22/8/12

20 Ερωτήματα με αφορμή την Λίστα της Σαγκάης (εναλλακτικά: οι παντογνώστες ημιμαθείς Έλληνες δημοσιογράφοι)

Μου αρέσει που κάθε άσχετος δημοσιογράφος κρίνει και επικρίνει τα πάντα. Κορυφαίο παράδειγμα η λίστα της Σαγκάης με την κατάταξη των πανεπιστημίων (όσων αξιολογούνται όχι όλων).
Διαβάζουμε τίτλους από τους πιο ήπιους:
 "Λίστα της Σαγκάης 2012: Κάτω από τη βάση τα ελληνικά πανεπιστήμια"
 "Σε «χαμηλές» θέσεις τα ελληνικά "
Το Καποδιστριακό και το ΑΠΘ είναι στα 400 καλύτερα στον κόσμο και αυτό θεωρείται αποτυχία από τους ειδήμονες δημοσιογράφους μας. Τονίζεται μάλιστα η αποτυχία του πρώτου να μείνει στα 300 καλύτερα που ήταν πέρυσι.

ΕΡΩΤΉΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΡΊΝΟΝΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΆΦΟΥΣ:
1. Καταλαβαίνει κανείς ΠΌΣΟ ΘΑΎΜΑ είναι να βρίσκονται εκεί με τις ΕΛΛΗΝΙΚΈΣ ΣΥΝΘΉΚΕΣ?
2. Πόσο μεγάλο επίτευγμα είναι να βρίσκονται ακόμα εκεί παρά τις ΔΡΑΜΑΤΙΚΈΣ ΜΕΙΏΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗ?
3. Ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια ΔΕΝ ΈΧΟΥΝ ΔΊΔΑΚΤΡΑ ΆΡΑ ΈΧΟΥΝ ΑΠΕΙΡΟΕΛΆΧΙΣΤΑ ΈΣΟΔΑ σε σύγκριση με τα ιδρύματα της λίστας?
4. Ότι τα εν λόγω ιδρύματα ΞΕΠΕΡΝΟΎΝ ΣΤΗΝ ΛΊΣΤΑ ΠΆΝΩ ΑΠΌ 3000 ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΆ ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΑ και πάρα πολλά άλλων βιομηχανικών χωρών?
5. Ότι χώρες με πολύ μεγαλύτερη ανάπτυξη, πιο πλούσιες και βιομηχανικές ή με μεγαλύτερο πληθυσμό δεν έχουν πολύ μεγάλες επιτυχίες?
6. Ότι τα μεγέθη ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΣΥΓΚΡΊΣΙΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΊΝΕΙΣ? δεν θα βγάλω συμπεράσματα για το άλμα δύο ανθρώπων μετρώντας μόνο το πόσο ψηλά φτάνουν! θα μετρήσω και το ύψος τους!
7. Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΉ ΜΕΛΈΤΗ ΤΗΣ ΛΊΣΤΑΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΉ για τους φοβερούς Έλληνες δημοσιογράφους? αν ξέρανε να κάνουν την δουλειά τους δεν θα έπρεπε να δούνε και τα αναλυτικά στοιχεία που λένε πχ για το ΑΠΘ ότι:
Ratio of Academic Staff to Students [1] RANKED NO. 678 AMONG 697 INSTITUTIONS. RESOURCES
Annual Income [2] RANKED NO. 665 AMONG 683 INSTITUTIONS.
Annual Income per Student [3] RANKED NO. 668 AMONG 669 INSTITUTIONS.
8. Αυτά να νούμερα δεν λένε κάτι γιατους παντογνώστες δημοσιογραφίσκους μας? ΤΟ ΌΤΙ ΕΊΝΑΙ ΣΤΑ 400 ΚΑΛΎΤΕΡΑ ΜΕ ΤΑ ΧΕΙΡΌΤΕΡΑ ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΈΣΟΔΑ?
9. Μήπως η πιο σωστή λίστα για την αποτελεσματικότητα θα ήτανε η ΔΙΑΊΡΕΣΗ ΤΗΣ ΘΈΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΈΣΟΔΑ του κάθε ιδρύματος?
10. Γνωρίζουν όταν μιλούν για συγκρίσεις με το Harvard ότι έχει ENDOWMENT
ΓΎΡΩ ΣΤΑ $40 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ?
11. Γνωρίζουν ότι στις σχετικές λίστες των citations και publications με δεδομένα όλα τα
παραπάνω προβλήματα η θέση των Ελλήνων ερευνητών σε ελληνικά ιδρύματα είναι ΜΈΣΑ ΣΤΙΣ 20 ΠΡΏΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΌΣΜΟ? αλλά αυτές οι λίστες δεν ενδιαφέρουν κανέναν... ο μίζερος Έλληνας ενδιαφέρεται μόνο να κατακρίνει...
12. Ότι για να γίνουν αυτά τα publications ο Έλληνας ερευνητής ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΏΣΕΙ ΑΠΌ ΤΟΝ "ΠΑΧΥΛΌ" ΜΙΣΘΌ ΤΟΥ ΕΠΊΚΟΥΡΟΥ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ 1200 ΕΥΡΏ ΤΟ ΜΉΝΑ (ΜΕΤΆ ΑΠΌ MINIMUM 10 ΧΡΌΝΙΑ ΣΠΟΥΔΏΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΎΝΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΆ) τόσο ΤΑ ΣΥΝΈΔΡΙΑ που πρέπει να πάει για την διάχυση, όσο και φυσικά όλα τα SUBMISSION FEES αλλά και να ΑΓΟΡΆΣΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΈΝΑ που θα του χρειαστούν? δεν μιλώ φυσικά για επιστήμες που χρειάζονται εργαστήρια, όργανα, υλικά, κλπ όπου η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη φυσικά.
