14/9/14

Ο δάσκαλος Δημήτης Νατσιός αποκαλύπτει το σχέδιο αφελληνισμού των μαθητών

Τα μυστικά του… τάφου, ο Μέγας Αλέξανδρος και η Κοκκινοσκουφίτσα

Ποιά είναι, λοιπόν, τα μυστικά του… τάφου, για να θυμηθούμε και την Πηνελόπη Δέλτα; Τι θα μας προσφέρει η γενναιόδωρη και ευφορότατη γη της Αμφιπόλεως, «αι Αθήναι της Μακεδονίας», όπως προσφυώς ονομάστηκαν κατά την αρχαιότητα.

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός
Δάσκαλος, Κιλκίς

Ολίγα γλωσσοϊστορικά. Προ της αθηναϊκής κυριαρχίας (437π.Χ.) η πόλη ονομαζόταν Εννέα Οδοί. (Να μας εξηγήσουν οι Σκοπιανοί απατεώνες και σφετεριστές πώς είναι δυνατόν, οι αρχαίοι Μακεδόνες, να βαφτίζουν τις πόλεις τους με ελληνικά ονόματα;).
Οι Αθηναίοι την μετονόμασαν σε Αμφίπολη, διότι έκειτο μεταξύ θάλασσας και ποταμού. Του Αιγαίου και του Στρυμόνα. Το 424 π.Χ. την κατέλαβαν οι Σπαρτιάτες. Για την απώλειά της, την οποία θρήνησαν οι Αθηναίοι, τιμωρήθηκε με εξορία ο Θουκυδίδης. Μάλιστα τα πρώτα έτη της εξορίας του τα πέρασε στην Αμφίπολη, συγγράφων το αριστούργημά του. Το 357π.Χ., ο Φίλιππος κατέστησε εκ νέου την Αμφίπολη μακεδονική πόλη. (Χωρίς να αλλάξει το όνομα ή να επαναφέρει το αρχαίο, εμφύλιες διαμάχες ήταν εξάλλου). Από την Αμφίπολη όρμησε ο Μέγας Αλέξανδρος προς κατάκτηση του κόσμου και σ’ αυτήν εγκαθίδρυσε την έδρα του ο Ρωμαίος στρατηγός Αιμίλιος Παύλος και την έθεσε πρωτεύουσα του μακεδονικού θέματος. Όπως δε συνέβη με πολλές κατείδωλες πόλεις του αρχαίου κόσμου, με την πάροδο του χρόνου, ξεθωριάζουν τα χνάρια της, διότι «βγήκαμ’ εμείς ελληνικός καινούργιος κόσμος, μέγας» (Καβάφης), η χριστιανική οικουμένη. Και τώρα, παραπέμποντας και πάλι στον αλεξανδρινό, «απ’ την θαυμάσια πανελλήνιαν εκστρατεία/την νικηφόρα την περίλαμπρη/την περιλάλητη, την δοξασμένη/ως άλλη δεν δοξάσθηκε καμμιά/την απαράμιλλη» (στα 200π.Χ.) αναμένουμε «να βγεί» ο Μέγας της ιστορίας στρατηλάτης, Αλέξανδρος ο Μακεδών.

Μακάρι και θα καμαρώσουμε κι ας είναι και ο υιός του και η εκπάγλου καλλονής Ρωξάνη. (Η Ρωξάνη, κόρη του ηγεμόνα της Βακτιριανής Οξυάρτου, μετά τον θάνατο του Αλεξάνδρου, ακολούθησε τον Αντίπατρο στην Μακεδονία. Όταν και αυτός πέθανε, κατέφυγε στην προστασία της Ολυμπιάδας μαζί με τον γιό της και νόμιμο διάδοχο, Αλέξανδρο τον Δ’. Δεν απέφυγε τελικά, και αυτή και ο Αλέξανδρος, την δολοφονική χείρα του Κασσάνδρου, το 311π.Χ.).

