7/3/13

Ιατρικός τουρισμός: Τα "μεγάλα" λόγια & η Τουρκία


Η ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού και οι μεγάλες προοπτικές που παρουσιάζει βρίσκεται το τελευταίο χρονικό διάστημα στο επίκεντρο της προσοχής.

Υπουργοί, κυβερνητικά στελέχη, εκπρόσωποι εταιρειών, αλλά και παράγοντες της αγοράς έχουν μιλήσει με θετικότατα σχόλια για μια τέτοια προοπτική. Οι γνωρίζοντες μάλιστα δεν μιλούν μόνο για πολύ μεγάλα ποσά που θα μπορούσαν να εισρεύσουν στη χώρα, αλλά και για πολύ σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα καθώς:

• Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στους πολύ γνωστούς τουριστικούς προορισμούς.
• Το επίπεδο των γιατρών και η γενικότερη υποδομή είναι κατά κανόνα υψηλά, ή και πολύ υψηλά.
• Σε πολλές χώρες της Ευρώπης (π.χ. σε εκείνες που επικρατεί το θρήσκευμα των καθολικών) δεν γίνονται εξωσωματικές γονιμοποιήσεις.

Παρόλα αυτά, κανείς δεν προσδοκά πως μπορούν να γίνουν μεγάλα πράγματα στο ορατό μέλλον. Πρώτα απ’ όλα γιατί οι εταιρείες του κλάδου κοιτάζουν πώς θα εισπράξουν τα οφειλόμενα από τα κρατικά ασφαλιστικά ταμεία και πώς θα καταφέρουν να αποπληρώσουν τα δάνειά τους.



Δεύτερον, γιατί οι τράπεζες δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις του κλάδου για επενδύσεις, λόγω των γενικότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Και τρίτον, γιατί το κράτος δεν έχει συνηθίσει να βοηθάει τον κλάδο σε αναπτυξιακές δραστηριότητες.

Πέραν αυτών όμως, η Ελλάδα θα κληθεί να αντιμετωπίσει και τον ανταγωνισμό «παικτών» που ήδη δραστηριοποιούνται εδώ και καιρό στη συγκεκριμένη αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ανταγωνιστή είναι αυτό της Τουρκίας.

Ενδεικτική είναι η ύπαρξη ιστοσελίδας τουρκικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στην αισθητική χειρουργική και στην αισθητική οδοντιατρική.

Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παρουσιάζει τις πληροφορίες της σε σαράντα γλώσσες, πέραν της τουρκικής! Έτσι μπορούν να ενημερωθούν υποψήφιοι πελάτες στα αλβανικά, τα βουλγαρικά, τα σκοπιανά, τα αραβικά, τα αρμένικα, τα αγγλικά, τα ρωσικά, τα γαλλικά, τα ιταλικά, τα ισπανικά, τα σουηδικά, τα ρουμανικά, τα πορτογαλικά, τα γιαπωνέζικα, τα εβραϊκά, τα κορεατικά, τα ελληνικά, ενώ μπορούν να πληροφορηθούν επίσης κάτοικοι από την Ουγγαρία, την Μάλτα, την Πολωνία, τη Σερβία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία, τη Λευκορωσία, την Ιρλανδία, την Ταϋλάνδη, τη Λετονία, κ.ά.

Και πέραν αυτού, οι προσφερόμενες τιμές είναι τέτοιες που πολύ δύσκολα θα μπορούσαν να προσφερθούν στην Ελλάδα, αν οι γιατροί δεν αποφασίσουν να κατεβάσουν για τα καλά το… κασέ τους.

Ίσως για όλα αυτά παράγοντας του κλάδου σημειώνει καυστικά: "Καλά τα οράματα και τα λογύδρια, αλλά για να έρθει τζίρος από το εξωτερικό χρειάζεται πολύ δουλειά και ακόμη περισσότεροι… συμβιβασμοί".

 

1 σχόλιο:

  1. Ήταν γύρω στο 2005-2006 όταν συζήταγα την ιδέα αυτή με ένα φίλο. Αναλογιζόμασταν με ποιόν τρόπο θα μπορούσαμε να προσφέρουμε υπηρεσίες ελληνικού ιατρικού τουρισμού στην Γερμανία. Η πρώτη πράξη, μετά την ευφορία μιας καινούργιας ιδέας, ήταν η αναζήτηση στοιχείων. Κάθισα λοιπόν και ερεύνησα μέσω διαδικτύου τις τιμές των εν λόγω υπηρεσιών. Ζαλίστηκα. Το κόστος των επεμβάσεων πλαστικής χειρουργικής ήταν ακριβότερο απ’ ότι στην Γερμανία – για τις τιμές των ξενοδοχείων, καλύτερα ας μην μιλήσω. Τι να πει κανείς. Άλλη μια ιδέα, η οποία κατέληξε στη Νιρβάνα λόγω της ελλαδικής ιδιοτροπίας…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.