12/3/14

Τι προβλέπει το ν/σ που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας

Πολλά λόγια, διατάξεις και έπαινοι... για να περάσει το Αιγαίο, όχι και μόνο, στους Τούρκους...  

"Επεκτείνεται, υπό προϋποθέσεις, το δικαίωμα ναύλωσης σε πλοία αναψυχής με μη κοινοτική σημαία"


ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ
Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε έμφαση στην αύξηση των θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν από την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και του κλάδου των σκαφών αναψυχής.

Το σχεδίου νόμου  «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις» παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υποστηρίζοντας ότι με αυτό θα μεγιστοποιηθούν τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού για τη χώρα μας, ενώ, όπως είπε, θα ενισχύσει και την Εθνική Οικονομία.
«Θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας»
Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε έμφαση στην αύξηση των θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν από την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και του κλάδου των σκαφών αναψυχής, λέγοντας ότι κάθε σκάφος δημιουργεί 1,17 άμεσες θέσεις εργασίας και 9 έμμεσες θέσεις στην τοπική οικονομία, ενώ εκτιμάται ότι περίπου 40.000 άτομα απασχολούνται στον κλάδο.
«Αν προσεγγίζαμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, θα είχαμε 67.000 σκάφη αναψυχής που συνεπάγονται 78.390 άμεσες θέσεις εργασίας και τις αναλογούσες έμμεσες θέσεις», είπε.
«Θα υπάρξει εισροή εσόδων»
Ως κρίσιμο σημείο που πρέπει να δοθεί βαρύτητα, ο κ. Βαρβιτσιώτης, ανέδειξε την εισροή εσόδων από την ανάπτυξη του κλάδου καθώς όπως είπε κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μία μαρίνα ξοδεύει επιπλέον 450 στην τοπική οικονομία.
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «για κάθε ένα ευρώ άμεσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργείται 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας στη μαρίνα και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία».
Το θεσμικό πλαίσιο
Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέλυσε και το θεσμικό πλαίσιο που πρόκειται να κατατεθεί, το οποίο δημιουργεί, όπως είπε,  την κατάλληλη  πολιτική για να αντιστρέψει την παρούσα κατάσταση που παρουσιάζει τη χώρα μας σε μια από τις χαμηλότερες θέσεις από πλευράς αριθμού σκαφών και μαρίνων.
«Βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου», ανέφερε, «είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες».
Σύμφωνα με τον ίδιο «με αυτό το νομοσχέδιο επιτυγχάνεται η συνολική αναμόρφωση του πλαισίου δραστηριοποίησης των τουριστικών πλοίων, η κατάργηση των αναχρονιστικών και γραφειοκρατικών ρυθμίσεων, ενώ εισάγονται απλές και σύγχρονες ρυθμίσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία φιλεπιχειρηματικού περιβάλλοντος».
Βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις» είναι:
Για τα τουριστικά πλοία
  • Καταργείται η «άδεια» των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής
  • Επιτρέπεται η χρήση του πλοίου αναψυχής και για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή συμμετοχή σε αγώνες
  • Εξορθολογίζεται η απαίτηση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης και προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία του πλοίου
  • Αναστέλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης για το διάστημα που τα πλοία αναψυχής είναι παροπλισμένα ή κατασχεμένα
  • Επεκτείνεται, υπό προϋποθέσεις, το δικαίωμα ναύλωσης σε πλοία αναψυχής με μη κοινοτική σημαία
  • Συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι ναυτικοί πράκτορες στα πρόσωπα που μπορούν να διενεργούν ναυλώσεις (σύσταση και του ΟΟΣΑ)
  • Καταργείται η δυνατότητα καθορισμού με υπουργική απόφαση του κατώτατου ημερήσιου ναύλου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής (σύσταση και του ΟΟΣΑ)
  • Επιτρέπεται να ναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα πλοία αναψυχής μήκους έως 24μ (αύξηση από 20μ σε 24μ) όπως ισχύει και σε άλλες χώρες της ΕΕ.
  • Διευκρινίζεται το ασφαλιστικό καθεστώς του κυβερνήτη, που είναι εν ενεργεία ναυτικός, ώστε να ασφαλίζεται μόνο στο ΝΑΤ (όχι διπλή ασφάλιση στον ΟΑΕΕ)
  • Αποσαφηνίζεται και απλοποιείται το πλαίσιο σύναψης χρηματοδοτικής μίσθωσης για τα πλοία αναψυχής
