25/2/14

Τους αφισοκολλητές θα σώσουμε ή την Ελλάδα...


Ο ΓΑΠ πριν γίνει κυβέρνηση υποσχόταν επανακρατικοποίηση των προβλητών 2 και 3 του ΟΛΠ και συμμετείχε στις κινητοποιήσεις των πραιτοριανών των δικών μας παιδιών της κομματοκρατίας. Μάλιστα αν θυμάμαι καλά, συμμετείχε και στις κινητοποιήσεις και υπέστη τις συνέπειες των δακρυγόνων.

Από αυτή τη σκοπιά ο ΣΥΡΙΖΑ έχει υποστείλει το επίπεδο της αντιπαράθεσης πριν προσεγγίσει την εξουσία. Μια ανακοίνωση έβγαλε χθες και αυτή με τα τετριμμένα σε ήπιους τόνους. Οι εποχές έχουν αλλάξει και η υποστήριξη στους πελάτες γίνεται με διακριτικούς τόνους:

«Η Νομαρχιακή Επιτροπή Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί καθήκον της να σταθεί στο πλευρό των εργαζόμενων στον δίκαιο αγώνα τους, για την υπεράσπιση του Δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού του Πειραιά και καλεί όλα τα μέλη και τους φίλους του κόμματος, όλους τους πειραιώτες να συμμετάσχουν μαζικά, τη Δευτέρα στη συγκέντρωση στο κτήριο του ΟΛΠ. ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ.».


Τι ακριβώς υπερασπίζεται όμως κάποιος που υπερασπίζεται να μείνει το λιμάνι στο δημόσιο προς όφελος του λαού; Να έχουν τα δικά τους παιδιά μισθούς 3-4.000 τους οποίους χάνει το δημόσιο ταμείο από έσοδα; Να κλείνει το λιμάνι για εβδομάδες στραγγίζοντας την αγορά και τις επιχειρήσεις, στέλνοντας κόσμο στην ανεργία;

Ας τα πάρουμε με τη σειρά...

Πριν δοθούν οι προβλήτες 2 και 3 στους Κινέζους που ανέδειξαν τον Πειραιά σε λιμάνι με διεθνή κομβική σημασία μεταξύ του εμπορίου Ασίας και Ευρώπης, μια δράκα πελατειακής «αριστοκρατίας» λυμαίνονταν αυτό το περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού λαού χωρίς καμιά ανταπόδοση στην κοινωνία.

Μετά την παραχώρηση, τα έσοδα αντί να πηγαίνουν στα κρατικά ταμεία και να συνεισφέρουν στις δαπάνες για παιδεία, υγεία και ασφάλεια πηγαίνουν στα ταμεία του ΟΛΠ και εξατμίζονται σαν μισθοί 3-4.000 ευρω των 1.200 εργαζομένων στον οργανισμό.

Χθες με την ανακοίνωση πως και ολόκληρος ο ΟΛΠ θα βγει προς ιδιωτικοποίηση, οι υπάλληλοι και οι λιμενεργάτες σε όλα τα λιμάνια κήρυξαν στάση εργασίας.

Μικρό το κακό, πριν έρθουν οι Κινέζοι στον Πειραιά και αναλάβουν τους προβλήτες 2 και 3 απεργούσαν για μήνες εναντίον της ιδιωτικοποίησης, φέρνοντας σε απόγνωση εξαγωγικές και εισαγωγικές επιχειρήσεις που δεν μπορούσαν να κάνουν τη δουλειά τους και αναγκαζόντουσαν να απολύσουν κόσμο ή να τους θέσουν προσωρινά σε αργία...

Πολλές επιχειρήσεις τότε επιβαρύνθηκαν με υπέρογκα κόστη μεταφοράς γιατί αναγκάστηκαν, προκειμένου να τηρήσουν τα συμβόλαια, να εισάγουν πρώτες ύλες και προϊόντα ή να εξάγουν από λιμάνια μακριά από την έδρα τους, ενίοτε και από λιμάνια εκτός Ελλάδας.

Το γεγονός όμως πως ελληνικές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να εισάγουν και να εξάγουν από τα λιμάνια στην Κωνσταντινούπολη ή τη Σμύρνη, δεν συγκίνησε κανένα απ΄ όσους παρουσιάζουν τον κρατικό έλεγχο των λιμανιών σαν σχέδιο που εξυπηρετεί και εθνικά συμφέροντα και την ανάπτυξη.

