4/3/13

Ένας Πόντιος να σώσει την Ελλάδα

Ο Ιβάν Σαββίδης ήταν από τους πρωταγωνιστές στην υπόθεση επαναλειτουργίας της Παναγίας Σουμελά, στον Πόντο
Του Σάββα Καλεντερίδη
Ο γράφων, σε ανύποπτο χρόνο και όταν ο Ταγίπ Ερντογάν ήταν δήμαρχος Κωνσταντινούπολης, είχε επισκεφθεί τα Ποτάμια Ριζαίου και συνομίλησε με ανθρώπους της περιοχής αυτής, που κατοικούνταν αμιγώς από Έλληνες που εξισλαμίστηκαν το 16-17ο αιώνα, χωρίς έκτοτε και μέχρι σήμερα να έχουν εγκατασταθεί πληθυσμοί από οποιαδήποτε περιοχή της Ανατολής.
Από τις συζητήσεις με τους ανθρώπους του τόπου και από επιτόπια έρευνα αναφορικά με τα ανθρωπολογικά τους χαρακτηριστικά, τα παρατσούκλια των οικογενειών, τα τοπωνυμία και διάφορες παραδόσεις του τόπου, ήταν προφανές ότι το σύνολο των κατοίκων της περιοχής Ποτάμια (Güneysu) είναι εξισλαμισμένοι Έλληνες.
Από την περιοχή αυτή κατάγεται ο Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος, με τη βοήθεια του εβραϊκού παράγοντα και των ΗΠΑ, κατόρθωσε να αναρριχηθεί στην εξουσία, να εξουδετερώσει τους στρατιωτικούς αλλά και τους πανίσχυρους μηχανισμούς των κεμαλιστών και να εδραιωθεί στην εξουσία. Ο Ερντογάν είναι αυτός που πήρε στην πλάτη του την υπόθεση εκδημοκρατισμού -με όρους τουρκο-σουνιτικού ισλάμ- της Τουρκίας, αλλά και το ζήτημα του πραγματικού εκσυγχρονισμού της τουρκικής οικονομίας, που ήδη έχει εισέλθει στις 20 μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη, ενώ μετρά 150 δις δολάρια εξαγωγές και 32 εκατ. τουρίστες.
Αν επιχειρήσει να σκιαγραφήσει κανείς το ψυχολογικό προφίλ του Ερντογάν, θα διακρίνει μια ευθύτητα, μια γενναιότητα και ένα θάρρος και τόλμη που φθάνει μέχρι το σημείο της αυτοθυσίας/αυτοκαταστροφής, κοινό χαρακτηριστικό των κατοίκων του Πόντου, χαρακτηριστικό που σμιλεύτηκε επί χιλιετίες σ’ αυτήν την περιοχή που ήταν συνεχώς αντιμέτωπη με εξ Ανατολών εισβολείς. Εξ άλλου, δεν είναι τυχαίο ότι οι ακρίτες και ο Διγενής έζησαν και μεγαλούργησαν στον Πόντο, ούτε τυχαίο είναι το γεγονός ότι οι Πόντιοι είναι πάντα πρώτοι στους εθνικούς αγώνες και στις θυσίες!
Αυτός ακριβώς ο -μέχρι αυτοθυσίας/αυτοκαταστροφής- τολμηρός και θαρραλέος χαρακτήρας του Ερντογάν, ίδιον της ποντιακής του καταγωγής, ήταν που τον οδήγησε σε αλλεπάλληλες νικηφόρες συγκρούσεις με υπέρτερες από αυτόν δυνάμεις, με τελικό αποτέλεσμα την ισχυροποίηση της Τουρκίας και την απαλλαγή της από τις δυνάμεις του κεμαλικού σκότους και της καταστολής. Δεν κάνουμε την "αγιογραφία" του Ερντογάν, ούτε τον κρίνουμε με βάση το εθνικό μας συμφέρον. Αυτό είναι κάτι που θα γίνει σε άλλο άρθρο.
