25/10/12

ΕΛΛΑΣ TOP 10 Αλυσίδες λιανικής / χονδρικής το 2011 - (1)

Carrefour Μαρινόπουλος, πορεία στο ναρκοπέδιο της ύφεσης με κύριο «όπλο» ολοένα και περισσότερα ελληνικά προϊόντα!
Η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής της χώρας μας πραγματοποίησε το 2011 μια πολύ δύσκολη πορεία μέσα στα προβλήματα που δημιούργησαν από την μια πλευρά οι  εκκρεμότητες με τους (μέχρι πρότινος) Γάλλους συν-ιδιοκτήτες του Ομίλου και από την άλλη η σφοδρή ύφεση της ελληνικής οικονομίας που παρασύρει και φέτος την καταναλωτική ζήτηση προς τα κάτω με διψήφιους ρυθμούς.

Ο πολύ σημαντικός ρόλος του Ομίλου στην εθνική οικονομία (μερίδιο αγοράς λιανεμπορίου 26-28%, συνεργασία με 2.000 Έλληνες παραγωγούς, συνολικά με 3.000 ελληνικές εταιρίες - προμηθευτές, περισσότεροι από 11.500 εργαζόμενοι στις 31/12/2011 μόνο σε Ελλάδα πλέον σε Κύπρο και λοιπά Βαλκάνια) αυξάνεται ακόμα περισσότερο με την μετατροπή του σε 100% Ελληνική επιχείρηση (βλπ. Σχετικό άρθρο μας 15 Ιουνίου 2012 με τίτλο Carrefour- Μαρινόπουλος: Η συμφωνία που μας αποκαλύπτει πως η οικονομική κρίση προσφέρεικαι μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες όχι μόνο από «έξω» προς τα «μέσα» αλλάκαι το αντίθετο!).

Φυσικά, οι συνθήκες δεν έγιναν ξαφνικά ειδυλλιακές ούτε εξαφανίστηκαν μονομιάς τα διάφορα προβλήματα: Η επιθετική εμπορική πολιτική, οι περικοπές του λειτουργικού κόστους, η ηπιότερη δυνατή διαχείριση του αριθμού και του κόστους των χιλιάδων εργαζομένων στον Όμιλο, η άμεση αντιμετώπιση του θέματος των πληρωμών ή των «αραιών» ραφιών του παρελθόντος είναι μερικά μόνο από τα θέματα που (όλα μαζί) θα οδηγήσουν σταδιακά σε τροχιά ανάκαμψης, παρά την ένταση της οικονομικής κρίσης. Η νέα, 100% ελληνική ιδιοκτησία του Ομίλου πραγματοποιεί ένα νέο ξεκίνημα και γνωρίζει πολύ καλά πως αυτό απαιτεί και νέα κεφάλαια. 

Η αναμενόμενη όμως έγκριση της Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού για την εξαγορά του 50% που κατείχε η Carrefour, σηματοδοτεί την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου (350 περίπου εκατομμυρίων Ευρώ) αφ΄ ενός μεν για την επέκταση στην αγορά των Βαλκανίων με το σήμα Carrefour (ο Όμιλος Μαρινόπουλου αποτελεί τον αποκλειστικό δικαιοδόχο του σήματος για Βαλκάνια και Κύπρο) με την είσοδο στην Σερβία και στα Σκόπια, επέκταση στην Βουλγαρία και δημιουργία δεύτερου καταστήματος στην Αλβανία, αφ΄ ετέρου δε για την ομαλοποίηση των πληρωμών προς τους προμηθευτές. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Ανάπτυξης & Δημοσίων Σχέσεων του Ομίλου Ιωάννη Βογιατζάκη «μέχρι το τέλος του Αυγούστου θα έχουν ικανοποιηθεί οι συμβατικές υποχρεώσεις προς όλους τους προμηθευτές».   

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Μαρινόπουλου που διοικείται από τέσσερα εξαδέλφια – παιδιά των δύο ιδρυτών του Ομίλου, ελέγχει εκτός από την αλυσίδα καταστημάτων Carrefour Μαρινόπουλος (με διάφορα σήματα) και σειρά άλλων επιχειρήσεων όπως :
-   Την φαρμακευτική βιομηχανία Φαμάρ (μέσα στις Τop-10 της χώρας μας), με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα αλλά και σημαντικές απαιτήσεις (πιστώσεις) από τα χρέη των νοσοκομείων προς τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις. Λειτουργεί περισσότερα από 10 εργοστάσια παραγωγής φαρμάκων εντός και εκτός Ελλάδος.
-   Την αντιπροσωπεία των Αμερικανικών καλλυντικών Sephora που είναι φυσικό να αποτελούν «ευάλωτο» στόχο της ύφεσης.
-   Τα ίδια περίπου ισχύουν και για διεθνή σήματα Starbucks (καφές) και Marks & Spencer (ένδυση) που πλήττονται από την οικονομική κρίση. 
Σε όλες τις παραπάνω όμως περιπτώσεις υπάρχουν και οι άλλες αγορές των Βαλκανίων που συνεχίζουν να αναπτύσσονται «καλύπτοντας» ένα σημαντικό κομμάτι των εντός Ελλάδος απωλειών. Ακολουθεί πίνακας με οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας που αφορά την Carrefour Μαρινόπουλος ο οποίος δεν συμπεριλαμβάνει δραστηριότητες της αλυσίδας στα Βαλκάνια καθώς και της «Ξυνός ΑΕ»:  

ΠΙΝΑΚΑΣ Ι: CARREFOUR – ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ. ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ (2007-2011)