13. ΓΙΑΤΊ ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΎΘΙ ΤΩΝ ΠΆΡΑ ΠΟΛΛΏΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΊΩΝ ΣΤΗΝ
ΕΛΛΆΔΑ? σε σύγκριση με τι είναι "πάρα πολλά"? με το μηδέν? με το 1000? ΚΑΤΑΡΧΉΝ ΤΑ ΑΕΙ ΕΊΝΑΙ 21 και όχι 40 όπως λένε. Τα υπόλοιπα ίσως είναι τα ΤΕΙ. Ακόμα και 40 να πούμε ότι είναι ΣΕ ΜΙΑ ΧΏΡΑ 11 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΊΩΝ ΕΊΝΑΙ ΠΟΛΛΆ? ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΉ ΥΠΆΡΧΟΥΝ 3000 ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΑ 4ΕΤΟΎΣ ΦΟΊΤΗΣΗΣ, πολλαπλάσια αναλογικά από τα ελληνικά. Ο ΚΑΝΑΔΆΣ όπου έκανα τις μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές μου ΈΧΕΙ 83 ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΑ ΜΕ ΤΡΙΠΛΆΣΙΟ ΠΛΗΘΥΣΜΌ ΑΠΌ ΕΜΆΣ ΆΡΑ ΕΊΝΑΙ ΠΟΛΎ ΧΕΙΡΌΤΕΡΑ (???) ΚΑΙ ΜΆΛΙΣΤΑ PUBLIC-FUNDED. Σίγουρα υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν ζήτηση πια και για αυτά πρέπει να γίνει κάτι.
14. Μετράει στα στατιστικά κανείς ότι στο ΔΠΘ διδάσκω 8 μαθήματα ενώ διεθνώς οι συνάδελφοί μου στην top-λίστα μόνο 2-3?
15. Το ότι περνώντας πέρυσι από το Ross School of Business του University of Michigan ως Visiting Scholar ότι χρειαζόμουν από δεδομένα το ζητούσα από τον MIKE "THE DATA GUY"? δωρεάν, γρήγορα και χωρίς κόπο για μένα?
16. Το ότι οι συνδρομές μου σε scientific journals είναι ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΈΝΕΣ, ΔΙΑΚΌΠΤΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΏΣ λόγω μη-πληρωμής των συνδρομών από το ελληνικό πανεπιστήμιο?
17. Πότε θα αρχίσουμε να στηρίζουμε έστω το μηδαμινό βήμα προόδου που γίνεται εδώ έτσι ώστε να φαίνεται καιστο εξωτερικό? αντί αυτού ΔΥΣΦΗΜΟΎΜΕ ΤΗΝ ΧΏΡΑ ΜΑΣ πάντα και παντού στο εξωτερικό. Τι γνώμη σχηματίζει ο ξένος βλέποντας αυτά τα δημοσιεύματα για την χώρα μας? ΟΙ
ΕΠΕΝΔΥΤΈΣ ΑΠΌ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΌ ΖΗΤΟΎΝ ΧΡΉΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΊΣ ΓΙΑ R&D στις 3 πρώτες προϋποθέσεις τους για Foreign Direct Investments σε μια χώρα. Τα άλλα είναι σταθερό
φορολογικό και πολιτικό σύστημα. ΔΕΝ ΖΗΤΟΎΝ ΧΑΜΗΛΟΎΣ ΜΙΣΘΟΎΣ γιατί τότε Γερμανία και Σουηδία δεν θα παρήγαγαν τίποτα απολύτως.
18. ΣΕ ΠΟΙΑ ΧΏΡΑ ΟΙ ΜΙΣΘΟΊ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΏΝ ΣΥΝΔΈΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ
ΜΙΣΘΌ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΎ ΓΡΑΜΜΑΤΈΑ??? ΕΝΌΣ ΜΗ-ΕΚΛΕΓΜΈΝΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΎ ΥΠΑΛΛΉΛΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΚΑΝ ΝΑ ΈΧΕΙ ΠΤΥΧΊΟ για να πάρει την θέση αυτή? ΑΠΌ ΠΟΎ ΚΙ ΩΣ ΠΟΎ Ο ΓΓ ΕΊΝΑΙ ΤΟ BENCHMARK ΓΙΑ ΤΟΥΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΎΣ??? τι λογική είναι αυτή στην Ελλάδα?
και τέλος δύο ερωτήματα:
19. Εφόσον είναι τόσο χάλια τα ελληνικάπανεπιστήμια κατά τους άριστους δημοσιογράφους μας, τότε γιατί δεν πιέζουν για αύξηση στην χρηματοδότησή τους ώστε να γίνουν καλύτερα? γιατί δεν κατηγορούν τις διαρκείς μειώσεις μισθών στους πανεπιστημιακούς? στο κάτω-κάτω είμαστε προϊόντα αυτών των καλών πανεπιστημίων του εξωτερικού σχεδόν όλοι! είτε ΗΠΑ είτε Καναδά είτε
Ευρώπη. Από εκεί προερχόμαστε. Αυτά τα άριστα πανεπιστήμια μας εκπαίδευσαν άρα κάτι άλλο φταίει ΑΝ είναι κακά τα ελληνικά πανεπιστήμια.
20. Τι πιθανότητα έχει το email αυτό αν το στείλω σε όλα τα μέσα που διασύρουν από αμάθεια τα ελληνικά ΑΕΙ να δημοσιευτεί και να έχει την ίδια δημοσιότητα με τις μπούρδες περί "μετεξεταστέα τα ελληνικά πανεπιστήμια"?
PG
PERIKLIS GOGAS [4]
Assistant Professor of Economic Analysis and International Economics
DEP. OF INTERNATIONAL Economic Relations & Development
Democritus University of Thrace , Komotini, 69100, Greece
EABCN Fellow [5], Editor-in-Chief Economics and Finance Notes [6]

