31/7/12

«Άριστη» η νέα γραμματική

«Άριστη» η νέα γραμματική
Του μητροπολίτη Αλεξανδρούπολης Άνθιμου.
Εξυπηρετεί αφάνταστα ώστε να μην ξαναβρεθεί η Χώρα μας στην οικονομική δυσπραγία του σήμερα. Είναι τεράστιο το εθνικό κόστος της Δωρεάν Παιδείας. Ξεζουμίζει οικονομικά τα νοικοκυριά. Στρέφει τη νεολαία στα γράμματα, εγκαταλείποντας την γεωργία και την κτηνοτροφία (μια τουρκική παροιμία λέει: ben ağa, sen ağa, ineği kim sağa, δηλ. εγώ αγάς, εσύ αγάς, την αγελάδα ποιός θα την αρμέξει;). Μπάζει τους νέους στα Πανεπιστήμια και τους βγάζει όλους ανεξαιρέτως με πτυχίο. Τελικά, ως Χώρα είναι περισσότερο επονοίδιστο να έχεις ανέργους πτυχιούχους ΑΕΙ παρά ανέργους του Δημοτικού Σχολείου.

Γι’ αυτό, καλώς ήρθες νέα Γραμματική με τα 5 φωνήεντα!
Τέλος στους γραμματικούς κανόνες, τέλος στο Συντακτικό, τέλος στο Ετυμολογικό.
Τι χρειάζεται να κατανοούν τα ελληνόπουλα την ποίηση του Ελύτη, ή τα κείμενα, θεός φυλάξοι, του Παπαδιαμάντη; Για αρχαία κείμενα και μεσαιωνική γραμματολογία, ούτε λόγος να γίνεται! Όσο πιο λίγα γνωρίζουν τα νέα παιδιά μας, τόσο λιγότερες απαιτήσεις θα έχουν. Σκάστε, λοιπόν, αγράμματα όντα, και μη μιλάτε! Φθηνό εργατικό δυναμικό, θα είστε, χωρίς πολλές πολλές απαιτήσεις.
Και μην αρχίσει κανένας να φλυαρεί «τι θα γίνει το Έθνος μας» και παρόμοια δακρύβρεχτα. Δεν χανόμαστε εμείς! Τα πλουσιόπαιδα θα συνεχίσουν να εγγράφονται στα Κολλέγια και θα συγκροτούν την ελίτ του αύριο. Μια μικρή αριστοκρατία του πνεύματος, όση χρειάζεται η Χώρα.

Για το πόπολο τι να νοιαζόμαστε τώρα;

Ήταν κάποτε ένας χαζός Έλληνας, Σεφέρη τον έλεγαν, που έγραφε, ο αφελής:
«…γιατί όλα γίνονται στην Ελλάδα σα να μας κινεί ένα θανάσιμο μίσος για τη λαλιά μας. Το κακό είναι τόσο μεγάλο, που μόνο σαν ένα φαινόμενο ομαδικής ψυχοπάθειας θα μπορούσε να εξηγηθεί. Ίσως οι απωθήσεις που προκάλεσε μια δασκαλοκρατία πολλών αιώνων, έπρεπε να καταλήξουν στις σημερινές μας νευρώσεις. Στα χρόνια μας το ζήτημα δεν είναι πια αν θα γράφουμε καθαρεύουσα ή δημοτική. Το τραγικό ζήτημα είναι αν θα γράφουμε ή όχι ελληνικά ή ένα οποιοδήποτε ελληνόμορφο εσπεράντο. Δυστυχώς όλα γίνονται σα να προτιμούμε το εσπεράντο, σα να θέλουμε να ξεκάνουμε με όλα τα μέσα τη γλώσσα μας» (Δοκιμές, ΑΔ Τόμος, σελ. 321).

Και παρακάτω: «Ο Θεός μας χάρισε μια γλώσσα ζωντανή, εύρωστη, πεισματάρα και χαριτωμένη, που αντέχει ακόμα, μολονότι έχουμε εξαπολύσει όλα τα θεριά για να τη φάνε. Έφαγαν όσο μπόρεσαν, αλλά, απομένει μαγιά, που λιγοστεύει και δεν μένει πια καιρός για να μένουμε αμέριμνοι… Αν συνεχίσουμε τον ίδιο δρόμο, αν αφεθούμε μοιρολατρικά στη δύναμη των πραγμάτων, θα βρεθούμε στο τέλος μπροστά σε μια γλώσσα εξευτελισμένη, πολύσπερμη και ασπόνδυλη» (Δοκιμές, ΒΔ Τόμος, σελ.173,179,303).
Σιγά μωρέ, ποιός θα μπορεί να τον διαβάσει κι αυτόν, σε λίγα χρόνια;
http://www.thrakinea.gr/archives/37129 

2 σχόλια:

  1. Είναι που λένε όσο πιο αγράμματος τόσο πιο πιστός, η κατά τ΄άλλα πίστευε και μη ερεύνα!!!

