14/6/13

Κοινοβουλευτική δικτατορία

του Παντελή Σαββίδη
Ο τίτλος προδικάζει την προσπάθειά μου να δικαιολογήσω το φόβο μου ότι ο τρόπος που ασκείται σήμερα η εξουσία οδηγεί νομοτελειακά, αν δεν έχει οδηγήσει ήδη, σε μια κοινοβουλευτική δικτατορία.
Η ΕΡΤ αποτελεί μόνο την αφορμή.
Ο τρόπος που ενήργησε στο θέμα της ΕΡΤ ο πρωθυπουργός έχει τρείς διαστάσεις: την εργασιακή-κοινωνική, τη θεσμική, την πολιτική.
Η εργασιακή- κοινωνική είναι για όσους εργαζόμασταν στην ΕΡΤ πολύ σημαντική αλλά δεν ενδιαφέρει, ίσως, την λοιπή ελληνική κοινωνία η οποία επικαλείται το 1,5 εκατομμύριο ανέργων για να αναφωνήσει το ελληνικότατο ( το άκουσα έτσι: so what?). Δηλαδή, και τι έγινε που προστεθήκατε και εσείς στο 1,5 εκατομμύριο χωρίς εργασία.  Ο λεγόμενος κοινωνικός αυτοματισμός.

Θα εστιάσω, λοιπόν, στις άλλες δύο διαστάσεις αλλά απλώς θα ήθελα να σημειώσω ότι μεταξύ των ανθρώπων που έμειναν άνεργοι από το κλείσιμο της ΕΡΤ υπάρχουν ζευγάρια που η συνολική τους αμοιβή δεν καθιστούσε δυνατή ούτε καν την επιβίωσή τους, μητέρες που μεγαλώνουν μόνες τα παιδιά τους και πολλές άλλες κατηγορίες ανθρώπων που και εργάζονταν αθόρυβα και παρήγαγαν έργο και αμείβονταν με γλίσχρους μισθούς.  Σταματάω εδώ το κοινωνικό θέμα της ανεργίας 2.560 υπαλλήλων επειδή είμαι ένας εξ αυτών και θα μπορούσε να μου καταλογισθεί μεροληψία.

ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Αποδέχομαι ότι το θεσμικό ζήτημα είναι σημαντικότερο του κοινωνικού. Και θεσμικό ζήτημα είναι η ανάγκη ύπαρξης ενός δημόσιου Μέσου Ενημέρωσης. Νομίζω ότι είναι λάθος να αναλωθούμε στο ερώτημα αυτής της αναγκαιότητας. Στις δημοκρατίες έχει σημασία η βούληση και του τελευταίου πολίτη, άρα και η επιθυμία οποιουδήποτε δεν θέλει να καταβάλει το μικρό χρηματικό αντίτιμο για τη λειτουργία ενός δημοσίου φορέα. (Τέσσερα ευρώ το άτομο ανά μήνα). Ωστόσο, πιστεύω ότι η πλειονότητα επιθυμεί αυτήν την επιβάρυνση για να έχει έναν αξιοπρεπή δημόσιο φορέα.

Ήταν αξιοπρεπής η ΕΡΤ; Έπρεπε να αλλάξει;

Ως προς το θέμα της αξιοπρέπειας ο καθένας έχει την άποψή του και η γενικότερη εικόνα δεν ήταν αρνητική. Ήταν και είναι πανθομολογούμενη, όμως, η επιθυμία να αλλάξει. Δημοσιογραφικές πληροφορίες υποστηρίζουν ότι ο πρωθυπουργός είχε στη διάθεσή του πέντε δημοσκοπήσεις που του έδιναν συντριπτικό ποσοστό (75%) υπέρ των αλλαγών στην ΕΡΤ. Για λόγους, όμως, που θα εξετάσουμε στη συνέχεια, ο κ. Σαμαράς, επέλεξε την πιο ολισθηρή οδό για να πετύχει τον στόχο του: να την κλείσει. Και εδώ αρχίζει και το θεσμικό και το δημοκρατικό πρόβλημα. Ή, μάλλον, ένας συνδυασμός θεσμικού και δημοκρατικού προβλήματος.