Αυθόρμητα όμως αυτές τις ημέρες της… αλεξανδρολογνείας, ήλθαν στο νου μου και οι… αλεξανδρομάστιγες των σχολικών βιβλίων και η υποκρισία του «επισήμου» κράτους. (Η μεγαλειώδης παρουσία του Αλεξάνδρου δίχασε ακόμη και τους λογοτέχνες. Οι υμνητές του ονομάστηκαν αλεξανδροκόλακες, οι επικριτές του, αλεξανδρομάστιγες). Στις 18.4.2008 είχα δημοσιεύσει κείμενο με τίτλο «η Κοκκινοσκουφίτσα, ο Καραγκιόζης και ο… Μέγας Αλέξανδρος». Αποσπώ ένα τμήμα του τότε άρθρου, διότι τίποτε δεν έγινε στο μεσολαβήσαν διάστημα. Το υπουργείο Παιδείας είναι το «βαθύ κράτος», τίποτε δεν διαπερνά τους συμπαγείς, νεοταξικούς τοίχους του.
{«Μπαίνω, μετά την προσευχή στην αυλή, μες στην τάξη. Το πρώτο δίωρο «Γλώσσα». Απέναντί μου, δίπλα μου, παιδιά της έκτης δημοτικού. Η ερώτηση κοινότοπη μεν, αλλά συμμαζεύει τις σκέψεις παιδιών και δασκάλου: «Πού είμαστε παιδιά;» «Στο τετράδιο εργασιών, σελίδα 39, κύριε» (β΄ τεύχος). Πριν ανοίξουμε τα βιβλία Γλώσσας– περιοδικά ποικίλης ύλης, πετάγεται ένας μαθητής μου. «Είδατε, κύριε, τις εικόνες. Έβαλαν τον Μέγα Αλέξανδρο, μαζί με την Κοκκινοσκουφίτσα και τον Καραγκιόζη». Γνώριζα την αθλιότητα, αλλά την είχα ξεχάσει. Παρακολουθώ τις αντιδράσεις των παιδιών. Γελούν, ειρωνεύονται, διαμαρτύρονται και στο τέλος αγανακτούν. Δεν εκμαιεύω σχόλιά τους, αυθόρμητα, από καρδίας, λένε τα Ελληνάκια μου: «Δεν ντρέπονται, τι δουλειά έχει ο Μέγας Αλέξανδρος, με την Κοκκινοσκουφίτσα»; «Καραγκιόζη λέμε τον ανόητο, όταν θέλουμε να κοροϊδέψουμε κάποιον, πού κολλά ο Μ. Αλέξανδρος»; Διαβάζουμε την άσκηση. (Αν και είμαι «έξω φρονών» – έξω φρενών- όπως θα έλεγε ο Μακρυγιάννης, αυτολογοκρίνομαι προς το παρόν, ας μιλήσουν οι μαθητές).

