25/3/13

Να γιατί θέλουν να αποκαθηλώσουν όλα τα πρότυπα αγωνιστικότητας και αντίστασης των Ελλήνων!!!


ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ  ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΝΟΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΚΑΤΑΔΡΟΜΕΑ ΚΑΙ ΕΥΖΩΝΑ
( Από αφηγήσεις)
Αναστάσιος Γεώργιος 
(Τασογιώργης) Μαλτέζος  του Ηλία             
Ο προ- προπάππος τους Γεώργιος Δράγασης του Μιχαήλ μετείχε στη δύναμη των Μυλοποταμιτών που έσπευσαν σε αντιπερισπασμό των τουρκικών δυνάμεων που πολιορκούσαν το Αρκάδι προ του ολοκαυτώματος. Επειδή έβρεχε δεν μπορούσαν να πυροβολήσουν με τη βρεγμένη μπαρούτι… (αφήγηση του γιού του Ηλία Δράγαση).
Ο γιός του Μιχαήλ Δράγασης του Γεωργίου μετείχε στο Θέρισο και πολέμησε στους Βαλκανικούς Πολέμους . Οι γιοί του Ιάκωβος, Γεώργιος και Δημήτριος, του Μιχαήλ πολέμησαν στο Αλβανικό Μέτωπο.
Ο πάππος Αναστάσιος Μαλτέζος του Ιωάννη από τον Ίναχο του Άργους επιστρατεύτηκε στο κίνημα του1935, πολέμησε σαν έφεδρος λοχίας του ορεινού πυροβολικού στην Αλβανία με τους αδελφούς του Μανώλη και Γεώργιο, έφιππο εύζωνα. Ο τελευταίος τραυματίστηκε στον πνεύμονα με σφαίρα μη χειρουργήσιμη και πέθανε εξ αυτού φυματικός αργότερα.
Ο Αναστάσιος  μετά την Αλβανία ήταν μαχητής στη Μάχη της Κρήτης. Στην Κρήτη βρέθηκε γιατί είχε αποσταλεί να ιδρύσει το ΙΚΑ Ηρακλείου. Συνελήφθη σαν τοπική προσωπικότητα και ήταν ο 48ος στη λίστα των προς εκτέλεση αντιποίνων, στην μεγάλη εκτέλεση των 62 Μαρτύρων του Ηρακλείου.
Δραπέτευσε μέσα από τη Γκεστάπο και τον έκρυψε με κίνδυνο ζωής η Αρμένισα Βαρβάρα Πεστιματζιάν (αργότερα νονά μου). Κρυψώνας του ήταν το 50 πότους διάστημα του ξύλινου πατώματος όπως μου το έδειξαν αργότερα. Από πάνω του βημάτιζε Γερμανός στρατιωτικός γιατί το σπίτι είχε επιταχθεί. Μετά βρέθηκε στα βουνά και τον έκρυψε η μητέρα μου Ευαγγελία Δράγαση του Μιχαήλ. (Το σπίτι που φιλοξενήθηκαν αγόρασα το 1981 για να ευχαριστηθεί η μητέρα μου, μέρες πριν το τέλος της, από καθολικό καρκίνο).
Ευάγγελος Σάββας Μαλτέζος  του Ηλία
Ο πατέρας μου προδόθηκε και ξανασυνελήφθηκε από Γερμανούς και γερμανοτσολιάδες και κατά την μεταφορά του, ξαναδραπέτευσε με τη βοήθεια μιας αγρότισσας στο Χουμέρι. Για να εκβιασθεί να παρουσιασθεί συνελήφθησαν από τους Ιταλούς η μητέρα μου και ο θείος της Ηλίας Δράγασης του Γεωργίου. Καταδικάστηκε σε θάνατο γιατί οπλοφορούσε αλλά δεν εκτελέστηκε γιατί ήταν έγκυος την αδελφή μου. Ο θείος της από τις συνθήκες της κράτησής του έπαθε άσθμα και έκτοτε μόνιμα υπέφερε. Μετά τον πόλεμο(1950) ο πατέρας μου ίδρυσε το ΙΚΑ Ρεθύμνου.
Για να μετριασθούν οι φρικτοί πόνοι της μητέρας μου έκανα τάμα και έκτισα το 1984 Ιεροσολυμίτικο ναό - Ευαγγελισμός της Θεοτόκου- στο κτήμα του σπιτιού μου στις Ορθές του Μυλοπόταμου στο όνομα της μητέρας μου, όπως της είχα υποσχεθεί.
 Σε τρείς ημέρες παντρεύτηκαν οι γονείς μου και σε τρείς ημέρες έφυγαν, αφήνοντας σε εμάς την παρακαταθήκη ότι η πατρίδα είναι ιδέα που πρέπει να υπηρετείς.
Ηλίας  Μαλτέζος του Αναστασίου

1 σχόλιο:

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.