Το θεσμικό ερώτημα συνίσταται στο κατά πόσο δοκιμασμένοι θεσμοί, έστω με προβλήματα στη λειτουργία τους,  μπορεί να υπόκεινται στην απόλυτη βούληση ενός πρωθυπουργού που ασκεί την εξουσία με μικρό εκλογικό ποσοστό και στηρίζεται στην κυβέρνηση από δύο άλλα κόμματα τα οποία δεν συμφωνούν στις επιλογές του.

Το ερώτημα εν προκειμένω είναι αν στις σύγχρονες δημοκρατίες, νομιμοποιείται ένας μόνο πολιτικός παράγων, ο πρωθυπουργός, με ασθενή κοινοβουλευτική υποστήριξη, να έχει το δικαίωμα να καθορίσει κατά το δοκούν τον τρόπο λειτουργίας ενός θεσμού, όπως η δημόσια ραδιοτηλεόραση και τι εγγυάται ότι κατά τη ριζική μεταμόρφωση του θεσμού, δεν θα επιδιώξει έναν απόλυτο έλεγχο με πρόσωπα της απολύτου κομματικής επιλογής του. Τα περί ΑΣΕΠ κλπ, ας τα αφήσουμε κατά μέρος, είναι σημαντικά σε χώρες με προηγμένο επίπεδο πολιτικής κουλτούρας. Δυστυχώς η Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται σ αυτές. Μπορώ να σας αναφέρω πολλές περιπτώσεις ανθρώπων που τοποθετήθηκαν στην ΕΡΤ επι πρωθυπουργίας Σαμαρά με κλασικές ελληνικές μεθόδους, την ώρα που ο πρωθυπουργός επικαλείτο την αξιοκρατία και άλλα τινά.

Δεύτερο ερώτημα είναι ποιος μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο, ο διάδοχος του κ. Σαμαρά, να επικαλεσθεί και αυτός κομματική συγκρότηση του δημόσιου ενημερωτικού φορέα και να θελήσει να τον ανασυγκροτήσει, εκ νέου, από το μηδέν διαλύοντάς τον.

Την ώρα που όλοι μιλάμε για κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο, μήπως η συμπεριφορά των κυβερνώντων δείχνει να μην έχει αλλάξει τίποτε από την εποχή που η ανάγκη  επέβαλε τη μονιμότητα για να έχουν να κάνουν και κάτι άλλο οι κυβερνήσεις από το να αλλάζουν το προσωπικό των δημοσίων υπηρεσιών;  Μήπως, δηλαδή, αναβιώνει η περίφημη «πλατεία Κλαυθμώνος»;

Το δημοκρατικό πρόβλημα έχει να κάνει με έναν τρόπο λειτουργίας που θυμίζει τη δεκαετία του 1960 και υπάρχουν φόβοι ότι επιχειρεί να αναβιώσει το αυταρχικό κράτος εκείνης της περιόδου. ( Το παρακράτος είναι ήδη έτοιμο και έχει, μάλιστα, και κοινοβουλευτική παρουσία).

ΣΟΚ

Υπάρχουν τέσσερα στοιχεία στον τρόπο που ενήργησε η κυβέρνηση στη διαχείριση του θέματος της ΕΡΤ που προκάλεσαν σοκ  στην ελληνική κοινωνία, μετέβαλαν εν μέρει, υπέρ της ΕΡΤ, το αρνητικό κλίμα που επικρατούσε και αναβίωσαν μνήμες παρελθουσών δεκαετιών.

