

    καταχωνιασμένη στὰ

    συρτάρια ἔρευνα δὲν μου δείχνει ἔλλειψη

    σεβασμοῦ ἀλλὰ δισταγμὸ γιὰ κάτι ὄχι νεωτερικὸ

    ἀλλὰ γιὰ μία ἄποψη ποὺ πολλοὶ δὲν θὰ τοὺς

    βρίσκει σύμφωνους.»<
    Δεν είχα και δεν έχω καμία διαφωνία για την έρευνα του Σπύρου Χατζάρα, άλλωστε δεν μου πέφτει λόγο. Τώρα αυτό πως παντρεύεται με έλλειψη σεβασμού η δισταγμό, ο θεός θα ξέρει.

    >Καὶ ἐπειδὴ λὲς πράξεις

    καὶ ὄχι ἀπὸ τὸν καναπὲ προτάσεις, ρωτάω

    τὸν Σπῦρο Χατζάρα τὸν ἔχεις ἀκούστα;<
    Ναι τον ξέρω.

    >Ἂν ναὶ τότε κάλεσέ τον, ἂν ὄχι τότε ἂν

    θέλῃς μπορεῖς νὰ τὸν ψάξῇς καὶ νὰ τὸν βρῇς.

    Ἐγὼ δὲν ἔκανα τὴν ἔρευνα ἁπλὰ τὴν ἔχω

    διαβάσει. Εἶδες λοιπὸν, αὐτὴ εἶναι ἡ πρότασή

    μου.<
    Πάλι με φορτώνεις με δουλειές. Δεν έχω καμία σχέση με την οργάνωση της εκδήλωσης για να το καλέσω. Πως σου πέρασε από το μυαλό; Μια ανακοίνωση δημοσίευσα.

    >Καὶ μία ἐρώτηση, ἡ δική σου πράξη πιὰ εἶναι

    στὸ ὅλο ἐγχείρημα;<
    Αν εννοείς την εκδήλωση, καμία.
    Ο ρόλος μου σ’ αυτό το ιστολόγιο είναι να επιλέξω και να αναδημοσιεύσω άρθρα και ανακοινώσεις, με όλα τα στοιχεία επικοινωνίας και τις πηγές, και μεταφράσεις από γαλλικά η αγγλικά άρθρα πάλι της επιλογής μου.
    Πέρα απ’ αυτά, να ελέγξω με τους άλλους διαχειριστές τα σχόλια και όπου κριθεί αναγκαίο να απαντήσω. Αυτή είναι η πράξη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

    Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι υπάρχουν απόγονοι των Ελλήνων που εργάσθηκαν για την απελευθέρωση από τον Τουρκικό ζυγό. Υπάρχουν επίσης απόγονοι των μαρτύρων της Ελευθερίας, που αναφέρονται τα ονόματά τους στα πρακτικά των ανακρίσεων της Αυστριακής αστυνομίας που ανέκρινε τον Ρήγα Βελεστινλή επί μήνες στην Βιέννη. Υπάρχουν έγγραφα και επιστολές στο αρχείο των ανακριτικών αρχείων τα οποία έγιναν κατόπιν και διπλωματικές εργασίες τον 19ο αιώνα σε Ευρωπαικά πανεπιστήμια νομικών σχολών, που επίσης υπάρχουν ως ιστορικά έγγραφα καθ΄όλα τεκμηριωμένα επιστημονικά. Επειδή εμείς ζούμε όπως και οι άμεσοι πρόγονοί μας έζησαν πραγματικά, ξέρουμε πολύ καλά ποιοί ήσαν και τι έκαναν οι ‘’δικοί μας άνθρωποι’’ της οικογένειας, πού έδρασαν υπέρ πατρίδος πεσόντες και αναφέρονται και στα επίσημα ιστορικά αρχεία κρατών ως δημόσια έγγραφα!

    Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες για την απελευθέρωση ξεκίνησαν πολύ πρίν την Φιλική Εταιρεία. Οι εκάστοτε επιζώντες του αδιάκοπου αγώνα για την Ελευθερία από τα Ορλωφικά και εντεύθεν, διότι είχαμε πολλά θύματα στον αγώνα που προηγήθηκε της απελευθέρωσης, δημιουργούσαν νέους πυρήνες συνεχώς. Για λόγους μυστικότητας συνήθως δεν υπήρχαν έγγραφα. Άρα οι ιστορικοί σήμερα δεν μπορούν να τεκμηριώσουν πάντοτε ορισμένα αναφερόμενα εκ των υστέρων από τους πρωταγωνιστές των γεγονότων. Όπως για παράδειγμα ο στρατηγός Χριστόφορος Περαιβός που ήταν αυτόπτης μάρτυρας της σύλληψης του Ρήγα στην Τεργέστη.

