8/12/13

Γιατί τα Κινεζάκια είναι πρώτα στα μαθήματα παγκοσμίως;

Έχουν εξαιρετικές επιδόσεις, παίζουν στα δάχτυλα τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες και πρωταγωνιστούν στους διαγωνισμούς.
Έχουν εξαιρετικές επιδόσεις σε ότι και αν αποφασίσουν να κάνουν είτε αυτό είναι η μουσική, είτε ο αθλητισμός...


Όπως φαίνεται το εκπαιδευτικό σύστημα της Σαγκάης προετοιμάζει τους μαθητές μόνο για πρωτιές. Η δεύτερη συνεχόμενη πρωτιά των μαθητών της Σαγκάης στην έκθεση της Pisa, δεν εξέπληξε κανέναν.
Άλλωστε το οικονομικό σύστημα που υιοθετήθηκε στην πόλη - οικονομικό και επιχειρηματικό κέντρο της χώρας, αποτελεί πλέον πρότυπο για πολλά κράτη.




 
Ήδη όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του για την έκθεση της Pisa, ο αντιπρόεδρος της επιτροπής εκπαίδευσης της Σαγκάης, Ζανγκ Μινχουάν, αυτό το διάστημα πολλοί ξένοι ειδικοί καταφθάνουν στη Σαγκάη για να μελετήσουν από κοντά την εξέλιξη της εκπαίδευσης. Η μέση βαθμολογία που συγκέντρωσαν οι 15χρονοι Κινέζοι στα μαθηματικά, ξεπέρασε τις 600 μονάδες (613), 119 περισσότερες από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι οι πρωταθλητές από την κινέζικη επαρχία είναι τρία χρόνια μπροστά στα μαθηματικά από τους συνομηλίκους τους, που έπιασαν βαθμολογία κοντά στις 494 μονάδες.
 
Δεν τα πήγαν βέβαια καθόλου άσχημα, ούτε στις φυσικές επιστήμες, ούτε στην κατανόηση κειμένου, όπου για μια ακόμη φορά βρέθηκαν πρώτοι στη θέση με τις 65 χώρες.
Τη στιγμή που η Ελλάδα κατέλαβε τη 42η θέση στο σύνολο των χωρών.Σύμφωνα με τα Νέα, τις τελευταίες τρεις δεκαετίες οι αρχές της Σαγκάης έδειξαν ιδιαίτερη προσοχή στην προώθηση της δημοτικής εκπαίδευσης.
 
Παρ' όλο που ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις φτάνει τους 35 φαίνεται ότι το εκπαιδευτικό της σύστημα φέρνει καλά αποτελέσματα. Ποιο είναι όμως το συστατικό της επιτυχίας; Ένα αυστηρά οργανωμένο σχολικό πρόγραμμα και μια συνεργασία γονέων και καθηγητών είναι από τα βασικότερα στοιχεία. Ενδεικτικό είναι ότι το 45,9% των γονέων στη Σαγκάη επικοινωνούν συχνά με τους καθηγητές για την απόδοση των παιδιών τους.
Ακόμα και κλήσεις στα κινητά τηλέφωνα των γονέων κάνουν οι εκπαιδευτικοί που ενημερώνουν και συμβουλεύουν τις οικογένειες πως θα πρέπει να συμπεριφέρονται στους μαθητές.

 


Παράλληλα 4 στους 10 μαθητές παρακολουθούν μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου ιδιαίτερα μαθήματα προκειμένου να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις. Τακτική που θεωρείται από τους ίδιους τους γονείς καθοριστική για το επόμενο στάδιο της εκπαιδευτικής πορείας των παιδιών.
Φαίνεται λοιπόν πως η πίεση στο σχολείο και οι γονεϊκές προσδοκίες αποδίδουν καρπούς, αφού πάνω από το 80% των μαθητών έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη στιγμή που το εθνικό ποσοστό δεν ξεπερνά το 24%. 

Γιατί η Ελλάδα παραμένει χαμηλά 
Η έκθεση της χώρας μας στην Pisa ήταν σύμφωνα με τους ειδικούς της εκπαίδευσης αναμενόμενη. Το ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και το έντονο ακαδημαϊκό αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία είναι οι λόγοι που η Ελλάδα καταλαμβάνει χαμηλές θέσεις, με τη βαθμολογία της στα συγκεκριμένα τεστ να βρίσκεται πάντα κάτω από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.
 