Το πρώτο είναι η πράξη νομοθετικού περιεχομένου. Το δεύτερο το ύφος και ο λόγος του κυβερνητικού εκπροσώπου, το τρίτο το κλείσιμο της ΕΡΤ και όχι ο ριζικός, αλλά εν λειτουργία, μετασχηματισμός της και το τέταρτο το «μαύρο» που είδαν ξαφνικά στις οθόνες τους οι πολίτες καθώς παρακολουθούσαν το πρόγραμμα της ΕΡΤ.

Όλα, προδίδουν το πολιτικό mentalité του κ. Σαμαρά. Η σύνθεση και ο συνδυασμός τους, παραπέμπουν στην μετεμφυλιακή εποχή και κυρίως στη δεκαετία του 1960. Όσοι γνωρίζουν τον πρωθυπουργό, μιλούν για έναν φιλόδοξο πολιτικό που μετά τη χρόνια περιθωριοποίησή του επιθυμεί να διατηρήσει πάση θυσία την εξουσία και να προεδρεύσει, από τον Ιανουάριο, της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αποδίδουν, δε, τις πολιτικές επιλογές του στην επιρροή που του ασκεί ο σύμβουλός του κ. Χρύσανθος Λαζαρίδης.

Τον κ. Λαζαρίδη τυχαίνει να γνωρίζω λίγο καλύτερα από τον κ. Σαμαρά. Ηλικιακά βρίσκεται κοντύτερα στη δική μου ηλικία και θυμάμαι τα φοιτητικά μας χρόνια διετέλεσε στέλεχος της Β! Πανελλαδικής, μιας αριστερής διάσπασης του «Ρήγα Φεραίου» νεολαίας, τότε, του ΚΚΕ Εσωτερικού.

Στους φιλοσόφους που διαμόρφωσαν το ιδεολογικό πλαίσιο της Β! Πανελλαδικής, περίοπτη θέση κατείχε ο στρουκτουραλιστής γάλλος φιλόσοφος Λουί Αλτουσέρ, ο οποίος ανέλυσε με ένα ιδιαίτερο τρόπο το λενινισμό και την ιδέα του δημοκρατικού συγκεντρωτισμού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το άλλο μεγάλο κομμάτι αυτής της οργάνωσης βρίσκεται σήμερα στο «Σύριζα». Με μια πρόχειρη εκτίμηση θα μπορούσα να πω ότι η διαφοροποίηση των πάλαι ποτέ στελεχών της οργάνωσης σε αριστερά («Σύριζα») και σε δεξιά («Νέα Δημοκρατία»), δεν προήλθε από κοινωνικούς-οικονομικούς λόγους ή λόγους δημοκρατικής αντίληψης, αλλά, μάλλον, από τη θέση που πήραν στο εθνικό ζήτημα. Θέλω να πω πως δεν διαφέρουν ως προς τη νοοτροπία σε θέματα πολιτικής οργάνωσης και συμπεριφοράς αλλά σε θέματα εθνικής αντίληψης. Αυτό σημαίνει πως και οι δύο πλευρές έχουν ως κοινό τόπο την εύκολη αποδοχή μια συγκεντρωτικής λειτουργίας μιας ηγεμονικής ομάδας-πρωτοπορίας που γνωρίζει το συμφέρον της κοινωνίας καλύτερα από αυτήν. Συνεπώς, δεν έχει σημασία ο τρόπος που λειτουργεί η δημοκρατία, φθάνει να τηρούνται τα προσχήματα. Και τα προσχήματα- επανέρχομαι στον κ. Σαμαρά- τηρούνται διότι προβλέπονται από το Σύνταγμα.  

Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπονται από το Σύνταγμα υπο ορισμένες προϋποθέσεις αλλά, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι νομιμοποιημένες δημοκρατικά. Έχουν υποστεί διαχρονικά σκληρή κριτική από Συνταγματολόγους με σημαντικό εκτόπισμα στους οποίους δεν περιλαμβάνονται οι σημερινές θεραπαινίδες του συστήματος της διαπλοκής.