    Πρέπει να γνωρίζετε επίσης ότι υπάρχουν σήμερα οι οικογένειες πολλών φιλικών τους οποίους μπορείτε να τους συναντήσετε και να κάνετε ιστορική έρευνα εάν θέλετε να είστε στοιχειωδώς σοβαροί και όχι να κρίνετε όπως ορισμένοι δημοσιογράφοι που γράφουν βιβλία στο πόδι, ή γράφουν ακόμα και με συγκεκριμένο στόχο παραπλάνησης της κοινής γνώμης με χαλκευμένα στοιχεία διότι πιθανόν να πληρώθηκαν γι’ αυτό.

    Στο παρόν σημείωμα δεν είναι δυνατόν να επεκαθώ αλλά επειδή είναι λίγα τα χρόνια από τότε, σκεφθείτε ότι οι παπούδες κάποιων από εμάς πρόλαβαν εν ζωή αγωνιστές του ’21.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κ.Τουρναβίτη δείχνετε να γνωρίζετε πολλά και ιδίως τί γράφεται στο πόδι και τί όχι.1)Την εν λόγω έρευνα την έχετε διαβάσει;2)H ιστορία περί φιλικής εταιρίας γνωρίζετε που βασίζεται,σε ποιά στοιχεία;3)Αυτά τα στοιχεία,είναι αρκετά;δένουν μεταξύ τους ή υπάρχουν κενά;Τα κενά αυτά μήπως γεμίζουν με αυτό που λέτε περί μυστικότητος,οπότε δεν μπορούμε να έχουμε αποδείξεις γι΄αυτό που ισχυριζόμαστε;4)Υπήρχαν συμφέροντα και λόγοι που θα ήθελαν και μπορούσαν να επιβάλουν την πλαστογράφιση;5)Εσείς έχετε συναντήσει απογόνους φιλικών,έχετε κάνει την ιστορική έρευνα και έχετε καταλείξει;Αν ναί να μας πείτε ποιοί είναι αυτοί να πάμε να τους ρωτήσουμε και μείς γιατί η ιστορία του Αμβρόσιου Φρατζή μπαίνει στο σκοτάδι, και οι μαρτυρίες από τα απομνημονεύματα αγωνιστών που αναγνωρίζουν ως αρχηγό της εταιριας τον Καποδίστρια δεν λαμβάνονται υπόψη και λαμβάνεται υπόψη ο Ξάνθος,ένα καθόλα ύποπτο πρόσωπο,και ο Φιλήμων ο οποίος έχει διωχθεί από τους αντικαποδιστριακούς και μέσα στο δοκοίμιο πού γράφει περνάει μυνήματα περίεργα που οι ιστορικοί κάνουν πως δεν τα βλέπουν.Επίσης θα ήθελα να μάθω πως μπορεί κάποιος απόγονος να γνωρίζει μετά από διακόσια χρόνια ,δεδομένου και της μυστικότητας που αναφέρετε πότε έγινε η εταιρία,που, και από ποιούς.Μια γεύση από το βιβλίο μπορείτε να πάρετε αν ψάξετε στο u-tube τις διάφορες παρουσιάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κριστιὰν καὶ dimiki,

    Νὰ σᾶς ἔχει ὁ θεὸς καλά! Μὲ κάνατε νὰ γελάσω!

    dimiki,

    Ὅταν λές «Πέστε στὸν Καραμπελιὰ ὅτι ἡ φιλικὴ ἑταιρεία δὲν ὑπῆρξε ποτέ.» ἀνέτως ἐκλαμβάνεται ὡς ἐπιθετικότητα πρὸς τὸ μπλόγκ καὶ δὴ πρὸς τὸν ἀναρτήσαντα (τὸ μπλόγκ δὲν ἔχει πρόσωπο, ἀλλὰ διαχειριστές), γι' αὐτὸ ἀκολούθησε αὐτὸς ὁ ὡραῖος διασκεδαστικὸς διάλογος.