Προτείνει, λοιπόν, η άσκηση: «Ένας σεναριογράφος στέρεψε από ιδέες και ζητάει τη βοήθεια σας! Έχει βρει ποιοι ήρωες θα πρωταγωνιστήσουν στην φανταστική περιπέτεια που θέλει να γράψει και χρειάζεται τη δική σας έμπνευση για να ξεκινήσει την ιστορία». Αφού παραθέτει τους «ήρωες», γράφει το σχολικό βιβλίο: 
«Γράψτε τώρα την ιστορία και την περιπέτεια αυτής της παράξενης συντροφιάς, αφού παρουσιάσετε τον καθέναν από τους ήρωες». 
Τελειώνει η ανάγνωση της άσκησης και κάτω από την «ηρωική» σύνθεση, χάσκει ο χώρος όπου οι μαθητές θα γράψουν την δική τους «έμπνευση». Κατόπιν διαλόγου με τα παιδιά κα ανάλυσης της ρυπαρογραφίας του στερημένου από ιδέες σεναριογράφου – συγγραφέα του βιβλίου, καταλήξαμε ομοφώνως και γράψαμε την εξής «φανταστική» (κυριολεκτικά) απάντηση: 
«Είναι απαράδεκτο και υποτιμητικό για την ιστορία μας και για το πρόσωπο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, να τον βάζουν δίπλα και να τον συγκρίνουν με πρωταγωνιστές παραμυθιών ή με τον Καραγκιόζη». 
Όλα τα έγραψαν και τα σκέφτηκαν οι μαθητές. Κάποια παιδιά μίλησαν για προδότες, άλλο παιδί ρώτησε, το «γιατί επιτρέπει το υπουργείο να περνούν στα βιβλία τέτοιες χαζομάρες», η πιο δύσκολη ερώτηση ήταν «γιατί το κάνουν αυτό, αφού και εμάς τα παιδιά μάς φαίνεται γελοίο». (Τι δράμα, τι ντροπή είναι αυτή. Να απολογούμαστε οι δάσκαλοι για τις αθλιότητες που πέρασε στα βιβλία η νεοταξική λέρα). Έχω πάνω στην έδρα μου συνεχώς το «Ευαγγέλιο» και τον «Μακρυγιάννη». «Όταν θολώνει ο νους, όταν με βρίσκει το κακό» (Ελύτης), μνημονεύω τον στρατηγό ή διαβάζω τον λόγο του Κυρίου. Παρηγοριά και καταφύγιο. Την ρήση του Πατροκοσμά «ψυχή και Χριστός σας χρειάζεται», έτσι την κατανοώ. Τούτη η χώρα αναστήθηκε χάρις στο αίμα των ηρώων, είναι μια πατρίδα «που θράφηκε και θρέφεται με την αμβροσία και με το πρόσφορο, και που ήπιε και πίνει το νέκταρ και το αίμα του Χριστού από το δισκοπότηρο της Ορθοδοξίας». (Κόντογλου, «Ευλογημένο καταφύγιο», σελ. 145). Ανοίγω τα «Απομνημονεύματα», διαβάζω και αγαλλιώ: «Όλοι οι προκομμένοι άντρες των παλαιών Ελλήνων, οι γοναίγοι όλης της ανθρωπότης, ο Λυκούργος, ο Πλάτων… και οι επίλοιποι πατέρες γενικώς της ανθρωπότης κοπίαζαν, βασανίζονταν νύχτα και ημέρα μ’ αρετή, με ‘λικρίνειαν… Αυτείνοι δεν τήραγαν να θησαυρίσουνε μάταια και προσωρινά, τήραγαν να φωτίσουν τον κόσμο με φώτα παντοτινά… Έντυναν τους ανθρώπους αρετή, τους γύμνωναν από την κακήν διαγωγή…». Διάβασα στα παιδιά μου όλο το απόσπασμα. Τέλειωσα με τη φράση, «τέτοι’ αρετή έχουν, τέτοια φώτα μάς δίνουν», την οποία αναφέρει ο στρατηγός για τους «Ευρωπαίγους». Λέω στους μαθητές. Ο Μέγας Αλέξανδρος και οι επίλοιποι γοναίγοι μας, φώτισαν με την αρετή τους όλον τον κόσμο. Σήμερα υπάρχουν κάποια πνευματικά απολειφάδια, το νεοταξικό κηφηναριό που οι «αναθεματισμένοι της πατρίδας πολιτικοί μας», τους έβαλαν δασκάλους και παιδαγωγούς της νεότητας. Γι’ αυτό ο Μέγας Αλέξανδρος με την Κοκκινοσκουφίτσα. 
Εξηγώ του μαθητή που με ρώτησε το αμείλικτο «γιατί». Γιατί θέλουν να «χάσωμεν και την πατρίδα μας και την θρησκείαν μας», χωρίς αυτά τα δύο πολυτίμητα τζιβαϊρικά, καταντούμε κοιλιές, σάρκες που θα ενδιαφέρονται μόνο για την τηλεόραση και το ψυγείο. Θα βλέπουμε τι θα φάμε και θα τρώμε ό,τι βλέπουμε. Ανοίγω το Ευαγγέλιο, στην προς Τιμόθεον Α΄ επιστολή. Διαβάζω: «…παραδιατριβαί διεφθαρμένων ανθρώπων τον νουν και αποστερημένων της αληθείας, νομιζόντων πορισμόν είναι την ευσέβειαν, αφίστασο από των τοιούτων». Δηλαδή, πρόσεχε από τις παράλογες και μάταιες ασχολίες ανθρώπων, που έχουν διεφθαρμένο και χαλασμένο το νου τους και έχουν στερηθεί τελείως την αλήθεια. Αυτοί οι άνθρωποι νομίζουν ότι η ευσέβεια είναι πηγή αισχρής εκμετάλλευσης και υλικού πλουτισμού. Μείνε μακριά από τέτοιους ανθρώπους (στ΄ 5).