Όσον αφορά τα καθ' ημάς, δεν κομίζουμε γλαύκαν εις Αθήνας αν υπενθυμίσουμε για άλλη μια φορά την τραγική κατάσταση που έχει περιέλθει η Ελλάδα, λόγω των καταστροφικών επιλογών της πολιτικής, οικονομικής και πνευματικής (sic) ελίτ της πατρίδας μας από το 1974 και εντεύθεν. Μεταξύ των τραγικών που συμβαίνουν, θα επισημάνουμε δυο περιπτώσεις, αυτήν της ιδιωτικοποίησης της ΣΕΚΑΠ, δημιούργημα ενός μεγάλου Πόντιου, του Αλέξανδρου Μπαλτατζή, και της ενοικίασης του εμβληματικού από κάθε άποψη ξενοδοχείου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΑΣ.
Παρότι υπάρχουν σοβαρότατοι εθνικοί λόγοι -ιδιαίτερα για τη ΣΕΚΑΠ- να παραμείνουν οι επιχειρήσεις αυτές σε ελληνικά χέρια, στους διαγωνισμούς αυτούς φάνηκε κατ’ αρχάς να πλειοδοτούν εταιρείες τουρκικών συμφερόντων, μέχρι που εμφανίστηκε ένας Πόντιος, για να δώσει καλύτερη προσφορά και να μην πέσουν στα χέρια των Τούρκων.
Για να εξηγούμεθα, όπως δραστηριοποιούνται ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα στα Βαλκάνια και την Τουρκία, δεν έχουμε αντίρρηση να γίνεται και το αντίθετο. Μόνο που οι Τούρκοι επιχειρηματίες δεν δραστηριοποιούνται μόνο με επιχειρηματικά κριτήρια, αφού είναι γνωστή ακόμα και στις ...πέτρες η επεκτατική και ανθελληνική πολιτική της Τουρκίας στη Θράκη αλλά και στο Μακεδονικό!
Ενώ, λοιπόν, η κατάσταση έχει ως ανωτέρω, κανείς ελλαδίτης επιχειρηματίας, που πλούτισε με χρήματα που κέρδισε στην Ελλάδα, αν όχι από δουλειές που έκανε με το κράτος, με το ...γνωστό τρόπο, δεν ευαισθητοποιήθηκε να διεκδικήσει τις εταιρείες αυτές, κάνοντας έστω μια θυσία για να εξυπηρετηθούν τα εθνικά μας συμφέροντα. Ο μόνος που κινήθηκε εκ των υστέρων, γιατί δεν πίστευε ότι θα άφηναν οι ελλαδίτες επιχειρηματίες τους Τούρκους να αλωνίζουν στη Θράκη και τη Θεσσαλονίκη, ήταν ο εκ της ηρωικής Σάντας του Πόντου Ρώσος πολίτης, Ιωάννης-Ιβάν Σαββίδης, ο οποίος κέρδισε τον διαγωνισμό του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΑΣ και αναμένει την απάντηση του ελληνικού κράτους και του εκκαθαριστού της ΑΤΕ στην προσφορά του για τη ΣΕΚΑΠ.
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι ο Σαββίδης δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις δυο προαναφερθείσες επενδύσεις και αποφάσισε να τοποθετήσει τα λεφτά του, που κέρδισε σε μια άλλη χώρα και όχι στην Ελλάδα, μόνο και μόνο από εθνική ευαισθησία.
Τη σύγκριση ανάμεσα στους ελλαδίτες επιχειρηματίες και πολιτικούς -ο Σαββίδης είναι και πολιτικός- την αφήνουμε στους αναγνώστες μας. Εμείς απλά να υπενθυμίσουμε ότι τις ημέρες που ο Πόντιος επιχειρηματίας-πολιτικός και πάνω απ’ όλα πραγματικός Έλληνας, έπαιρνε τη μεγάλη απόφαση να βοηθήσει την Ελλάδα, οι ελλαδίτες πολιτικοί αποφάσιζαν να κόψουν τις συντάξεις από υπέργηρους Ποντίους που κατέφυγαν καραβοτσακισμένοι στην Ελλάδα των ονείρων τους, να ζήσουν τα τελευταία χρόνια της πολυτάραχης ζωής τους.
Ναι, τελικά πιστεύουμε ότι ένας έντιμος Πόντιος πατριώτης θα σώσει την Ελλάδα, γιατί χρειάζεται μεγάλη αποφασιστικότητα και θάρρος για να καθαρίσουν οι «κόπροι του Αυγείου» που έχουν καλύψει τη δύσμοιρη πατρίδα μας.
 κυριακάτικη δημοκρατία

