28/11/12

Το Λούβρο θέλει "να προωθήσει τη μελλοντική συνεργασία" με την Τουρκία για την αρχαιολογία και τον οθωμανικό πολιτισμό

Το Μουσείο του Λούβρου θεωρεί "σημαντικό να προωθηθεί η μελλοντική συνεργασία με την Τουρκία σχετικά με την αρχαιολογία και τον Οθωμανικό πολιτισμό", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ανρί Λοϊρέτ, πρόεδρος και γενικός διευθυντής του γαλλικού μουσείου, που έχει στην κατοχή του αρχαιότητες την επιστροφή των οποίων ζητεί η Άγκυρα.Ο κ. Λοϊρέτ αντέδρασε στις δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Πολιτισμού Ερτουγρούλ Γκιουνάι που κάλεσε τις γαλλικές αρχές να συμμετάσχουν σε ένα "διάλογο" για την επιστροφή στη χώρα του, ορισμένων αρχαιοτήτων που έχει στην κατοχή του το Λούβρο.

"Θέλουμε να αρχίσει διάλογος μεταξύ των γαλλικών αρχών και της Γενικής Διεύθυνσης των τουρκικών μουσείων, ώστε να καθίσουν γύρω από το τραπέζι να εργαστούν για το θέμα και να κάνουν και μια απογραφή", είχε δηλώσει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τούρκος υπουργός, που επισκέφθηκε το Παρίσι την περασμένη εβδομάδα.Οτιδήποτε που θα μπορούσε να προωθήσει τη μελλοντική συνεργασία μεταξύ της Τουρκίας και του Μουσείου του Λούβρου, θα είναι ευπρόσδεκτο", απάντησε ο κ.Λοϊρέτ. "Είναι σημαντικό ότι μιλάμε και οραματιζόμαστε το μέλλον. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε μια μεγάλη χώρα όπως η Τουρκία. Έχουμε πάντα συνεργαστεί μαζί της", σημείωσε.

Ένα από τα "στολίδια" του νέου Τμήματος των Τεχνών του Ισλάμ του Λούβρου, το τείχος από Οθωμανικά κεραμικά, απέσπασε την προσοχή των τουρκικών αρχών που διεκδικούν τρία από τα διακοσμητικά τόξα του, που αποτελούνται από κεραμικά πλακίδια από το Ιζνίκ τα οποία προέρχονται από το τζαμί του Πιγιάλ Πασά στην Κωνσταντινούπολη, το οποίο οικοδομήθηκε το 1573.

Η Τουρκία ζητεί επίσης εδώ και πολλά χρόνια από τη Γαλλία και το Λούβρο την επιστροφή πινακίων από κεραμικά Ιζνίκ από το μαυσωλείο του Σελίμ Β' που βρίσκεται στο προαύλιο της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη.Επίσημο τουρκικό αίτημα για την επιστροφή των πινακίων του τάφου του Σελίμ Β', είχε απορριφθεί από τον πρώην υπουργό Πολιτισμού Φρεντερίκ Μιτεράν ο οποίος είχε επικαλεστεί τόσο το γαλλικό δίκαιο όσο και τη Σύμβαση της Unesco του 1970 για την παράνομη διακίνηση έργων τέχνης, η οποία επιβεβαιώνει τη μη αναδρομικότητα για τις επιχειρήσεις που έγιναν πριν από την ημερομηνία αυτή.

Τα πινάκια του τάφου του Σελίμ θα εκτεθούν στην "Αίθουσα του Χρόνου" του νέου τμήματος του Λούβρου-Λενς που θα εγκαινιαστεί στις 4 Δεκεμβρίου."Είμαστε πολύ νηφάλιοι. Αυτή είναι μια ευκαιρία για όλον τον κόσμο να δει αυτές τις σημαντικές αρχαιότητες των συλλογών μας", δήλωσε ο κ. Λοϊρέτ.

Χ.ΚΩ.
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ

1 σχόλιο:

  1. Τελικά πέρα από τα αρχαιολογικά κλεψιμαίικα των χρηματοδοτούμενων ανασκαφών για λογαριασμό των ιδιωτών τραπεζιτών, και οι φωτογραφίες είναι αντιπροσωπευτικές των επιπτώσεων της εξάπλωσης του αεριτζίδικου ιδιωτικού τοκογλυφικού κεφαλαίου.

    Το τραγικό είναι ότι κι κάθε Βασιλιάς, Ηγέτης, Πασάς, ή Αυτοκράτορας, έπεφτε θέλοντας ή μη θύμα συνέργειας συνδρομής στη κλεψιά, για να εξασφαλίσει την ευλογία του αεριτζίδικου τοκογλυφικού του χρέους απέναντι στους τραπεζίτες, οι οποίοι κατέγραφαν την αξία των κλοπιμαίων αρχαιολογικών ευρημάτων ως αντιπροσωπευτική αξία της υπεραξίας της τοκογλυφίας τους.

    Τώρα ήρθε η ώρα να τα κάνουν αλισβερίσι με το φυσικό πλούτο της χώρας από την οποία τα έκλεψαν.

    Μόλις η Ελλάδα συμφωνήσει για την εκμετάλλευση της ΑΟΖ για λογαριασμό των ακάλυπτων επιταγών των τραπεζιτών, θα επιστρέψουν και τα γλυπτά του Παρθενώνα και η Αφροδίτη της Μήλου και η Νίκη της Σαμοθράκης στα Μουσεία των ιδιωτών ενέχυρο-υποθηκοφύλακων της Τράπεζας της Ελλάδας, τουτέστιν μ΄ένα σπάρο δυο τρυγόνια, είναι που λένε, τα δικά σου δυο φορές δικά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.