12/2/14

Περισσότερα από 13 δισ. δολάρια επένδυσαν το 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές

ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ 275 ΠΛΟΙΩΝ
Ρεκόρ παραγγελιών νέων πλοίων σημείωσαν το 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές, επενδύοντας περισσότερα από 13 δισ. δολ. σύμφωνα με το Newsfront. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν συνολικά 275 νέα πλοία, που αντιστοιχούν στο 25% των νέων ναυπηγήσεων, αυξάνοντας το υπό παραγγελία dwt κατά 364% σε σχέση με το 2012.

Παράλληλα, οι ελληνικές επενδύσεις κυριάρχησαν στις παγκόσμιες παραγγελίες στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων το 2013. Συγκεκριμένα, επένδυσαν 4,5 δισ. δολ. σε φορτηγά πλοία, καταλαμβάνοντας την κορυφή στην αντίστοιχη κατηγορία με 134 παραγγελίες και παράλληλα επένδυσαν άλλα 4 δισ. δολ. σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), παραγγέλνοντας συνολικά 51 πλοία. Ο κατάλογος περιλάμβανε επίσης 65 δεξαμενόπλοια αξίας 3 δισ. δολ. και 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 1,6 δισ. δολ.

Η Κίνα έλαβε 72% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων από την Ελλάδα, η Νότια Κορέα πάνω από το ένα τρίτο των παραγγελιών ελληνικών πλοίων μεταφοράς αερίου, αλλά και η Ιαπωνία εξασφάλισε μεγάλο αριθμό παραγγελιών
Ο project director των Εκθέσεων «Ποσειδώνια», Θεόδωρος Βώκος, σχολιάζοντας τη δυναμική των Ελλήνων εφοπλιστών, ανέφερε πως ο ελληνικός ποντοπόρος στόλος εξακολουθεί να διευρύνεται ταχύτατα, βασιζόμενος σε μια στρατηγική διαφοροποίησης που αποσκοπεί στην εδραίωση της ηγετικής θέσης του στο διεθνές στερέωμα, και ότι τα σημαντικότερα ναυπηγικά έθνη συναγωνίζονται για να καταλάβουν μια εξέχουσα θέση στη φετινή διοργάνωση των Ποσειδωνίων.
Παράλληλα, για το πολυδιάστατο επενδυτικό πρόγραμμα των Ελλήνων πλοιοκτητών, ο κ. Βώκος ανέφερε πως αυτό αντανακλά τη στρατηγική της ελληνικής ναυτιλίας, που φροντίζει να μοιράσει το επενδυτικό πρόγραμμά της στοχεύοντας τόσο στους παραδοσιακούς τομείς της ναυτιλίας όσο και σε περισσότερο ελκυστικούς νέους τομείς, όπως είναι τα εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια LNG και LPG.
Διορατικότητα
Η ελληνική ναυτιλία διέθετε πάντα πολύ καλά αντανακλαστικά απέναντι σε οποιαδήποτε πρόκληση. Το «αγκάθι» της έλλειψης ρευστότητας, αλλά και της μειωμένης δανειοδότησης από τις τράπεζες, οι Ελληνες εφοπλιστές το αντιμετώπισαν με αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων αλλά και την είσοδό τους στα χρηματιστήρια.
Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν πως το 2013 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες άντλησαν 1,034 δισ. δολ. μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια περισσότερες από τριάντα εταιρείες εισήχθηκαν σε ξένα χρηματιστήρια. Η άντληση κεφαλαίων από τις ξένες χρηματαγορές από το 2003 έως σήμερα φτάνει τα 14 δισ. δολάρια. Τα 9,2 δισ. προήλθαν από τη δημόσια εγγραφή τους στα χρηματιστήρια και τα 4,8 δισ. από την έκδοση ομολόγων.
«Ποσειδώνια 2014»
Ρεκόρ εκθετών αλλά και προσέλευσης επισκεπτών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα φετινά «Ποσειδώνια 2014» σε σχέση με πέρσι, που οι εκθέτες ξεπέρασαν τους 1.870 και οι επισκέπτες του 18.500 από 92 χώρες.
Στα «Ποσειδώνια» δίνεται επίσης η δυνατότητα στα ναυπηγεία να συναντηθούν με τους ιδιοκτήτες του μεγαλύτερου ανεξάρτητου στόλου παγκοσμίως, αξίας άνω των 100 δισ. δολαρίων, που αντιπροσωπεύει το 15% της παγκόσμιας συνολικής αξίας των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και προϊόντων πετρελαίου.
Ημερησία

1 σχόλιο:

  1. Η ''ξεφτίλα'' της ''ΜΠΑΝΑΝΙΑΣ'' σ΄όλο το μεγαλείο. Κατόρθωσαν το ακτόρθωτο? να μην υπάρχει ένα Ναυπηγείο στη χώρα που είναι 1η Παγκοσμίως στην Ναυτυλία(+ τη Κύπρο).
    Η Ελληνική Ναυτυλία ήταν άλλωστε αυτή που ανόρθωσε την ΟΙΚΟνοΜΙΑ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ και τιμήθηκε δεόντως γι΄αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.