Θα επικαλεστώ μόνο τον Αριστόβουλο Μάνεση για να επισημάνω πως «η «κατασκευή» δια της οποίας επιχειρείται η δια της «καταστάσεως ανάγκης» δικαιολόγησις των αυτοβούλως εκδιδομένων νομοθετικού περιεχομένου Πράξεων Υπουργικού Συμβουλίου, όχι μόνο δεν συμβιβάζεται προς τη νομικήν και προς την πολιτικήν πραγματικότητα , αλλά εμφανιζόμενη ως «βασιλικωτέρα του βασιλέως» ως προς την δικαιολόγησιν των αντισυνταγματικών ενεργειών του Υπουργικού Συμβουλίου απολήγει  να ευνοεί  αθελήτως την αυθαιρεσίαν»

…»Ουδεμία «δικαιολόγησις» των αυτοβούλως εκδιδομένων νομοθετικού περιεχομένου Π.Υ.Σ. υπάρχει. Αύται, εκδιδόμεναι παρ απολύτως αναρμοδίου προς άσκησιν νομοθετικής εξουσίας κρατικού οργάνου, ευρίσκονται εις οξυτάτην αντίθεσιν προς ρητάς συνταγματικάς διατάξεις διό και είναι εστερημέναι νομικού κύρους.  Υπάρχει, όμως, εξήγησις του φαινομένου: Δια των Π.Υ.Σ., επιχειρείται και εν πολλοίς κατορθούται η δια πλαγίου τρόπου θέσπισις κανόνων δικαίου, δια των οποίων τροποποιούνται, αναστέλλονται ή καταργούνται νόμοι ή άλλαι ισοδύναμοι προς αυτούς πολιτειακαί πράξεις. Η τοιαύτη άσκησις νομοθετικής εξουσίας είναι λαθραία.».

(Αριστόβουλος Μάνεσης: «Συνταγματική Θεωρία και πράξη» σελίς 258, 259.)

Δεν είμαι νομικός γι αυτό επικαλέστηκα την άποψη ενός διακεκριμένου συνταγματολόγου για να επισημάνω τη σκοπιμότητα της Πράξης στην οποία προσέφυγε ο κ. Σαμαράς για να κλείσει την ΕΡΤ. Και επειδή στους δημοσιογραφικούς κύκλους κυκλοφορεί ευρέως πως υπάρχει πρόταση του κ Αλιβιζάτου για το πώς θα μπορούσε να γίνει μια μεταρρύθμιση στην ΕΡΤ με την τήρηση του Συντάγματος και των νόμων, δεν αποκλείεται- αυτό το επισημαίνω με κάθε επιφύλαξη- η πρόταση Αλιβιζάτου να έχει ληφθεί υπόψιν.

Ποια είναι η σκοπιμότητα: Να δώσουμε μια ερμηνεία στο Σύνταγμα, να προχωρήσουμε με «λαθραίο» τρόπο, όπως επισήμανε ο Μάνεσης και να επικαλεστούμε την κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή την ιδιαίτερη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα.

Μα αυτό δεν έκαναν και οι μετεμφυλιακές κυβερνήσεις; Επικαλούμενες την κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην οποία βρισκόταν η χώρα, εξέδιδαν πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και κατεδίωκαν τους πολιτικούς αντιπάλους τους. Η μόνη διαφορά είναι πως οι αντίπαλοι της σημερινής κυβέρνησης δεν είναι κάποια πολιτικά κόμματα, όλα τους εκφυλισμένα, αλλά ο ίδιος ο λαός. Και αυτός καταδιώκεται. Μπορείτε να μου επισημάνετε τις διαφορές του τότε με το σήμερα;

Κοινοβούλιο κατ όνομα και κατ επίφασιν υπάρχει για τα κοινά και τα καθημερινά. Για τα σπουδαία, όμως, και τα κρίσιμα υπάρχουν και οι Π.Υ. Σ.  Αυτό το πολίτευμα είναι κοινοβουλευτικό αλλά δεν είναι δημοκρατικό. Είναι κοινοβουλευτική δικτατορία.