Δεν ξέρουν τι συνέβαινε και τι συμβαίνει ή μας εμπαίζουν;

Το σάπιο καθεστώς της κομματοκρατίας δεν νοιάστηκε για τις παραγωγικές αυτές επιχειρήσεις που αναγκαζόντουσαν να έρθουν ένα βήμα πιο κοντά στο λουκέτο ή να βάλουν λουκέτο.

Το κομματικό σύστημα των πελατών νοιάζεται για τους πελάτες και την αποκατάσταση των αφισοκολλητών του και όχι για την ευημερία του συνόλου που κατανέμεται στον καθένα δίκαια με βάση την προσπάθεια που καταβάλει και το αποτέλεσμα αυτής.

Αυτό είναι το συμπέρασμα.

Τα πράγματα για τον ΟΛΠ και τους εργαζόμενους θα μπορούσαν να ήταν διαφορετικά αν η επιχείρηση δεν ήταν ουσιαστικά ζημιογόνος και δεν ξόδευε χρήματα περισσότερα απ΄ όσα είναι τα έσοδά της.

Δεν συμβαίνει όμως αυτό και το έχουμε αποδείξει.

Όπως έχουμε αναλυτικά αποδείξει στο άρθρο "Τα μυστήρια του ΟΛΠ": Το 2012 η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ΑΕ που είναι θυγατρική της Cosco εμφάνισε πωλήσεις 104,3 εκατ. ευρώ έναντι 72,8 εκατ. ευρώ το 2011. Εμφάνισε επίσης κέρδη 15,5 εκατ. ευρώ έναντι 5 εκατ. ευρώ και πλήρωσε στο ελληνικό δημόσιο ταμείο από τις δραστηριότητες μόνο 4 εκατ. ευρώ φόρους.

Ο ΟΛΠ αντίστοιχα εμφάνισε έσοδα 106,6 εκατ. ευρώ και κέρδη 4,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,4 εκατ. ευρώ το 2011, καταβάλλοντας φόρους 1,4 εκατ. ευρώ.

Αυτή όμως είναι μια πρώτη  εικόνα καθώς το 2012 ο ΟΛΠ στα 106,6 εκατ. των εσόδων του συμπεριλαμβάνει και περί τα 30 εκατ., όπως αναφέρει στο ετήσιο αναλυτικό δελτίο, από την ΣΕΜΠΟ ΑΕ για τη χρήση των προβλητών 2 και 3.

Χωρίς τα 30 εκατ. ευρώ ο ΟΛΠ θα εμφάνιζε τεράστιες ζημιές τις οποίες θα έπρεπε να καλύπτουν οι φορολογούμενοι αλλά και οι άνεργοι με την έλλειψη επιδομάτων και κρατικής βοήθειας.

Στην ουσία ο κρατικός ΟΛΠ λειτουργεί σαν «μαύρη τρύπα» που ρουφά τα έσοδα που παράγει η ιδιωτική εταιρεία για το δημόσιο...». 


Βλέπε:Τα μυστήρια του ΟΛΠ 

Αυτό που συμβαίνει επί της ουσίας με το πρώτο λιμάνι της χώρας, αντί να εκμεταλλεύεται το προνόμιο που του έχει παραχωρηθεί και να παράγει ανταγωνιστικές υπηρεσίες στις μεταφορές και το εμπόριο, υγιείς και βιώσιμες θέσεις εργασίας, έσοδα για το κράτος από φόρους αλλά και δικαιώματα παραχώρησης, παράγει υψηλούς μισθούς για 1.200 προνομιούχους και στερεί έσοδα από τα κρατικά ταμεία και τους υπόλοιπους 11 εκατ. Έλληνες.
Είναι άλλη μια ζημιογόνα κρατική επιχείρηση που φυτοζωεί σε βάρος της κοινωνίας και της οικονομίες και τα έσοδα που παράγει η ιδιωτική κινέζικη εταιρεία που εκμεταλλεύεται τους δυο προβλήτες 2 και 3. 

του Κ. Στούπα


Πηγή:www.capital.gr

1 σχόλιο:

  1. Όπου δημόσια επιχείρηση και χασούρα – και όταν πουληθεί μια Δημόσια επιχείρηση πάλι χασούρα – όταν τελικά αναλάβει μια ιδιωτική τότε αναγκαστικά γίνεται κερδοφόρος η επιχείρηση αλλά δυστυχώς χάνονται δουλειές κομματικών ψηφοφόρων – δεν μπορείς να τα έχεις όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.