4 σχόλια:

  1. Ας το ξαναδιαβάσει για να δεί τί έγραψε, αν και δεν είναι φιλόλογος, και αν αναλύσει τα γραμμένα θα δεί και τις λύσεις. Και μια κοινωνιοψυχολογική ανάλυση δεν θα έβλαπτε. Κάθε κείμενο διεγείρει πλήθη αναλύσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το σημαντικό είναι η ουσία των επιχειρημάτων κάθε παρέμβασης. Επειδή συμμετέχω σε λίστα συζητήσεων όπου δημοσιεύτηκε το η παρέμβαση του κ Γκόγκα, το κείμενο αυτό γράφτηκε ως σχόλιο σε απάντηση αντίθετων θέσεων. Οι παρεμβάσεις και η συμμετοχή σε συζητήσεις στο διαδίκτυο δεν αποτελούν κύρια απασχόληση. Σίγουρα δεν αποτελούν πασαρέλα φιλολογικών επιδόσεων. Βασικά, δεν έχουμε χρόνο να ξαναδούμε τέτοιες παρεμβάσεις και ούτε χρειάζεται. Λογικό είναι να υπάρχουν ορθογραφικά και συντακτικά λάθη. Επιπλέον, είναι σαφές ότι η ηλεκτρονική αναπαραγωγή από άλλες γραμματοσειρές προκάλεσε, ως συνήθως, αλλοιώσεις. Αυτή είναι η ουσία;