Το μαύρο, στη δεκαετία του ‘60, προήρχετο και από τη καθημερινή πρακτική στη ζωή των πολιτών. Το μαύρο, σήμερα, προήλθε από μια κυβέρνηση με ελάχιστα ερείσματα στην κοινή γνώμη στην οποία προκάλεσε στιγμιαίο, φοβούμαι σοκ. Διότι στην κατάσταση στην οποία έφεραν την ελληνική κοινωνία, και τα τέσσερα ευρώ που θα περισώσει ο κάθε πολίτης για όσο διάστημα δεν λειτουργήσει η ΕΡΤ, είναι ευλογία.  Με την κατάλληλη, δε, χρήση των ιδεολογικών μηχανισμών του κράτους, θα λειτουργήσει ο κοινωνικός αυτοματισμός. Ποιος ενδιαφέρεται για πολιτισμό και κριτική σκέψη; Αυτά είναι ανοησίες κάποιων κουλτουριάρηδων. Το θέμα είναι η επιβίωση. Εκεί έχει οδηγηθεί η ελληνική κοινωνία με απόλυτη ευθύνη της πολιτικής, οικονομικής και πνευματικής ηγεσίας του.

Γι αυτό το διαρκές έγκλημα θα πρέπει να δώσουν λόγο στο δικαστήριο της ιστορίας αλλά και γιατί όχι, ίσως και σε κάποιο αρμόδιο δικαστήριο οι πολιτικές ηγεσίες. Ιδιαίτερα ο κ. Σαμαράς θα πρέπει να απολογηθεί στην Ελληνική κοινωνία για τη διεθνή απαξίωση στην οποία οδήγησε τη χώρα με την εντολή που έδωσε η κυβέρνησή του να «πέσει μαύρο» στις οθόνες μας. Ο εξευτελισμός της χώρας στο διεθνή τύπο θα περάσει στην ιστορία. Δεν έχει ευθύνη κανείς γι αυτό;

Η δημοκρατία καθεύδει για άλλη μια φορά στη χώρα που γεννήθηκε. Τι ντροπή!

Πηγή

Σχετικά με την κοινοβουλευτική δικτατορία διαβάστε το αρθρο:  "Δημοκρατία, το Πολίτευμα που Περιμέναμε": Μια ολοκληρωμένη συνταγματική και πολιτειακή πρόταση!, του Σταύρου Καλεντερίδη, συγγραφέα του νεοεκδοθέντος βιβλίου: 
"Δημοκρατία, το Πολίτευμα που Περιμέναμε"
    

8 σχόλια:

  1. δεν συμφωνώ ,αλλα αφου ειναι του Παντελη Σαββιδη και θα το αναβασω στο fb.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tωρα ξυπνησε;

    Τοσα χρονια που ρουφουν το αιμα του ελληνικου λαου και οι δημοσιοκαφροι γλυφουν τις σταγονες που κυλουν απο τα δοντια τους, τι εκανε αυτος και οι ομοιοι του;

    ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ

    Τωρα ομως που ηρθαν για να ρουφηξουν το δικο τους αιμα, ξαφνικα ξυπνησαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιχ.Στυλιανού σχολιάζει:

    Το ανωτέρω του κ.μκανε είναι πολύ αντιπροσωπευτικό ανθρώπων που σχολιάζουν βιαίως πρόσωπα των οποίων
    το έργο και την πολιτεία αγνοούν.
    Το πρόγραμμα Ανιχνεύσεις του κ.Σαββίδη αποτελούσε πολύτιμη (και
    σπάνια) προσφορά στην ενημέρωση του ελληνικού λαού (όσων νοιάζονται τέλος
    πάντων) για τα εθνικά θέματα και τις εξωτερικές απειλές που περισφίγγουν τη δύσμοιρη χώρα.
    Και είναι ένας από τους λόγους που
    καθιστούν έγκλημα το κλείσιμο του Εθνικού Ιδρύματος.
    Ο ίδιος ο κ. Σαββίδης συγκαλέγεται
    στους ολίγους εκλεκτούς συνειδητούς
    λειτουργούς της ενημέρωσης.