11 σχόλια:

  1. Τώρα γιατί ένας ρώσος επιχειρηματίας-πολιτικός, αντιπρόσωπος ενός διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος, να πρέπει αυτόματα να είναι έντιμος – και δεν δέχομαι πως ο λόγος είναι η ποντιακή καταγωγή του, μιας και στο ελλαδιστάν υπάρχουν πολλοί ποντιακής καταγωγής πολιτικοί, που κάθε άλλο παρά έντιμοι μπορούν να χαρακτηριστούν – είναι κάτι το οποίο μόνο στην σφαίρα της μεταφυσικής μπορεί να αναχθεί.

    Αλλά, ακόμη κι αν υποθέσουμε πως αυτός, ο κος Σαββίδης, είναι έντιμος και κερδίσει τις εκλογές - ελπίζω αυτό να το θεωρείτε ακόμη απαραίτητο για όποιον θέλει να κυβερνήσει την χώρα - ποιους θα ‘ρθεί να κυβερνήσει;

    Δεν θα πρέπει να κυβερνήσει πχ. τους ταξιτζήδες που αρνούνται μετά μανίας να παραδεχτούν ότι είναι επιχειρηματίες, αλλά αρέσκονται να αυτοαποκαλούνται υπάλληλοι; Ή τους φορτηγατζήδες, που στον βωμό των συντεχνιακών τους συμφερόντων αρνούνται οποιαδήποτε αλλαγές στο υπάρχων καθεστώς, γινόμενοι έτσι τουλάχιστον συνυπαίτιοι της ελληνικής ακρίβειας. Ή τους υπαλλήλους του ΟΣΕ, της ΔΕΗ, της ΕΡΤ, των ΟΤΟΑ κλπ., κλπ.;

    Δεν θα πρέπει να κυβερνήσει όλο αυτό τον συρφετό, που στον βωμό των ιδιοτελών τους συμφερόντων όχι μόνο έφεραν την χώρα στο χείλος του γκρεμού αλλά με πείσμα γαϊδουρινό αρνούνται, μέσω των κομματικών τους φερέφωνων στην Βουλή, οποιεσδήποτε μεταρρυθμίσεις;

    Ας υποθέσω λοιπόν, ότι ο κος Σαββίδης είναι άγιος και πατριώτης. Ποιός του εγγυάται την επιτυχία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καθένας κρίνεται απο τα έργα του και όχι απο τα λόγια του.
    Ο πρώτος πραγματικός ΕΛΛΗΝΑΣ κυβερνήτης ήταν ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ που άφησε αξιώματα και χρήματα και ήρθε να δημιουργήσει Κράτος θυσιάζοντας τα πάντα.
    Ήταν ο Πρώτος που δεν έπερνε μισθό και έβαζε χρήματα απο την προσωπική του περιουσία που τυχαίνει και αυτός να τα απέκτησε στην τότε Ρωσία.
    Την ιστορία με την καλιέργεια της πατάτας που εισήγαγε τη γνωρίζεται όλοι και δείχνει ότι έπρεπε να αντιμετωπίσει κατά κύριο λόγο ''κατσικοκλέφτες'' και ξεπουλημένους Κοτσαμπάσηδες οι οποίοι τελικά δεν τον άφησαν να φτιάξει Κράτος με δομές και τάξη όπως στηνΕλβετία που λειτουργούν μέχρι σήμερα.
    Ο Σαββίδης απ΄ότι φαίνεται ως τώρα έχει Πατριωτικά στοιχεία και μακάρι να υλοποιήσει τα σχέδια του ώστε να σπάσει το κατεστημένο των ΛΑΜΟΓΙΩΝ καιτων ΚΛΕΦΤΟΛΟΠΟΔΥΤΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1) Ο Βλάσης Αγτζίδης Πόντιος δεν είναι;

