9/3/13

Το «φλερτ» με το Κατάρ μπορεί να γίνει «γάμος»

Ζητούμενο να «σταθεί η Ελλάδα στο ύψος των περιστάσεων»
Χεκίμογλου Αχιλλέας 
«Το Κατάρ μπορεί να γίνει στρατηγικός εταίρος της χώρας μας» σημειώνει στο «Βήμα» υψηλόβαθμη πηγή του υπουργείου ΑνάπτυξηςΔυνατότητες μόνιμης και βαθύτερης συνεργασίας με το Εμιράτο του Κατάρ διακρίνουν ανώτερα κυβερνητικά στελέχη, εάν κι εφόσον, όπως λένε, η Ελλάδα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, τηρήσει τα συμπεφωνημένα και δεν καταρρεύσει ενώπιον των παλινωδιών της γραφειοκρατίας, της πολυνομίας και τυχόν κυβερνητικών αλλαγών.
«Εάν είμαστε σοβαροί, το Κατάρ θα έρθει για να μείνει» σημειώνει στο «Βήμα» υπό τον όρο της ανωνυμίας υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, επισημαίνοντας ότι η εμπλοκή του Εμιράτου στην ελληνική οικονομία δίνει «το "πράσινο φως" ότι τα πράγματα στην Ελλάδα όντως αλλάζουν». «Το Κατάρ μπορεί να γίνει στρατηγικός εταίρος της χώρας μας και να διαμορφώσει μία ισχυρή σχέση με την Αθήνα, κάνοντάς την συνέταιρο για ολόκληρη την Ευρώπη» εξηγεί.

Όπως αναφέρει, οι Καταρινοί σηματοδότησαν πολιτικά την αναζωπύρωση του επενδυτικού τους ενδιαφέροντος για την Ελλάδα μέσα από την επιστροφή τους στον διαγωνισμό για το Ελληνικό, κάτι που αποτελεί, όπως σημειώνει, «καρπό» της επίσκεψης του πρωθυπουργού, κ. Αντώνη Σαμαρά στη Ντόχα.

Κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνουν ότι δεν είναι διόλου απίθανο πίσω από την πιο ενεργή εμπλοκή της Qatar Airways στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών να υπάρχει και ευρύτερο ενδιαφέρον για την είσοδό του Κατάρ στο μετοχικό κεφάλαιο του «Ελ. Βενιζέλος».

Σημειωτέον ότι από τη μία η Hochtief πωλεί τα αεροδρόμιά της ανά τον κόσμο και από την άλλη το ελληνικό δημόσιο αναζητεί τόσο επενδυτή για τη μεταβίβαση μέρους των μετοχών του όσο και τη φόρμουλα για την χρονική επέκταση της αεροδρομίου σε συνδυασμό με τη μείωση των τελών του.

Παράλληλα, διαπιστώνεται ενδιαφέρον των Καταρινών και για την ιδιωτική οικονομία, γεγονός που αποτέλεσε κίνητρο για την απόφαση δημιουργίας κοινού επενδυτικού ταμείου για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στην Ελλάδα, στο οποίο, το ελληνικό δημόσιο δεν θα συμμετέχει με κεφάλαια.  «Αυτό από μόνο του αποτελεί δείγμα του Καταρινού ενδιαφέροντος» τονίζουν.

Όπως λένε συνομιλητές της Ντόχα, οι Καταρινοί επιθυμούν ώριμα και έτοιμα επενδυτικά σχέδια, τα οποία θα έχουν ντόπιους και καλά γνωρίζοντες επικεφαλής, συνδυασμός που, όπως λένε, μειώνει το επενδυτικό ρίσκο για το Εμιράτο.

«Τέτοιες ευκαιρίες υπάρχουν πολλές στην ελληνική οικονομία» σημειώνει αρμόδια πηγή, η οποία επισημαίνει ότι, την ώρα που η χώρα βρίσκεται εκτός αγορών, το Εμιράτο διαθέτει τα απαιτούμενα κεφάλαια για την στήριξη της ελληνικής παραγωγής.

Αναφερόμενα στο πρότζεκτ του Ελληνικού, στελέχη του υπουργείου σημειώνουν την σημασία των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ) που προβλέπονται στο νομοσχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου, ενώ εξηγούν ότι το Κατάρ είναι αυτή τη στιγμή ο μόνος εκ των υποψηφίων που διαθέτει τα απαιτούμενα κεφάλαια για την αξιοποίηση του πρώην αερολιμένα.

«Τα ΕΣΧΑΔΑ αφαιρούν πλήθος νομικών εμποδίων και υπερπηδούν την τις δυσκίνητες διαδικασίες του δημοσίου» σημειώνουν και υπογραμμίζουν ότι θα διατελέσουν σημαίνοντα ρόλο στην αξιοποίηση μεγάλων ακινήτων.

Επίσης, επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον των Καταρινών τόσο για τον Αστέρα της Βουλιαγμένης όσο και για την έκταση που διαθέτει η Εκκλησία της Ελλάδος στο Καβούρι, καθώς και το ότι αναζητείται επένδυση στις ενεργειακές υποδομές για την διοχέτευση υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG στην Ευρώπη, μέσω της χώρας μας.
ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.