    Η ανευθυνολογία και ακρισία είναι
    ίσως στη ρίζα της σημερινής καταστροφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. >Η ανευθυνολογία και ακρισία είναι
    ίσως στη ρίζα της σημερινής καταστροφής<

    Σοφή κουβέντα!

    ___________________________________

    Προφανώς από λάθος δεν δόθηκε η πηγή του άρθρου. Εκεί υπάρχουν αρκετά σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολλοί Κουβαλούν εμφυλιακά και μετεμφυλιακά σύνδρομα.Δεν αποτελεί δε άλλοθι η παορυσία τους μέω κάποιας εκπομπής.Παρά το ηρωικό ύφος της γραφής , όσοι παρακολουθούσαν την εκπομπή θα έχουν να θυμηθούν πολλά για τον τρόπο της παρέμβασης του Κου Σαββίδη.

    Για να μην θεωρηθεί ότι βαδίζω εκ του ασφαλούς ας ανατρέξει ο όποιος θέλει στην εκπομπή του για τους Τσάμηδες και θα ιδεί το πως και πόσο στήριξα την εκπομπή του και την ιστορική διερευνητική του Ματιά.

    Ομως υπάρχει και μια ακόμη βράβευση η οποία σκιάζει το πρόσωπο του Κου Σαββίδη.Για αυτήν ότι κι αν γραφεί δεν πείθομαι γιατί οι συνειρμοί είναι παρά πολλοί πονηροί.

    Απορίας άξιον πως ανοιξαν σήμερα ξαφνικά στόματα που σώπαιναν

    Έωλη είναι και η επιχειρηματολογία του επίσης. Στόχος δεν ήταν να κλείσει η ΕΡΤ αλλά αυτή η ΕΡΤ ως λειτουργούσε και δεν είδα λέξη για το ότι είχε μετατραπεί σε φυτώριο διαφθοράς και αδιαφάνειας και με ευθύνη των Συνδικαλιστικών Ενώσεων των Δημοσιογράφων Το αν η πράξη Νομοθετικού περιεχόμενου είναι νόμιμη δημοκρατική διαδικασία θα το αποφασίσει η Δικαιοσύνη και μάλιστα στον ανώτατο της βαθμό και ουδείς άλλος εκτός αν η Δημοκρατία μας είναι αλά Κάρτ

    Τα περί ισχνής πλειοψηφίας δεν ευσταθούν. Διαθέτει η Κυβέρνηση την Δεδηλωμένη Κε Σαββίδη Ναί η ΟΧΙ; Πολύ σωστή η τρίπλα του Κου Σαββίδη ο οποίος και δεν αναφέρεται στην τρικομματική κυβέρνηση.Θα ήθελα πολύ την άποψη του αν προχωρήσει η Νέα Τηλεοραση με την στήριξη ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ εκεί ίσως παρατεθεί ως επιχείρημα ότι δεν στηρίζει η Χρυσή Αυγή οι ΑΝΕΛ και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μια δημοκρατική λογική βάση.

    Ερχόμαστε στον τρόπο που λειτουργεί η Ηγετική ομάδα της Ν.Δ. Ο Ορος δημιουργική πολιτική Εξουσία απαντάται σε πολλούς φιλοσόφους. Ισως δεν βολεύει η χρήση του εξυπηρετεί καλύτερα- δημιουργεί φιλικούς συνειρμούς συνέπεια εμφυλιακών και μετεμφυλιακών συνδρόμων που και ο ανωτέρω δημοσιογράφος κουβαλεί-ο όρος ηγεμονικής ομάδας-πρωτοπορίας και ο όρος δημοκρατικός συγκεντρωτισμός.