«Το γεγονός ότι έχουμε διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης δεν είναι κατ' ανάγκη κακό. Απλά δεν έχει γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια να προωθηθεί η κριτική σκέψη στο ελληνικό σχολείο, κάτι που είναι ζητούμενο στα τεστ Pisa» αναφέρει η Χρύσα Σοφιανοπούλου, επίκουρος καθηγήτρια του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Πάντως από την έκθεση του 2009 διαπιστώθηκε πως τα παιδιά που δεν έμεναν «εγκλωβισμένα» στο σχολικό πρόγραμμα αλλά συμμετείχαν σε άλλες δραστηριότητες, στο πλαίσιο όμως του σχολείου (π.χ θεατρικές ομάδες) είχαν καλύτερη απόδοση στα μαθήματα, καθώς και κίνητρο και το σχολείο γινόταν «δικό τους».

ATHENMAGAZINE
http://online-pressblog.blogspot.gr/2013/12/blog-post_6934.html


12 σχόλια:

  1. άλλο ένα αρθρο του τύπου "κανείς δεν ευθύνεται" για την κατρακύλα...

    Διαβάστε και αυτά...

    Η επόμενη γενιά δεν τα παίρνει τα Γράμματα

    το σύστημα της ήσσονος προσπάθειας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. nai nai sifono apolita .....................ginete sistimatika apaxiosi tis pedias ,gia na min exoun apetisis kai na tous kanoun oti 8eloun xoris na antidroun opos 1900 agramatous 8eloun ton lao ....se ligo 8a lene sta sxolia oti i tourki itan apelef8erotes kai kakos tous dioxame kai oti prepi na ginoume mousoulmani oloimas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν εργαζόμουν για την πρακτική μου σε μία μεγάλη εταιρία ο διευθυντής μου που είχε σπουδάσει στις ΗΠΑ στο πασίγνωστο MIT μου εξιστορούσε όταν είχαμε χρόνο διάφορες ιστορίες για πειράματα και για διάσημους καθηγητές που έτυχε να γνωρίσει τον ρώτησα για τους Κινέζους φοιτητές διότι είχα ακούσει διάφορα πράγματα σχετικά με αυτούς.Είδα αμέσως ένα θαυμασμό στο πρόσωπο του.Μου είπε μία ιστορία όπου κάποια στιγμή ένας καθηγητής τους είχε βάλει μια άσκηση που περιμένε ότι κανείς δε θα τη λύσει.Από τους 100 φοιτητές την απάντηση πήγαν 6 μετά από 1 μήνα και οι 6 Κινέζοι ! Το βασικό όμως χαρακτηριστικό τους δεν είναι τόσο η ευφυία τους αλλά η εμμονική μερικές φορές και παθολογική τους αγάπη για την τελειότητα,την εργασία και την επιτυχία.Με κάθε κόστος και τίμημα θέλουν να πετύχουν ίσως φταίει η κακή τους οικονομική κατάσταση λένε μερικοί.Δεν είναι αυτό ! Είναι θέμα παράδοσης και μόνο ! Είναι θέμα DNA.Κυρίως πνευματικού και πολιτιστικού DNA.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΘΝΙΚΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ & ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ
    του προγράμματος PISA στην Ελλάδα


    Χρύσα Σοφιανοπούλου, Επίκουρος Καθηγήτρια
    Εθνική Εκπρόσωπος (2013 - σήμερα) &
    Εθνική Διαχειρίστρια (2013 - σήμερα)

    http://www.iep.edu.gr/pisa/index.php/2012-03-13-10-44-05/history

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @όλα για όλα….

    Όχι δεν είναι έτσι. Δεν συμφωνώ με αυτά που γράφεις. Είναι η ανέχεια η φτώχεια που τους κάνει άκρως ανταγωνιστικούς. Έχω κάνει μεταπτυχιακά στις ΗΠΑ σε ένα από τα καλύτερα Πανεπιστήμια. Συμφοιτητές μου Κινέζοι από τα καλύτερα Κινέζικα Πανεπιστήμια, Ινδοί από το φημισμένο ΙΙΤ (Indian Institute of Technology) και Κορεάτες από το KIST. Καθηγητής μου Κινέζος, του οποίου ο καθηγητής ήταν Έλληνας και θαυμαστής της Ελλάδας. Πολλές φορές μας έβαζαν διαγωνίσματα τα γνωστά take home exams, όπου σου έδιναν ένα θέμα από ένα papers και ήσουν αναγκασμένος εντός 24 ωρών να παραδώσεις την λύση του. Οι Κινέζοι ξέρεις τι κάνανε. Πηγαίνανε και σκίζανε την σελίδα από το περιοδικό για να μην την βρει άλλος, ώστε να είναι οι μοναδικοί που θα δώσουν την λύση.