    2)Υπάρχει κάποις δήλωση του Ποντίου Επιχειρηματία για επενδ'υσεις στην Τουρκία;

    3) Να πάμε πίσω στα όσα έγιναν με Ψωμιάδη-Σαββίδη στην Παναγία Σουμελά ή όχι;

    4) Να πάρουμε λίγο απο την αρχή το "καθεστώς" Πούτιν;

    5) Η επένδυση κεφαλαίων σε δύο εταιρείες σε καθιστά Πατριώτη την ώρα και που ο ίδιος επισσκέφθηκε την Τουρκία για τον ίδιο λόγο;

    Κταναοητοί οι λόγοι για το μικρό α Μόνο που όπως λέγει και ένα Μεγάλος Ελληνας όταν σε γδύσουν απο φτιασίδια τότε δείχνεις ποιός είσαι, τι είσια και πόσο αξίζεις

    Δεν θα ήθελα να ρωτήσω τίποτα άλλο απάντηση δεν περιμένω και να την λάβω μικρή σημασία έχει.Δικός σας ο χώρος , δικό σας το πεπόνι και το μαχαίρι.Το να μην αντέχεις την κριτική όμως δεν είναι καλό σημάδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ηλία
    η αναφορά μου σε έναν Πόντιο έχει καθαρά συμβολικό χαρακτήρα και δεν εννοώ τον Ιβάν Σαββίδη.
    Να κάνω έναν παραλληλισμό.
    Όπως οι Κρητικοί ήσαν πρωτοπόροι στον Μακεδονικό Αγώνα, τους Βαλκανικούς Πολέμους και τη Μικρασιατική Εκστρατεία και με τον Βενιζέλο διπλασιάστηκε η Ελλάδα, με αφορμή την πατριωτική στάση του Σαββίδη, εξέφρασα μια ευχή.
    Δεν είναι τοπικιστικό το θέμα, ούτε πιστεύω ότι ένα άτομο μπορεί να σώσει την Ελλάδα.
    Μπορεί όμως να εμπνεύσει το λαό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τὸ πρόβλημα εἶναι βαθύτερο. Ἡ Ἑλλὰς χρειάζεται ἡγετικὴ ὁμάδα καὶ ὄχι ἕνα σωτῆρα, δὲν φθάνει.
    Ὅπως φθάσαμε ἐδῶ ποὺ φθάσαμε, ὄχι ἐξ αἰτίας ἑνός, ἀλλὰ πολλῶν, ἔτσι καὶ θὰ βγοῦμε, ἐὰν βγοῦμε, λόγω πολλῶν. Εὔχομαι κάποιος νὰ εἶναι πρῶτος γιὰ μαγιά.