  • Παρέχεται η δυνατότητα ναύλωσης σε πλοία με μεταφορική ικανότητα ως 99 επιβατών
  • Αυξάνεται το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο η Ν.Ε.Π.Α. (Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής)  απαιτείται να αποκτήσει την κυριότητα ή εκμετάλλευση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής
  • Κωδικοποιείται το καθεστώς των ημερόπλοιων και καταργούνται αναχρονιστικοί περιορισμοί (π.χ. απαγόρευση προσέγγισης σε όρμο ή ακτή όταν το ταξίδι ξεκινάει από λιμάνι)
  • Εισάγεται δυνατότητα ημερήσιας περιήγησης με συνδυασμό χερσαίων και θαλάσσιων μέσων (ημερόπλοια)
  • Αυξάνεται η διάρκεια του περιηγητικού ταξιδιού με ημερόπλοια όταν στο ίδιο τουριστικό πακέτο συμπεριλαμβάνεται φιλοξενία στην ξηρά
  • Εξομοιώνονται ως προς τα φαρικά τέλη οι ξένες σημαίες με την ελληνική ώστε η μείωση της κατά κεφαλή χρέωσης να αποτελέσει κίνητρο για την αύξηση του αριθμού των επιβατών που απο-επιβιβάζονται (Homeporting)
Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας
  • Ηλεκτρονικό Μητρώο τουριστικών πλοίων
  • Ηλεκτρονική υποβολή ναυλοσυμφώνου
  • Ελαχιστοποίηση των περιπτώσεων στις οποίες είναι υποχρεωτική η λήψη απόπλου και η δήλωση κατάπλου
  • Περιορίζεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης σε όσα επαγγελματικά πλοία αναψυχής έχουν απαλλαγεί από τον ΦΠΑ κατά την εισαγωγή τους
  • Απλούστευση της διαδικασίας υπολογισμού ημερών ναύλωσης για τα πλοία αναψυχής που κατάσχονται 
  • Κατάργηση της ερασιτεχνικής άδειας αλιείας (ατομικής και σκάφους) με στόχο την αποδέσμευση του προσωπικού του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. από γραφειοκρατικές εργασίες (υπολογίζεται ότι σήμερα για την έκδοση – θεώρηση των αδειών απασχολούνται περίπου 850 άτομα).
  • Απλοποίηση της διαδικασίας απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων πλοίων αναψυχής και ναυαγίων από τους τουριστικούς λιμένες
  • Κατάργηση του παραβόλου των 0,88 ευρώ για α) λήψη άδειας απόπλου και β) λήψη άδειας καθέλκυσης – ανέλκυσης
Καταργήσεις ρυθμίσεων
  • Κατάργηση της απαγόρευσης επιβίβασης σε επαγγελματικό πλοίο αναψυχής προσώπων που δεν είναι εξαρχής δηλωμένα στο ναυλοσύμφωνο
  • Άρση των περιορισμών ιδιοχρησιμοποίησης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, όταν αυτό δεν εκτελεί ναυλώσεις
  • Κατάργηση της απαγόρευσης ναύλωσης ιδιωτικών πλοίων αναψυχής
  • Μείωση των υπογραφών που απαιτούνται για την αδειοδότηση των πλωτών εξεδρών εποχιακής χρήσης
Διοικητική μεταρρύθμιση
  • Συγχώνευση Οίκου Ναύτου και Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των διοικητικών δομών
  • Ρύθμιση των αποδοχών του προσωπικού της Πλοηγικής Υπηρεσίας
  • Εκσυγχρονισμός των ελεγκτικών διαδικασιών (το Μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών θα διασυνδέεται με το TAXIS και το ISIS)
Άλλες διατάξεις
  • Διευρύνονται οι κατηγορίες πασχόντων ναυτικών (και  μελών της οικογενείας τους) που δικαιούνται επιδομάτων αναπηρίας
  • Διευρύνονται οι ειδικές κατηγορίες προσώπων που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού
  • Αυξάνεται το ηλικιακό όριο για φοίτηση στη Σχολή Δυτών Καλύμνου και απόκτηση επαγγελματικών προσόντων
  • Θεσπίζεται διαδικασία για τη διασφάλιση ελάχιστης ακτοπλοϊκής σύνδεσης, στην περίπτωση σοβαρής διαταραχής της συγκοινωνίας η οποία απειλεί το δημόσιο συμφέρον
  • Καθιερώνεται ημερήσια αποζημίωση των στελεχών του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. που υπηρετούν στα περιπολικά, ναυαγοσωστικά και αντιρρυπαντικά σκάφη
  • Θεσμοθετείται καθεστώς για την καταβολή οδοιπορικών εξόδων στα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
  • Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την κατάταξη και την προαγωγή των στελεχών του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
ναυτεμπορική

2 σχόλια:

  1. Ο πατριώτης Δημόκριτος πού είναι για να κάνει σχόλιο;

    Τέλος πάντων, τζάμπα το συζητάμε. Το σ/ν δεν πρόκειται να περάσει, διότι φαντάζομαι πως οι πατριώτες εντός της ΝΔ θα θέσουν βέτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να γράψουμε το αυτονόητο, να το γράψουμε, αν στα πλοία στο Αιγαίο δεν κυματίζει η Ελληνική σημαία, ποτε μα ποτε μα ποτε όμως δε θα έρθει καμια οικονομική ανάπτυξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.