    Τέλος, μὴν ξεχνᾶμε ὅτι αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι δημοσιεύουν ἐδῶ, κουράζονται καὶ τοὺς τρώει χρόνο νὰ τὰ βροῦν, νὰ τὰ μεταφράσουν ἢ νὰ τὰ γράψουν καὶ βεβαίως ἔχουν καὶ πολιτικὲς ἀπόψεις, τὶς ὁποῖες πιστεύω δὲν τοὺς πειράζει νὰ σχολιάσῃς. Τώρα τὸ «Πέστε στόν ...» εἶναι λίγο ἐπιθετικό, γι' αὐτὸ ὁ ἄλλος ἐξεμάνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ (2)
    Θα ήθελα να διευκρινήσω ότι η διαβάθμιση των παραγράφων στο σημείωμά μου ήταν συγκεκριμένη διότι αναφέρεται σε διαφορετικά ιστορικά σημεία στον χρόνο η κάθε παράγραφος. Ορισμένες αναφορές μου για να αναλυθούν χρειάζεται χώρος που εδώ δεν υπάρχει. Ότι σας αναφέρω είναι ακριβώς έτσι.

    Σας απαντώ τώρα ένα πρός ένα:

    1/. Τον Σπύρο Χαντζάρα τον γνωρίζω προσωπικά και έχω συζητήσει μαζί του, διαφωνόντας κόσμια δημοσίως στην παλαιά βουλή με την μεθοδολογία του, σημειώνω το αντιεπιστημονικό αλάθητο που τον διακατέχει όταν συνομιλεί. Όταν παραθέτει κανείς στοιχεία συνήθως αλλάζει με τέχνη την κουβέντα. Το απλούστερο και δικαιότερο είναι να προσέλθει σε νηφάλιο δημόσιο διάλογο, όπου επιθυμεί, τον καλώ ευχαρίστως.

    2/. Η ιστορία της φιλικής εταιρείας βασίζεται σε αρκετά συγγράμματα των πρωταγωνιστών και των ιστορικών που έζησαν τα γεγονότα και όχι ορισμένων εξ αυτών που συνέγραψαν εκ των υστέρων, (ορισμένοι μάλιστα με υστεροβουλία).

    3/. Εάν προσήλθατε στην ημέρα μνήμης από την συμπλήρωση των 200 ετών θα έχετε ήδη ενημερωθεί για τα ‘’δεμένα’’ ιστορικά ντοκουμέντα που παρουσιάστηκαν εκεί.

    4/. Βεβαίως υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν συμφέροντα που θέλουν να πλαστογραφήσουν τα αληθή γεγονότα. Διότι υπάρχει ολόκληρη προπαγάνδα παραχάραξης της Ελληνικής ιστορίας. Με πρώτους και καλύτερους σήμερα τους κονδυλοφόρους του ΕΛΙΑΜΕΠ, όπως πολύ ορθά και εσείς επισημαίνετε.

    5/. Βεβαίως και κάνω συνεχώς επί έτη ιστορική έρευνα παρά το ότι η επιστήμη μου είναι άλλη. Η βιβλιοθήκη μου εμπλουτίζεται αδιάκοπα, δεν χρησιμοποιώ το you tube ως πηγή αλλά τα συγγράμματα και τους ίδιους τους ανθρώπους που έζησαν τα γεγονότα εάν είναι πρόσφατα, ή τους άμεσους απογόνους των.

    Φυσικά και έχω συναντήσει απογόνους φιλικών, ορισμένοι μάλιστα είναι φίλοι μου. Σύντομα θα τους μάθετε διότι ετοιμάζεται ειδική δημόσια τελετή με την παρουσία τους. Η ιστορία του Αμβρόσιου Φραντζή δεν είναι καθόλου στο σκοτάδι, την έχω διαβάσει και σας συνιστώ να την μελετήσετε και θα αντιληφθείτε την διαφορετική ερμηνεία που κάνουν οι πλαστογράφοι. Όπως θα διαπιστώσετε διαβάζοντας τον Αμβρόσιο Φραντζή, τα ψέματα γνωστών προβεβλημένων ιστορικών με πολιτικό πρόσημο. Κάποιοι από αυτούς κατά το παρελθόν συμμετείχαν στην συγγραφή εγκυκλοπαιδειών με προφανή αποτελέσματα την αλλοίωση των πραγματικών γεγονότων. Αντιλαμβάνεστε το μπάχαλο που επικρατεί....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.