    Τέλος μιὰ τουρκικὴ παροιμία λέει:
    Ἄθεα σκυλιά, τὶ νὰ περιμένει ἀπὸ ἐσᾶς ἡ πατρίδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οταν κάποιος δίνει ένα φώς, μπορεί να πιστέψει κανείς ότι από εκεί ξεκινάει μια καλή αρχή.
    Τις πρωτοβουλίες του Σαββίδη, δεν τις είδαμε από κανέναν που ανήκει στην ελίτ των πλουσίων μας όμως. Αυτό να λέγεται.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  7. M.Στυλιανού Δεν μπόρεσε να μην παρατηρήσει:
    Ώστε ο "συρφετός" των ταξιτζήδων και των κάθε λογής υπαλλήλων μας οδήγησε στο χείλος της καταστροφής. Και τώρα έρχεται και ο Ιβάν ο Πόντιος -ως εκπρόσωπος ενός "διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος"- να μας ρίξει μέσα...
    Μπράααβο κ. Εl.El. για την διεισδυτική διάγνωση/ετυμηγορία.
    Μου αρέσει να συναντάω τέτοια
    ψήγματα οξύνοιας, ευρυμάθειας,
    αμεροληψίας και μεγαλοψυχίας.
    Εμπλουτίζουν το Διαδίκτυο και φωτίζουν τον δρόμο μας προς το εθνικό μεγαλείο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γρέγο Ακρίτα
    η αναφορά μας στο Σαββίδη γίνεται για τα συγκεκριμένα θέματα.
    ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΑΣ και ΣΕΚΑΠ.
    Εκεί οι έλλαδίτες επιχειρηματίες ποιούν την νήσσαν και ο Σαββίδης έκανε αυτό που έκανε από καθαρό πατριωτισμό.
    Δεν ήθελε να εμπλακεί και κάποιοπι του το ζήτησαν, για να μην παραδοθούν αυτά τα σύμβολα στους Τούρκους.
    Κατά τ' άλλα, δεν επιχειρώ μέσω αυτών να εξαγνίσω τον Σαββίδη, ο οποίος είναι και θα παραμείνει ο εαυτός του.
    Όσο για τον Αγτζίδη, πού κολάει εδώ;
    Για τη Σουμελά, γράφω ότι είναι ένας από τους παράγοντες που οβήθησαν σοτν άνοιγμά της.
    Όσο για τις επενδύσεις στην Τουρκία, ξέρω ότι θέλησε να επενδύσει στην Τραπεζούντα για εθνικούς λόγους.
    Πού είναι το πρόβλημα, γράψε μου να σου απαντήσω.\Δεν καταλαβαίνω ειλικρινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οτι υπάρχει σε δημοσιεύματα καταθέτω χωρίς να έχω προβλημα κανένα ενημερώνοντας σας για κάποιες παραμέτρους οι οποίες ίσως δεν έτυχαν της προσοχής σας -ανθρώπινο γάρ-
    1) Όπως ανακοίνωσε, βρέθηκε στην πόλη Ρίζα ως εκπρόσωπος της Agrocom. «Θέμα της συνάντησης ήταν η έναρξη της ανάπτυξης της επιχειρηματικής συνεργασίας ανάμεσα σε ρωσικές και τουρκικές επιχειρήσεις. Οι δύο πλευρές έχουν συμφωνήσει σε μια σειρά κινήσεων με τις οποίες θα συμβάλουν στην επίτευξη των σχεδίων», αναφέρει χαρακτηριστικά.
    2)Το τι έγινε το 2010 στην προσκυνηματική εκδρομή στην Παναγία Σουμελά του Πόντου έχει καταγραφεί και απο δημοσιεύματα εφημερίδων αλλά και ποντιακών ιστολογίων.Καταγράφηκε δε ως διελκυστίνδα Φαναρίου - Μόσχας για το ποιος θα «πιστωθεί » την επαναλειτουργία της Ιεράς Μονής Σουμελά
    3)...Άγνωστο παραμένει με ποιο τρόπο και ποια διαδικασία θα μπορούσε να εμπλακεί ο ομογενής επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, όταν ο διεθνής διαγωνισμός είναι σε τόσο προχωρημένο στάδιο και το ενδιαφέρον του, αν υπάρχει, έχει περιοριστεί σε μια επιστολή, χωρίς την κατάθεση κάποιας προσφοράς. Η όλη διαδικασία, η φημολογία και οι μεγάλες καθυστερήσεις, όπως είναι προφανές, προκαλούν δυσφορία στην πλευρά της Κοινοπραξίας SEBA-EΛΓΕΚΑ, αλλά πιο ασφαλή συμπεράσματα για τις προθέσεις κάθε πλευράς θα μπορούν να εξαχθούν μετά την Τετάρτη όταν θα ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τη ΣΕΚΕ.
    4)Σχετικά με τον Βλάση Αγτζίδη
    Ο Ερντογάν, οι κεμαλικοί και τα “στρατόπεδα εκπαίδευσης τρομοκρατών” σε αυτό το άρθρο αναφέρομαι