ΕΤΟΣ
Κύκλος  Εργασιών
Μικτά κέρδη
Καθαρά προ φόρων κέρδη
Σύνολο Υποχρεώσεων
2007
1.899.111.128
403.774.015
24.905.284
781.160.303
2008
1.994.599.708
431.516.716
25.162.058
806.472.739
2009
1.934.652.270
420.252.480
55.457.148
827.852.991
2010
1.875.672.328
369.034.545
-48.761.042
1.009.535.252
2011
1.832.940.025
321.850.180
-167.877.099
1.115.739.422
Πίνακας: Λ. Κουμάκης



Το στίγμα που δίνει σήμερα η αλυσίδα καταστημάτων Carrefour Μαρινόπουλος   φαίνεται να «συμβαδίζει» με τις τάσεις της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που περνάει η χώρα μας: Εστιάζει στην υποκατάσταση του συντριπτικού ποσοστού των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει από τα ράφια της (ήδη καλύπτουν το 30% του τζίρου της) με προϊόντα που παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα

Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως στις δύο τελευταίες Έρευνες Αγοράς που πραγματοποιήσαμε ή πραγματοποιούμε σε αλυσίδες λιανικής τόσο στα Υγρά πιάτων (βλπ. άρθρο μας 10 Μαΐου 2012 με τίτλο Υγρά πιάτων: Έρευνα αγοράς στα ράφια των αλυσίδων λιανικής (Μάιος 2012) – μια χούφτα πολυεθνικών ελέγχουν την ελληνική αγορά πουλώντας σε υπέρογκες τιμές) όσο και στα Απορρυπαντικά ρούχων πλυντηρίου / με το χέρι (η έρευνα συνεχίζεται) διαπιστώσαμε στην μεν πρώτη περίπτωση (υγρά πιάτων) ιδιωτική ετικέτα «Carrefour» που παράγεται και συσκευάζεται στην Ελλάδα σε τιμές 40 έως 60% φθηνότερες από τα αντίστοιχα εισαγόμενα  υγρά πιάτων των γνωστών πολυδιαφημισμένων πολυεθνικών Procter & Gamble, Colgate Palmolive & Unilever (Fairy, AVA, Svelto κ.α) στα δε απορρυπαντικά (όπου ελάχιστες πολυεθνικές κάνουν κυριολεκτικό πάρτυ με εξωφρενικές τιμές που απερίσκεπτα πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής), η ιδιωτική ετικέτα της «Carrefour» με προϊόντα που παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα  διατίθεται σε τιμές που έχουν εκπληκτικές διαφορές: Π.χ. εισαγόμενο Ariel Alpine 3,2 κιλά της Procter & Gamble με λιανική τιμή 10,43 Ευρώ έναντι του Ελληνικής παραγωγής και συσκευασίας προϊόντος αντίστοιχης ποσότητας, με ιδιωτική ετικέτα «Carrefour» και λιανική τιμή 5,50 Ευρώ!! (Ολόκληρη η έρευνα αγοράς Απορρυπαντικών θα αναρτηθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες).







Επί πλέον η  Carrefour Μαρινόπουλος ήδη εφαρμόζει πρόγραμμα χαρτογράφησης της εγχώριας παραγωγής αλλά και προσφορών σε προϊόντα ελληνικής παραγωγής που «ταξιδεύουν» ανά την Ελλάδα ενώ προκήρυξε διαγωνισμό καινοτομίας με προϊόντα από ολόκληρη την Ελλάδα και «έπαθλο» την τοποθέτηση στα ράφια της αλυσίδας για (τουλάχιστον) 6 μήνες! Παράλληλα, «τρέχει» ειδικό πρόγραμμα κοινωνικής ευαισθησίας σύμφωνα με το οποίο σε όλα τα φρέσκα προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, είδη κρεοπωλείου, ιχθυοπωλείου, ψωμί τυριά κ.α.) χορηγείται ειδική έκπτωση 10% σε άνεργους, πολύτεκνους και όσους είναι άνω των 65 ετών! (για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ).


Η θεαματική αυτή «στροφή» του μέχρι πρότινος πολυεθνικού Ομίλου που είχε αναπόφευκτα «άλλες λογικές», με την ολοένα και μεγαλύτερη εξαγωγή των προϊόντων ελληνικής παραγωγής - ιδιωτικής ετικέτας του Ομίλου σε ποσότητες ανάλογες με την ανάπτυξη – επέκταση του Ομίλου στα Βαλκάνια, δημιουργούν βάσιμες ελπίδες πως ο μεγαλύτερος ελληνικός λιανεμπορικός Όμιλος της χώρας μας θα περάσει με επιτυχία το μεγάλο ναρκοπέδιο της ύφεσης με κύριο «όπλο» ολοένα και περισσότερα ελληνικά προϊόντα 

Λεωνίδας Κουμάκης 

Πηγή

Άρθρα αυτής της σειράς 
ΕΛΛΑΣ TOP 10 Αλυσίδες λιανικής / χονδρικής το 2011 – (1)
ΕΛΛΑΣ TOP 10 Αλυσίδες λιανικής / χονδρικής το 2011 – (2)
ΕΛΛΑΣ TOP 10 Αλυσίδες λιανικής / χονδρικής το 2011 – (3)
ΕΛΛΑΣ ΤΟP-10 Αλυσίδες λιανικής για το 2011 – (4)
ΕΛΛΑΣ ΤΟP-10 Αλυσίδες λιανικής για το 2011 – (5)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.