    Εμείς οι Έλληνες έχουμε φοβερές δυνατότητες και είμαστε ευφυής λαός. Η καλοπέραση τα τελευταία χρόνια με δανεικά, και η διαπαιδαγώγηση του κόσμου από μια αριστερά της ήσσονος προσπάθειας και το μίσος της σε καθετί παραγωγικό και ανταγωνιστικό, μας οδηγεί δυστυχώς στην εξαφάνιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πρόσεξε αγαπητέ Κώστα κάτι παρόμοιο γράφω ! Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω τους Κινέζους γράφω ότι οι Κινέζοι είναι και από πείσμα οι καλύτεροι ! Άλλωστε θα σου πω ως εν είδει αστεισμού γιατί δεν ζηλεύω τους Κινέζους.Διότι είναι η μόνη χώρα που έμεινε στα ιδεογράμματα ! Όλοι οι λαοί ξεκίνησαν από τα ιδεογράμματα και πήγαν το χειρότερο στη συλλαβική και το καλύτερο στην τωρινή γραφή ! Οι Κινέζοι εκεί ! Πιστοί στο παρελθόν τους δεν έκαναν ούτε μία πρόοδο.Απορώ πως ασπάστηκαν και τον κομμουνισμό.

    Στους Έλληνες για να μη θεωρηθώ υπερεθνικιστής δεν αναφέρθηκα αν και πιστεύω ότι όντως είμαστε οι καλύτεροι όταν θέλουμε.Καλό είναι να μη μιλάς για τον εαυτό σου και να αφήνεις τους άλλους.Και για μας έχουν μιλήσει όλοι οι άλλοι λαοί με τα καλύτερα λόγια πλην ημών των ιδιών που αυτομισούμεθα αρκετές φορές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γραμματα πρεπει να ξερει αυτος που θα εργασθει για καποιον αλλον (εννοω να σπουδασει κατι που απαιτει μοχθο και χρονο...). Δεν βλεπετε οτι πολλοι πετυχημενοι ουτε που πατησαν σε πανεπιστημιο κι αν πηγαν πολλες φορες δεν το τελειωσαν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα βιβλία μας είναι κακογραμμένα και κακομετραφρασμένα.
    Από τις πρώτες τάξεις μέχρι το Πανεπιστήμιο.
    Υποψιάζομαι οτι σκοπός τους είναι να σε δυσκολέψουν για να σε οδηγήσουν αναγκαστικά στο φροντιστήριο .
    Η άλλη επεξήγηση είναι ακόμη χειρότερη , ότι είναι ανίκανοι βυζμα τούχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αχ θεούλη μου τι θα διαβάσω εδώ μέσα;;

    @Όλα για όλα> Είναι ολοφάνερο πως δεν ξέρεις για τι πράγμα μιλάς όταν αναφέρεσαι στα ιδεογράμματα. Απ'το πρώτο δευτερόλεπτο που αποφάσισες να γράψεις γι'αυτό το θέμα έκανες αμέσως αντικειμενικό λάθος. Δεν θα σταθώ όμως εκεί, δεν έχει και νόημα.

    Το παραπάνω άρθρο είναι μια τεράστια μπούρδα φτιαγμένη για ένα παν-μετριο ημιμορφωμένο ακροατήριο, σαν αυτό του Athens Magazine, το οποίο δεν σκέφτεται κριτικά απολύτως τίποτα.

    Εδώ φαίνεται πως το παίρνουν ως δεδομένο πως πρόκειται για την αντικειμενική αλήθεια πως η Κίνα τους έχει μπιπ όλους! Θα πρέπει όμως προφανώς κανείς να εξετάσει προσεχτικά την μεθοδολογία και τα αποτελέσματα του PISA.

    Πρώτα απ'ολα η Σανγκάη δεν είναι σε καμία περίπτωση το ίδιο με όλη την Κίνα. Στην Σανγκάη ζουν 24 εκατομμύρια Κινέζοι, στην υπόλοιπη Κίνα 1,35 δις.