    Ας αφήσουμε τις δολοφονίες χαρακτήρων και ας δούμε την ουσία: Αυτή η χώρα καταστρέφεται από τους ίδιους δράστες που την οδήγησαν στο τέλμα. Ο ελληνικός πανεπιστημιακός χώρος σίγουρα έχει πολλά προβλήματα που προκλήθηκαν από αυτούς που βάλθηκαν να τον εξυγιάνουν. Δήθεν.

    Οι έλληνες ακαδημαϊκοί, εν τέλει, δεν είναι στο σύνολό τους εγκάθετοι του σάπιου πολιτικοπαραταξιακού συστήματος. Η συντριπτική πλειονότητα, δηλαδή εκατοντάδες ή και χιλιάδες έλληνες πανεπιστημιακοί παλεύουν ασκητικά και χωρίς μέσα για να εκπαιδεύσουν δεκάδες χιλιάδες ελληνόπαιδα. Οι αποδοχές τους είναι συγκριτικά με ξένους συνάδελφους μηδαμινές ενώ το έργο τους είναι πολλαπλάσιο.

    Τέλος, ιδιαίτερα όταν αφήνονται αιχμές είναι τίμιο να είναι επώνυμες και με επιχειρήματα. Σίγουρα πολλοί χρειάζονται ψυχίατρο. Όχι όμως ο συνάδελφος για αυτά που λέει και με τον δικαιολογημένα οργισμένο τρόπο που τα λέει.

    Παναγιώτης Ήφαιστος www.ifestosedu.gr

    Υστερόγραφο. Για δικές μου εκτενείς απόψεις για τον επίμαχο νόμο για τα ΑΕΙ βλ. http://www.ifestosedu.gr/109Nomos%20AEI.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπήρξε αδιόρατα ένας κίνδυνος παρανόησης αυτών που έγραψα. Ευτυχώς που ο κ. Παν. Ήφαιστος το κατάλαβε. Καταλαβαίνω τι λέει και δεν αναφαίρομαι στο πρόσωπο του Γκόγκα. Γνωρίζω με τί τρόπο και κόπο ειδικά νέοι διδάκτορες προσπαθούν να διδάξουν ειδικά αυτοί που κάνουν.

    "Σίγουρα πολλοί χρειάζονται ψυχίατρο.". Δεν αφορά τον συγκεκριμένο αλλά μια μερίδα και κιρίως την κοινωνία, τί ακριβώς αναζητά από το ΑΕΙ ο πολίτης, και μάλλον δεν είναι αθώος. Μερίδα στο πρόβλημα καταλαμβάνουν τα κόμματα και οι ίδιοι οι σπουδαστές που δεν ξέρουν πολλοί γιατί είναι εκεί.

    Πάντως θίγει και το μέρος αλλά και το όλο με ότι συνεπάγεται η διαδικτυακή δημοσίευση.

    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Jean καλημέρα.

    Η ουσία είναι ότι δεν μπορείς να κρίνεις πιος είναι καλύτερος οδηγός σε αγώνα ταχύτητα όταν δίνεις μια Aston Martin στον ένα και ένα VW Polo στον άλλο.

    Πιθανόν αυτός με την Aston Martin να είναι καλύτερος ακόμα και αν είχαν τα ίδια μέσα. Αλλά ποτέ δεν θα το μάθουμε ούτε και το πιος θα φτάσει πρώτος λέει κάτι αντικειμενικό και απόλυτο...

    Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ θετικό να υπάρχουν άνθρωποι όπως εσύ που δίνουν λίγο από τον χρόνο τους για να ασχοληθούν με αυτά τα σοβαρά θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.