Στο α΄ τεύχος των δήθεν βιβλίων γλώσσας, αυτοί οι «χαλασμένοι» άνθρωποι, μας βάζουν να διδάξουμε «συνταγές μαγειρικής», στο β΄ τεύχος «οδηγίες χρήσης, καφετιέρας», στο γ΄ τεύχος «Μέγα Αλέξανδρο και Κοκκινοσκουφίτσα», σ’ όλα τα βιβλία ο μολυσμός, η βρωμιά, να χάσουν τα παιδιά μας το σέβας στη γλώσσα, στην πίστη, στην ιστορία, στην πατρίδα μας, να βυθιστούν «εις όλεθρον και απώλειαν». Και όλα αυτά σε σχολικά βιβλία, σε βιβλία, που οι «εξωραϊστές του τίποτα», μας τα πλασάρουν (γιατί περί πλασιέ πρόκειται) για βιβλία γλώσσας του δημοτικού. Έλεγε ένας παλιός δάσκαλος, «βιβλίο θα πει κυκλοφορία σκέψεως μέσα σ’ ένα λαό, θα πει αιματοφόρο αγγείο που διοχετεύει την πνευματικήν τροφήν, που πάει να ζωογονήσει και το τελευταίο κύτταρο του οργανισμού και να το εμποδίσει να πέσει στον ύπνο τον πνευματικό». (Α. Δελμούζος, «Μελέτες και πάρεργα», σελ. 26). 
Οι μαθητές εντόπισαν και στηλίτευσαν τον ανθελληνικό λεκέ και τους λακέδες που τον διακινούν. Απομένει στους γονείς να κατανοήσουν ότι «τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί» και όχι μόνο οι ακροβολισμένοι σε ζωτικούς αρμούς της Εκπαίδευσης, Γραικύλοι της σήμερον»}.

7 σχόλια:

  1. Euge ston Anthropo pou ta leei opos einai. Edo uparxei daskalos Geografias stin ilioupoli pou leei oi Ellines den einai Ellines?
    Ta ypoloipa ta afino se esas??
    Walla ??
    Tsyriza..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δε θέλω να δικαιολογήσω το βιβλίο του σχολείου, ειδικά με τη διάσταση που έχει πάρει το μακεδονικό ζήτημα. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι στη νεοελληνική συλλογική μνήμη ο Μέγας Αλέξανδρος έχει συνδεθεί με μύθους, θρύλους και παραδόσεις. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η "η φυλλάδα του Αλεξάνδρου του Μακεδόνος", ο θρύλος με τη γοργόνα αδελφή του Αλεξάνδρου, αλλά και το γεγονός ότι πρωταγωνιστούσε σε παραστάσεις του Καραγκιόζη. Θα μπορούσαν λοιπόν οι εκπαιδευτικοί να εκμεταλλευτούν αυτήν την (άτυχη) συγγραφική επιλογή για να εξηγήσουν στα παιδιά αυτή τη διάσταση για το Μέγα Αλέξανδρο, πέρα από το ιστορικό πρόσωπο, αντί να γίνεται λόγος για "προδότες" και άλλα τέτοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ "Γιάννη" εσύ όντας καλοπροαίρετος το κρίνεις αυτό ως "(άτυχη) συγγραφική επιλογή".
    Όμως δυστυχώς το πρόβλημα είναι πολύ βαθύτερο.
    Το θέμα της κατάλυσης της εθνικής μας Παιδείας, είναι για μένα το δεύτερο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο λαός μας (το πρώτο κατά την άποψή μου, είναι το δημογραφικό σε συνδυασμό με την αθρόα είσοδο ανθρώπων, που δεν θέλουν να ενταχτούν στην Ελληνική κοινωνία).
    Δυστυχώς το Υπουργείο "αφελληνισμού της Παιδείας", μας οδηγεί σε μία κοινωνία στην οποία όσοι θα είναι γόνοι Ελλήνων, θα έχουν "μειωμένη" έως ανύπαρκτη εθνική συνείδηση, δεν θα γνωρίζουν τις θυσίες των προγόνων μας για την ελευθερία και την συνέχεια του Έθνους και της πατρίδας, σε μία κοινωνία στην οποία θα κυριαρχεί ο εθνομηδενισμός και η αρνησιπατρία.
    Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι σε ένα παλιό βιβλίο Ιστορίας της κόρης μου, το παιδομάζωμα παρουσιαζόταν ως εθελοντική συγκέντρωση στρατιωτών για να υπηρετήσουν τον σουλτάνο!!!
    Με τι ψυχή θα υπερασπιστούν αυτά τα παιδιά την πατρίδα, όταν δεν έχουν γνώση της ιστορίας μας, όταν δεν πιστεύουν σε εθνικές αξίες και ιδανικά;
    Δυστυχώς υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα "άτυχων συγγραφικών επιλογών" στα σχολικά βιβλία. Τυχαίο; Δεν νομίζω.
    Εγώ επιθυμώ να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στον κο Νατσιό για την προβολή του τεράστιου θέματος του αφελληνισμού της Παιδείας, την στιγμή που έχουμε μία εκκωφαντική σιωπή από πολλούς πνευματικούς ταγούς.
    Δείτε ομιλία του ιδίου για τα σχολικά βιβλία στον σύνδεσμο:
    http://www.youtube.com/watch?v=YffeKcn9uqU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Παντελή,
    Δεν έχω ιδιαίτερη επαφή με σχολικά βιβλία αλλά δεν αμφιβάλω γι' αυτά που λες ως προς το περιεχόμενο. Η συγγραφή ιστορίας εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης και κατάλυσης των μικρών εθνών κρατών με την απορρόφησή τους από υπερεθνικούς μηχανισμούς και θεσμούς μέσω των οποίων η εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία εκχωρείται στις υπερδυνάμεις (βλ. ΕΕ, ΔΝΤ κλπ). Έτσι εξιδανικεύεται και η Οθωμανική Αυτοκρατορία (βλ. παιδομάζωμα κλπ) προκειμένου να προωθηθεί ο ηγεμονικός ρόλος της Τουρκίας στην περιοχή. Όμως το συγκεκριμένο θέμα που αναπτύσσεται στο άρθρο νομίζω ότι δεν εντάσσεται σ΄αυτό το πνεύμα, αν και θα μπορούσε να αποφευχθεί. Νομίζω ότι όλοι μας (από μια ηλικία και πάνω) γνωρίζουμε την παράσταση "Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι". Μήπως ο Ευγένιος Σπαθάρης επεδίωκε τον "αφελληνισμό" των παιδιών; Ας μην είμαστε υπερβολικοί γιατί δε θα μπορούμε να πείσουμε ακόμα και για τις δικαιολογημένες ανησυχίες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 1).. Ο Μέγας Αλέξανδρος και οι επίλοιποι γοναίγοι μας, φώτισαν με την αρετή τους όλον τον κόσμο.

    Ποιές οι αρετές του Μεγάλου Αλεξάνδρου που μπορούν να λειτπυργήσουν ως κτήμα ές αεί για τον Ελληνισμό Σήμερα;

    2) Γιατί θέλουν να «χάσωμεν και την πατρίδα μας και την θρησκείαν μας»,
    Απο που προκύπτει ότι ο Ελληανς ΄χανει την πατρίδα του κα ιτη Θρησκεία του; (Και) απο την ταυτόχρονη συμπαρουσίαση του Μέγα Αλεξανδρου με τον Καραγκιόζη και την Κοκινουσκουφίτσα ή (και) με αυτούς που αφυδατώνουν την ιστορική μας μνήμη μέσω της προγονοπληξίας;
    2)Η Θρησκεία της εποχής Μεγαλου Αλεξάνδου ήταν ο χριστιανισμός; ή θα πρέπει να ξαναθυμηθούμε πάλι το πλέγμα σχέσεων Αρχαίας Ελλάδας-Οροδοξίας;

    Ούτε ο Κος Νατσιός μπόρεσε να ξεφύγει απ οτην πεπατημένη. Αυτά παθαίνει κανείς όταν η γραφή σου υπηρετεί και εξυπηρετεί λογικές που απέχουν απο όσα η ζωλη μέρα με την μέρα με τρόπο εμφατικό καταγράφει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. >του Μέγα Αλεξανδρου<

    Ο μέγας, του μεγάλου. Ποτέ του "μέγα".