    Γιατί δεν υπάρχουν αποτελέσματα για ολόκληρη την Κίνα λοιπόν;; Γιατί ο OECD έχει κάνει συμφωνία με την Κίνα ώστε η Κινέζικη κυβέρνηση να αποφασίζει ποιων περιοχών τα αποτελέσματα θα δημοσιεύονται! Κάτι που θα έπρεπε να είχαμε διαβάσει στο παραπάνω άρθρο μήπως;;

    Η πραγματικότητα είναι πως η Σανγκάη είναι η περιοχή όπου έχει συγκεντρωθεί η αφρόκρεμα της Κίνας. Οπότε το να συγκρίνει κανείς όλη την Ελλάδα των ~10 εκατομυρίων με την αφρόκρεμα της Κίνας των 1,35 δις είναι τεράστια βλακεία. Ας συγκρίνουμε την αφρόκρεμα της Κίνας με την αφρόκρεμα της Ελλάδας, τότε μπορεί να βγει κάποιο σοβαρό αποτέλεσμα.


    Προσωπικά τα αποτελέσματα του PISA μου θυμίζουν αυτό που είχα διαβάσει παλιότερα περί των αποτελεσμάτων Κινέζικων ερευνών όσων αφορά τον βελονισμό. Οι Κινέζοι, όταν πρόκειται για κάτι που έχει να κάνει με την πατρίδα τους, είναι τόσο ψεύτες που 98%+ απ'τις έρευνες που είχαν κάνει Κινέζοι Γιατροί σχετικές με τον βελονισμό έβγαζαν τον βελονισμό ως κάτι που έχει καλύτερο αποτέλεσμα απ'αυτό ενός Placebo. Το πρόβλημα φυσικά ήταν πως ούτε καν φάρμακα που έχει αποδειχθεί απ'τους δυτικούς επιστήμονες πως δουλεύουν δεν έχουν 98%+ θετικά αποτελέσματα! Οπότε δεν θα με εντυπωσίαζε καθόλου αν οι Κινέζοι έχουν βρει κι'αλλους τρόπους για να κλέβουν εκτός του παραπάνω.

    Απο'κει και πέρα το κείμενο κάτω απ'την Ελληνική σημαία: "Δάσκαλοι κάνουν απεργίες" κλπ μου φαίνεται σαν ένα αυθαίρετο παραλήρημα (είμαι επιεικής!) κάποιου που δεν γουστάρει τον συνδικαλισμό.

    Συμφωνώ όμως εν μέρη με το συμπέρασμα του κειμένου, δηλαδή πως η Ελληνική παιδεία πάει απ'το κακό στο χειρότερο. Μια σπάνια σοβαρή συζήτηση για την εκπαίδευση στην Ελλάδα έγινε στην προχθεσινή εκπομπή του Σαχίνη "Αντιθέσεις", η οποία είναι διαθέσιμη στο γιουτιουμπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλώς στην Ευδαιμονία!

    Σχετικά με τη Κίνα, ενδιαφέρον θα ήταν να μας δώσεις το σχόλιο σου για το Χονγκ Κονγκ, άλλο μέρος της κινέζικης επικράτειας, που κατατάσσεται 2ο σύμφωνα με την έρευνα PISA.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ένα ερωτήματα θα ήταν...

    Πόσο και πότε άλλαξαν οι mainland Κινέζοι την εκπαίδευση στο Χονγκ Κονγκ απ'την στιγμή που το Χονγκ Κονγκ έπαψε να είναι μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου, δηλαδή απ'το 1997;;

    Όμως, αυτό δεν έχει και τόσο σημασία.


    Αυτό που έχει σημασία είναι... Τι διαφορά έχει η Σανγκάη, το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη (που είναι αμέσως μετά απ'το Χονγκ κονγκ και τη Σανγκάη στα σκορ) σχετικά με την Ελλάδα, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία κλπ;;

    Μήπως θα ήταν καλύτερα να συγκρίνουμε π.χ.το Χονγκ Κονγκ, την Σανγκάη κλπ με το Tokyo, την Νέα Υόρκη, το Λονδίνο κλπ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ενδιαφερον θα ηταν αν υπηρχαν και στοιχεια για περιοχες στην ενδοχωρα η' ακομα καλυτερα για τις περιοχες οπου μενουν οι Ουιγκουροι η' για το Θιβετ, για να δουμε ποσοι δασκαλοι παιρνουν στο κινητο τους γονεις των μαθητων εκει.
    Η προσωπικη μου εμπειρια (35 χρονια πισω βεβαια) με κινεζους συμμαθητες μου (4 τον αριθμο) ειναι οτι την πρωτη βδομαδα των μαθηματων πηγαν στην βιβλιοθηκη του πανεπιστημιου (Μαντσεστερ, Αγγλια) και σηκωσαν ολα τα συγγραμματα και κανενας αλλος δεν εβρισκε τιποτα για να μελετησει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.