    Άλλο πράμα οι σπουδές κι άλλο τα αίτια της ανεργίας.

    Άλλο πράμα ο Σάτυρος ή μια Καρυάτιδα κι άλλο το είδωλο μιας εικόνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ κύριε Κωνσταντίνε Ν Αθανασιάδη, με αφορμή το σχόλιό σας θα ήθελα να κάνω μία επισήμανση. Πίστη και μόρφωση συμβαδίζουν απόλυτα. Άλλωστε για να πιστέψεις πρέπει να ξέρεις και τι είναι αυτό που θέλεις να πιστεύεις. Και για να το κάνεις αυτό υπάρχει μόνο ο δρόμος μέσα από την έρευνα. Η Ορθόδοξη Εκκλησία ουδέποτε ασπάστηκε αυτό το οποίο αναφέρετε περί «πίστευε και μη ερεύνα». Αυτό χρησιμοποιήθηκε από τους Δυτικούς για να μπορέσουν να περάσουν στον κόσμο κάθε είδους ανόητης δεισιδαιμονίας και να τους κρατήσουν υπό τον έλεγχό τους. Η Ορθόδοξη Εκκλησία κήρυξε και θα συνεχίσει να κηρύσσει το «πίστευε και μη, ερεύνα». Είναι το ίδιο? Ασφαλώς όχι. Και εσείς όπως και πάρα πολλοί άλλοι συμπολίτες μας πέφτουν στην ίδια παρανόηση. Αφαιρούν ένα τόσο μικρό αλλά τόσο σημαντικό μέρος της προτάσεως αλλοιώνοντας εντελώς το νόημά της, «,». Η Ορθόδοξη Εκκλησία κηρύσσει με λίγα λόγια : είτε πιστεύεις είτε όχι, ερεύνα. Ψάξε, διάβασε ερεύνησε. Πως θα κατανοήσεις σε βάθος αυτό το οποίο πιστεύεις?

    Γι’ αυτό άλλωστε η Ορθόδοξη Εκκλησία διαθέτει εκατομμύρια Πατερικά Συγγράμματα σε αντίθεση με όλες τις άλλες θρησκείες και δόγματα. Αυτά άραγε για ποιόν γράφτηκαν και για πιο λόγο? Για να μείνουν στο χρονοντούλαπο? Γιατί δεν είχαν τι να κάνουν οι Πατέρες? Όχι. Γράφτηκαν για να δώσουν την δυνατότητα και στον πιο απλοϊκό άνθρωπο που ξέρει μόνο να διαβάζει, αγνοώντας κάθε έννοια επιστήμης, τεχνολογίας, φιλοσοφίας, να κατανοήσει λίγο λίγο το άμετρο βάθος της Ορθοδοξίας. Να κατανοήσει ποια είναι η Ορθοδοξία, ποιος είναι αυτός ο Θεός στον οποίο καλείτε να δηλώσει πίστη και αν δεν του αρέσει να πάει αλλού. Κανείς δεν τον υποχρεώνει να μείνει.

    Για να μπορέσει όμως να έχει αυτήν την δυνατότητα πρέπει η ελληνική γλώσσα να παραμείνει ελληνική. Αν ο καθένας με το έτσι θέλω, χωρίς την γνώμη σύσσωμης της επιστημονικής κοινότητας κάνει αλλαγές στην ελληνική γλώσσα τότε που θα καταλήξουμε? Σε μερικά χρόνια να μην μπορούμε να διαβάσουμε ούτε καν αυτά που γράφουμε σήμερα, στο όνομα του προοδευτισμού που μερικοί «πληρωμένοι» επιβάλουν στην Ελλάδα? Η Ελληνική γλώσσα δεν είναι κτήμα κανενός. Είναι ένα κληροδότημα από τους αρχαίους προγόνους μας στα παιδία μας και κανείς μας δεν έχει το δικαίωμα να τους το στερήσει αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.