    Αν η αποστολή του Ελληνισμού είναι, όπως ορισμένοι διατείνονται, ο εκπολιτισμός του κόσμου, τότε ο Αλέξανδρος είναι ο πρώτος διδάξας.

    Εσύ ο ίδιος, που τόσες φορές αναφέρεις ... εμφατικά, αυτή την αποστολή, πώς ακριβώς την καταλαβαίνεις;

    Πάντα με αναφορά το σήμερα.


    ___________________________________

    Στην αγωνία του για την διατήρηση της ελληνικής μας φυσιογνωμίας, ο Δάσκαλος (με δέλτα κεφαλαίο) Νατσιός έχει δώσει μεγάλο αγώνα. Αν σε κάποια πράγματα ακούγεται υπερβολικός, εγώ τον καταλαβαίνω απόλυτα και μακάρι να είχαμε μία φούχτα ακόμη τέτοιους Δασκάλους στην σημερινή καταρρέουσα και απαξιωμένη παιδεία.

    Να υπενθυμίσω εδώ, ότι ο Δημήτρης Νατσιός είναι αυτός που ξεκίνησε τον αγώνα για την απόσυρση του διαβόητου βιβλίου Ιστορίας Στ' Δημοτικού της Ρεπούση(*). Κανείς δεν είχε προσέξει και καταλάβει τίποτε, πριν τα επισημάνει αυτός.

    (*)"Το πρώτο κριτικό άρθρο, που δημοσίευσε το Αντίβαρο, επί του περιεχομένου του βιβλίου της Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, γράφτηκε από τον Δημήτρη Νατσιό, δάσκαλο στο Κιλκίς και αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 21 Μαίου 2006. Ο δάσκαλος είχε ενημερωθεί για το βιβλίο από σεμινάρια την άνοιξη του 2006, ενώ εκτύπωσε το εγχειρίδιο από την ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όπου βρισκόταν από τις αρχές του έτους, προτού ακόμα τυπωθεί επίσημα για να διανεμηθεί στα σχολεία το Σεπτέμβριο του 2006."

    Περισσότερα: Ἀντίβαρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολύ σημαντικός αλλά αυτό δεν το αντιλαμβάνονται όσοι επιλέγουν το συγκεκριμένο επάγγελμα.

    Παραδείγματα μαθημάτων ιστορίας και εκπαιδευτικών από τα χρόνια μου ως μαθητής στο Ελληνικό σχολείο:

    1) Δημοτικό

    Το καλύτερο μάθημα ιστορίας στο Δημοτικό το διδάχθηκα μία μέρα από έναν δάσκαλο που είχε αντικαταστήσει για μόνο μια μέρα τη δασκάλα μας που έλειπε εκτάκτως.

    Την τελευταία ώρα και ενώ είχαμε τελειώσει όλα τα μαθήματα μας μίλησε για την αρχαία Μακεδονία και την Μακεδονική φάλαγγα.

    Μοναδική μεταδοτικότητα με απλά λόγια για να καταλαβαίνουμε μικρά παιδάκια που ήμασταν τότε.

    2) Α' Λυκείου

    Καθηγήτρια φιλόλογος.

    Πολύ καλή καθηγήτρια στην έκθεση και αρκετά καλή στη λογοτεχνία αλλά την ώρα της ιστορίας ζούσαμε κωμικοτραγικές στιγμές.

    Για να συμπληρώσει ώρες τη βάλανε να διδάσκει και μερικές ώρες ιστορίας...και το "τυχερό" τμήμα ήταν το δικό μας.

    Η γυναίκα δεν έκανε για ιστορία.

    Κωμικοτραγικές καταστάσεις μέσα στην αίθουσα.

    Μπέρδευε τα λόγια της στην ιστορία...
    Ειδικά το πρώτο τετράμηνο ήταν Γολγοθάς και για το τμήμα και για την ίδια.

    3) Γ Λυκείου. Καθηγήτρια φιλόλογος. Διευθύντρια του Λυκείου και συνδικαλίστρια.

    Η καλύτερη καθηγήτρια ιστορίας που είχα ποτέ. Εξαιρετικές γνώσεις και μεταδοτικότητα.

    Με τη συγκεκριμένη ως μαθητής είχα σχέσεις "λατρείας" και "μίσους".