    5)Γράφεται έντιμος Πόντιος Πατριώτης και στο σχόλιο σας
    "Κατά τ' άλλα, δεν επιχειρώ μέσω αυτών να εξαγνίσω τον Σαββίδη, ο οποίος είναι και θα παραμείνει ο εαυτός του".Ισως πάλι να μην καταλαβα καλα

    Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον Εν λόγω επιχειρηματία-πολιτικό είτε εμφανίζεται με την Ρωσική του υπηκοότητα ή με την ιδιότητα τους ως Ελληνας του Πόντου

    Πάντα πίστευα ότι το ανήκομεν εις την Δύση δεν μπορει να αναλύεται με όρους υποτέλειας και υποταγής αλλά με όρους ισοτιμίας. Καλοδεχουμένοι όσοι ακολουθήσουν το παράδειγμα του Κου Σαββίδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γρέγο Ακρίτα
    για τα θέματα που παραθέτεις:
    1. Η πρόθεση επιχειρηματικής δραστηριοποίησης του Σαββίδη στον Πόντο, μιλάει από μόνη της. Δεν καταλαβαίνω γιατί την αναφέρεις.
    2. Ο Ιβάν Σαββίδης επισκέφθηκε, αν δεν κάνω λάθος δυο φορές, με ποντίους της Ρωσίας τη Σουμελά το 15αύγουστο και έκανε γιορτή.
    Στη συνέχεια έβαλε τον Πούτιν να μεσολαβήσει για να επιτραπεί η λειτουργία της Σουμελά. Όλο αυτό το διάστημα η ελληνική πλευρά και το Οικουμενικό Πατριαρχείο τηρούσαν επιφυλακτική στάση, ίσως γιατί έτσι έπρεπε να γίνει.
    Στο τέλος, όταν πήρε την άδεια ο Σαββίδης, ενεπλάκη το Πατριαρχείο.
    Πάντως, ο Σαββίδης, για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που αναφέρεις, για προσπάθεια εισπήδησης του Μόσχας στη δικαιοδοσία του Κωνσνταντινουπόλεως, επισκέφθηκε τον Οικουμενικό Πατριάρχη και ζήτησε την ευχή του.
    3. Ασχέτως κατάληξης, ο Σαββίδης ενεπλάκη στο θέμα της ΣΕΚΑΠ (όπου μάλλον απαιτείται πολιτική απόφαση για να την πάρει, αν φυσικά δώσει καλύτερη προσφορά), και αυτό είναι άξιο επαίνου, γι' αυτό και αναφορά στο άρθρο μου.
    4. Για το άρθρο του Αγτζίδη, δεν θα σχολιάσω. Όσοι γνωρίζουν, γνωρίζουν. Δεν πρόκειται να πέσω ποτέ σε επίπεδο που θεωρώ ότι δεν αρμόζει στην προσωπικότητα και την πορεία μου.
    Αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν παρέθεσα κανένα θέμα ως σας ανέφερα έθεσα στην διάθεση σας κάποια δημοσιεύματα που ίσως δεν γνωρίζατε.Επι των κινήτρων σας και των πράξεων σας ουδεμία αμφιβολία είχα προσωπικά ποτέ και δεν θα αποκτήσω τώρα.

    Για την προσωπικότητα σας σας αναφέρω απλά πως την θεωρώ ακέραια , τέλος απο πλευράς μου δεν θα καταστήσω την οποία αντιπαράθεση ιδεολογική ή πολιτική σε προσωπική εχθρότητα.

    Ομως επιτρέψτε μου να κρατήσω , το δημοκρατικό και αναφαίρετο ανθρώπινο δικαίωμα να αναζητώ και να σας παραθέτω ότι πέφτει στην αντίληψη μου χωρ΄ςι να συνεπάγεται ότι υιοθετώ το περιέχομενο τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.