27/3/13

Αποχωρεί από την Ελλάδα η Michelin μετά από 34 χρόνια

Η κορυφαία γαλλική επιχείρηση στον χώρο των ελαστικών,  Michelin, αποχωρεί οριστικά από την Ελλάδα, μετά από 34 χρόνια παρουσίας στην αγορά, καθώς από την 1η Ιανουαρίου του 2014  η μητρική επιχείρηση προχωρά σε αναδιάρθρωση των θυγατρικών της.
Σύμφωνα με την επιστολή του γενικού διευθυντή, Ντέιβιντ Ζεν, προς τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους, η εταιρεία πραγματοποιεί εμπορική και διοικητική οργανωτική αλλαγή της Michelin στην Κεντρική και Νότια Ευρώπη, που αφορά και την Ελλάδα.

«Αυτή η οργανωτική αλλαγή θα εξασφαλίσει τη μακρόχρονη παρουσία της Michelin στην Κεντρική και Νότια Ευρώπη όπου έχουμε φιλοδοξίες ανάπτυξης. Από τον Ιανουάριο του επόμενου χρόνου, η Ελλάδα θα είναι μέρος μιας νέας εμπορικής περιοχής που δημιουργήθηκε, το διοικητικό κέντρο της οποίας θα εδρεύει στο Βουκουρέστι, στη Ρουμανία».


34 χρόνια παρουσία στην ελληνική αγορά
Από το  1950 η  Michelin  έχει εμπορική παρουσία στην Ελλάδα, μέχρι και το 1969 ως εταιρεία εξαγωγών ελαστικών λειτουργώντας ως υποκατάστημα Αθηνών. Το 1969 ιδρύεται επίσημα η εταιρεία «Michelin Ελλάδος» και στη συνέχεια το 1978 έλαβε τη σημερινή της νομική μορφή ως ανώνυμη.

Η εταιρεία  δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με την εμπορία ελαστικών για αυτοκίνητα, φορτηγά, μοτοσικλέτες, αγροτικά καθώς και βιομηχανικά-χωματουργικά οχήματα.

Απασχολεί 113.400 εργαζομένους στον κόσμο και παράγει 166 εκατομμύρια ελαστικά και 10 εκατομμύρια ταξιδιωτικούς οδηγούς και χάρτες. Οι πωλήσεις ανήλθαν το 2012 σε 21,5 δισ. ευρώ, δραστηριοποιείται εμπορικά σε 170 χώρες κι έχει μονάδες παραγωγής σε 18 χώρες.


sigmalive

3 σχόλια:

  1. Μα γιατί, αφού ο Στουρνάρας και η Τρόικα είπαν πως όταν πέσουν οι μισθοί θα είμαστε πιο ανταγωνιστικοί, γιατί φεύγει η εταιρία τώρα που καταβαραθρώθηκαν οι μισθοί?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απλά, επειδή βλέπει ότι συρρικνώνεται η αγορά και δεν θα έχει πωλήσεις.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν μεταφέρθηκε η Pirelli στη γειτονική Τουρκία την δεκαετία 1980,τότε πολλοί θεώρησαν και ακόμα θεωρούν ότι ο μοναδικός λόγος ήταν οι απεργίες των εργαζομένων. Αστεία πράγματα. Θα στοίχιζε πολύ λιγότερα η ικανοποίηση κάποιων αιτημάτων από τα έξοδα της μετεγκατάστασης. Όμως η διαφορά των μεροκάματων μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων εργαζομένων ήταν σημαντικότατη και αυτή οδήγησε τελικά την μεταφορά της Pirelli.
    Στην ιδιαίτερη πατρίδα μου το Νευροκόπι, την ίδια περίοδο λειτουργούσαν δύο βιοτεχνίες ενδυμάτων. Η μία έκλεισε και η άλλη μεταφέρθηκε στη Βουλγαρία. Δεν είχε γίνει ποτέ καμία απεργία. Ο λόγος της μεταφοράς; Τα χαμηλότατα μεροκάματα της Βουλγαρίας.
    Σήμερα που φεύγει η Michelin, κανένας βέβαια δεν μπορεί να κατηγορήσει τους εργαζόμενους.
    Έχω όμως κι εγώ την ίδια απορία με τον Alexandros, γιατί φεύγουν τώρα που έπεσαν τα μεροκάματα και γινόμαστε πιο ανταγωνιστικοί;
    Ή μήπως τελικά είναι ένα μεγάλο παραμύθι ότι τα χαμηλά μεροκάματα θα μας κάνουν ανταγωνιστικούς και θα έρθουν ξένοι επενδυτές;
    Θα γίνουμε ανταγωνιστικοί και θα παράγουμε προϊόντα για να τα αγοράζουν ποιοι;
    Αφού παντού οι λαοί οδηγούνται σε χαμηλά βιοτικά επίπεδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.