    "Λατρείας" διότι από την αρχή στην πρώτη λυκείου με θεωρούσε χαμηλών τόνων, από τους ήσυχους(δεν ήξερε, απλώς δεν πρέπει να αφήνουμε ίχνη) και καλούς μαθητές.

    "Μίσους" διότι Γ λυκείου κόντεψε να μου ρίξει αποβολή για ένα θέμα που πέρασε το δικό μου τελικά με λίγο "καταδρομικό" τρόπο.

    Περισσότερο ήταν η τσατίλα της που δεν πέρασε το δικό της :)

    α) Η αποβολή θα ήταν υπερβολικό για το συγκεκριμένο θέμα διότι η ανυπακοή είχε καθαρά εκπαιδευτικά και πατριωτικά κίνητρα.

    β) Ο βασικός "κατηγορούμενος" αλλά και οι άλλοι δυο "είχαν πρόσωπο" σε όλους τους καθηγητές που μεταφράζεται ότι είχαν "συμμαχίες" και άρα θα ήταν απομονωμένη αν το πήγαινε το θέμα στον σύλλογο καθηγητών. Ακόμα και αν από μόνη της(ως διευθύντρια μπορούσε) προχωρούσε σε ποινή μονοήμερης αποβολής δεν μπορούσε να μειώσει η ποινή αυτή τον χαρακτηρισμό της αγωγής κάτω από το κοσμιοτάτη.

    γ) Αν είχε το θάρρος ας έδινε αποβολή στο 60% της Γ τάξης που ακολούθησε στην ανυπακοή.

    δ) Όλα μελετήθηκαν με κάθε λεπτομέρεια σε "συνωμοτικό" συμβούλιο των τριών φίλων και συμμαθητών.

    ε) Ο τολμών νικά και η διευθύντρια ουρλιάζει.

    Ο λόγος ήταν ότι ήθελα μαζί με κάποιους άλλους να πάμε στο πολεμικό μουσείο σε μια έκθεση.

    Εκείνη αν και φιλόλογος με εξειδίκευση στην ιστορία(και πολύ καλή και σωστή στο μάθημα) λόγω πολιτικών πεποιθήσεων όμως είχε μια ιδιαίτερη αλλεργία στο άκουσμα και μόνο της λέξης "στρατός", "Ένοπλες δυνάμεις" κτλ.
    Βλακεία της κατά την ταπεινή μου γνώμη. Ένα μουσείο σαν όλα είναι και το πολεμικό μουσείο.

    Το πήγα με το μαλακό και εκείνη με τα χίλια ζόρια είχε υποσχεθεί θα το κανονίσει να πάμε.

    Οι πληροφορίες μου όμως από διάφορες πηγές μου λέγανε άλλα. Έκανα υπομονή.

    Τελευταία στιγμή δυο μέρες πριν, επίτηδες μας "πουλάει"(το είχαμε πληροφορηθεί κάποιοι από αλλού) όσους θέλαμε το πολεμικό μουσείο και ανακοινώνει "δημοκρατικά" επίσκεψη σε μια...έκθεση ζωγραφικής του τάδε(ούτε η μητέρα του δεν τον ήξερε). Κάθε φορά σε κάτι τέτοια μας πήγαινε. Οι μισοί πίνακες ήταν χαζομάρες. Αφηρημένα που δεν έλεγαν τίποτα. Η υπομονή λοιπόν έχει όρια και η έκθεση στο πολεμικό μουσείο θα έφευγε. Δεν υπήρχαν άλλα περιθώρια διαπραγμάτευσης.

    "Καταδρομική επιχείρηση".

    Την μέρα της επίσκεψης το 60% της Γ' τάξης με βασικούς διοργανωτές της "συνωμοσίας" 3 έφηβους φίλους και συμμαθητές(έναν μελλοντικό γεωπόνο, έναν μελλοντικό Ίκαρο και έναν μελλοντικό φιλόλογο) "δραπέτευσαν" αθόρυβα από το αστικό στη διαδρομή και η διευθύντρια αφού έγινε "πύραυλος" αναγκάστηκε να στείλει δύο συνοδούς καθηγητές στο πολεμικό μουσείο με όσα παιδιά πήγαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.