    Ομως Κε Σαββίδη σείς αντιφάσκετε μιλάτε για μετρήσεις που καθιστούν κοινωνικά αποδεκτή την κίνηση Σαμαρά-Λαζαρίδη και δίνουν 75% υπερ της επιλογής τους; Τι συμβαίνει λοιπόν;

    Δεν περιμένω απάντηση φυσικά, ουδείς επιφανής ασχολείται με έναν Κοινό Νού

    Για το πως λειτουργεί η Δημοκρατία στην Ελλάδα έχουν γραφεί πολλά έχουν ειπωθεί πολλά, άλλα σωστά άλλα λάθος. Προσωπικά θέλω να τρέφω εκτίμηση για το Ανώτατο Δικαστήριο και δη το Συμβούλιο Επικρατείας επι του προκειμένου.

    Το πως θα γίνει καλύτερη η Δημοκρατία μας το γνωρίζουμε γιατί είμαστε Ελληνες Κουβαλούμε μεγάλη Πολιτική και Πολιτιστική Παράδοση και φυσικά καλή η διεθνή εμπειρία αλλά αν δεν αναχθεί στην Ελληνική πραγματικότητα μάταιη.

    Υπάρχει και ένας ακόμη Φιλόσοφος-πολιτικός στοχαστής ο οποίος και μπόλιασε την πολιτική σκέψη Αριστερών λέγεται Ρήγας Φερραίος.

    Απορίας άξιον γιατί πολλοί το ξεχνούν. Ισως και αυτός δεν βολεύει και όταν κάτι δεν βολεύει λογικούς συνειρμούς δεν υπάρχει σωστά;

    Αν είχατε κάποιο δίκηο Κε Σαββίδη με την τοποθέτηση σας το χάσατε. Προσωπικά την θεωρώ σε άρρηκτη συνέχεια και συνέπεια με τον τρόπο που διευθύνατε την εκπομπή σας και δεν ήταν λίγα τα σταλινικά κατάλοιπα που εντόπισα και δεν θα μπώ στον κόπο να ασχοληθώ με την διαδρομή σας και τα πολιτικά σας πιστεύω. Τις θέσεις κρίνω και την παρουσία σας. Το μαύρο τέλος στην οθόνη δεν με ενοχλεί , με ενοχλεί το Μαύρο στην Σκέψη και δη όταν επιδιώκουν να το παράγουν ανθρώποι που προβάλλονται ως πεφωτισμένοι

    Σε ότι αφορά τους τίμιους Εργάτες της ΕΡΤ απο την αρχή το είπα θα χρειαστει ιδαίτερη πολιτική και κοινωνική εαυσθησία , δεν έφταιξαν σε τίποτα να πληρώνουν πολιτικές άφρονες όπως δεν φταίει και κανείς τίμιος Ελληνας.Και δεν το λέγω σήμερα το λέγω πάντα και πάντα σκύβω το κεφάλι στο δράμα του Λαού μου και πάντα λέγω λυπάμαι για ότι δεν κατάφερα απένατι σου Λαέ μου.Γιατί δεν είναι Σημερινό κιας κάποιοι το ανακάλυψαν σήμερα.Και δεν ξεχνώ και δεν θα ξεχάσω.

    Αλήθεια Κε Σαββίδη και κάθε Κε Σαββίδη σείς το Θυμόσασταν, το Ξέρατε η τώρα το Ανακαλύψατε;



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με ποιόν να συμφωνήσεις?Με ποιόν να πας και ποιόν ν'αφήσεις?Δεν φαίνεται ,καθαρά,ότι η Αλήθεια είναι κάπου στο μέσον?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Toυ 'ωραιου μπρουμελ' ...ποτε θα του παρεις την 2μισαωρη 'συνεντευξη ' Παντελη.....?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το κακό είναι ότι μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.
    Αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, αλλά δυστυχώς, συμβαίνει.
    Πάντως η σκέψη και μόνο ότι δεν θα βλέπουμε Ανιχνεύσεις, μας θλίβει πολύ.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.